- Milyen videókártyát?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Most vegyünk RAM-ot, mert drágulni fog
- CPU léghűtés kibeszélő
- Az agyagtáblás számítógép, avagy ne röhögtess !
Hirdetés
-
Decemberben érkezik a Legacy of Kain Soul Reaver 1-2 Remastered
gp Hamarosan visszatér a régi franchise egy felújított kiadással PC-n és konzolokon.
-
Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
ph Egy szemrevaló bordázattal ellátott, PCI Express 5.0-s és egy csupasz, PCI Express 3.0-s termékcsalád mutatkozott be.
-
Billentyűzettel autóznék újra, van még ilyen gém?
lo Régebben voltak billentyűzettel jól irányítható "árkád" autós játékok, most csak két ilyet ismerek:...
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Televan74 #18416 üzenetére
Maga az RTX egy buzzword. Valójában a DirectX Raytracing, azaz a DXR a lényeg, mert azt RTX nem más, mint erre egy driver, csak az NV nem drivernek hívja, hanem RTX-nek, de ettől még nem lesz több egy drivernél. Na most maga a DirectX Raytracing kétféle módot támogat. Egyrészt van a fallback layer, ami tulajdonképpen önmagában egy amolyan univerzális driver, és ez minden compute shadert támogató GPU-n futtatható. A másik módban a gyártók bizonyos feladatokat kihelyezhetnek gyorsításra, ettől még mag a sugárkövetés marad compute shader, tehát egy ilyen GPU itt is kell, de például a ray-triangle intersection, a denoising, stb, implementálható driverben. Ezeket egyébként maga a fallback layer is implementálja csak compute shaderben. Nyilván utóbbinak az a hátránya, hogy nem tud hozzáférni a hardverek speciális képességeihez. A Microsoft a driver szempontjából sok mindent elfogad. A sugárkövetés van compute shaderhez kötve, méghozzá 32 bites lebegőpontos formátumban, ami végeredményben a DirectCompute API-n fog működni, de ezen túlmenően más szempontból szabad a választás, tehát mondjuk a denoisingot az NV kirakhatja a Tensorra, az AMD használhatja hozzá a speciális SAD/QSAD/MQSAD utasításait, stb (maga a denoising a fallback layeren SAD-dal van implemetálva). A ray-triangle intersectionre is lehet speciális hardvert használ.
Effektíve tehát a DXR a DirectCompute API-n fut, és egyes funkcióira lehet natív, hardverhez közeli implementációt írni.Az NV a SIGGRAPH-on megerősítette, hogy a DX12-t támogató hardvereknél a Fermi, Kepler, Maxwell és Pascal a fallback layert használja, míg a Volta és a Turing kap drivert. Ezt hívják RTX-nek. Az Intel a fallback layerre utalja magát teljesen, míg az AMD a GCN-ekre hoz drivert, így ők a fallback layert egyik hardverükhöz sem használják.
(#18417) Keldor papa: Igen és nem. A teljesítmény nem egzakt tényező. Ha a ray-tracing effektek mondjuk 20 ms-ot igényelnek, akkor meg lehet csinálni azt, hogy a jelenet geometriáját, illetve a raszterizálást annyira lebutítsák, hogy az meglegyen 1 ms alatt. Tehát ez egyfajta játék a minőségre vonatkozó egyensúllyal. Ezért sem túl erős a Metro Exodus geometriai és textúrarészletessége [link], ahhoz, hogy a sugárkövetés normális sebességgel működjön, butítani kellett minden mást.
Két kritikus tényező van egyébként. Nem lehet túl sok geometria a jelenetben, mert a DXR csak nagyon memóriapazarló vertex formátumot támogat, illetve mivel a vertexek szempontjából pazarolja a memóriát, így a textúrákat is vissza kell fogni, hiszen eléggé kevés VRAM áll majd a streaming rendelkezésére. Ezért volt tervben anno 24-48 GB VRAM, de a memóriaárak közbeszóltak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Milyen videókártyát?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Revolut
- Eredeti játékok OFF topik
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Decemberben érkezik a Legacy of Kain Soul Reaver 1-2 Remastered
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Elkelt, értékelésre vár! ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC Edition
- Radeon HD 7450 -1GB Videokártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Hibátlan - GIGABYTE Aorus AMD Radeon RX 580 8GB GDDR5 VGA videókártya
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen