Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MrZed001

    tag

    válasz 7Heads Drago #28232 üzenetére

    "Mi beszélgetünk az egyik telepítő cég felmérős emberével az akkus rendszerekről. Nagyon kevés olyan esett van ahol megéri vele foglalkozni. "
    Na ez volt az első hiba, amit elkövettél :D
    Tudod te mennyit értenek grid-tie telepítők a hibrid és szigetüzemű rendszerekhez ?
    Hááát, jól tippelsz, pontosan annyit :K

    Jönnek hozzám userek érdeklődni, és mesélik mi mindent mondanak nekik telepítők.
    Már felsorolni sem tudnám, hogy hány embernek hány ostobaságot próbáltak beadni, mennyi mondvacsinált indokkal próbálták elrettenteni őket :D
    A probléma ugye ott kezdődik, hogy a szigetüzem, az nem olyan primitív dolog mint a sablon grid-tie telepítés. Csak tervezni is kb 4x annyi. Érteni is 3-4x annyi dologhoz kell(ene)
    Te szeretnél 4x annyit dolgozni ugyanannyi pénzért ? :D
    Na ugye, hogy nem.

    "Még a 15-ös rendszer se nagyon hiszem hogy elvinne egy házat normál használat mellet. "
    Az 5kW-os inverter 1 fázis 21A-ert ad.
    A 11kW-os inverter 1 fázis 47A-ert ad.
    A 3x5kW-os inverter 1 fázis 65A-ert ad. (Vagy 3x 21A-ert 3 fázisosan)
    Ne mond, hogy ez kevés :D (ha igen, mellé még 1 inverter, és rögtön duplázódik)

    "Illetve áramszünet esetén meddig bírja."
    Nézd, betettem előzőbe egy 14,4 kWh aksipakk képét. (100kg)
    És ez olcsóbb, mint a BYD vagy Huawei 5 kWh-ás pakkja :D
    Nekem ház eszik egy nap átlag 10kWh-át (sütő, tűzhely, szerverek, ...).
    Simán 1,5 napot elvagyok a 14kWh-ás pakkal úgy, hogy ugyanúgy megy a sütő.
    Na eddig bírja :)

    Itt azért írtam meg Hibrid rendszerek leírást, mert untam magam ismételni.
    Amikor hetente beesett egy user, hogy "Itt ülök a 15kWp napelem alatt a sötétben .... mit tehetnék áramszünetben ?" :D

    "Az egész rendszer gyenge pontja az inverter és az akku. Mindkettő drága és szaktudást igényel a cseréje. Az akkuk pedig garantáltan tönkre mennek."
    Egy min 6.000 ciklusos LiFePO4 aksi (napi 1 töltés-merítéssel 16,4 év !!) megfelelően használva 20+ év.
    Már rég nem a ciklusszám a limitáció, hanem a naptári öregedés.

    Inverter ... na az más kérdés. Egy MOSFET, egy IGBT sem örök élet+2 év.
    Pláne ha nyúzva van, rövidzárlat, visszatáplálás, túlterhelés.
    Victron inverterek sem mind fognak 10-20 évet menni. Abból is rendszeresen van pár elhalálozó.
    Ha egy drágát vettél, akkor annak az egynek (garis vagy sem) cseréjéig nincs termelés (vagy nincs áram a házban szeparált szigetüzemnél).
    Ha több olcsót, akkor egy kiesett ... nagy kaland :D van 2 másik :D

    "Norvégiában már ott tartanak hogy betiltják a konnektoros töltést. [link]
    Ők pedig élen járnak a zöld dolgokban, szóval nálunk is ez lesz csak később."
    Tesla töltése (szeparált) szigetüzemből:
    https://www.youtube.com/watch?v=PbzTmk5mzr8
    Ha süt a nap, akkor hálózatos szigetüzemmel helyben, közvetlen kocsit lehet tölteni.
    Vagy eltenni aksiba, és este áttölteni.
    Az átlag 30km-ert autókázik egy nap. Bőven számoljunk, legyen 50km
    Egy EV fogyasztása legyen (bőven számolunk) 25kWh/100km
    Akkor egy nap 13 kWh-át kell a kocsijába tölteni.
    Erre bőven elég is egy 14,4 kWh-ás aksi pakk :D

  • Stooner

    tag

    válasz 7Heads Drago #28232 üzenetére

    Igen igy is lehet nézni a dolgot!

    Én is csak újban gondolkozok mindig, csak véleményt kérdeztem az ismerős vallásáról :)
    Köszönöm!

    Én is gari párti vagyok,

    Ha lenne száldó én sem gondolkodnék feleslegesen

    Felénk soknak van 10es rendszere is nem hallottam ilyenfajta gondokról, volt lehetőségük , hogy bármikor lepapirozzák és már termelhettek volna be is pénzért , de senki se állt át a sötét oldalra :) - velük kellene elbeszélgetned , hogy miért.

    Felénk egyre többször megy el az áram mostanában, szerintem az a batri jól fog jönni azért párszor még erre is.

    Azért akkut lehet venni olcsóbban is ;)

    Ha az akku nem is hozná vissza az árát véletlenül, a napelemek majd besegitenek, nomeg a drágulás ami következik.

    Norvégiát én is olvastam, kiváncsi leszek , hogy ez előkészitése-e valamilyen adó későbbi bevezetésének, vagy csak lett egy fejesnek walboxos cége.
    Én meg ezt nem értem, miért ne mehetnék el a már előtte feltöltött autómmal, ha tök üres természetesen fel kell tölteni -akár a Lidl ingyenes gyorstöltőjén. :B

    Azért remélem mindenben nem lesz igazad ,

    Azt látom, hogy nem szimpatikus ez a rendszer Neked, nekem se lenne szerintem a Te helyedben!

    Köszönöm a véleményed!

  • senki68

    senior tag

    válasz 7Heads Drago #28232 üzenetére

    Végül is aki végigolvassa az tudja, nem betiltják, hanem biztonságosabbá teszik.

Új hozzászólás Aktív témák