Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Andras6800

    senior tag

    válasz #31733248 #40288 üzenetére

    Én autóiparban dolgozom. Engedd meg, hogy tegyek némi észrevételt.

    "a napelemek terén a kínaiak letarolták a világot, az akkumulátoriparban szintén, az akkutechnológiában szintén övék a legjobb fejlesztés"

    Ez bizony így van. Kína mondhatjuk úgy, hogy akkumulátor tekintetében időben ébredt. Illetve nem elhanyagolható előny számukra, hogy rengeteg alapanyag náluk bányászható.

    "de még az autóiparuk is lendületes növekedésben van, miközben az uniós gyártók chip és egyéb hiányokra hivatkozva visszaesésben vannak"

    Az autóiparuk növekedésben van, mivel Európa ott gyártat. Kína a Volvóba vásárolta be magát jó sok éve, onnan van saját "autóipari platformja", de volt párszor szerencsém látni azt is, hogy miként nő ki egy kínai autógyár a semmiből 2-3 évre ahol 500 mérnök 700 nm-en lefejleszt egy autót amivel nem szívesen utaznál. Abban a tekintetben, hogy a jövő kevésbé fényes, van igazságod. Elektromos autóval az egyetlen technológiai előnyét adja fel az európai autóipar Kínával szemben: motorgyártás. Mondjuk maradjunk annyiban, hogy az összes Kínai autógyártónak amikor adunk el terméket mint autóipari beszállító, annyi az elvárás, hogy ami VW-nek jó, nekik is jó lesz. Érteni továbbra sem nagyon értenek hozzá, hogy mit miért és hogyan kell.

    "(ma már kétszer annyi autót gyártanak Kínában, mint az egész EU-ban)."

    Persze, mert csodás kis országunkat leszámítva EU-ban drága a gyártás (Jelenleg amúgy a gyártási költségünk Kínával van versenyben. Mérnökórabér pl Kínában már magasabb mint Magyarországon).
    A legtöbb autógyártó áthelyezi a Mass volumen termékeit olcsóbb összeszerelő országokba. pl Kína.
    De Indiában is feltörekvő autógyártás van. A Merciket nem is oly rég még a Törököknél igyártották elég nagy számban. Most nem tudom hogy állnak.

    A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

Új hozzászólás Aktív témák