-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz nyogo83 #21697 üzenetére
Pont a minap kérdezte meg barátnőm, hogy mégis mennyi lenne egy motorka?
Mondom 7-800K biztosan, ha nem akar szopórollert, és azt nem akar, mert olyan
már van a családban. Én is pont a PCX-et mondtam, hogy az újonnan is egészen
megfizethető, és garantáltan megbízható. Dugó ellen kiváló. Városban A-ból B-be.Másra én nem használnám. De nem is arra vonatkozott a kérdés, hogy túrázzunk.
Egyszerűen tarthatatlan, ami a városban van, autós közlekedés címén. Motor kell,
illetve kellhet, idővel, főleg ha munkába ingázni messzebbre kéne: én mást el sem
tudok képzelni erre... Igaz, tegnap úgy szarrá áztam, hogy nem is tudom, volt-e
már valaha ilyenben részem, rövid 10 éves pályafutásom alatt. (Jó, normál esetben
nézem a radart és el se indulok a legnagyobb zivatarban, de most pont elkapott...)elprimo: akkor neked is inkább PCX felé kéne nézelődni: pici motor, de ha már a
fordulékonyságot hozod fel... Igaz, én helyben megfordulok neked a Madisonnal is,
a kertben a vizes füvön. Igaz, nem biztos, hogy a gumis fele marad alul ekkor...Vicc, de ma reggel majdnem elfeküdtem, pedig hímestojásként bánok a gázzal, de
valami szar van a kuplungommal, és eléggé odabaszós lett az utóbbi pár napban...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21702 üzenetére
Ne is mondd, úgy volt, hogy ma nem a városba jövök, hanem vidékre, kocsival. A szar idő miatt átraktuk holnapra, én meg már annyira benne voltam, hogy autóval jövök, hogy azzal jöttem be a céghez. Egy óra volt, robogóval ugyanezen az úton 25 perc, jó mérges is voltam, főleg, hogy ma esett legkevésbé és eddig egész májusban az sh-val jártam... Sztem egy hónap alatt megőrülnék, ha autóval járnék. Mondjuk mindjárt itt a nyár és nem lesz dugó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #21703 üzenetére
Egy órával a 25 perc helyett marhanagy mázlid volt! Ennél sokkal rosszabb az
arány, főleg, ha azokon a szakaszokon mész, ahol én szoktam mostanában...
Őrület, mi van! M0 halál, elkerülőnek használják Egeret, Nagykörútat, mindent!
Kamionok állnak, basszus délelőtt 11 órakor: sorok között is alig lehet menni...Barátnőm belekeveredett egy Észak-Pest/Dél-Buda útvonalon laza másfél órás
álldogálásba, nem kellett több, mint egyetlen lerohadt kamion az Alkotáson.
Persze, nem arra jár minden nap, de ha arra járna... Autóval gyakorlatilag csak
éjszaka lehet itt normálisan közlekedni, azért is járunk éjfél körül edzőterembe.Az a röhej, hogy adott viszonylatban BKV-val is meglehet másfél óra a történet,
tehát még mindig mérlegelhető, hogy ha autóval csak egy óra. Motorral fél. Se.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz elprimo #21704 üzenetére
Konkrétan? Honda PCX 125. Kicsi, fordulékony, és mivel újonnan se drága, így
némi mázlival kifogható belőle a keretösszeged környékén megkímélt példány.Persze, ahogy előttem írták lehet, hogy nem csak némi mázli kell hozzá, mert
ezeket is előszeretettel hozzák olaszból is, visszatekert órával. Ahogy azt kell.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21705 üzenetére
Ja, hát én az m1-esen jöttem be, ahol leágazik az M0 Biatorbágy után, ott már dugó volt, mert az M0 nem tudta fogadni az autókat/teherautókat. Utána az Egér úton jöttem, ahogy tudtam, Kelenföldig, tehát Budapest legszéléig és így tartott 1 óráig ez a 28 km, ami igazából autópálya és országút. Én leszarom az esőt, főleg tucano-val, mert az utóbbi pár évben tényleg durva lett Budapest. Persze lehet, hogy csak azért zavar ez minket, mert megszoktuk, hogy motoron nem sokszorozódik a menetidő. Ha nagyon nagy a dugó, akkor kb. 10%-kal több a robogós menetidőm Budakeszin keresztül, persze a "kopás" sokkal nagyobb, az új kuplungot meg még nem vettem meg, mert ez az olasz ebay nem túl bíztató.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #21708 üzenetére
Na igen, ha be kell állni dugózni, akkor garantáltan jobban kopik a kuplung.
Enyémmel nem tudom mi történt, de most nagyon odabaszós lett. Persze,
ez csak az érzés, semmivel nem gyorsul jobban, sőt, valójában pár tizedet
veszítek is, mert leejti a fordulatot. Cserébe seggdynoval nagyon virgonc, ill.
hát vizes füvön nem kicsit veszélyes. (Valójában nem az, mert kicsi gáznál
nem veri oda, de ahogy én szoktam indulni, hát olyankor elég fura élmény.)Valamiért abban voltam, hogy Budakeszi felől jössz és kikerülöd ezt a déli
őrületet, de akkor te is pont belementél. Hát nem kellemes, na! De persze,
ahhoz képest, hogy milyen szar mostanában a környék, nem annyira gáz,
hogy "csak" kétszeres a menetidő. Most nézem, hogy nekem ma 20-25
perc volt, ami negatív rekord (10-15 a normál). Persze kell hozzá az eső is:
ilyenkor mindenki balfasz ill. hamarabb koccannak össze, és áll is minden.Szerintem, ha kocsival indulok (ez a veszély nem fenyegetett/nincs nálam),
akkor minimum 1 óra lett volna a történet. És mindezt kb. 8 km-en.
Szerk: ennél a BKV is jobb. Azzal csak 45-50 perc beérni, némi sétával.Szerk2: a linkelt motor szimpatikus. Mondjuk egy doboz nem ártana ár.
Nem is a doboz drága (bár általában az), hanem típusspecifikus konzol stb.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21710 üzenetére
Én 8 km-t tuti bicikliznék. Kelenföldre az autópályán szoktam jönni, amúgy Budakeszi felé sokkal nagyobb a dugó, de persze robogóval mindegy, bár az Egér úton kényelmesebb a sorok között, csak figyelni kell, nehogy sávot váltsanak.
Nekem a robi csak kanyar közben tudja megcsúsztatni a hátsóját esőben is.
Még azt utálom, amikor a cégtől megyek be edzésre délután a Petőfi híd budai hídfőhöz, a sok nagyforgalmú keresztutcánál (Fehérvári, Szerémi, Hengermalom) áll az autósor, a lámpák meg folyton pirosak, így ott nekem is meg kell állnom, ennek a pár km-nek kell 10 perc emiatt.630e ft-ért van egy, de az nem gyári dobozos, akkor már inkább ez (főleg, mert a givi dobozosnál van már egy kis litánia...): [link] Persze lassan elérjük az új árát, ami ABS-es és van rá gari stb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #21711 üzenetére
Tudom, mondtad. Azt a bringát amúgy kb. 25 évvel ezelőtt vettük. És csak
pár napja került haza anyukáméktól: nem biztos, hogy hosszú távon bírná.
Igaz, egy hajtásfelújításon már túl van, de amúgy... Meg lehet tenni bringával!
De nem vagyok benne, hogy biztonságosabb lenne, mint motorral. És hát ha
azt nézzük, hogy így nem csak "munkábajárás", hanem egy kis "motorozás"
is, azt semmilyen bringa nem tudja pótolni...Nekem ennyi jutott belőle.Meg aztán hol tesztelném a gyorsulást, ha már a Szerémire se jutnák el?
Mondjuk ma nem is jutottam, lementem a Budafokira, annyira be volt állva.Persze lassan elérjük az új árát, ami ABS-es és van rá gari stb.
Ennyi. Ezért mondta kcsa nagyon tömören: újat. Pont.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21712 üzenetére
A biciklivel meg egy kis sportolás lenne. Amikor Győrben dolgoztam pár éve nyáron, mindig biciklivel mentem ki a céghez (5 km), ott volt öltöző, meg minden, tök jó volt a reggel 7 órai tekerés a 20 fokban, a napközbeni kánikula előtt.
Most szombaton talán nekem kijut egy kicsit több az ingázásnál a motorozásból. Lesz mini tdm találkozó a 11. kerületből indulva a Börzsönybe, Pilisbe, reméljük jó idő lesz és akkor ki tudom kérdezni a tulajokat a dolgokról. -
DigitXT
nagyúr
válasz elprimo #21713 üzenetére
Khm, milyen motoros tapasztalatod van? Csak mert ha fordulékonyságot írod
szempontnak, akkor szerintem nem lenne kevés a 125. PCX-ből konkrétan
nincs nagyobb (úgy tudom), ha nagyobbat akarsz, más típust kell nézni.A miheztartás végett én egy 400-as Madisonnal karistolok a városban, s nem
érzem úgy, hogy kevés lenne a fordulékonysága, ellenben az erejét szeretem.
Pedig ez egy viszonylag hosszú tengelytávú, kb. 200 kg-os motorkerékpár.
(Jártam 125-össel is, arra én azt mondom, hogy nekem kevés, de csak azért,
mert már van 10 év városi tapasztalatom, és szeretek előzgetni. Azzal észnél
kell lenni, mert nem ugrik akkorát. Hiába kicsi/könnyű/fordulékony: ez van.)Ui: azt mondják többen, hogy az optimum ár/teljesítmény/költséghatékonyság
szempontjából 300 ccm körül van... Nagyon jó gépek a Honda Forza 300, és a
Yamaha X-Max 300 is, továbbá az SH300 is igazi igásló. Az más kérdés, hogy
utóbbi más felépítmény, más üléspozíció, így az nem mindenkinek jön be.Mondjuk nekem sokkal inkább csak előítéleteim voltak, amíg ki nem próbáltam:
azóta inkább úgy fogalmazom, hogy simán el tudnám viselni napi szinten A-ból
B-be jutásra, bár szemre és üléspozícióra nem a kedvencem, de a fogyasztása
pl. kifejezetten tetszene, és nem hátrány, ha nem kell naponta szétszerelnem...
(Mondjuk én ilyen mazochista vagyok, szeretem szerelgetni a motorom.)Csak ha közlekedni kéne, és épp szét van borítva, az annyira nem buli.
Burt: amilyen fasza levegő van a dugó miatt, nem hiszem, hogy túl egészséges
lenne itt* ilyen módon sportolni. És őszintén megmondva, heti 5-6 edzés mellett
nem is kifejezetten vágyom rá. (Van otthon evezőgép, ha kardiózni akarok, idén
nagyon be is kezdtem: leugrott 16-18 kg, lehet azért is gyorsul jobban a gép.)*: valószínűleg Győrben jobbak voltak a viszonyok, nem tudom. De sejtem.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
kcsa
veterán
válasz elprimo #21713 üzenetére
Abszolút nem bántásból írom amit, ne vedd annak
De ha villantani kell (szép is legyen, és több mint 125) akkor jelentősen emelni kellene a keretet (plusz sisak, kabát, miegyéb).
De ebben a legrosszabb, hogy 800k-ért is vehetsz olyan szart, hogy még egyszer rá kell költeni az árát (kicsit túloztam persze) akkor meg már inkább legyen kisebb, meg nem szép, de új 800k-ért...Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
yodamastah
őstag
Szerintem a PCX 125 nem fog átmenni a "legyen szép" filteren
-
kcsa
veterán
válasz yodamastah #21720 üzenetére
Szubjektív, nekem speciel tetszene. Ha lehetne belőle fizikailag nagyobbat venni
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #21720 üzenetére
Most méé? Annyira nem gáz, mint egy Grand Dink...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #21720 üzenetére
És legyen szííííp...
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #21724 üzenetére
SH300at vennék. Ha kell a nagy csomi akkor meg XMAX vagy az új Forza 300.
Én is ilyesmiket írtam, csak 500K-ból, kezdő hozzáállással nem biztos, hogy nyer.
Egyébként egy leharcolt Yamaha is tud megbízható lenni. Csak tudd, ha jelez, mit,
és javítsd meg időben. Na most kérdés, hogy a kérdezőnek van-e ehhez kedve...
(Ideje, szaktudása, szerszáma. Folyton szervizbe hordani biztos nem megérős.)Szerk: a 250-es Majám sem hagyott ott soha, utána meg a futár srác alatt simán
belement 20000 km egy év alatt. Hiba nélkül. Ha az előző tulaj már "végigszopta"
a felújítás minden rögös dolgát, kifizette az árát, neked már "csak használni kell".Szerk2: nekem elég lett volna a 250-es Maja is közlekedni ide. Igaz nem volt egy
rakéta, a Madisonnal össze se lehet hasonlítani. De volt nagy csomagtartó, meg
kényelmes ülés, korrekt gyári műszerezettség, stb. Szerettem, na... (Mondjuk a
kis kerekeiért nem voltam oda, mert eléggé érzékeny volt a nyomvályúkra...)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
Szpilu__25
tag
válasz Szpilu__25 #21725 üzenetére
a 4 ohm persze azon két ponton mérten amire megy a - és a + kábel. A - és a gyertya pipa között mért az pedig 17kohm volt, ha jól emlékszem.
-
DigitXT
nagyúr
Ragazzi, sértődik* a gépsárkány... Tegnap melóból haza mondta, itt maradsz!
A balfék () nem indított. Ellenberger a jobbra beröffent. Féklámpa kapcsoló
jutott eszembe, mint lehetséges hiba ok, de néztem, működik. Vagyis azóta...
Továbbá pislákolt a venti visszajelző. Valami csúnyán beázhatott tegnap.Ez meg merül, bár emiatt nem panaszkodhatom, mert még sose töltöttem...
Gumi meg azért fél év alatt eresztett picit, ha már 16 fokon 2.0 van benne.*: kellett nekem itt szopórollerezni?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
csongi
Topikgazda
válasz Szpilu__25 #21727 üzenetére
Akkor mar csak egy manual kell :). Milyen tipus ez pontosan?
elprimo: Szerintem kezdjuk az elej.
Sulyod, magassagod, hol hasznalnad elso sorban? Egy vagy ket szemely?
De ha az osszefoglaloban levo linket elopvasod sok mindenre ramutat. -
kcsa
veterán
válasz elprimo #21732 üzenetére
Látom még mindig nem teljesen állt össze a kép
Nem létezik olyan jármű, ami szép, erős, olcsó és 101%-osan megbízható.
Igazából már a megbízható kitétel önmagában sem létezik neves márkákat nézve sem, mert minden a korábbi tulaj(ok)on múlik márkától és származási országtól függetlenül: kicsi pörgős motorok, kicsi olajtöltettel, már ha ezt sem adják meg neki rendesen - és olaszból importált olasz/japán szarokon valahogy nem szokták, nyilván ezek az olcsók, ezt hozzák - már minden előzetes agyalás gyorsan bukhat.
Igazából kis túlzással olyat kell venned, ami tetszik, a piacon található legjobb állapotban. De ugye megbontás nélkül ez sem fog soha kiderülni, erősen lutri. Persze ez minden járműre igaz valahol
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
yodamastah
őstag
válasz elprimo #21732 üzenetére
Besétálsz egy Yamaha/Honda szalonba és veszel egy új motort. Veszel még 1 év garit és 3 évig védve vagy ha valami beszarna. Casco kb évi 50k (törés/lopás). 3 évesen eladod, és jöhet az új.
Nagyjából így lehet meglepetés mentes robogót tartani. Nyilván ez sem lesz 101% megbízható. De ezzel lesz a legkisebb esélyed a szopórollerezésre.
De mivel ez nem opció, én emelnék a rászánt összegen mondjuk egy duplát, sokat javulnának az esélyeid.
[ Szerkesztve ]
-
novi68
tag
Sziasztok, ma végre eljutottam odáig-hála az esőmentes napnak-hogy kipróbáljam,mit is tud a Yamaha Majesty 250-esem... nem tudom, mi a normál,de nekem 110 volt a vége,viszont 3,3 l lett kb a fogyasztása. Nem kellene ennek picit többet mennie? Ha hiba van,hol keressem? Köszönöm a segítségeteket előre is.
My name is White. Lumia White....
-
novi68
tag
-
yodamastah
őstag
válasz novi68 #21740 üzenetére
Most visszakerestem a 250es Xmax GPS-el mérve 130at ment végre a gyári görgőkkel. Óra szerint az olyan 140-145 között lehetett valahol. 20 lóerő az is, meg olyan 175 kiló. Számít persze hogy mekkora plexi meg doboz van rajta, de nekem nem kis plexi volt, doboz meg hatalmas.
Szóval óra szerint 110 az szerintem azért az kevés. De 250es majestyvel én nem mentem még, lehet az máshogy van áttételezve.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Szpilu__25 #21742 üzenetére
Szuper!
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #21741 üzenetére
lehet az máshogy van áttételezve.
Biztos. Nézd meg a gyorsulós videómban, meddig tartja a varió fixen a fordulatot:
amikor elkezd emelkedni, akkor már maximális az áttétel. És elég hamar ez jön.Szerk: raktam én bele bazinehéz Dr.Pulley-t is, mert tuti, ami fix, de úgy is.
Szerk2: a videó leírásában kalkuláltam az óra hibájával is, az csupán 4%-os volt.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
volt már valamelyikőtöknek olyannal tapasztalata, hogy meleg blokkból akarta kicsavarni az olajnívó pálcát, szorult, mint a fene és kitekerésnél vettem észre, hogy elnyalódott a menet.
Mikor a múltkor betekertem, a szokásos módon - kézzel - tekertem a helyére, erőlködés nélkül.Rendelnem kellett az oem-partsról egy másikat, mert képtelen voltam visszatekerni, a második menet után ferdén csavarodik be. Nagyon bosszantó.
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #21745 üzenetére
Sajnos ez ilyen
Ha meleg blokknal erzed, hogy szorul vagy nem akar konnyen kitekeredni a nivo, akkor inkabb beken kell hagyni es varni egy picit, mert olyankor nyalodik el legkonnyebben a menete.Nekem is erzodik, hogy elottem valaki mar megtekergethette, mert latszodik a meneten is, illetve elegge "darabosan" tekeredik kifele, felfordulatonkent akad.
-
DigitXT
nagyúr
válasz yodamastah #21747 üzenetére
Nem tudom, hogy normális-e ezeknél, de fizikailag nem tudott többet:
hajtást szétszedtem, kipucoltam (előtte kb. 80-nál volt vége), úgy...A gyári fordulatszámmérő alapján az áttétel fogy el. Erőből még talán
menne, ha nem forogna teljesítménycsúcs fölé. Tán van is hozzá vmi
Malossi végáttétel módosító szett? De már nem vagyok benne biztos.Szerk: rákerestem, Honda blokkos Piaggio X9 250-hez van. Röhej.
Szerk2: állítólag óra 120 a vége gyárilag, újonnan. Bővebben: link
Szerk3: ha tökugyanaz a blokk lenne benne, mint az X-Maxban, ezen
csak 12"-os kerekek vannak, így más fordulat/sebesség aránya lenne.
De mondjuk épp ezért nem lehet teljesen ugyanaz a blokk sem.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
rstwingo
tag
Sziasztok
Bocsánat hogy ide írok, de nem találtam 250 burgonya topikot
Szóval olyan kérdésem lenne, hogy mi a teendő, ha melegen nehezen indul a motor , hidegen szinte pöcc-röff
melegen meg mint ha felpörögne és ugy indul (mint egy lassan felpörgő villanymotor)
Most cseréltem levegőszűrőt benne és kíváncsiságból beakartam indítani és nem akart indulni , sőt még vissza is lőtt kis füstöt mintha nem jó helyen lenne a gyújtás holtpontja, aztán beindult,ezt megcsinálta többször is többszöri próbánálMit tudok tenni hogy könnyebben és jobban induljon
ja és 98'-s AN 250-s a burgi
A segítséget és válaszokat előre is köszönöm
Toni
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #21749 üzenetére
Szia, teljesen jó helyre írtál!
Négy dologra gondolnék elsőre, ha melegen nehezen indul és lassan emeli a fordulatot.
1. Amikor mentél vele, nagyon lefogyott a benzinszint a karbiban (ha karbis a moci), tehát valamiért nem tudja tartani a benzinszintet a karbiban.
2. Nekem akkor volt hasonló esetem, amikor túlmelegedett a verda a városi piros lámpák és a rekkenő kánikula miatt, félre is kellett állnom, amíg lehűlt. Aztán otthon kiderült, hogy kevés a kompresszióm és gyűrűzni kellett.
3. Másik hasonló esetem akkor volt, amikor nagyon alacsony hőértékű gyertya volt berakva és melegen nagyon nehezen indult. Akkor mínusz tizenöt fokban is motorral mentem dolgozni és beraktam egy 6-os hőértékű gyertyát, mert az hidegben nagyon jót tett neki, viszont nyáron már nem, akkor vissza kellett raknom a 8-as hőértékűt.
4. Szívató nem zár rendesen. Ezt könnyű kizárni, ha önindítózás közben teljes gázt adsz és akkor jól felpörög, a szívató nem zár rendesen.Kíváncsi vagyok, hogy mi a valódi baja, majd írjál ha sikerült rájönni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest