- NVMe/SATA tárolóbővítés az Orico dokkolójával
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Androidos tablet topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Hobby elektronika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Apple notebookok
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sentinel
aktív tag
válasz Something_ #1590 üzenetére
Nem árt "néha" (2-3évenként) hűtővízet cserélni és persze alubarát fagyállóval 50-50%-ban. Nem véletlen találta ki a gyártó sem.
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1599 üzenetére
Figy, ha kideríted hogy miként állapítható meg egy rugó+teleszkópról hogy jó-e még, az érdekelne. Persze van hogy elfossa az olajat, az más. Enyém is porszáraz, de gyanús kicsit, ellenben arra nincs sem időm sem kapacitásom (szerszámom, rutinom miegyéb sem sok) hogy szétszedjem és sétálgassak üzletből szerelőig, hogy SZERINTÜK jó-e még - nyilván nem lesz jó szerintük, hiszen az ilyen madarakból élnek mint én.
Elég beteg ára van egy pár új hátsó teleszkóp+rugó kombinációnak (rugó is beül ugye évek alatt, ergo az is cserés, de minimum kovácsolni kell), csak úgy nem ugrálnék ~150k összegekkel.
Nekem is hasonlóan koppra meg van húzva a hátsó előfeszítő - le ugyan nem ér a sztender még sehol, csak otthon, amikor kitolom - viszont ha nem koppra van húzva már nagyon leül.
Első telót megnézetem, azt több helyen csinálják (huszi.gyb kollégát is interjúvoltam már, még hivatalos visszajelzésére várok ), de hátsóról kevés szó esik.
Vagy csak én (mi) vagyok ilyen hülye, hogy ezzel foglalkozzak, és rajtam kívül Magyarországon senki más...
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mosquito-
őstag
válasz DigitXT #1589 üzenetére
Ez Max-ra van tekerve. Mé kell újat venni?? Vidd el ahol Csonginak megcsinálták,mit/mennyit mondanak rá. A pucolgatás/mosás nem árt neki. Nekem az Aprilián semmi baj nem volt a telókkal (mindig lemostam a króm szárakat),közben meg mindenkinek folyt cserélni/javítani kellett. Kapom az ívet mai napig,hogy szép a motorjaim voltak/vannak. Karban kell tartani,ennyi
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz -Mosquito- #1603 üzenetére
Holnap kigurulok oda, és rákérdezek. Nem "kell" újat venni, de ha 40-50K-ba fáj
egy felújítás, akkor már elgondolkodnék az állítható, "überbrutál" cuccon is. Bár
nem lenne rá szükségem. A gyári új szintén hasonló árba jönne ki. (Olaszoknál
lehet kapni valami 122 EUR körül darabját, csak ha nem szállítanak ide - ahogy
a kerék sem volt triviális -, akkor hiába.) Az teljesen jogos, hogy a karbantartás
meghálálja magát, hiszen a kosz gányolja a szimeringet, meg minden... Értem.
Csak a napi használatban lévő (munkába járás) motornál nem fogom minden út
után pucolgatni: nem túragép, hogy 1000-2000 km-eket toljak bele 1-2 nap alatt,
ami után már van értelme nagytakarításnak. Oké, az esőben lett így televeretve:
eső után lemoshattam volna picit, való igaz. Mindenesetre, már az elejétől "fos":
az első HSZ-emben a motorról leírtam, hogy ez egy "ladik", nem most lett ilyen.kcsa: annyival lettem "okosabb" a mai nap folyamán, hogy azt le lehet mérni,
hogy mennyi a rugó útja. Felpolcolt motor, mint nyugalmi helyzet VS. a motor
saját súlyának terhelése, majd a neheze a pilótával terhelt motoron mért érték.
Ezekből lehet következtetni arra, hogy ha túlságosan összeül, akkor elfáradt...
(Nálam szinte 100%, hogy ez a helyzet, pláne, ha a legkeményebb beállításra
fel van tekerve, és mégis így leül, meg himbálózik. Szóval a rugó IS szar, meg
a csillapítás is. Amúgy a hangján is hallani, hogy valami nagyon "necc".)Ezzel mindenképp kezdek valamit, mert amúgy nem rossz a motor, és inkább
az a fontos, hogy stabilan menjen, mint hogy picit jobban gyorsuljon (Multivar,
és külső tárcsa együtt, kb. 70K új szíjjal 100K körül), vagy dobhártyaszaggató
hangja legyen (4Road szintén 70K). Igen, rá lehetne locsolni még százezreket.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #1605 üzenetére
[link]
Ez is egy lehetoseg. En rendeltem es nem rossz, csak nekem nem jott be. Fontos, hogy a rugovastagsag lehetoleg egyforma legyen. Nekem 2mm vastag volt es bizony ez erzodott is, kemenyebb volt mint kellett volna. Viszont ha abban a lyuktavolsagba lett volna vekonyabb rugo, akkor az marad benne.
Korrektek, szo nelkul vissza kuldtek a penzt, ott vannak pesten ami keazletes azt meg is tudod nezni es konnyebb dontened. -
DigitXT
nagyúr
Akkor jól emlékeztem, hogy elsőre nem volt triviális neked sem a megoldás.
Egyet biztosan tudok: én kínai quad teleszkópot NEM fogok próbálgatni...
Nagyjából 4 lehetőség marad: felújítás, gyári új, "tuning" új, amit pont ehhez
a motorhoz terveztek, nem egy véletlenül oda bepasszintható tök más cucc,
végül, és ezúttal is legkevésbé preferáltan vmi bontott vadászása "hátha jó".Keréknél a gyári új lett ár/érték arányban a befutó, új gyári féktárcsával. Kár,
hogy azóta az a shop kidobta a komplett Malaguti kínálatát a kukába...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1605 üzenetére
Azt még hozzá akartam tenni, hogy a teleszkóp ugye csak rugó természetes lengésének csillapítására szolgál. Tehát ha túlságosan beül, akkor az nem a teleszkóp hibája, hanem a rugóé.
Ellenben ha jól tudom teleszkópok bizonyos típusait javítják pl. Kárászyék, rugót is javítanak rugókovácsok, ebben speciel nem tudom mennyire szabad bízni, ér-e egyáltalán valamit, van-e hasonlóan tartós, mint egy új. (az utolsó kérdésre mondjuk sejtem hogy a válasz nem)
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
Eegen, a rugó az tuti agyhalott. Beül vagy 2 centit a motor saját súlyától,
az enyémre meg még pluszban vagy 3-4-et? A kihajtott oldalsztendert(!!!)
le tudom koppantani egyenes állásban, ha csak ráülök a motorra... Mondjuk
nem is szabvány 85 kg-os pilóta vagyok, inkább a 100 kg körüli kategória.
De a legkeményebb állásban a rugó édeskevés? A teleszkóp meg "nyökög",
meg szörcsög. Azt hiszem, ezt legutóbb huszival hallgattuk értetlenkedve.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #1609 üzenetére
Ezt a céget már ezer éve meg akartam kérdezni ebben a témában - neked is ajánlom, egy telefont megér. Én mondjuk leghamarabb ősszel fogok a kérdéssel foglalkozni.
Van otthon egy lefűzött 1971-es évad AutóMotor-om, és már abban is hirdettek, maxi respect a cégnek
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
írnak mondjuk ilyet is, pont ők:
Lehetséges-e az, hogy amiatt, mert kicseréltem a lengéscsillapítót gázos típusra, megemelkedett az autó magassága?
Lehetséges, mivel a gázos lengéscsillapítók mind a két irányban, azaz felfelé és lefelé is dolgoznak a bennük uralkodó gáznyomás hatására. Ezzel segítik a rugót, amely így emeli az autót.Innentől kezdve nem tudom
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
csongi
Topikgazda
Nem teljesen van ez igy.
A rugo is fontos, de maga a csillapito is, en levetem a rugokat ugy neztem meg a ket gatlot, es elteres volt. Az eggyik jobban ossze esett csak utana kezdett kemenyedni.Nem olyan rendszeru mint az auto. Ott vannak teleszkopok amiket konnyen osszenyomsz de nehez kihuzni.
Az enyemet ossze nyomni nehez es a rugo gyorsan tolja vissza a helyere. -
kcsa
veterán
Félreértés ne essék, nem vagyok a téma szakértője, de ha összenyomni könnyű, széthúzni nehéz, akkor a vége az lenne hogy egy-egy kátyús útszakasz után az autó a hasát az úton húzná
Autóban tavaly cseréltettem hátsó lengéscsillapítót, összenyomni nehéz volt, széthúzni könnyebb de nem sokkal.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
válasz -Mosquito- #1567 üzenetére
-
-Mosquito-
őstag
-
válasz -Mosquito- #1618 üzenetére
Ugye milyen érthető? Nem az ár zavar. Nem az E10 hanem a tálalás.
Pont ezért a héten mentem E30-cal. Jövóhéten megnézem beindul-e még az E50-nel. Majd leírom mit tapasztaltam. Előlegben csak annyi, hogy DigitXT nem fogja szeretni, mert aki a gyorsulásra megy (görgő csere ezt bizonyítja, nem megsértődni ) az azonnal észreveszi. Az 50-es seggrakéta osztály az mind karburátoros. Tankolhatják majd az E100-at.
A bezinkút neve nem lényeg. Semmi bajom velük. Az ár jó, de a bevezetés az nagyon gagyi. Te nem fogsz mellényúlni. Nagy, régi nevektől kell venni, és nem tudsz tévedni.
bogyo112
RON95 nem azonos az E95-tel. A helyes kiírás E10. Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Nem sértődök meg, valóban szeretem a jó gyorsulást, ráadásul régi a motorom:
lehet, hogy főleg rosszat is tenne neki az "alkoholizálás", így ha nem lesz más,
tankolok 100-ast. (Régen sokkal drágább volt, most nincs AKKORA különbség.)Amúgy 130-nál (és fölötte, a német autópályán) azért már kajál rendesen, pedig
csak 7000-et pörög (fölötte többet, de azt nem mértem). Jöttem így fél órácskát:
nagyon nem annyi lesz a fogyi, mint 90 körül "kocogva", de hát siettem: ez van.
(Btw. általános jelenség a légellenállás miatt. A Pug ugyanezt csinálja. 90-nél x
a fogyasztása, 130-nál meg x+1L. Valamit valamiért - pályán ritkán használjuk.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
válasz longwild #1621 üzenetére
Bocsi, de a dátum nem pontos. Nézd mit ír:
Range Scooters Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Scarabeo and Derbi Scooter with engine capacity of 50cc: Non compatible for use of petrol E 10 Scooter with engine capacity higher than 50cc and carburettor supply: Non compatible for use of petrol E 10 Scooter with engine capacity higher than 50cc and injection supply: Scooters Piaggio, Vespa and Gilera All compatible, except: - X9 500 - Beverly 400- Beverly 500 - Beverly Cruiser 500 (compatible from May 2008 – from chassis ZAPM3450000010306) - Beverly Tourer 400 (compatible from May 2008 – from chassis ZAPM3440000002740) - Nexus 500 (version Euro 2 NON compatible - version Euro 3 compatible) Scooters Aprilia, Scarabeo All compatible, except: - Atlantic 500 - Scarabeo 500 GT Scooters Derbi: All compatible Moto Aprilia All compatible, except: Page 1 of 2 �www.service.piaggio.com www.serviceaprilia.com www.servicemotoguzzi.com www.servicederbi.com - SL Falco 1000cc - RSV 1000cc 1998 (compatible from version of 2003) - Tuono 1000cc 2002 (compatible from version of 2006) - Shiver 750cc - RS4 50cc - RS 125cc - RX / SX 125cc - Pegaso with Rotax engine - RXV / SXV 450cc - 550cc MOTO GUZZI - V7 Classic: - V7 Cafè: - V7 Racer: - California 1100: - Nevada 750: - Bellagio: - Breva: - Norge: - Griso 850: - Griso 1100: - Griso 1200: - 1200 Sport: - Stelvio: Moto Derbi: Non compatible Compatible from chassis ZGULW0001BM115002 Compatible from chassis ZGULWA006BM112067 Compatible from chassis ZGULWB00XBM100722 Compatible for chassis with fixed ZGUKDE - ZGUKDG - ZGUKDH - ZGUKDL - ZGUKDM Compatible Compatible Compatible, except for version 750 Compatible - every engine capacity Compatible from chassis ZGULSB0016M111528 Compatible from chassis ZGULS00017M1133321 Compatible from chassis ZGULSE - ZGULSG Compatible Compatible - all the versions - Best regards, Piaggio & C. SpA Spare Parts, Accessories and Aftersales Technical Service BU Page 2 of 2 �
Seggrakéták szívni fognak. Jól éreztem.
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz longwild #1626 üzenetére
Előnye és hátránya is van a bekevert alkoholnak felhasználói szempontból: Ha a gumi alkatrészek nem döglenek meg tőle, akkor viszont patyolattisztára takarítja a teljes üzemanyagrendszert, és úgy is tartja. Ha kijön az összes trutyi a tankból meg a karburátorból (sajnos eleinte okozhat dugulásokat) utána mindig is tökéletesen tiszta marad.
Autószerelő haverom "ezer éve" azt tankol a régi Suzukijába, ő mutatta egyszer, hogy milyen szép tiszta minden.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
Cseréltem fesszabot: üdvözlöm Luigit (ha ő volt), aki a Ducati fesszab csatijába BERAGASZTOTTA a motor csatiját. Sz*ptam vele rendesen, mire sikerült károsodás nélkül szétszedni, meg a beletört beragasztott csatlakozómaradványt eltávolítani. De jó lett végül. Holnap tesztelem élesben is.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
-
DigitXT
nagyúr
Nem Hondának hirdették, csak a zacsin volt az a felirat.
Magán a cuccon semmi (a régin meg tényleg Ducati).https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
SirKero
őstag
Na ez is meg van. Műszaki meghosszabbítva 2016.06.25-ig
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
nagyúr
Ez a "Honda" már most sokkal jobbnak tűnik (igazából a zacsin egy címke volt,
hogy Honda SH125 stb. szóval fene tudja, hogy mi valójában). Kinézetre amúgy
tök egyformák - ha eltekintünk attól, hogy icipicit vastagabbak rajta a bordák.Nem ugrál úgy a fesz, s főleg nem esik a fordulatszám emelésére. Általában
14V fölött, de mikor alapjárat van, és nem nagyon van töltés, a fék lerántja még
mindig, viszont szerintem az akku is "alultöltött" volt eddig (lassan fel fog jönni):
az előző fesszabbal az esés miatt 13V környékén kóricáltam, szóval ég és föld.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ami még szomorúbb, hogy ez nem a gyári fesszabb volt. (Luigi már cserélte.)
Azon kívül, hogy be volt ragasztva a csati, a csavaron látszott, hogy "erőlködtek"
vele valamikor korábban. Mondjuk kissé hülye helyen van, ez is tény, hiszen HA
nem akarod a fél motort szétszedni, akkor ugyan "elég" a hasidomot levenni, de
a földön fetrengve kell a motor alatt kalimpálni szerszámmal, úgy, hogy a csavar
fejet FELÜLRŐL kell tekerni... Hogy mondjam szépen: nem a legkönnyebb dolog.
Persze, alternatív megoldás a teljes idomzat lebontása, lábtartóstul, mindenestül.
Na ezt nem vállaltam be, inkább megoldottam alulról... Az akku felől amúgy még
viszonylag sok hely is van, csak az akkusav (kigőzölés) marta picit a kezem...Szerk: ennek is sincs semmi baja, csak fesszabot kell benne cserélni. LOL.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #1642 üzenetére
Szerintem rosszul közelíted meg: addig kell menni a gyári olajjal amíg csak beindul, aztán eldobni
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #1642 üzenetére
Neked; én 1-2 hónapig azért kihúznám vele.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
nagyúr
válasz SirKero #1640 üzenetére
Hajjajj. Ez tetszett a legjobban: "Végül szerzel pár speciális
szerszámot, veszel másikat a tönkretett alkatrészek helyett"Btw. egy dologgal vitatkoznék: lehet 10 munkaóra, még ha nem
is töltött 10 órát a szervizben a motor: ketten dolgoztak rajta?https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #1647 üzenetére
- Tudod miért jó a konténeres szerviz?
- ???
- Oda viszik, ahol van rossz motor...- És te tudod miért jó a kerekeskút?
- ???
- Mert oda tolják, ahol a víz van.ON: beraktam az 5000K D2H xenont... Szívja az akkut rendesen, de a fesszab
majd megoldja. Viszont még mindig a vacak trafóm van (valsz'eg DC), így vibrál
a fény picit, de majd jön a jobb (AC) trafó - végre nem lesz a gond a világítással.
Power LED-es féklámpán még elgondolkodom, annyira azért nem drága. Pl. ez.
Tök ugyanilyen az index izzóm elöl, csak más foglalat és szín: fényereje brutál.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Yose Power 350w (hátsó kerék) Feat Imotor2 240w (Első kerék) 26" + 36v24ah , 36v10ah
- ÓRIÁSI Philips Hue csomag - Hue Go, Iris Black, Play Bar, Light Strip V4 stb...
- Segway Ninebot KickScooter MAX G30D II
- Eladó PIE631FB1E BOSCH Beépíthető főzőlap
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest