- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Androidos tablet topic
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Mini-ITX
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
OnePlus Pad 2 helyett OnePlus Pad Pro
ma Állítólag a OnePlus idei táblagépe nem a második generáció lesz, hanem az első modell Pro változata.
-
Nagy pofon: lőttek a Meta európai AI-tervének
it Az ír adatvédelmi hatóság kérése miatt a Meta befékezi az AI-modellek kiadását Európában.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
csongi #15123 üzenetére
Na igen, azt kifelejtettem, hogy a Madison akkor sem indítózik, ha a féklámpa
kapcsoló nem vezet. (Automatákban szokott lenni ilyen áramkör, bár azt nem
tudom, hogy pontosan mi az az FS, de ha Foresight, akkor az is robogó.)
Automata Opel Vectrában is taposni kellett a féket indítózáshoz. Oké, 1 pedál
esetén nagyon sok választási lehetőség nincs. Két fékkarnál meg szokott. De
nem feltétlen kötik az első fékre is, mert ilyenkor a hátsó kerék váratlan durva
felpörgése, s a motor meglódulása ellen védekeznénk. Pl. szívatóhiba esetén.
A 12.1-es böszme relé kapcsolja az indítómotorra az áramot, de csak akkor ha
1) van mit (bent van az akku: ha nincs feltöltve eléggé, attól ez még kapcsolja)
2) áram folyik a másik oldalon, ami viszont látszik, hogy a 13-as relétől is függ:
a féklámpa betápja az egyik feltétel, a másik meg, hogy a 13-as relén testeljen.
Az egész vége az indító nyomógombon van, de ezeket össze kell kötni, tehát a
másik oldalon megintcsak áramnak kell folynia. Ennek feltétele, hogy az oldal-
sztender kapcsoló testeljen (ne legyen lehajtva, ne legyen kontakthibás), végül
hogy a vészleállító vezessen: "kikapcsolt" állapotában teszi ezt. (Megjegyzem,
a gyújtáselektronika tud az oldalsztenderkapcsoló állapotáról is! A járó motor
leáll, amint lerúgod a sztendert... Lusták előnyben, bár én középsztenderezek.)Összefoglalva: akku, gyújtáskapcsoló, fék-, önindító- és oldalsztenderkapcsoló
Csak ennek a pár apróságnak kell hibátlanul működnie egy indítási kísérlethez.
És persze az hogy forog az önindító, nem jelenti azt, hogy be is indul, hiszen a
gyújtáselektronikának is lehet egyéb hibája. Egyszer voltam szerelőnél, s kicsit
kölcsönkérte a gyújtáselektronikámat, egy épp nála lévő Madison tesztjére...És végül, ha minden pöpec, még mindig lehet rossz a gyertya, a keverék (karbi),
esetleg az aktuális hőmérséklethez nem jó manuális szívató. Vagy kifogyott.
Injektorosnál meg maga az injektor, annak kábelezése, vezérlése... De ezt pont
az olyan Satelis tulaj ne tudná, aki csapágyasra hajtotta a rollert a témában?Szóval nem is offolok tovább.
Szerk: a gyújtáskapcsoló úgy jön a képbe, hogy a vészleállító onnan kap delejt!
Utóbbit kihagytam az összefoglalásból... Ha CSAK a gyújtáselektronikára lenne
kötve, köszörülhetne az önindító. De attól még nem indulna be a gépsárkány.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Olyan telefon lett az idei foci EB hivatalos mobilja, ami nem kapható Európában
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Óvodások homokozója
- Asztalos klub
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- Politika
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő