Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz csongi #15123 üzenetére

    Na igen, azt kifelejtettem, hogy a Madison akkor sem indítózik, ha a féklámpa
    kapcsoló nem vezet. (Automatákban szokott lenni ilyen áramkör, bár azt nem
    tudom, hogy pontosan mi az az FS, de ha Foresight, akkor az is robogó.:R)
    Automata Opel Vectrában is taposni kellett a féket indítózáshoz. Oké, 1 pedál
    esetén nagyon sok választási lehetőség nincs. Két fékkarnál meg szokott. De
    nem feltétlen kötik az első fékre is, mert ilyenkor a hátsó kerék váratlan durva
    felpörgése, s a motor meglódulása ellen védekeznénk. Pl. szívatóhiba esetén.


    A 12.1-es böszme relé kapcsolja az indítómotorra az áramot, de csak akkor ha
    1) van mit (bent van az akku: ha nincs feltöltve eléggé, attól ez még kapcsolja)
    2) áram folyik a másik oldalon, ami viszont látszik, hogy a 13-as relétől is függ:
    a féklámpa betápja az egyik feltétel, a másik meg, hogy a 13-as relén testeljen.
    Az egész vége az indító nyomógombon van, de ezeket össze kell kötni, tehát a
    másik oldalon megintcsak áramnak kell folynia. Ennek feltétele, hogy az oldal-
    sztender kapcsoló testeljen (ne legyen lehajtva, ne legyen kontakthibás), végül
    hogy a vészleállító vezessen: "kikapcsolt" állapotában teszi ezt. (Megjegyzem,
    a gyújtáselektronika tud az oldalsztenderkapcsoló állapotáról is! A járó motor
    leáll, amint lerúgod a sztendert... Lusták előnyben, bár én középsztenderezek.)

    Összefoglalva: akku, gyújtáskapcsoló, fék-, önindító- és oldalsztenderkapcsoló
    Csak ennek a pár apróságnak kell hibátlanul működnie egy indítási kísérlethez.
    És persze az hogy forog az önindító, nem jelenti azt, hogy be is indul, hiszen a
    gyújtáselektronikának is lehet egyéb hibája. Egyszer voltam szerelőnél, s kicsit
    kölcsönkérte a gyújtáselektronikámat, egy épp nála lévő Madison tesztjére...:D

    És végül, ha minden pöpec, még mindig lehet rossz a gyertya, a keverék (karbi),
    esetleg az aktuális hőmérséklethez nem jó manuális szívató. Vagy kifogyott.;]
    Injektorosnál meg maga az injektor, annak kábelezése, vezérlése... De ezt pont
    az olyan Satelis tulaj ne tudná, aki csapágyasra hajtotta a rollert a témában?:N

    Szóval nem is offolok tovább.:R

    Szerk: a gyújtáskapcsoló úgy jön a képbe, hogy a vészleállító onnan kap delejt!
    Utóbbit kihagytam az összefoglalásból... Ha CSAK a gyújtáselektronikára lenne
    kötve, köszörülhetne az önindító. De attól még nem indulna be a gépsárkány.:N

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák