- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Házimozi haladó szinten
- Projektor topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Logitech Z906
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini-ITX
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Steamre tart a Prince of Persia: The Lost Crown
gp Hamarosan a Valve áruházában is elérhetővé válik a játék teljes kiadása.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#47205632
törölt tag
válasz
forceberg #60612 üzenetére
Vagy gyári hibás volt. Ettől még nem feltétlen lesz szar minden termék, persze az ember kocsijában csinál egy totálkárt amivel egy Megane 1 szintű autót kukába is lehet dobni (bár a motorok nem vészesen drágák bele, csak van-e papír hozzá...). Valamelyik motornál nem érnek bele a szelepek ennél a családnál, csak nem tudom melyiknél.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
polonic
félisten
válasz
forceberg #61028 üzenetére
Persze, hogy használom a klímát mindig, ha meleg van. Arra való. 25 fokban is pokol van az autóban.
Mythbusters részben pont azt tesztelték mikor fogyaszt jobban az autó. És bizony országúti tempónál leengedett ablakkal a légellenállás miatt nagyobb a fogyasztás, mint klímával. Úgy emlékszem 60 km/-tól ahogy nő a sebesség egyre rosszabb leengedett ablakkal.Városban meg azért használom belső keringetésre állítva, mert bem akarom a szmogot beszívni az autók között ülve. Ennél nincs is rosszabb. Kb közvetlen a kipufogógázban van az ember. Ilyet inkább nem.
-
mdav88
senior tag
válasz
forceberg #61728 üzenetére
No, meggyógyította a kártyaolvasót, már sima gombnyomásra is indul a jószág. Viszont a nagy gyógyításba letörtem a másik pöcköt (már lehet el volt repedve), szóval jól visszagányoltam.... Lehet vajon ilyen műanyag illesztőkeretet kapni bárhol?
Ma kapott új vezérlésszettet okoskerékkel együtt. Egyre inkább kezdek beleszeretni. Még hátra van a hátsó hídszilentek cseréje és egy alapos puceválás, aztán kiváncsi leszek a hosszútávú tapasztalásra.
Tempomat beéítése izgatja még a fantáziámat, erről van valami pontosabb leírás?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61728 üzenetére
Előtte nem látod, hogy nincs már benne zselé, pont ez a baj, hogy emiatt nem tudod csak úgy kiszedni és megnézni, csak érzed, hogy az autó remeg főleg alapjáraton, de állítom, hogy az enyémből már a fele zselé, vagy több eltűnt. Köze nincs már ahhoz a selymességhez, mint csere után.
Eddig 2 évente kellett ezt a zselést cserélni, úgy látszik most már 1 évet se bír. Az alsó tartót sem látod, ha nem bontod az alját, a felsőt lehetett látni, hogy szét volt repedezve már a gumi. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61734 üzenetére
A "karikát" nézd. Az első képen szinte beesett, annyira nincs benne már anyag, sőt szinte semmi. A másikon meg "púpos", ha megnyomtam, akkor érezhetően, mint egy erős gumi visszavágódott.
Lehet az olaj is, de én inkább a rossz (ITTHONI SILÁNY, mert az és kész, van összehasonlítási alapom bőven az évek és kilométerek alatt) omw üzemanyagra tippelek, hiszen pont ezeket írtam már régóta, hogy mennyire nem jó, mikor azt tankolok bele.
Vagy a kettő együtt már nagyon nem tetszik a motornak.
--------Hagyd a francba az omw-t, egyszerűen nem jó a lageszoknak, csak akkor, ha süket vagy.
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #61743 üzenetére
Azért ne feledd, hogy neked 1.5dci van, ami azért más konstrukció mint a 2.0dci. Lehet, hogy ami jó annak, az nem jó nekünk.
Én a II-es Laguna 1.9dci-be madaras tesó gázolajat nyomtam szinte végig. Néha ezt-azt, picike difik voltak, ami szinte hibahatáron belüli is akár lehetett.
Én is gondolkodom, hogy párat visszamegyek.
Eddig egy A24 kft-s kúton tankoltam, ott vettem észre, hogy 3-4dl-el kevesebbet fogyasztott, ez már egy 5.8-as átlagnál, kiesik a hibahatáron.
Elvileg (!) a diesel osztrákból jön be hozzájuk.Olajcsere előtt vagyok, néztem Motult, Xadot és picit talán utóbbi olcsóbb, viszont nem olcsó
De lehet bepróbálom.
Robi!
Érdemes, kell előtte tisztíttatni valamivel a motort, vagy egyik le, másik bele? -
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #61774 üzenetére
5,5-5,8 most ezzel a gázolajjal. Előtte volt több.
Vegyes használat, itthon inkább kerékpár, de néha befigyel, de ez nem szignifikáns.
Kint 20-50km-es távok. 110 körüli tempó.
Pálya is szokott lenni, az forgalom függő, ha nincs nagy kamion forgalom, 120-130 körül, (minek rohanni, 8 perc ha gyorsabban megyek, azért nem fogok rohanni), ha van kamion, meg egyéb (M5 Kmét-Bp között van eléggé) akkor sok a gyorsítás-lassítás.
Na meg néha befigyel hosszabb távon horgon 2 kerékpár, az azért +1-1,5l. -
eTrade
tag
válasz
forceberg #61774 üzenetére
Motul-t nem probáltad még ki?
Sokan dícsérik ezt az olajmárkát, pl. ΞΔGLΞ fórumtárs is nagyon elégedett volt vele, gyári Elf-nél jóval jobbnak vélte.Nem akarlak lebeszélni az Elf-ről, nemrég én is azt vettem a verdába, csak érdekelne több ember véleménye / tapasztalata.
-
forceberg
veterán
válasz
forceberg #61789 üzenetére
"Magyarországon a LUKOIL, a kőolaj-finomítóktól származó üzemanyagok mellett saját forrásból - az elmúlt pár évben jelentős mértékben modernizált PETROTEL romániai kőolaj-finomítóból - származó üzemanyagot is forgalmaz. A Dunán folyami hajókkal a dunaföldvári tárolóba szállított üzemanyagot tartálykocsikkal szállítjuk a magyarországi töltőállomásainkhoz."
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61790 üzenetére
Szerintem, nálad az összes bak cserés, ezért érzed zörgősnek a motort, mert a lagesz 3 kaszni egy vicc ebből a szempontból. De nyilván rá is tesz sokat a rossz üzemanyag. Nálam is, de már írtam, újból érezni ilyen kis alapjárati rezonanciát, amit aztán felerősít a kaszni is meg a sok filléres hanyagul összeszerelt műanyagok hangja is. A zselés ennyit bírt, vicc. Amikor berakták olyan volt, mint egy benzines szinte, na ahhoz köze nincs már alapjáraton...
Tegnap tankoltam a mobil petrol-nál ezt a Jumbo premium dízelt, de egy okádé az egész. Hangosabb és hülyébben járó motort "kaptam", ma kiautózom direkt, többszöri üzemanyagzabáló kigyorsításokkal is, aztán tankolok is valahol mol-t, vagy shel-t rá. Nem ajánlott részemről egyáltalán, csak tettem egy próbát. Az enyém a lukoil-t is utálja. :/[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #61987 üzenetére
Nekem ez az Osram 65210CW LED van benne. 200 körül megyek a pályán és nem kell reflektor, pedig a lagesz projektora nem tartozik az élvonalba, de ez a osram ledek lenyomják több autó xenonját is. A szembejövőt nem vakítják, mert még soha nem villogtak rám.
Közúti forgalomban persze (még) ez sem használható, aminek a fényével sokkal biztonságosabban lehetne vezetni. Műszakira természetesen kicserélem, ha lesz kedvem...
Kint vettem még 220 euróért 2 párt akcióban, 289 euró helyett, vagyis a lumenet-nél is jó most ez az ár. Tehát a refibe is ezek vannak.. A leírásban ők is említik, hogy itthon nem használható, de emiatt rendőr nem állít meg senkit.Ha ezt vesszük 100% fényerőnek, akkor a gyári sima égővel, még a 40-et sem éri el, vagyis a különbség valóban már-már ég és föld
[ Szerkesztve ]
-
Jaded
senior tag
válasz
forceberg #61987 üzenetére
Eddig Nightbreakereket használtam, az jött be. Persze az emelt fényerő miatt hamarabb is döglik. A H7-es amúgy is egy fos konstrukció, ez is hozzáad. Oké, most jól bírta, valamikor március környékén cseréltem.
Yoshida
Ismerős. Este indultam haza melóból, a buszmegállón még visszaverődött mindkét izzó fénye, mire kiértem az utcából (kb 100m), már ki is volt égve. 😃Renault Megane IV Limited
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #62022 üzenetére
A jobbos helyzet, az ok.
A balosnál, hiába veszem ki az akku keret egy darabját, csak nagyon nehezen fér be a kezem.A nappali menetfényt akartam ledre, de annak meg meg sem mozdul az izzó, és erőt sem tudok kifejteni rá.
Egyszer ha sok időm lesz kiszedem a lámpát és majd akkor.Illetve nekem xenon, abban az izzót úgy sejtem, csak lámpa kivétellel lehet cserélni.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Xantomas
őstag
válasz
forceberg #62013 üzenetére
Igen, de nem érzem fényesebbnek.
[link]Most teljesen egyszerű filléres GE W5W ment a helyükre mindenhova. [link]
LED-es menetfény tényleg jó lenne, de... szeretem hogy külső fényintenzitástól függően indításkor automatikusan felkapcsolja a tompitottat, vagy nem.
Egy DRL-nek is akkor látom értelmét, ha nem vakít másokat, a helyzetjelző, és a tompított helyett automatikusan felkapcsol indításkor, majd szürkületkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat, helyzetjelzőt, és a DRL teljesítményét drasztikusan leveszi. Nah. Az utólagosoknál nem ezt látom. Éjszaka teljes diszkivilágításban DRL teljes fényerőn, tompítottal, helyzetjelzővel, néha megspékelve egy kis ködlámpával. Aztán a retinád kiég, és nem veszed észre a sötét ruhás gyalogost, biciklist.
Az ilyeneket szedné ki a rendőr. De nem teszi.Bezzeg... Reggel egy ejnye bejnyével megúsztam, hogy nem volt jobb hátsó helyzetjelzőm, rendszám világításom, meg jobb első helyzetjelzőm egy bizti miatt. Épp mentem T40-es hosszúszárú torx-ért az Obi-ba, mert az istenért nem tudtam elég nyomatékot kifejteni a T kulccsal, hogy meginduljon az aksi tálca csavarja, ki tudjam cserélni a biztosítékot. Mivel tiszta kosz volt a kezem, a rendőr elfogadta.
Közvéleménykutatás:
Rob tedd offba, ha promóciónak, reklámnak, vagy bármi olyannak számít, amit nem szabad a fórumon. Nem lepődnék meg, ha újabban már ez is annak számít.
Van itt olyan, akit érdekel gyári M2, C2, Twingo fejegységhez olyan CD tár helyére való adapter, amihez androidos és apple telefonnal USB-n lehet csatlakozni, a fejegység üzeneteit amit a kijelzőre tesz a telefonon mint notification megjelenik (rádió állomás, frekvencia, stb) Az 1. generációs RS monitorhoz hasonlóan kirajzolja az alap telemetria adatokat, és a telefonon tárolt alapértelmezett zenelejátszó alkalmazáson keresztül eléri a zenéket, plusz ugye kihangosítóként is funkcionál. Mivel a kocsi CAN buszaira ül rá, kb ugyan azokat ki lehet vele olvasni amit egy ELM-mel, de nem ez a cél. Mellékesen tervben van, hogy pl a Torqe is soros portos ELM eszközként lássa.
Az egy dolog, hogy magamnak, és egy ismerősnek mókolom Clioba, de ha van rá igény, akkor ha kész, diploma leadva, szívesen termékesítem kis szériában, vagy elküldöm annak akit érdekel. Dilemmában vagyok, mert egyrészt Msc diplomamunkának készül, és magamnak szívesen költök rá, de gyanítom, hogy azért (tisztelet a kivételnek) "csóróautós" nem költene egy ilyen kiegészítőre 40-50E Ft-ot. Vagy szimplán csak osszam meg a kész terveket, és menjek OpenHW-be, és majd mindenki megépíti magának? Nem egy olyan dolog amivel 2019-ben kaszálni lehet, vagy 10 embernél többet érdekelne, pláne amikor 20e ft-ért kapni USB-s fejegységet. Mert akkor úgy kell dokumentálnom, EMC laborban beméretni, és automotive teszteknek alávetni, meg a terveket is arra kell optimalizálni, olyan alkatrészeket használni amik teljesítik a kritériumokat.(#62055) Cane
WD40-et neki, és lejön egy ronggyal.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62119 üzenetére
Jah, ahhoz bizony szét kell kapni és ki kell tisztítani rendesen, mert előbb-utóbb újból ciripelni fog. Nálam is ugyanez volt, elhallgatott, majd újra kezdte, végül már annyira idegesítő volt, hogy bánom, hogy eddig vártam vele. Szerencsére a ventihez eljutni és kikapni a helyéről, kb 10 perc se...
Persze ilyenkor már kötelező a szűrő csere is, ha már ott van előtted, illetve ki/lebontottad a kesztyűtartót a venti miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
válasz
forceberg #62239 üzenetére
Túl sokat nem használom az autót sőőt. Hiába töltöm tele (ioncserélt vízzel) az rövid időn belül a felére csökken, most is az alatt van, de már nem merek több vizet rátölteni, mert félek hogy annyira felhígul, hogy télen szétfagy a motor.
Volt Gyöngyöshalászon a mindenki által dicsért szerelőnél. Nem látott rajta semmi rendelleneset. Azt mondta, hogy lehet a kupak a ludas. Az utastér nem párásodik.Sajnos a dci-khez nem értenek idehaza. Ezzel a problémámmal már több éve küzdök.
Idén új porlasztókat kapott a kocsi, de ugyanúgy rángat/dadog hidegen: [link][ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz
forceberg #62245 üzenetére
Ugyancsak ezért a dadogás miatt, elvittem Pataki Zsolthoz Gyöngyöshalászra, azt mondta hogy valószínűleg csúcs hibás a kocsi, mert a résolaj rendben volt. Illetve azt is, hogy nem is teljesen rendellenes a dadogása, mert "előtöltés/szinkronszög" miatt is csinálhatja.
Van aki azt mondja, hogy ez a dadogás, rángatás hidegben normális. Amint 10° alá esik a hőmérséklet elkezd szórakozni.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz
forceberg #62249 üzenetére
Be lett vizsgálva a dolog és ténylegesen problémák voltak a porlasztókkal, igaz spénes nem volt a rendszer.[kép]
Kapott 4 újszerű porlasztót amit az MP diesel-től vásároltam. Beraktam, szépen megy melegen, de a hidegen dadogás megmaradt.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #62258 üzenetére
Ezt én tudom ezért kérdeztem, ugyanis a hidegindítási dadogás 90% ban valamelyik izzító számlájára írható.
A fedcomp pedig nem fogja kiírni, mert olyan is, van, hogy az izzító dolgozik, csak annyira le van szenesedve, hogy már nem ér semmit. Csúnyán szólva leszigeteli magát.
Melegen meg ugye már nem sok dolga van, tehát kisimul a motor járása.Renault power
-
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #62243 üzenetére
Az volt benne.
Mit érzek? Azt inkább hagyjuk
Nem tudom hallok-e különbséget. Meghallom ha valami zörög, ha nem úgy jár, de ezen semmit.
Kipróbáltam a kagylós/molos tankolást, picivel többet eszik belőle, mint amit használtam. Tisztán mol-t is, az se jobb, visszatérek a régire. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #62266 üzenetére
Épp nem olyan régen írtam, hogy amióta nem járok ki és itthon tankolok szinte, már a xado ellenére is legszívesebben leköpném néha, olyan morgós, hangos a motor. Az üzemanyag, egyszerűen szar Srácok ez a legfőbb gondja! Ezek a dízelek nagyon haklisak rá. Aki közelebb van az osztrák határhoz, tankoljon 3-4-szer csak ott, magyar fost felejtse el, elég simát is, aztán döbbenjen...Viszont azt sem győzőm elégszer leírni, hogy ezeket hetente minimum 2-szer mg kell küldeni legalább 100-150 km pályán.
Város és magyar üzemanyag konkrétan gyilok ezeknek a motoroknak. A spuritól az enyém rosszabb lett, nem is használtam 4-5 alkalomnál tovább. De az is biztos, hogy az 1.5 és a 2.0dci-k totálisan másképp viselkednek szinte mindenben...
Meg azt is észrevettem az utolsó hónapokban, hogy minimum 2 literrel többet is zabál, mondjuk nagyon nem érdekelt eddig sem ez a része, ha nem pályán vagyok, akkor fél alatt én már tele lököm, de mostanában nagyon sűrűn járkáltam vele a kutakra és ez szinte csak város, heti kétszer muszájból pályára mentem vele, ami kb 300km. Az nem sok, de ott is láttam, hogy többet zabál, mint amit megszoktam "nyugaton"...[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz
forceberg #62266 üzenetére
Nekem most fulltech fe olaj van. 10 ezer km van benne
3 tankolással ezelőtt váltottam mol premiumra.Olyan
A fogyasztás nagyon jó lett, az eddigi legjobb.
A motor hangja viszont piszit hangosabb, hallani az ocsmány dízel kerregést.Lehet amiatt mondjuk, mert az olaj is kez kifulladni.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #62275 üzenetére
Az 5w30 at én javasoltam neki, de ha az sxr 5w30 at tette bele az baj, akkor valami félrement, mert én az fe 5w30 at ajánlottam!!!
Bár a leírás szerint agyonvágni nem fogja:
Szintetikus, üzemanyagtakarékos motorolaj Korszerű többszelepes, turbófeltöltésű benzinmotorokhoz, valamint szívó és turbófeltöltésű dízelmotorokhoz, személygépkocsikban és kis-haszonjárművekben is használható. Tökéletes kenést biztosít városi, országúti és autópályán történő használat esetén is. Különösen ajánlott sportos vezetést kedvelőknek. Kifejezetten ajánlott a legkorszerűbb, közvetlen befecskendezéses dízelmotorokhoz. Használatával az üzemanyagmegtakarítás elérheti a 7%-ot (különösen városi használat és alacsony külső hőmérséklet esetén). A koromkibocsátás városi használat esetén akár 12%-kal is csökkenhet.[ Szerkesztve ]
Renault power