Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Coyot

    őstag

    Sziasztok!

    Segítségért folyamodok, hátha valaki járt már így vagy tud valami okosat mondani a témához.

    Adott egy clio2 1.5 dci, elvileg 140k km-el (gyakorlatilag meg nem tudjuk mennyi). Eszi az olajat mintha muszáj lenne, 2-3 ezer km alatt simán 2 litert kellett után tölteni. Hidegen nagyon füstöl - fehéres szürkés színben - lényeg, hogy világos füst, melegen annyira nem látni hogy füstölne.

    Tények kronológiai sorrendben:
    - ami biztos hogy 2 évig olajcsere nélkül járkáltak az autóval ~40-45 ezer km :( ez az általam kezdeményezett olajcserekor derült ki (eszméletlen mennyiségű korom dőlt ki a motorból, nem akartam hinni a szememnek)

    - elkezdett füstölni mint az állat a fent írtak szerint.

    - egyenetlenül jár a motor, néha nagyon néha semmi gondja.

    - komolyabb gyorsításoknál világít a szervíz, stop, és motorhiba lámpa, de azonnal el is alszik szinte.

    - mivel nem az enyém az autó, javíttatni nem tudtam, de egy Renault szervizben megnézettem, elvileg 2-es 3-as henger porlasztócsúcsainak közel a vég, azt mondták míg pöccre indul az autó és jól megy addig ne öljünk pénzt a porlasztócsúcscserébe, a füst valószínű gázolajgőz, turbóra nem adott a diagnosztika hibát és szerintük is rendben volt - javaslat hogy tankoljunk valami jobb minőségű gázolajat, és 2-3 adag tisztítófolyadék a gázolajba, ami elvileg keni a csúcsokat így nem mennek jobban tönkre.

    - elvitték az autót a helyi szerelőhöz aki turbót cseréltetett, nem új hanem 1 év garis felújított turbó került bele (nem bízom benne, mert mikor csak meg akartuk tudni mi a baja, volt nála 1 hétig az autó [1 hét alatt derítette ki mi a baj? sicc! ] közölte hogy turbó és eddig nem látott hibák jöttek elő, minthogy ne ment az autó hallani lehetett, hogy tényleg szar a turbó és nem tölt)

    - azóta is pont ugyan annyira eszi az olajat, de most már van hogy nem is megy, csak kormol mint az állat (mögöttem fekete köd), és mintha nem töltene a turbó, nem is megy, turbólyukon lehet vele közlekedni, alapjárat és 1400rpm között ez a tünet szerencsére elég ritka, és nem is tart sokáig (3-4 km alatt eltűnik)

    - visszaküldtük a szerelőhöz, aki megint turbót cserélt (garancia volt ugye rá, amit a Turbotec cég el is fogadott ugye), és mondta, hogy ha nem cseréli ki az összes porlasztót a következő turbót már nekünk kell fizetni, nem lesz garanciás.

    A kérdés adott, mi a picsát csináljunk, azon a megoldáson kívül, hogy beadjuk azt a szart a bontóba?

    mod.: bocs a regényért :)

    [ Szerkesztve ]

    Má' nem

Új hozzászólás Aktív témák