- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mini-ITX
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPad topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
2024 - Alig egy nap múlva jön a Sony új State of Play előadása
gp Az előzetes tervek szerint több mint 30 perces lesz a műsor.
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
PROHARDVER!
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris Kiki
senior tag
válasz JohnyBlue #4894 üzenetére
És Kleroo úrnak igaza is van, RAW esetében. De a vázból, hogy aRGB vagy sRGB JPG jön ki, attól nem lesz több szín a képen, csak a színek helyzete változik meg. Nagyobb színteret jelenít meg aRGB-ben, cserébe veszít a színátmeneteknél.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
*Ropi*
félisten
válasz JohnyBlue #4894 üzenetére
Lépésenként:
"aRGB vagy sRGB a vázon.... erre Kleroo nagyúr azt mondta, hogy tök mind1 ha rawba lövi a felhasználó."
- Vázon: raw szempontból mindegy mit állítasz be, mert a szenzorról lejövő rawra nem vonatkozik a beállítás: annak amúgy is jóval nagyobb a színtere, mint a szoftverek által lefedett színterek, tehát a szoftverek szemszögéből effektíve nincsen színtere. A vázon beállított színtér csak a váz jpeg motorjára vonatkozik!
- Számítógépen: ketté kell választani szoftveres színtérre (annak emulációjára) és hardveres színtérre (a monitoréra és a nyomtatóéra, ill. a nyomdáéra). Hiába tud a számítógép szoftveresen mondjuk ProPhoto RGB színteret (lásd: Lightroom), mert mindig a monitor és a nyomda a szűk keresztmetszet: csak annyit képesek megjeleníteni a nekik küldött képadatból, amennyire a panel és az elektronika képes a monitorban, illetve a papír és a festék a nyomdában. Ide vágó témák a színhelyesség (bármilyen megjelenítő rendszer színhelyességéről csak hardveres referenciához való kalibrálást követően beszélhetünk), a színcsatornánként 64, 32, 16 vs 8 Bit (16 Biten színcsatornánként 64-szer több információ áll rendelkezésünkre, mint 8 Biten), a különböző médiumok színterei (webes megjelenítésre csak és kizárólag sRGB a szabvány, tehát hiába szerkeszted ProPhoto RGB-ben vagy Adobe RGB-ben a képedet, a végén úgy is le kell konvertálni sRGB-re, hogy a böngészők és a színkezelést tudó programok színhelyesen jelenítsék meg). Ekkor kerülnek képbe (szó szerint ) olyan csúnyaságok, mint a banding, a szolarizáció (amikor annyira túl vannak lőve egy kép csúcsfényei, hogy már szürkék a fehérek) és a poszterizáció.
"aRGB vagy sRGB a monitoron bla bla: itt pedig ha valaki szőrözni meg még több színt akar az aRGB akinek meg jó a sima mezei színtér annak meg marad a sRGB?!"
- Monitoron: a TN paneles "csodáknak" van a legrosszabb képe: a legtöbb még valós 8 Bites megjelenítést (ami az sRGB előfeltétele) sem tud, csak 6 Bit + AFRC-t (magyarán az utolsó 2 Bitet "kitalálja" a vezérlő elektronika, aztán lesz amilyen lesz). Valós 8 (és több) Bites megjelenítést tudnak már a VA és az IPS panelek, de ezekből is vannak direkt butítottak (pl. az e-IPS = economy IPS). Akkor van a legegyszerűbb dolgunk, ha a monitor hardverből csak az sRGB színtér megjelenítésére képes, mert akkor alapból mindent "lekonvertál" magától és mindent ugyanúgy lát a felhasználó rajta. Ha nagy színterű monitorunk van, akkor vagy hagyjuk a teljes színterében dolgozni, de akkor egy neonreklámot fogunk nézni egész nap (a nagy színterű monitorok zöldben és narancssárgában nagyon élénkek, persze mindettől függetlenül a színkezelést tudó alkalmazások színhelyesen jelenítik meg rajta a képeket, ha jól vannak beállítva), vagy sRGB emulációt beállítva csak azt látjuk, amit mindenki más is aki a fakebook-on a fotóinkat nézegeti. Adobe RGB színterű jpegeket sRGB színtérben megjelenítve könnyű felismerni: kifakulnak és tejfölösen mosott hatásuk lesz.
- Nyomdában: először is otthoni nyomtatáshoz érdemes tudni, hogy a Windowsnak kétféle (valójában három, de ne bonyolítsuk túl ) színkezelő rendszere van: egy a megjelenítéshez, egy pedig nyomtatáshoz. Mindkettő külön kalibrálható a megfelelő célhardverrel (spektrofotométerrel). Most abba nem megyek bele, hogy hogyan kell nyomtatni RGB és CMYK printerrel, mert ez egy külön fejezet lenne...A lényeg, hogy a hazai nyomdák legtöbbje sRGB színterű képet fogad el forrásként, azzal nem lőhettek nagyon mellé. Mindenesetre zongorázni lehet a különbséget az sRGB és az Adobe RGB forrásból kidolgozott anyagok között: ha érdekel valakit, tudok mutatni olyan fine art albumokat, amiket Adobe RGB színtérben dolgoztak ki nekem 16 Bites forrásból. Igaz, nem is itthoni cég csinálta.
Ezekről a témákörökről már írtam korábban itt, itt és itt, most hirtelen ezeket találtam, hogy ne kelljen újra leírni.
Hirtelenjében ennyi, de mi volt a kérdés?
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Dr. Akula
félisten
válasz JohnyBlue #5354 üzenetére
"18-105 objektívvel vedd meg."
Na, pont ilyesmi válaszokat vártam. Lehet hogy nem minden helyzetre optimális, de nyilván ez egy olyan fajta, ami úgy általánosan jónak mondható. Az a lényeg hogy ne nagyon lőjek mellé, aztán ha majd valami extra kell, már lehet finomítani. -
Kleroo
veterán
válasz JohnyBlue #5796 üzenetére
Legközelebb igyatok...SOKAT. Bármilyen váz képes lesz bármire. Sőt. Váz csak a nyomi arcoknak kell. Megfelelően "tankolva" akármi professzionális milliós technikaként funkcionál.
Én is próbáltam megtanulni a D700 rendszerét, de olyan "könnyen,logikusan pikk-pakk használható", hogy átkerült a FÁKKKDISZSITT kalapba, Bohóckodni jó inkább. Érdemi felhasználásra kuka szvsz. Ügyes ez a nyikon. Wáóó beépített részletesen konfigurálható időzítő jippiii,ki lehet írni FB-ra,hogy ezt is tudja. De igazából vedd meg hozzá a külön kiegészítőt ha ilyesmi téma érdekel,és valóban használni akarod.
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #5803 üzenetére
Igen + az sem tiszta, ha akarok lőni 90 képet, az akkor 90x1 legyen, vagy 10x9 ? Mi a különbség az intervallum és az intervallumonkénti képszám között ?
Mi a f*ért kellett ennyire túlbonyolítani Nikon ? És ha leállsz, miért nem adsz egy státusz üzenetet legalább, amit le kell OK-zni .. ? "Megálltam Te hülye, mert ..." ..
Veszem a külső kioldót.
Kleroo: jaja, pár EUR-val többért már rádiósat. Legalábbis a logika ezt mondatja, mindaddig, míg nem kapok ilyen üzeneteket a rádiósról, hogy megbízhatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
Graphy
aktív tag
válasz JohnyBlue #5803 üzenetére
Nem lehet, hogy túlmelegedett az érzékelő és azért állt le? Mert gondolom éjszakai hosszú expós képeket akartok csinálni.
Az első amit beállítasz, hogy milyen időközönként csináljon, a második, hogy hányszor hány képet.
Na most, ha beállítod, hogy 10 percenként szeretnél 999x9 képet lőni és hosszú záridőn akkor nagyon felmelegedhet az érzékelő. Az utolsó szám ugye azt adja meg, hogy milyen sorozatban szeretnéd, ide szerintem a 9 felesleges. Ha 10 percenként szeretnél 1 fotót, akkor 999x1. De lehet feleslegesen írtam le, mert ti is értitek ezt.(#5805) Eperkutyus: Ha 10 percet és 90x1-et állítasz be és mondjuk 15 másodperces expot, akkor ugye lesz 90 képed 10 percenként 15 másodperces expoval, ha 10x9-et állítasz be, akkor szintén lesz 90 képed, de 9 kép rögtön egymás után készül el 10 másodperces expoval és a sorozatok közt marad 8,5 perc kb.
[ Szerkesztve ]
Ami nem öl meg, az megerősít. Kivéve a medvét...a medve az megöl!
-
Real_Necro
veterán
válasz JohnyBlue #6174 üzenetére
Itthon még drágább. Amúgy anno nagylátóra vettem, de szerencsére már 70-200-ra is tudom használni. Nekem bejött.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
#40935168
törölt tag
válasz JohnyBlue #6204 üzenetére
A hölgyike teste túlságosan az alsó vízszintes harmadoló alá esett volna nekem, azért maradt alul pici ágy a képben. Próbáltam úgy is, így is. Így jobbnak találtam. A combok a jobboldali függőleges harmadoló környékén mennek fel, egészen a felső vízszintes harmadolóig, majd ezen futnak végig és érnek véget a magassarkú cipőben nagyjából a baloldali függőleges harmadolókon. A cipő vízjelét direkt hagytam ott, árcédulát leszednék, de ezek a kis apró nüanszok, hogy a cipő márkája a talpán, nekem a "nőiséghez" ugyanúgy hozzátartoznak, szépen díszíti a cipő alját és ahogy tükröződik, láttatja, hogy a talp eredetileg fényes, ez a kis embléma rajta pedig kicsit a zongora márkajelére hajaz, ami a fedél mögött szokott lenni, a zongora elején, illetve a kottatartó alatt is néha. Az én szemem nem a lenyomott billentyű vezeti a feliratra, hanem a combok, mert bár balról jobbra olvasunk, ez a kép most ilyen lett, így jobbról balra jár az ember szeme ezen a képen, a combok vezetik. A sarkoknál a zongora karcos volt, arra Kleroo ajánlott egy retust, ne tűnjön úgy, hogy a hölgyike karcolta össze. A színvilág natúr fekete fehérben nem adta ezt a melegebb hatást, így olyan B&W presetet választottam, ami kicsit harmonizál az öreg pianínó eredeti színével, illetve az általa kiváltott hatással. Amit máshogy csinálnék: makulátlan új cipőkkel ugyanezt, a dobozból frissen bontva, illetve cetlik a hangszerről lekerülnének, ennyi. Van a képen még egy diffusion layer is, ami a lábak mentén ki van törölve, tehát ezeket nem "mossa", minden mást alig észrevehetően igen. Úgyhogy nincsen szükségem jobb színekre, nekem ez így adja Talán egy horizontal flip még belefért volna, és akkor tényleg olvasásirányban futnak a lábak is, de most már így maradt.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz JohnyBlue #6279 üzenetére
de d7100-as procija van a d5200-nak, illetve a d7000-es szenzora, tehát képminőségben tényleg semmivel nem jobb, max a profiknak (akik ebből élnek) előnyére válhat a sok kipakolt gyorsgomb. Nálunk nagyrészt auto funkcióban fog működni sokáig szerintem. Amúgy láttam őket vitrinben voltak nem akartam kikérni mert nem tudtam volna akkor ott megvenni. Ránézésre mind2 nagyon komolynak tűnt, d7000 nagyobb volt. Ennyi.
Azt szoktam mondani (vagyis asszony.. )hogy tegyük mérlegre az előnyöket mind2 oldalon és meglátjuk mi jön ki. d5200 Kihajtható lcd + erősebb proci + ugyanolyan szenzor + több megapixel + 60fps video + rengeteg effekt + könnyebb + kisebb, míg másik oldalon a több gyorsgomb+tárcsa maradt. Így a mérleg nagyon odabillen. Képminőségben nem jobb a 7000. Egy dologban jobb, hogy sok rajta a kipakolt gomb, mondom ismételve magamat ami nekem kevés az előzőleg felsoroltakhoz képest, de ezt itt egy profibb jobban megfogalmazta pár oldallal ezelőtt. Ha 7000 sorozatot nézném kizárólag a 7100 jöhetne szóba de az már nem +25, viszont ebben az árban jobban kihasználnánk az 5200-at
csak hogy beinduljon újra az odavissza harc, mert jó volt olvasni tényleg
[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz JohnyBlue #6580 üzenetére
Hm... mennyit érhet a D90-em ~9k expoval jövő augusztusig garival? Bár Tündi megölne...
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
forceberg
veterán
válasz JohnyBlue #6853 üzenetére
Olyanom még csak majdnem volt...
Jelenleg csak 5 Sigmám van...
A Sigma EX DC alapzoom-ok közül talán a legrégebbi 18-50-es a legjobb képre.
Én szvsz nem tartanék igényt stabira alapzoomon, ha emberek fotózása a cél.
De pl. Ropi úgy volt vele, hogy kell.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Real_Necro
veterán
válasz JohnyBlue #6894 üzenetére
Akarod mondani, Nikonos topicban csakis Nikon.
Vagy itt kellene kérdeznie, nem márkafüggő topicban.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
m3ss
veterán
válasz JohnyBlue #7719 üzenetére
de ne mondjatok mar el nekem mi a kenyelmes meg kenyelmetlen fokusztav pls, ezt mar el tudom azert donteni
masik vazon 10-20 lesz...de ha szar a fokusz nem erdekel. persze gondolkodok meg 17-50-en, meg fix 50-en is...
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest