Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xaels
félisten
válasz Burt1793 #50219 üzenetére
Nekem soha nem volt még középsztenderes motorom, bár lehet most lesz majd. Az én 80kg kb. annyi mintha egy túránál rajta lenne a 3doboz meg tanktáska megpakolva és azt gond nélkül bírnia kellene.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #50252 üzenetére
Melyik túramotor 150+ lóerős? Kirándulni azért jellemzően nem a "cihopata" száguldozók szoktak, pláne nem nyakig cuccolva és utassal. Amúgy nem hiszem hogy nejemet rá lehetne bírni, hogy felüljön mögém, de ki tudja.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Burt1793 #50280 üzenetére
Én pl. szeretek nagyobb távokat túrázni, (egy ülésre 250-300km akár napi 800-1000km is mehet) és talán idén lesz először, hogy magam megyek. Szokatlan is lesz egyedül motorozni. Engem egyálltalán nem zavar ha megpakolva utassal kell motoroznom sőt jobban is szeretem. Most pénteken idulok egy Osztrák,Szlovén, Horvát karikára. Sajnos csak 4 napos lesz, de már most tudom, hogy hiányozni fog mögülem a feleségem,(lebetegedett) ugyanis nekem Ő a kézifék, ha nincs mögöttem hajlamos vagyok a gyorshajtásra és a hülye szitukba belemenni. Tehát számomra előny ha van utas mögöttem.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
-
Czimby
addikt
válasz Burt1793 #50388 üzenetére
Ez a sima turtle wax sampon, tescoban 1600Ft.
Van zöld dobozos nano waxos is, azzal megmosova a kocsit szószerint leszalad a víz róla.
De ezt nehéz beszerezni idehaza, és csak 500ml-es.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz Burt1793 #50391 üzenetére
Régebben volt egy autósélet nevezetű webshop onnan vettem a turtle wax termékeket nagyon jó áron, ott egy árban voltak.
Ajánlom még a a wax it wet-et, aki át szogta törölgetni fürdetés után annak jó.
Törölgetés előtt spricc a nedves kasznira és utána szárazratölni, igy is taszitja a vizet meg könnyeb lepucolni utána a dögöket.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
canniball
nagyúr
válasz Burt1793 #50388 üzenetére
Köszi! Rágugliztam, nem találtam...de Czimby megmondta a tutit.
Czimby!
Köszi! A bogároldós tippet is, meg a bőrápolóst is. Utóbbiból csak a kisebb kiszerelés volt készleten, így most azt vettem. Ennek tényleg csak annyi a felhordása amit ír: szivaccsal kenjem rá a kabátra oszt' jónapot?V.Stryker!
Ahol pók van ott nincs nyirkosság, ergo nem korrodálódik a gép; tehát tulajdonképpen örülj az ízeltlábúaknak!emre!
Hogy a brébe nem sikerült 3 év alatt haza juttatni? Én már beleőszültem volna a gondolatba.polimorf!
Köszönjük az ötletet! Eddig ez a legpénztárcabarátabb. Az én párom ugyan nem hord harisnyát, de valahonnan majd szerzek egyet.A motorszállításhoz
Mi minden probléma nélkül feltoltuk egy fa pallón a platós Transitra, nincs ebben semmi varázslat ha figyel az ember.premierpark!
Ennyiből én is inkább A2-t és egy nagyobb gépet javasolnék. Bár ha tényleg nem tudod magad visszafogni akkor inkább semmit sem...Shad0w!
A szabás mit jelent pontosan? Csak kisebb igazítás vagy jobban bele kellett nyúlni?zoltanz!
Majd nem lesz ilyen széles a mosolyod ha abban az állvédő nélküli sisakban esel pofára.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
mm89
őstag
válasz Burt1793 #50365 üzenetére
Néhány észrevétel:
- mi fogja azt a stiftet amit a végén visszadug, hogy ne dőljön hátra a plató? simán kieshet egy rázósabb úton (bár ők tükör sima úton járnak)
- spaniferrel jobban meg lehet húzni a rögzítéseket mint így kézzel
- utálom a youtube "kézremegés-eltűntető" funkcióját, hullámzik tőle az egész kép...
- hú, de szexi az a bőrgatya!ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
vlevi
nagyúr
válasz Burt1793 #50987 üzenetére
Nálam két másik esetben is csinált vicceset a telefonos navigáció. A telefonom vízálló, így nem tettem tokba, akkor sem, amikor esett az eső. Csakhogy azt nem számoltam bele, hogy a kapacitív érintőkijelző minden esőcseppet egy érintésnek érzékel. Járt az a telefon minden alkalmazás minden menüpontjában, így inkább kikapcsoltam
A másik, szintén kijelzős dolog. A kapacitív érintőkijelzőt nem lehet sima motoroskesztyűben kezelni, nem érzékeli a nyomkodást a vastag bőrőn keresztül.
Az olvashatóság viszont viszonylagos. Egy vacak 15 ezres navigációnak lehet, hogy mégkisebb a fényereje. Autóban ez általában nem gond, habár ott is sokszor olyan helyre kerül, ahol a tető nem árnyékolja, és közvetlen napfényben van, de sajnos motoron tuti, hogy csak így tudod felszerelni, esély nincs árnyékra. -
vlevi
nagyúr
válasz Burt1793 #50994 üzenetére
Nálam plexi mögött volt a telefon, ezért szemből jövő vizet nem kapott, csak ugyanolyan normál esőt, mint amit gyalog is kapna. IP67-es vízálló a telefonom, 30 méter mélységig (vagy hosszában? ) bírnia kell a vizet.
A vizes érintőképernő viszony használhatatlanná teszi.
A navigációk viszont még mindíg a régi rezisztív érintőt használják, ezért azok kesztyűben jobban használhatóak. Igazság az, hogy a navigációk hardveresen nagyon keveset változtak, mondjuk úgy az elmúlt 10 évben.[ Szerkesztve ]
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Burt1793 #51371 üzenetére
Ja. Sajnos, ha haladni kell, akkor pályán kell menni. Mivel nem zzr-el mennek, 200 feletii utazóval, üres, lezárt német szakaszokon , ezért, pihenővel együtt 100km/h átlaggal kell számolni pálylán is. Országúton ez inkább csak 50. Neccesen 60. Egyedül perzse jobban haladna az ember, de csoportban sokáig tart a megállás, és utána az elindulás. Csakmégegygyorscigi, várjatokpössentek, és rögtön elment negyedóra
Krajnska gorából 800km volt az út hazáig, az egész nap ráment. -
nagyúr
válasz Burt1793 #51597 üzenetére
Sose volt meg a nevemen semmi 18. szulinapomra kaptam egy 1.0 swiftet faterektol, de nem irattuk a nevemre, igy kevesebbet kellett fizetnem biztire + nem volt atirasi koltseg. Tavaly nyaron vettem egy hondat, de azt is fater nevere irattam, hogy occo' legyen a bizti A motort azt valoszinuleg mar a sajat nevemre iratnam
-
Trub
tag
válasz Burt1793 #51766 üzenetére
Pedig 100 volt. Biztos nem csal az órám, mert jelenleg nem működik. Minek az... A végét tudom hol van.
Mikor mögém ért egy hosszú beláthatatlan kanyarban voltunk. Onnan kezdtem húzni, egyenesben azt hittem lehagyom. Mikor újra utol ért már jöttek szembe és újabb kanyar. Erőset meg nem akartam lassítani, mert ki tudja ki jön mögötte. Azzal nem vagyok előrébb, ha az utána jövő sodor el.
Teljesen lehúzódtam a szélre, de nem elég széles az út arra fele.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51861 üzenetére
Nagyon más egy kismotor, mint egy nagy. Az 50-es robogó pl. nekem az első pár hát után már kb. ON/OFF gázkezelésű volt. 125-ből ugyan csak 2T-vel mentem, de ott is a 30 lóerő és alul gyenge konstrukció miatt masszív gázzal kell indulni, és utána is lehet rángatni majdnem büntetlenül a gázkart. Ugyanakkor ha ezt elsütöd egy Gladiuson pl., aminek jó nyomatékos a blokkja kis fordulaton, olyat ugrik alólad, hogy minimum becsokizol. Poros aszfalton SV650-el sikerült úgy indulnom (mérgesen, kövér gázzal), hogy kb. 60-ig kapart alattam a kerék.
A túrabicaj hozzáállással vigyázz, sok a hasonlóság, de a motoron kicsit más szabályok érvényesek a +200kg és a nagyobb sebességek okán. Sokminden van, amit a motoron tudatosan másképp kell csinálni. Szerintem nagyon jó befektetés pl. egy vezetéstechnikai képzés, nagy segítség a biztonságos közlekedéshez szükséges technika és mentalitás elsajátításában. Legalábbis nekem az volt, én a Hondás srácoknál voltam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz Burt1793 #51946 üzenetére
Ha az elmeleti reszt ismered, akkor kerlek ird le hogy szamoljuk ki a fotengelyen ebredo nyomatekot, a hatso kerekre. (Lusta vagyok utananezni, de erdekel) Nem kene ismerni a primer fogaskerek meretet a fotengelyen? Hiszen ahhoz aranylik minden.
A hatso kerek korkeruletet lemerem. A valto es hatso kerek kozott van a szekunderhajtas, kislanckerek, hatso nagylanckerek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51958 üzenetére
A mérőpadon a főtengelyre számítják vissza. AMiket írt, azok a fogaskerekek méretarányai. Pl. ha egy 10 és egy 20 fogas van, az iránytól függően 0,5 vagy 2.
Ha 340Nm-t mérnek a főtengelyen attól még bármennyi ébredhet a keréknél, az erőátvitelen múlik. Igen, azt is jól érted, egy extrém "rövid" váltóval a 150Nm-es motor is képes nagyobb nyomatékot leadni, csak ott lesz a bibi, hogy szempillatás alatt "le fog forogni", neked pedig elkerülhetetlenül váltanod kell majd egy kevésbé extrém fokozatba, miközben a 340Nm-es motor a hosszabb váltójával még sokáig maradhat a hosszú fokozatában. Szóval ez játék a számokkal.Én végigszámoltam egyszer, egy SV650 pl. nagyobbat ugrik 100km/h-ig, mint egy GSXR600, pedig papíron 72 lóerő szemben 120-al. Csakhát 80-nál váltani kell a kettest (idő), 110-nál a hármast (idő), közben a GSXR-en 130-ig csak húzni kell neki egyesben... Utána persze nagyobb sebességeken massszívan elmegy a GSXR, ahogy el is kell neki.
(#51960) persuader: Az az egy érték az az általad is írt 3 érték szorzata volt, tehát én egyből a teljes erőátvitel szorzójával számoltam. [link]
15,x azaz 15 egész valamennyi, nem emlékeztem hirtelen, mennyire jött ki a vége.Amúgy teljesen irreleváns, mekkorák a fogaskerekek, az egymáshoz mért arányuk számít. Gondold végig, lenne különbség, ha 10 és 20 fogaskerekes lenne, vagy 20 és 40? Nem, semmi nem lenne, mindkettő felezi a fordulatszámot, és duplázza a nyomatékot.
(#51959) polimorf: Ha nem érdekel a fizika, akkor nem kell ezen csodálkozni. Magam is csak pár hónapja okosítottam fel magam a témából, mivel érdekelt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51962 üzenetére
A légellenállás még nem igazán jelentős 100km/h körül. Ami viszont nagyon jelentős, hogy a "gyengébb" motorokon szokásos rövidebb váltó már leforgott 1-2 fokozatot, mire oda eljutsz. Itt jön képbe, mekkora a maximális megengedett fordulatszám, meddig tudod használni a nagyobb nyomaték-szorzót.
Ha megnézel egy tipikus motor-váltót, a legtöbbjén nagyjából 2,5 az egyes, és 1 körüli áttétellel ér véget a 6. fokozat. Tehát egyesben 2,5X annyi erő hajtja előre, mint 6.-ban! Ez óriási különbség.
A nagy, 1000-1200ccm motorokban ott szokott a trükk lenni, hogy viszonylag hosszú az áttétel (pl. FZ1 Yamaha csak 10 környékén van az egyesben a nyomaték szorzója, szemben a korébban tárgyalt hatkilósok 16-jához képest, nem kell több neki, megoldja "erőből" a nagy motor), tehát később kell csak a kisebb szorzójú fokozatokba váltani.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest