Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz csongi #142762 üzenetére

    "Ha a beszivott keverek homerseklete befolyasolja a teljesitemnyt, akkor a kozeg, feluleletek homerseklete ahova a keverek erkezi miert nem befolyasolja?"

    Mert nagyon kis felületen, nagyon rövid ideig érintkezik vele, a gyakorlatban nulla hőátadás van a szivócsatornákban. Ami egyébként nem is melegszik különösebben, ezért nem is nagyon hűtik.

    "Illetve a meleg uzemnel az illesztesek pontosabbak lesznek a surlodasi tenyezo novekszik?"

    A valóságban pont fordítva van. A belső súrlódás mértéke a hőmérséklet emelkedésével csökken. Ezért is használnak manapság az autókban elektronikusan vezérelt termosztátokat, amivel kis terhelésnél jóval melegebben járatják a motort, ami kisebb belső súrlódást és ezáltal alacsonyabb fogyasztást eredményez.

    "Ezekszerint megis van kihatassal?"

    A motor termikus terhelhetősége méretezési probléma, nem üzemeltetési. Ha érdekel valakit kifejtem hosszabban.

    "A motor teljesitmeny valtozast tulajdonkepen fotengelyen lehetne lemerni pontosan."

    Természetesen.

    De egyébként kicsit jobban átgondolva a hidegebb hűtővíznek valóban van hatása a leadott teljesítményre: alacsonyabb lesz.
    Amennyiben több energiát veszek ki a körfolyamatból a hűtővizen keresztül, akkor szükségszerűen kevesebb jut a főtengelyre. Hogy ez a hatás mérhető -e fékpadon, vagy kisebb mint a mérési pontosság, az kérdéses, de fizikailag ez a működési mechanizmus.

    (Szívómotornál, normál motorhűtést feltételezve. Turbómotor és vizes töltőlevegő hűtő az másik kávéház)

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák