Hirdetés
-
Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
it Egy tech-adománygyűjtő rendezvény alkalmából kritizálta a demokraták szabályozási kísérleteit Trump, magát pedig a kriptopénzek bajnokának mutatta be.
-
Computex 2024: Új utakra lép a Fractal (videóval!)
ph A számítógépházak mellett headsettel és gamer/irodai székekkel is elénk álltak a svédek.
-
Kedvező árú Huawei tablet érkezett
ma Konkrét árcédula mondjuk még nincs a Huawei MatePad SE 11-hez.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22384 üzenetére
nem ismerem a yahama viszkozítási index ajánlását, azért csatoltam két olajat is. A 60-as olajat versenykörülmények között lehet használni, utcára persze már nem. Én 50-es olajat használok, azzal semmi baj nincs, nálunk 40-50-es az ajánlás...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22387 üzenetére
Nekem fura amit mondasz. Hidegindításnál nem az számít hogy 40-es vagy 60as, az a melegoldali viszkozítás. A hidegoldali viszkozítás számít, ami mondjuk 10W-s a 40-es olajnál is meg az 50-es olajnál is.
Ráadásul mondom hogy nálunk 50-es is ajánlás.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22392 üzenetére
Ezeket az állításaidra van valami bizonyíték? Mert nekem amit mondasz még mindig fura. Semmilyen neten fellelhető írás, szakvéleményt nem találtam az állításodra, csak az ellenkezőjét.
A 10W-s olaj az 10W-s, mi az hogy a gyártóknak meg van engedve az hogy eltérjenek értékektől?
A 10W-40-es hideg oldala ugyanaz mint 10w-50-esé, ha ennek ellenkezőjéről van valamilyen bizonyítékod, kérlek csatold.A legjobban és legérthetőbben talán ez az írás foglalja össze a dolgokat:
"A viszkozitás az áramló folyadékrétegek egymáson való elmozdulásakor fellépő belső súrlódás mértéke. Ez a jellemző kenőolajok esetében a hőmérséklet függvényében jelentősen változik. A hőmérséklet csökkentésével a motorolajok viszkozitása növekszik, míg el nem érik a szivattyúzhatóság-, egyben alkalmazhatóság határát. A folyáspontot elérve megszűnik a folyadék jelleg.
A hőmérséklet növekedésével a viszkozitás fokozatosan csökken, az olaj hígfolyóssá válik, egyben csökken a hatékony kenőfilm vastagsága. Amikor a kenőfilm vastagsága a felületi érdesség mérettartományába kerül, megszűnik a folyadékkenés állapota."
.A melegoldali viszkozítás az üzemi hőmérséklet közbeni kenési értékekre vonatkozik.
Végezetül még1 idézet:
"Alkalmazható-e a korábbitól (előírttól) eltérő viszkozitású motorolaj?
Egyes esetekben igen. Például versenyszerű használat esetén a motorolajba folyamatosan jelentős mennyiségű üzemanyag jut, amely (plusz a magasabb üzemi hőmérséklet) drasztikusan csökkentheti a motorolaj viszkozitását. A biztonságos kenőfilm-vastagság megőrzése érdekében ezért célszerű növelni a melegoldali viszkozitást.
Pl. SAE 10W-40 -> SAE 10W–50Minden tiszteltem a tiéd, biztos van alapja amit mondasz, de szerintem egy pályázós sportmotorba 30-as olajat tenni botorság...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22427 üzenetére
Az a baj hogy te rámész nagyon a hidegoldali viszkozításra (ami fontos)
Viszont nem említesz pár dolgot. Az olaj (azaz kenőanyag) olajból és különféle adalékanyagokból áll, a felhasználási terület, típus, stb függvényében: kb 3/4-1/4 arányban..Egy 10-40W-es street jelzésű olaj amit utcai közlekedésre terveztek nem ugyanolyan mint egy 10w-50-es olaj amit versenyzésre is lehet használni, és itt nem a viszkozitásra gondolok, hanem az adalékok összetételében, hisz rengetegéle adalékanyag van: detergensek,súrlódáscsökkentők,viszkozitás-módosítók,korróziógátlók,oxidációgátlók,kopásgátlók,folyáspont-csökkentők,habzásgátlók,tömítésregenerálók,fémdezaktivátorok,EP adalékok,diszpergens adalékok,paraffin-mentesítők, stb..
Az olaj élettartama alatt állandóan változik, nem ugyanúgy bírja kétfajta olaj ugyanazt a működési körülményt. Én még mindig a motorolaj gyártók ajánlásait veszem figyelembe, illetve a motorom gyártóját. Fontos a hidegoldali dolog, de én nem állnék be erre az 1 síkra..Racing olajat veszek pályázásra, nem utcait, bízom az olajgyártókban, valószínüleg nemhiába terveztek ilyen típusú olajat..Értem én hogy a 10w-40-es olaj indításnál jobb mint a 10w-50-es, de mivel a 10w-50-est meg extrém felhasználásra tervezték, így jobbnak látom ilyen olajat használni pályán, mint egy sima street jelzésű olajat...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22438 üzenetére
A motor gyártóm a 30-asat ajánlja 30 fokig, felette sorban a 40-es és az 50-es olaj egy sorban van. Vagy én értelmezem rosszul a táblázatot?
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22440 üzenetére
akkor mit ajánl 30-40 fok között?
Szerintem a táblázat azt mutatja hogy -20+30 fok között 10w-30as olaj, +30fok felett meg a fentebbi olajok, amik jók egészen 40 fok felett is, de 30 fok felett már nem ajánl 10w-30-asat..
Én így értelmezem a táblázatot.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22442 üzenetére
olvastam (persze nem a komplett weboldalt), ezért is írtam hogy a hidegoldali kopás is fontos.. De nekem fontos a melegoldali működés is, meg a motorolaj változata is.. A mol olaj amúgy a teszteken a legjobb védelmet nyújtotta, azért álltam ár molra..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22442 üzenetére
hétfőn mindenképp mentek kakucsra vagy kecsóra rossz idő esetén is? Mintha esőt mondana hétfőre...
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
akit érdekel egy jó bukósisak, az keresse a képesmotoron a suomy vandal típust..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
Sziasztok!
Help kéne, műszaki zsenik előnyben
Történt hogy tegnap elindultam volna motorozni, de az árpád hídnál lerobbantam.
Megyek kb 60-al, motor egyszercsak elkezd leállni, gázra nem reagál, mielőtt teljesen leállt volna, visszakapja a fordulatot, megugrik a motor, majd pár másodperc múlva végleg leáll.
Oldalra gurulok, indítok, beindul, de 1 mp múlva leáll megint. Először benzinre gyanakodtam mert nem sokkal előtte tankoltam tele, talán szar a benzin amit bele tettem. De az volt a fura hogy mindig beindult, van amikor még egy gázfröccsöt is tudtam adni, de utána mindig letiltottm azaz leállt a motor. Hibát nem írt ki a műszerfal, leállás után visszaállt az alapállapotba, gyújtásra.
Sarut levettem, az se segített, biztosítékot átnéztem, az is okés. Víz és olaj rendben.
Kénytelen voltam trailert hívni. Otthon traileren megpróbáltam beindítani, semmi. Letoltam a tralierről, betoltam az udvarra, ráindítottam és voálá, elindult a motor. Mondom a kurva száját, csak 6ezer volt a hazaút...Szóval, szerintetek mire gyanakodjak? Valami elektromos baszás lehet vele? Azt se tudom mi tilthatja le a gyújtást, a vészleállító kapcsoló jól működik, ráadásul gondolom ha szar lenne, be se indulna arra az 1 mp-re..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #26974 üzenetére
Nem gázra fulladt, hanem mindig, akár gázra, akár alapjáraton.
Lambda szonda kiiktatva, exup kiiktatva. Szervíz csinálta, a helyettesítő dolgot így nem tudom.
Szervíz lesz belőle, ezt tudom, csak gondoltam informálódok hátha valaki találkozott már hasonlóval.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
Akit érdekel, egyik barátom árulja a CB1000R motorját, patent állapot, akrával, stb stb.. Akinek kell infó a motorról szóljon...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #27815 üzenetére
még nem derült ki, nem voltam szerelőhöz azóta. Elmentem múltkor próbakörre, minden okés volt vele. Utána elmentem túrázni, megint minden okés volt vele.
Tegnap elmentem vele barátomékhoz, erre megint leállt alattam. Vártam pár percet, kicsit megmozgattam a motort, megint beindult.
Tiszta hülye ez a motorhttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz yodamastah #27820 üzenetére
Na most speciel erre nem emlékszem, de majd megnézem.
Végignézem a kábeleket, mert én is valami ilyesmire gyanakszok. Annyi a változás hogy pályaidomos volt eddig, de most a gyári farokidomot tettem vissza az üléssel, az ugye lejjebb van, valszeg jobban rajta ülök a kábeleken, lehet hogy valami tényleg nem érintkezik. Bár mondjuk nem ugrál össze vissza a gyújtás, hanem elindul, és rögtön utána leáll a motor.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
Feltette barátom a hirdetését
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
Sziasztok!
abban tudnátok segíteni, hogyha a motoromat szlovák állampolgár veszi meg (oda viszi ki), akkor milyen papírok kellenének? Törzskönyvet csak az adásvétel után kb 1 héttel tudom nekik átadni (hitel miatt), de ők már adásvételkor vinnék ki a motort.. Milyen papírok kellenének hogy ki tudja vinni? Van valahol erről egy leírás vagy valami?
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
természetesen a vevő vállalta hogy később kapja meg a törzskönyvet, neki kockázat nem nekem. Illetve természetesen én se akarom átverni, mondtam neki hogy kétszerre jöjjön, először papírokat intézni, másodszor vinni a motort és megkapni mindent, de Ő választotta ezt a megoldást.
Illetve lenne egy magyar vevő is, annak egyszerűbb lenne a menete, mert foglalózna csak először.
Azé lesz aki hamarabb viszi..
HGabor89: Hát igen, de a motor 2 éve garázsban áll, 1 méter nem mentem vele, felesleges luxuscikk..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz PoLizei #62080 üzenetére
igen, én is így gondolom, de én pl arra gondolok, hogy törzskönyv nélkül kiviheti-e az országból, nem lesz-e gondja, de szerintem nem viheti ki... Természetesen 1-2 napon belül megpróbálom elintézni a törzskönyvet, de a vevő balfaszoskodik, hogy csak 1x szeretne fordulni, bár az Ő érdeke lenne hogy 2x forduljon, de mindegy, Ő tudja..Nekem a lényeg hogy a vételár a kezemben legyen, a többi az Ő rizikója, Ő tudja mit vállal be..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Something_ #62082 üzenetére
hát még nem járt jól vele mert a pályaidom otthon van a polcon
Máshogy alakult az életem, amibe nem fér bele a motorozás...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Something_ #62138 üzenetére
elváltam
Sajnos az ex nem tudta feldolgozni hogy ő csak a második
Viccet félretéve, sajnos úgy néz ki kicsit többet törődtem a motorral mint kellett volna, ráment a házasságom, bár volt ott persze más baj is.. Sajnos el kellett adni mindent ami közös volt, a motor meg rajtam maradt.. Az új páromnál meg már nem akartam elkövetni ugyanazt a hibát, szóval döntöttem..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Something_ #62140 üzenetére
Ne sajnáld, én se sajnálom, max az anyagi részét Az új asszony azért klasszisokkal jobb
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz V.Stryker #62158 üzenetére
Tapsolj el 10 millió Ft-ot motorra/motorozásra, hidd el másképp fogja gondolni a párod..
Én kimotoroztam magam, volt egy álmom, nem jött össze, elfogadtam.
De most meg legalább olyan nő van mellettem akire vágytam, nem pedig megszokásból vagyok valakivel..Mondjuk a legbosszantóbb az egészben hogy most 36 évesen vagyok életem eddigi legjobb formájában, ha kimennék a hungaroringre, biztos simán menne a legjobb eddigi köridő, mivel régebben cirka 15 kilóval voltam több nulla izomzattal Szóval azért hiányzik a pályamotorozás, de nem fogok már ilyesmire költeni 1 fillért se..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen