- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Kompakt vízhűtés
- Bluetooth hangszórók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
- TCL LCD és LED TV-k
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- Dell notebook topic
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Két hét múlva Samsung Galaxy Unpacked
ma A dátum július 10. A nagyszabású bemutatón hét terméket várunk, köztük az új hajlítható modelleket és a Galaxy Ring okosgyűrűt.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Megjelenési dátumot kapott a Disney Epic Mickey: Rebrushed
gp Az új kiadáshoz érkezett egy rövid előzetes amelyben láthatjuk hogy néz majd ki a gyűjtői változat.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #56682 üzenetére
Sajnos nem olyan vicces ez. Mentem volna vele sokszor ennyit, de sajnos nem úgy adták ki az anyagiak. Gondolhatod, hogy nem ezért vettem túramotort.
-
HSM
félisten
válasz
Something_ #56750 üzenetére
A pingvin azt írta, hogy a jó technika és némi elővigyázatosság véleménye szerint többet ér.
Tanulni nem tőlem kell, van csomó vezetéstechnikai képzés, ahol profik elmondják a tutit.
-
HSM
félisten
válasz
fattyu #56803 üzenetére
Nálam is ez úgy nézett ki, hogy kinéztem 3 féle akciós jóárú erősen akciós sisakot bő 30 rugó körül, aztán egyik se passzolt a fejemre, csak egy olyan, amire először nem is gondoltam, persze 20 rugóval drágábban.
Ugyanakkor a 150 000 forintos Arai sisak se passzolt túlzottan, szóval totál lutri és nem az ártól függ.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Polemius #56886 üzenetére
Fú, ne is mondd... Egyszer sikerült egy elsőbbségadásnál pont két kis huplin megállni, és pont egy lyuk volt közöttük, és pont nem látszott... Olyan 45 fokban döntve fogtam meg a motort, de majd beszartam, hogy meg bírjam tartani... Barátnőm hátul úgy meglepődött, hogy ijedtében leugrott a gépről.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
canniball #56687 üzenetére
A mai nap tanulsága: GSXR1000 után az SV650-n nézni kell azt a fránya fordulatszámmérőt. 5 perc alatt 3X sikerült spontán tiltásig forgatnom, miután visszaültem a GSXR-ről.
Amúgy tényleg semmi cirkuszt nem csinál, forog, forog, majd egyszercsak szolidan nem megy tovább.
Ja, igen... Az a motor egy igazi vaddisznó. Erő, fék, futómű, nagyon egyben van.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Bogyó bá' #56933 üzenetére
Nem akarom lelőni a poént, de a légellenállás sebességgel négyzetesen növő természete, amit most élesben kipróbálhattál. Nekem az idomos SV-n is 90-100 környéke az a maximum tempó, amit még füldugó nélkül, kényelmesen ülve, minden szeles dolog nélkül el lehet viselni. 110-130 között már van egy kis kellemetlen szél, és a szélzaj is a sokszorosa. 180-nál meg már nagyon durván le akar tépni a szél, ha nem kuporodok be az idom mögé. Itt mondjuk bőrruhások előnyben, abba vélhetőleg nem kap bele olyan könnyen a szél, mint az olcsó cordurámban.
(#56937) Mosquito34: Ráadásul ha kinn van a tábla, és pofára esel, akkor már a kárigényt is tuti gázosabb érvényesíteni... Pedig az ilyenen tábla mellett nagyon óvatos tempóban is könnyű motoron zakózni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #56940 üzenetére
Elolvastam... Neked amennyire tudom, lehet kárigényed, hiszen semmi nem figyelmeztetett a veszélyre.
Ugyanakkor azon hökkentem meg, hogy csak kiteszik a táblát takarítás nélkül, így jogilag bevédve magukat, hiszen aki a tábla kirakása után járt arra motoros ugyanúgy pofára eshetett minden elővigyázatosság ellenére, de neki már nem lett volna jogos a kárigénye, hiszen kinn volt a tábla. -
HSM
félisten
válasz
runner 125 #57023 üzenetére
Ez a válasz mm89-nek ment szerintem. Tudom, én is pingvin, meg Ő is, én nem írtam kormánygátló témában tapasztalat híján.
(#57028) persuader: Gondolom, az 1.2-es VFR súlya azért segít stabilabban tartani, mint egy kisebb motor esetén.
(#57038) Xaels: Az ugratás még mindig jobb, mint amikor egy akkora kátyút fogtam buszsávban, hogy elöl/hátul felkoppant a teló...
Szerencse, hogy úgy tűnik, semminek nem lett baja.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Bogyó bá' #57045 üzenetére
Nem lehet, hogy amíg hideg, addig jobban ráz a motor? Nekem ez volt a bajom azzal a géppel (tanulómotorként mentem vele legalább 10 órát, míg jogsiztam), hogy nagyon "rázós" volt, ahogy járt benne a motor. Én ezt tudom elképzelni, hogy talán jobban rázhat, míg hideg az olaj benne.
Nekem az SV sokkal simábban jár a Motul 5100 helyett a 7100-al.(#57046) runner 125: Elég válogatós vagyok, ami tetszett volna karakter avatarnak viszont már foglalt volt.
Úgyhogy egyelőre maradtam pingvin. De töröm a fejem, hogy ez változhasson.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57055 üzenetére
Én ezt tapasztaltam. [link]
Úgy nézett ki a csere, hogy 14km út a szervízig, majd hagytuk állni, hogy kihűljön, leszervizelték, és néhány órával (szűk 3 talán) irány haza ugyanennyi út. A legjobban én voltam meglepődve, mennyivel jobban szuperál az új olaj, sosem gondoltam volna, hogy ennyit számít. Korábban végig volt egy minimális zavaró rezonálás a kormányon/lábtartón, nos ez az új olajjal gyakorlatilag teljesen elmúlt. A Motul 7100-al lett végre olyan a motor, amilyennek mindig is szerettem volna, hogy legyen.
És azt sem mondhatjuk, hogy nem volt friss a tapasztalat a régi/új között. Hidd el, nem töltenék bele ilyen drága olajat, ha nem látnám/érezném a hasznát.(#57056) kcsa: Szerencsére át tudtam kérni magam egy Honda CBF400SF-re, hát az a négy hengerével ég és föld volt. Semmi rezonálás, kis huncut karakter, semmi sunyi lefulladás...
Azzal utána nagyon jó volt menni.
(#57058) bogyo112: Persze, alapvetően kényelmes (és a többi is stimmel amit zárójelben írtál róla). De azért csak nem véletlen, hogy nekem is a rezgéseivel volt bajom leginkább. Valakit ez zavar, úgy látszik másokat nem.
Hát igen, azt írtam is, hogy harapós az az SV(F) blokk. Én mondjuk pont azt szeretem benne a legjobban.
Mondjuk rossz háttal lehet én sem szeretném, azért ránt egy szépet az emberen, ha nem sikerül elég finomra a gázkezelés (pl. kátyú).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57068 üzenetére
Nem tudom, minek lehetne ezt nevezni... Vibráció talán jobb szó lenne rá?
Bármelyik motor kormányán érezhető, ha beindítod a motorját, akkor lesz egy kis vibráció pl. a kormányon a teljes nyugalomhoz képest. No, az lett nálam kisebb a 7100-as olajtól. Kevésbé érződik vibráció a kormányon/lábtartón.
Ugyanaz a dolog, amitől a motorra rögzített kamerák képe is hajlamos "zizis" lenni. Lesd meg pl. ezt a videót: [link].
Remekül látni az elején a gyorsulásnál, hogy magasabb fordulatokon kicsit bemosódnak a számlap betűi, és jól láthatóan ez a jelenség enyhül arra a pillanatra, amíg vált.
Én erről a jelenségről beszéltem, amit érezni főleg a kormányon/lábtartón, és ami lényegesen enyhült a 7100-as olajtól az 5100-ashoz képest. -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57096 üzenetére
Ezek szerint azt állítod, hogy a járó/forgatott motor pontosan olyan vibrációmentes, mint a leállított motor?
Ha viszont van vibráció, az miért ne változhatna olajcserekor?
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57107 üzenetére
Pl. az olajfilm nagyobb stabilitásától?
Amennyire tudom, kenés szempontjából pl. a dugattyúk két végállása a kritikus pont, elég ha ott jobban ellenáll az olajfilm, máris finomabban járhat a szerkezet. De nyilván egy kenéstechnikai szakember (ha jól rémlik tribológusnak hívják) jobban el tudná ezt magyarázni.De mint írtam, a tapasztalataimon ez nem sokat változtat, hogy mennyire tudom elméletben megindokolni, mi történhetett.
(#57108) persuader: Ha 2 évvel később cserél erősebb motorra, és lesz neki tök új ez a jelenség, akkor nem eshet tőle ugyanúgy orra?
A 100LE vasakat nem "ajánljuk", legfeljebb rábólintunk, hogy ésszel használva mehet. Mint már 1000X le lett tárgyalva, ha valaki nem ésszel, a képességeinek megfelelően használja akkor egy 125-össel is akkorát lehet zakózni, hogy csak na....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57112 üzenetére
A 4 görgős teszt azt méri, amire gondoltam.
Természetesen egyetértünk, hogy minden motorban van kiegyensúlyozatlanság, amitől kisebb-nagyobb vibrációk keletkeznek. És abban is, hogy ez függ a henger-elrendezéstől is.
Én csak azt mondom, valaminek kell lennie még, ha az olaj is megjelenik itt változóként. Hiszen ezt megtapasztaltam. Nem a hőfokkal függ össze, hidegen is már jobb volt az új olaj, mint a másik, és melegen is jobb maradt. Annak nem látom értelmét, hogy a meleg olajat hasonlítsuk a másik hideg olajhoz. Pedig mikor elvittem a gépet, az 5100 már meleg volt, és utána mikor beindítottam pár órával később a 7100-al, és rácsodlákoztam a kevesebb vibrációra, akkor az még hideg, de melegen is megmaradt ez a jó tulajdonsága.
Azt se mondhatjuk, hogy olyan nagyon öreg lett volna az 5100 olajam, frissen nyitott dobozból került a gépbe, és pár hónappal volt idősebb egy évesnél, 5000 nem túl keményen hajtott km-el benne.
A 7100 is közeledik most az egyéves korhoz, mondjuk most idén jóval kevesebbet mentem, csak 2000km-t, de azt jóval tempósabban, és ugyanolyan szuper még az olaj, nem érzem rosszabbnak.Amúgy hogy írod, hogy rázkódik, azért ne ilyen durva dolgokra gondolj, mint amikor beindítasz egy őskövület benzines fűnyírót, hogy kb. kiugrik a kezedből....
De azért a finom, kevés vibrációnál is jobb a mégkevesebb. Én elég háklis vagyok erre. Én ezért is szeretem a 90 fokos V2-t az SV-ben, annak van a legkevésbé zavaró rezgése (és hangja) számomra. Pláne, hogy szépen lehet használni viszonylag kicsi fordulaton is, halkan, békésen. -
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #57122 üzenetére
Nem, évente. Az 5100-nál viszont úgy jött ki, hogy még pár hónap kellett az aktuális szervízig km-szerint, gondoltam attól nagy baja nem lehet, ha addig nem cserélem.
Ez a 6000km/1év azért nem olyan dolgok, hogy 6000km vagy 1 évig jó az olaj, utána hirtelen nem.
(#57120) persuader:
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #57127 üzenetére
Nem megromlik, de mivel főleg városban ingázok vele leggyakrabban 2-szer 8 km-es távokat, így bőven kap az olaj terhelést, hiába nem jön ki futásban sokra.
Ahhoz képest igencsak olcsó az olaj, mintha hagynám kopni a motort a túlhasznált olajjal.
Túlbiztosítom? Lehet. De inkább túlkimélem, minthogy lerohadjon alattam.(#57128) kcsa: Egyszer érdekes lenne, ha valaki csinálna egy tesztet, mondjuk egy durvább versenymotor, ABS nélkül, sportgumival, és vele szemben egy átlagos, ABS-es "utcai" motor, utcai gumival.
Nem lennék meglepődve, ha igen durva fórral nyerne a versenymotor. Persze, normálisan fékezni tudó pilótával. Az agyhalott pilótás blokkolóra fékezett elsőkerekű marketing eredményeket már jól ismerjük.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57139 üzenetére
Vártam, hogy ezt hozzámvágd.
Nem, nem emiatt estem pofára. De ebbe ne menjünk bele.
Nem kell bele tízmilliókat beletolni, nem kell hozzá jó aszfalt sem. Volt szerencsém nemrég kipróbálni egy GSXR1000-et, a jóféle monoblokk Brembo fékeivel, és hát, arra nincsenek szavak. Olyan fékerőt tud nem épp ideális aszfalton is, hogy az ember az agyát eldobja. Szerintem úgy is, hogy életemben először ültem ilyen motoron durvábbat tudtam fékezni vele, mint az SV-n bármikor, nem kevéssel. Persze, nyilván száraz úton.
Vizes utas vészfékes dolgokat kár ide keverni, értelmes ember vizes úton 10X óvatosabb minimum, akár ABS-el, akár anélkül. Én egyszer nem voltam elég óvatos, és lám, pofára is estem. Ahogy 99%, hogy ABS-el is pontosan ugyanúgy estem volna pofára ugyanott.
Értem én a primitív agyat, ugyanakkor aki megtanul vészfékezni, annak vészhelyzetben is a begyakarolt vészfékezés fog jönni, nem a primitív belemarkolás. Ezt nyugodtan állíthatom tapasztalatból.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57142 üzenetére
Akkor mégegyszer... A pillanat törtrésze alatt, még gyakorlatilag fékezés nélkül oldalra kicsúszó első kereket hogy a viharba fogja meg az ABS? Nem tudok róla, hogy a nem tapadó felületet tapadóvá tudná tenni.
Vagy olajfolt volt, vagy jég, vagy a tököm se tudja mi, ilyenen az ABS sem tud mit csinálni. -
HSM
félisten
válasz
Polemius #57188 üzenetére
Azért radírozás és radírozás között is komoly különbségek vannak. Ugye a mozgási energia négyzetes összefüggése a sebességgel. 100km/h-nál négyszer akkorát csúszol, mint 50-nél. Ez azért eléggé el nem hanyagolható. Nem azt mondom, ne öltözzünk be a sarki közérthez, de azért a kockázat is egész más.
-
HSM
félisten
válasz
FIREBLADE78 #57192 üzenetére
De nem is indulok el olyan útra normális védőfelszerelés nélkül, ahol 50-nél gyorsabban megyek. Ha viszont nincs nagyon időm átöltözködni, akkor városon belül azért előfordul, hogy rövidebb utakat bevállalok minimális védő-öltözékben, extrém óvatosan. Értsd, sisak, kesztyű, hosszúujjú, és valami masszívabb utcai cipő, de más nem, mint pl. a motoros csizma, protektoros kabát, meg hasonlók.
Rövidgatyós, papucsos izompólós motorozni engem városban sem fogsz látni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #57226 üzenetére
8-9m nagyon soknak tűnik 20-30km/h-hoz...
(#57227) bob.zxr: A robogó más. Ott elcsúszol, csak letámasztod a robogót, és ha szerencséd van, le sem érsz róla... Én durván 50-el eshettem, karcolás nélkül megúsztam. Motoron ez nem ment volna.
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #57230 üzenetére
A lejtő kerülte el a figyelmem.
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #57251 üzenetére
Inkább az egyke 600ccm henger kalapálása.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57296 üzenetére
Egyébként az enyémnek sem lett baja, pedig talán ha egyszer odébbtoltam egész télen.
-
-
-
HSM
félisten
válasz
V.Stryker #57356 üzenetére
Azért bátorkodtam írni, mivel az SV650S-en is ilyen a testtartás, és 400km-t már húztam le rajta csuklófájás nélkül egy nap alatt.
Annyi a trükk, hogy a hátaddal tartod magad, és a tankba kapaszkodsz, nem a kormányba. Egyébként irányváltoztatási szempontból is ez sokkal jobb, ha súly van a kormányon az eléggé megnehezíti az irányítást, és a motor "érzését".Az ilyen "remegések" (amiket én nagyon nem szeretek) ellen is csak az hatásos, ha minél "lazábban" markolod csak a kormányt.
Szerk.: Sőt, ahogy nézem [link], a bocin még kevésbé kell előredőlni, mint az SV-S-en.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szervízfüggő. Valahol azt mondják, itt a váró, itt kell várni, valahol meg a világ legtermészetesebb dolga, hogy ott lehet lenni.
(#57412) Xaels: Az még a jobbik, ha csak kérdezgetik. A rosszabbik, amikor rendszeresen meg akarnak győzni, mennyivel jobban jártál volna autóval. Még akkor is, ha minden lehetséges szempontból rosszabb, kivéve a pakolhatóságot és a passzív védelmet.
-
HSM
félisten
válasz
StoneBridge #57464 üzenetére
A WD40 nem igazán jó a láncra. Ugyan a koszt jól leoldja róla, hiszen nagyrészt petróleumból áll, amit a gyártók is ajánlanak tsiztításra, de vannak benne összetevők, amik nem igazán tesznek jót az O-gyűrűknek.
Vegyél tisztán petróleumot, azt ráfójva jó takarítani a láncot. -
HSM
félisten
válasz
FIREBLADE78 #57467 üzenetére
Festékbolt pl., 1L kb. 850Ft.
Csak valami spriccelő alkalmatosság kell neki, pl. kiürült ablaktisztítókon ami van. -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57471 üzenetére
Az O-gyűrűvel nem csinál semmit, de olajat hagy maga után, ami egyfelől higítja a láncspray-t, másfelől elméletileg van benne valami adalék a petróleumon kívül, ami nem igazán jó. Nem a gumigyűrűknek, hanem elvileg bejuthat mögéjük, és az a bezárt zsírral szúr ki.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #57475 üzenetére
Sorry.
-
HSM
félisten
válasz
Polemius #57478 üzenetére
Mint írtam is, a gyűrűket nem bántja, viszont be tud jutni mögéjük, és az a zsírnak nem jó. Én legalábbis ezt olvastam róla olyanoktól, akiknek amúgy az ajánlása a tiszta petróleum tisztítani. Mind1, nálam maradt felkiáltójeles, jobb a békesség.
Ezt a tesztet kerested szvsz: [link]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ami szerintem még igen jól sikerült azokban a blokkokban, az a váltó, ami remekül passzol a motor karakterhez. Lehet vele vadulni, de szépen békésen elpöfögni is. Pl. városban remekül boldogulni 2-3-asban szinte mindenhol, esetleg csak hosszabb tempósabb egyenesekre löki be az ember a 4-est. A motor pedig kellő dinamikát hoz 2-3-ban, azonnal kész megindulni akár 3-4000-es fortdulat között is.
A másik kettőt nem ismerem, de azokról sem mondanak rosszat. Ha tudod, próbáld ki őket is.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Mindenféle matrica, szinte minden felületre! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep