- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Burt1793 #51946 üzenetére
Ha az elmeleti reszt ismered, akkor kerlek ird le hogy szamoljuk ki a fotengelyen ebredo nyomatekot, a hatso kerekre. (Lusta vagyok utananezni, de erdekel) Nem kene ismerni a primer fogaskerek meretet a fotengelyen? Hiszen ahhoz aranylik minden.
A hatso kerek korkeruletet lemerem. A valto es hatso kerek kozott van a szekunderhajtas, kislanckerek, hatso nagylanckerek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
Mondtam, hogy ne vedd támadásnak.
Számomra amiket felsoroltál nem opciók. "Tömörítős" böngészőt nem fogok használni olyan weblapokra, amikre be kell jelentkezni. Ez kilőve. A prohardvert egyszer nézd meg, milyen szép, ha képek nélkül nyitod meg, ez is felejtős. Marad ami eddig, havi 1-2 fogszívás, amikor egy topikba így linkelnek képet. Szerencsére ritkán fordul elő.(#51945) persuader: Amit én írtam, az a teljes áttétel (azaz a három arány, amiket leírtál a katalógusból) együttes hatása. A motor fordulatszámát mindkét motor egyesben kb. a tizenhatodára csökkenti, mire a kerékig jut.
(#51946) Burt1793: Ez a három van csak. Primer és szekunder áttétel és a váltó.
(#51951) persuader: Simán összeszorzod őket. Gyakorlatilag az FZ6-nál a primer áttétel dupláz (1.955), a váltó és szekunder közel 3X-ozza a nyomatékot ( 2.875 és 2.846).
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Topiccsendőr #51951 üzenetére
Oké, egyetemen nem rég tanultam a témát, lehet, hogy kicsit egyszerűbb példákkal.
Ezek a számok, amiket megadtál szögsebesség módosítások (i) vagy nyomatékmódosítások (k)?
A mérőpadon mért nyomaték az a főtengelyé vagy a keréken mért? Ha a keréken mért, akkor az csökken, minél nagyobb sebességben van az autó (gondolom). Van esetleg egy olyan "jegyzőkönyved" egy ilyen mérőpados mérésről, amit valami rendes cég csinált (azaz elég részletes és pontos)?fí (hatásfok)=i össz* k össz és az i össz-t elvileg úgy kapod meg, hogy összeszorzod az összes fogaskerék értékét, a k-kat ugyanígy.
(#51957) HSM: És akkor az a nyomaték, ami mondjuk a mérőpadon 340 Nm egy 2 literes dízelnél, az a motoré, és a keréken jóval több ébred, fokozattól függően. Azaz a motor lehet 340 Nm-es, de ha az egy nem hozzáillő váltón van, akkor egy 150 Nm-es sokkal gyengébb motorú autó több nyomatékot tud a kerékre vinni, jól értem?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Jo. Es a primer fogaskerek atmeroje az mi? Milyen nyomatekot modositunk? Mindket motoron ugyanaz a fogaskerek van a fotengelyen ugy gondolod? (Ahol ebred a nyomatek)
Annyira ne simazzunk, mert te egy ertekkel dolgoztal nehany hsz el ezelott...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51958 üzenetére
A mérőpadon a főtengelyre számítják vissza. AMiket írt, azok a fogaskerekek méretarányai. Pl. ha egy 10 és egy 20 fogas van, az iránytól függően 0,5 vagy 2.
Ha 340Nm-t mérnek a főtengelyen attól még bármennyi ébredhet a keréknél, az erőátvitelen múlik. Igen, azt is jól érted, egy extrém "rövid" váltóval a 150Nm-es motor is képes nagyobb nyomatékot leadni, csak ott lesz a bibi, hogy szempillatás alatt "le fog forogni", neked pedig elkerülhetetlenül váltanod kell majd egy kevésbé extrém fokozatba, miközben a 340Nm-es motor a hosszabb váltójával még sokáig maradhat a hosszú fokozatában. Szóval ez játék a számokkal.Én végigszámoltam egyszer, egy SV650 pl. nagyobbat ugrik 100km/h-ig, mint egy GSXR600, pedig papíron 72 lóerő szemben 120-al. Csakhát 80-nál váltani kell a kettest (idő), 110-nál a hármast (idő), közben a GSXR-en 130-ig csak húzni kell neki egyesben... Utána persze nagyobb sebességeken massszívan elmegy a GSXR, ahogy el is kell neki.
(#51960) persuader: Az az egy érték az az általad is írt 3 érték szorzata volt, tehát én egyből a teljes erőátvitel szorzójával számoltam. [link]
15,x azaz 15 egész valamennyi, nem emlékeztem hirtelen, mennyire jött ki a vége.Amúgy teljesen irreleváns, mekkorák a fogaskerekek, az egymáshoz mért arányuk számít. Gondold végig, lenne különbség, ha 10 és 20 fogaskerekes lenne, vagy 20 és 40? Nem, semmi nem lenne, mindkettő felezi a fordulatszámot, és duplázza a nyomatékot.
(#51959) polimorf: Ha nem érdekel a fizika, akkor nem kell ezen csodálkozni. Magam is csak pár hónapja okosítottam fel magam a témából, mivel érdekelt.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Igen, persze, ez logikus is. Egy cb500 azért lassul le annyira 100 felett, mert előtte a rövidebb fokozatok miatt tűnik gyorsabbnak, viszont ezt nem lehet a végtelenségig húzni, a légellenállás miatt kevés lesz az ereje. Míg egy 1200-as crosstourer mondjuk jobban bírja a már kisebb nyomatékmódosítást is, mivel nagyobb a motor nyomatéka. Elinduláshoz kell a legtöbb vonóerő, ahhoz meg egy 50 ccm-s motorból is ki lehet szedni annyit egy hozzá passzoló váltóval, hogy gyorsnak tűnjön 30ig. 9000-es fordulaton.
Minél nagyobb fokozatban van a váltó, annál kisebb a nyomatékmódosítás, annál közelebb leszünk a motoréhoz. Tehát akkor mondjuk egyesben mennek fékpadra és átszámolják? Vagy inkább a legnagyobb fokozatban? Akkor nem kell olyan erős fékpad. Kisebb a vonóerő, stb.[ Szerkesztve ]
-
stereodead
csendes tag
Honda cg 125-re kellene új gumikat vennem. Az alábbiakat néztem ki eddig:
MICHELIN Pilot Street Front 2, 75 - 18 42P TL/TT - 11.673 Ft
MICHELIN Pilot Street Rear 90/90 - 18 57P TL/TT Reinf - 15.173 FtMETZELER ME 22 Perfect Front/Rear 2.75 - 18 M/C 48P Reinf. - 10.740 Ft
METZELER ME 22 Perfect Rear 90/90 - 18 M/C 57P Reinf. - 10.750 FtSAVA MC7 2, 75-18 MC7 TL/TT 42P - 9.325 Ft
SAVA MC7 90/90-18 MC7 TL/TT 51R - 9.794 FtIgazából a Michelin és a Metzeler között vacilálok. Megéri a Michelin azt a csekély pluszköltséget? Utcára kell amúgy, főleg belvárosi rohangászásra, meg időnként túrára.
Felmerült még a Continental Contigo, az első kerék 8ezer forint, viszont a hátsó valamiért lényegesen drágább, 23ezer. Nem értem mi indokolja ezt az árkülönbséget, mikor más gumiknál az első és a hátsó gumi ára nagyjából megegyezik.
fgsfds!
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #51962 üzenetére
A légellenállás még nem igazán jelentős 100km/h körül. Ami viszont nagyon jelentős, hogy a "gyengébb" motorokon szokásos rövidebb váltó már leforgott 1-2 fokozatot, mire oda eljutsz. Itt jön képbe, mekkora a maximális megengedett fordulatszám, meddig tudod használni a nagyobb nyomaték-szorzót.
Ha megnézel egy tipikus motor-váltót, a legtöbbjén nagyjából 2,5 az egyes, és 1 körüli áttétellel ér véget a 6. fokozat. Tehát egyesben 2,5X annyi erő hajtja előre, mint 6.-ban! Ez óriási különbség.
A nagy, 1000-1200ccm motorokban ott szokott a trükk lenni, hogy viszonylag hosszú az áttétel (pl. FZ1 Yamaha csak 10 környékén van az egyesben a nyomaték szorzója, szemben a korébban tárgyalt hatkilósok 16-jához képest, nem kell több neki, megoldja "erőből" a nagy motor), tehát később kell csak a kisebb szorzójú fokozatokba váltani.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz stereodead #51963 üzenetére
Csak a Metzeler ME22-őt ismerem ezek közül, 90/90x18 van az én 125-ösömön is elöl. Na szóval ez a gumi nem jó, vizes úton veszélyesen csúszik.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Én most, hogy így google-ozgattam a mérésekről, azt láttam, hogy mindkét módon számolják.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Persze, a gyárban meg tudják mérni így is, sőt, nyersen a blokkot is motor nélkül, nekik adott minden. Ugyanakkor így nem fogsz méréseket találni, legfeljebb a katalógusadatot.
A mérőpadi méréseknél, amik "közkézen" (pl. google) elérhetőek, azok viszont a kerékről számolódnak vissza, belekalkulálva a mechanikai veszteségeket is.[ Szerkesztve ]
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #51967 üzenetére
Kétlem hogy így csinálnák. Egyszerűen felrakják egy fékpadra magát a blokkot és kész.
De szerintem sokkal életszerűbb a keréken mérni. Az adja a valós eredményt. Hiába tud a blokk 100 Nm-t, ha csak a fele jelenik meg a keréken. Akkor adják meg azt inkább.
Egyébként nem kell tudni az áttételt ahhoz, hogy kiszámold a főtengelyen ébredő nyomatékot ha a keréken méred.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
Xaels ideges lehet, hogy nem papucsokrol, csizmakrol es olajakrol beszeltek, hanem atomfizikarol
-
Trub
tag
válasz Topiccsendőr #51972 üzenetére
Fogod az adott fordulatszámhoz tartozó nyomatékot [Nm], megszorzod a végáttétellel (~16 - egyesben, különböző fokozatokban más), ekkor megkapod a keréken ébredő nyomatékot. Ezt kell elosztani a kerék átmérő felével [ m ]. Ekkor megkapod a keréken ébredő erőt.
Tehát F=M*i/r. M: főorsón ébredő nyomaték [Nm] ; i: végáttétel ; r: kerék sugara [ m ]
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #51972 üzenetére
Itt a gearing commander [link], megnézed, milyen sebességnél, melyik fokozatban mennyit forog a motor, megnézed a fékpadi mérést, mekkora nyomaték tartozik hozzá, és beszorzod a sebességfokozatban elérhető nyomatékszorzóval. Kb. ennyi.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #51971 üzenetére
Ezeket a temakat korulbelul evente kitargyaljuk, mindig sommazzuk a velemenyeket, pro-kontrat, ennek ellenere amneziat szenvednek a topiclakok, es ujra feljonnek.
Ezek a dolgok, amikrol most targyalunk, amugy is erdekesebbekNem menekülsz a csendőrség elől.
-
polimorf
tag
válasz Topiccsendőr #51975 üzenetére
Nektek érdekes lehet.
Én szivesebben néznék pár motorozás közben készült fotót.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
bigdady
nagyúr
Hali
A felnyithatós bukonak csak én nem látom nagyon értelmét? Miért jó?
-
polimorf
tag
Bősi motoros erőműlátogatás.
Akik eddig jelentkeztek:
Mosquito: 1 motor 1 ebéd
Endroo: 1 motor 2 ebéd
V. STRYKER: 1 motor 1 ebéd
ShadOw: 1 motor 1 ebéd
Lipton: 1 motor 1 ebédMár nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz bigdady #51977 üzenetére
Ez attól függ. Pl. ha pizzafutár vagy, esetleg olyan szituációid vannak nap, mint nap, hogy le fel kell venned a bukót óránként többször is, akkor bizony hasznos tud lenni, hiszen felnyitod, látszik az arcod, tudsz kommunkálni, anélkül, hogy fel le vennéd állandóan, meg fognád a kezedbe, miközben a csomagot kéne fogni, stb.
Egyébként meg jobb a sima zárt bukó minden más esetben.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Burt1793
veterán
-
mm89
őstag
válasz zeon.hu #51937 üzenetére
Használom az adatforgalom csökkentés. Ugyanúgy betölti a képeket, bár lehet kevesebb adatot generál.
Ad Blocker csak rendszerszinten van, böngészőben nincs, de az a képeket nem is szűrné.Szerk.: közben tovább olvastam, szintén lezártnak tekintem a témát.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #51978 üzenetére
Ezt tudod te is h hülyeség kijelenteni.
Városban, nagy melegben araszolva simán jól jön a felnyitható bukó. Emellett benzinkúton, bárhol megállva (akár inni, beszélgetni) nem kell levenni, csak felhajtod. Jórészükben már van napszemüveg, így felnyitott állapotban sem zavaró a menetszél, cserébe jobban átszellőzik. Más részből számomra egyszerűen nagyobb a komfortja, könnyebb levenni, felvenni. Egy zárt bukóba teljesen be vagyok zárva, max a plexit lehet résnyire nyitni, felnyitott állapotban még a látómező is nő, ami városban nem jön rosszul.
Nézd meg a legnevesebb gyártók kínálatát, pl. a Schubert sisakok 90%-a felnyitható, nyilván azért mert van rá igény.
20 éve igaz volt, h a felnyitható sisak kevésbé merev, nem olyan biztonságos, de mára ennek semmi alapja, nagyon komoly zárszerkezettel látják el őket."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
csongi
veterán
Nekem lecsatolhatos az allvedom. Egy komolyabb utesnel biztos letorik. De mikor az torik, akkor mar szerintem nem usznam meg agykarosodas nelkul sem. Persze egy zart sisak az zart sisak, ez nem vita.
De olyan panoramat ad ez crossover amilyet szeretek. A periferikus latasom is sokkal nagyobb, mint lefele mint oldalra, es nem kell annyit tekergetnem a nyakam. Konfortosabb szamomra. Persze aldozat a szelzaj es egyebek oltaran. -
kcsa
veterán
válasz runner 125 #51983 üzenetére
Pláne hogy az olyan lehetetlenül kerek fejűek mint én, a legtöbb zárt sisakot fel se tudják húzni... :/
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #51987 üzenetére
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Ádám16
addikt
Uraim, egy kis segítségre lenne szükségem.
Szeretnék belépni a motorosok közé egy 125ös motorral. Lentről szeretném kezdeni, illetve B125-tel olcsón/könnyen szerezhető rá a jogsi.
1-2 dolgot viszont homályosan látok. Hirdetéseknél látok olyat, hogy "50esként használtam", és nincs rendszám. Érdemes volna ilyenekre pályáznom, így elkerülöm a műszaki vizsga költségeit is?Illetve a legfontosabb kérdés: Ti melyik (125cm3max) motort ajánljátok leginkább a 170-220ezres árkategóriában? Én eddig a Honda NSR 125-öket nézegettem, nem tudom, van-e jobb ennél. Igazából a megbízhatóság volna az elsődleges szempont.
-
kcsa
veterán
válasz Ádám16 #51989 üzenetére
A műszaki vizsga költsége elenyésző a potenciális bírságokhoz képest, rendszám nélküli 125-öst soha senki nem fogja ajánlani őszintén.
Az A1 (azaz B125) kategóriában teljesítménykorlát is van, így jó eséllyel NSR nem fog beleférni. Az általad említett árkategóriában szabályos rendszámos járművet találni, elfogadható műszaki állapotban teljesen lehetetlen.
-
Something_
őstag
válasz Ádám16 #51989 üzenetére
Azzal van a gond, hogyha rendszám nélküli 125-öst veszel, azt soha nem tudod lepapirozni. Nincs ugye 2 évente 4000 ft-os műszaki és nincs kötelezőbiztosítás így, viszont kötelezőt kell kötnöd 50 ccm-re, ami okirat-hamisítás.
Itt azzal van a gond, hogyha elütnek, akkor meg is bírságolnak egy valag pénzre, plusz ugye a kamu biztosítás miatt nem fizet a biztosító, így eléggé költséges lehet a történet (mert ugye akkor az autó kárát is a zsebedből kell fizetned, plusz a saját motorodat is te állod).
A B125 olcsósága miatt felmentek a rendszámos 125-ös árak, nehéz lesz 200k körül találnod jó motort, de nem lehetetlen, csak készülj fel a lefosott darabokra ennél az árnál.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ádám16 #51989 üzenetére
Haat nem biztos, hogy ennyiert kapnal jo nsr-t, de amugy se ajanlanam annyira. Ketutemu, szervizigenyes es meretehez kepest sokat kajol. 125-bol inkabb cbr, bar az meg dragabb. Ruhad van? Ha nincs, hasznaltan az is 70-100k. Illetve B125-nel nem tanitanak semmit, egy ora "tanulas" aztan vizsga.
-
AllTheBest
senior tag
válasz Ádám16 #51989 üzenetére
rendszám nélkül ne igazán akarj... Rá vannak állva a rendőrök a dologra, még haverom 50-es yamaha tzr-jét is alig tudtuk kimagyarázni, mert a rendőr biztos volt benne, hogy az nem lehet 50-es...
hibátlan rendszámos gépet meg nem igazán fogsz kapni ebben az árkategóriában arra készülj fel, főleg nem megbízhatót...
Én is most vettem 125-ös masinát, 155-ért... Friss műszaki, jó gumik, de viszont zörög a blokk és a festés oda van eléggé, plusz idomok hiányoznak... Sajnos a piacon árult 125-ös gépek nagy része szét van hajtva.
A b125-ös jogsi meg ha soha nem ültél motoron akkor elég gázos, mivel nincs lehetőség gyakorolni, vagyis van, de hát az plusz pénz...[ Szerkesztve ]
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
Daywalker
addikt
válasz Ádám16 #51989 üzenetére
kcsa kolléga leírt mindent...még annyit tennék hozzá, hogy ha még jó is lenne az NSR, akkor sem azt venném, mint megbízható motor. Alapvetően nincs vele baj, de nagyon sok a lerúgott példány belőle abban az árkategóriában, amit te nézel.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
runner 125
nagyúr
válasz Ádám16 #51989 üzenetére
Rendszám nélküli motorokat felejtsd el.
Ne adj ég baleset ér, mindent rád húznak és egyébként is szar úgy közlekedni h folyamatosan a rendőröket kell figyelni.Az NSR-ek egykoron nagyon jó vasak voltak, de azóta eltelt 20 év, egyébként is 2T technika, ennyi idő alatt 99%-ukat lelakták, ha megbízható motort szeretnél, akkor ne azt keress.
Első körben a rászánt keretet kellene megnyújtani. 170-220-ért fel lehet öltözni belépő - középkategóriás ruhákból, megbízható váltós 125-öst rendszámmal szinte esélytelen venni.
300 körül már akad YBR, kicsivel felette CBR 125. Alatta szerintem nézelődni sem érdemes, azt a pénzt amit a vételáron megspórolsz rövid időn belől akár duplán is rá fogod locsolni.
Jah és a másik, ha üzembiztos vas kell 4 üteműek között keresgélj.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
Bősi motoros erőműlátogatás.
Akik eddig jelentkeztek:
Mosquito: 1 motor 1 ebéd
Endroo: 1 motor 2 ebéd
V. STRYKER: 1 motor 1 ebéd
ShadOw: 1 motor 1 ebéd
Lipton: 1 motor 1 ebéd
SarokZs: 1motor 2ebéd
MZet: 1motor 2ebéd 50%[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #51995 üzenetére
Hozzatennem a 4T nem jelent azonnal uzembiztossagot. Ha nincs gondozva az sem uzembiztos.
Mindenkepp hozzaertovel kell menni, mert dobbenet mik vannak.
Pl most kerult egy fiatal olyan 125 os megbizhato 4T hozzam, amelyik 200 km alatt felzabalta a hutofolyadekat...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Ferdzsoo
addikt
Jelentem a tükör ragasztás 300%-osra sikerült, fel lett szerelve, kívülről nem látszik semmi mert a műanyag pont takarja, a tükörnél fogva rángattam a motort. 4k vs 50k.
Nemmondom hogy soha nem fogom lecserélni a tükört de ez most így egy jódarabig jó lesz...
Élesben is ki lett tesztelve a légellenállásban.
Mentem vele 50km-ert nyoma sincs a megtorpanásnak, fingom nincs mi lehetett az akkor...
Azért boldog vagyok összességében.
Viszont a gumikat le kell cserélnem...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Ferdzsoo #51998 üzenetére
Azt kerdeztem a multkor is, hogy mennyi benzin volt a tankban, amikor ez tortent, de elsiklottunk felette.
Valami ilyesmit csinalt mar alattam egy honda forza, ket-harom hetente nem volt hajlando mukodni a benzinszivattyuja. Azt is csak egy rovid ideig.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bigdady
nagyúr
válasz -Mosquito- #51987 üzenetére
Annak sem látom értelmét amúgy.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok