Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sketchifun

    senior tag

    válasz Topiccsendőr #135144 üzenetére

    Elnézést, valóban leírhattam volna. :W :R

    Ez egy Derbi Predator GP50, 2000-ből. Egy Dellorto PHBG 17,5 karburátor van rajta. Főtengely csapágyak újak, előző gazdija új dugót és gyűrűt, valamint új vízpumpát tett bele, majd betegség miatt félbemaradt a projekt, ezt vettem meg.

    A karburátorban egy 53-as főfúvóka van, ez elméletileg gyári. A kipufogó egy DxRacing kipufogó, szerintem nem gyári.

    A blokk levolt véve a vázról, apró darabjaira szedve. Karburátor dettó. Nagy nehezen 2 nap alatt összelegóztam, mindent aprólékosan kitakarítottam. Kapott új vákumos benzincsapot, új benzin és olaj csöveket, és új gázbowdent.

    Új akksi, teljesen feltöltve elsőre nem indította el. Majd egy kis állás után, már utolsó erőmből léptem a berúgóra, beindult. Nagy volt az öröm, soha nem volt még egy Simsonom se, marha boldog voltam hogy sikerült beindítani.

    Munka mellett kb 2 nap alatt sikerült a karburátort úgy beállítani, hogy GPS szerint 83 km/h volt a vége. Az első hosszabb úton, olyan 20km után kezdte ezt először. Gázadásra fulladt. Akármerre tekergettem negyedeket a karburátoron, egyszerűen 40-nél többre nem volt képes, fulladt. A maradék 10km-t leküzdöttük így, nagy nehezen.

    A motor állt kb 6-7 órát. Hazafelé kb 15km után kezdte ezeket a tüneteket, de még rosszabb volt, 30 is alig volt meg.

    Másnap teljesen szétszedtem a karburátort, újra mindent kipucoltam, leengedtem a benzint és átmostam a tankot, újra összeraktam.

    NEzután teljesítettünk 30km-t hibátlanul, majd egy óra pihenés után hazafelé majdnem leestem róla. A markolattól elinduló bowden a taposó alatt el van osztva egy műanyagházas osztóval, onnan az egyik megy a karbira, a másik az olajpumpára. Na, ez szétakadt. Megállva tűnt fel, hogy a hőmérő az egekben. Útszélén szétszed, összerak. Az akksi utolsó erejéből ugyan, nagyon nehezen, de elindult, miután picit hagytam hűlni. És robogtunk újabb 20km-t hiba nélkül.

    Másnap reggel folt fogadott a motor alatt. És gyanús volt, hogy félig van, azt mutatja, hiszen teletankoltam. De nem volt időm foglalkozni vele. Másnapra az összes benzin eltűnt. Az indítógombra csak egy csattanás, nem teker. Mondom remek, lemerült az akksi. Feltettem töltőre. Az meg mutatja, hogy akksi fullon. Berúgóra lépve át sem fordult. Na mondom, remek.

    Itt eltelt ugyan 2 hónap. Nem volt semmi szabadidőm. A gyertyát kivéve egyből átfordult a blokk, köpte a benzint, le is marta a taposóról a festéket. Gyertya vissza, nem fordul át, csak nagyon nagyon nehezen. Levettem a kipufogót, és ha már ott jártam, kiöntöttem belőle azt a 2,5 liter benzint.

    Mint kiderült, az útszéli bowdenszerelés alkalmával túl feszes lett a bowden, ezért ugye a tű sosem volt teljesen lent, így nem is zárt, valamint a 2. tank E10 benyó megette a vadonatúj vákumos benzincsapot. Kapott is egy hagyományos kézi csapot.

    Ezután a művelet után tegnap este újra gond nélkül letudtunk 35km-t. Az utolsó 500m-en kezdte. Kb 45 perc pihi után a hazautat egész jól lehúzta, volt egy vagy két alkalom, amikor elkezdett fulladni, de csak rövid ideig, utána valami csoda folytán újra hajlandó volt menni.

    Ma, már csak teszt jelleggel meg akartam ugyan ezt a kört tenni. És most hazafelé az utolsó 10km-en kezdte, és megint 40-el cammogtunk haza.

    Aztán megírtam ide az előző kommentet. Mert feladom. Foggalmam sincs, vajon miért lehet.

    Szerintem mindent elpróbáltam. Szétszedtem, összeraktam. Próbáltam lehúzni a szívatót, amikor elkezdte ezt csinálni, az sem segített. A gyertya hideg és meleg motorból kivéve száraz és barna színű.

    És ez csak a jéghegy csúcsa. De tegnap reggel vettem észre, hogy nincs index visszajelző, ami miatt nem volt kedvem szétszedni még az órát, de eltűnt a hátsó világítás is, műszer 0-át mutat, féklámpa van.

    Gyújtsam inkább fel? ;] ;] ;]

    Gyerekek! Az a lényeg, hogy van pénz lóvéra! © Jakab Zoltán

Új hozzászólás Aktív témák