Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zgospel

    őstag

    válasz z123456789 #110462 üzenetére

    Ez TLDR lesz, bocsi :B
    Nehéz mit mondani a megbízhatóságról még, mert újonnan vettem, 4500 km van eddig benne, és július közepén enyhén összetörtem (csak esztétikailag sérült, de szinte az egész jobb oldala), úgyhogy azóta nem mentem vele mert vártam a biztosítóra :D Elvileg 1-2 hét múlva már készen lesz (meg a szezon is).

    Vásárlás előtt kiolvastam a UK és USA fórumokat, nem találkoztam hibákkal, de én eleve csak a 765 típust néztem, az meg relatíve friss, 2017-es. Itthon lehet ilyeneket olvasni egy-két helyen hogy a Triumph a legjapánabb európai gyártó, de az ilyen mende-mondáknak nem ülök fel :D A legnagyobb típushibája amit mindenki említ és én is tapasztaltam, hogy a gyári kormányvég tükör 100-110 körül elkezd berezonálni, de nem a tükörház, csak a tükörlap, ezért nem látni benne semmit, csak homályos foltokat. Ennél nagyobb baja sose legyen.
    Az S1000R vásárlás is képben volt nálam, de ott túl sok főtengely hibával kapcsolatos témával találkoztam, ami végül komplett új blokk cserével volt orvosolva, az esetek felében gari időn belül, a másik felében meg a BMW képviselettel vitatkozva. Úgyhogy azt elengedtem. Na meg a 60-80 ezres hazai olajcsere számlák sem voltak biztatóak :D

    A Triumph szerviz díja ugyanannyi, olajcsere ugyanannyi, mint a Yamahánál volt. Viszont a kiszolgálás más: nem a szervizben ülök műanyag széken, hanem egy kényelmes bőrfotelban bent a szalonban ahol kávéval és vízzel kínálnak. Ennek az előnye hogy kényelmes, a hátránya hogy nem látom hogyan dolgozik rajta az úriember. Gyanítom hogy jól, én úgysem értek hozzá, de azt észreveszem ha valaki precíz és odafigyelve dolgozik, a Yamahánál ez jó volt, láttam hogy mindig átnéztek minden apró-cseprő dolgot, megkenték/befújkálták amit be kellett, kérés nélkül. Hogy itt mi van azt nem tudom, mert nem látom :) de gyanítom hogy nem, mert a lábtartó ugyanúgy enyhén nyikorog azóta is :D
    A Triumph szalon a vásárlás után 1 héttel felhívott hogy megkérdezzék minden rendben van-e, hogy tetszik a motor, milyen vele, stb. Vásárlás után 1 hónappal és 6 hónappal is küldött egy részletes kérdőívet az angliai központ, amit bő 15 perc volt kitölteni, amiben megkérdezik hogy miért ezt vettem, mi az ami tetszik, min változtatnék, mi az ami nem jó, stb.

    Egyébként az itthoni "a Triumph az szar" parát azért sikerült elültetniük valamennyire a Taschner féle hozzá nem értőknek a fülemben. Ha hallok valami neszt, átmegyek valamin az úton amit nem veszek észre és csattan valami, mindig egyből arra gyanakszom hogy valami nem jó a motorral, utána hosszú perceken át nézem hogy mégis mi volt ez a hang, honnan jöhetett, mi esett le a motorról, stb. De szép lassan megnyugodtam, nem volt semmiféle minőségbeli probléma. Többi tulajjal beszélve sem számoltak be semmiről, kivéve egyet: az egyik első lámpa párásodott belülről. Gariban kicserélték neki, end of story.

    A szalonban azt mondták hogy az utóbbi évtizedben a Triumph minősége nagyon meredeken emelkedett. Amiben van valami, mert ez a 765 iszonyat minőségi élőben, nem találsz rajta olyan apró részletet ami ne lenne kigondolva, mindenhol jegyben jár a funkcionalitás az esztétikummal. Az anyagminőség nagyon rendben van, spórolásnak nyoma sincs a motoron. Meg se fordul a fejemben az utángyártott kiegészítőket nézegetni, mert a gyári extrák annyira bele simulnak a dizájnba és annyira oda illenek, illetve a legtöbb alkatrész már gyárilag is olyan szép és minőségi, hogy jobbat úgysem találni. A Rizoma cuccok ehhez képest bazárian hatnak.
    Menni meg olyan vele hogy huhh, teljesen nekem találták ki. Precíz, könnyű, gondolattal irányítható, nagyon kifinomult, egyáltalán nem érezni rajta semmiféle nyers vonást. Lehet hogy valakinek ez unalmas és azt szereti ha a gázkar kezelhetetlen és ész nélkül hátbakúrva indul meg a motor, de egy ilyen precíz műszerrel sokkal jobb kanyarodni meg pályán körbemenni, mint egy ugráló brutál valamivel. Nekem legalábbis. 123 lóerő ellenére a Mátrában azért megvicceltem pár embert, kérdezték a parkolóban hogy ez ezres-e, aztán pislogtak amikor kiderült hogy nem, úgyhogy farokméregetésre is alkalmas :D
    Mondjuk volt egy Tuonos aki odajött és lesajnálta hogy ő ment ilyennel és neki nagyon gyenge :D :D

    Az FZ6-omat télen a hideg garázsban, akksit bennehagyva, 100-as benzinnel teletolva tároltam. 5 hónap állás után mindig pöccre indult. Majd meglátjuk tavasszal hogy ezzel mi lesz.
    Az említett Ducatis barátomnak a másfél hónapos Yuasa akksija 3 hét állásban úgy lemerült a Monster 1100-ban, hogy a kulcsot elfordítva se kép se hang, még a műszerfal ledek sem világítottak. Be kellett bikázni. Most megy a gondolkozás hogy mi szívta le ennyire, gondolom hamarosan megy szervizbe is hogy megtalálják az okát.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák