- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabieable
aktív tag
válasz r4zer0919 #46000 üzenetére
Nincs meg a tesztelokon kivul tenyleges tapasztalat.
En voltam egyedul aki beleallt a wishes voron opensource projektbe mert kibaszas a userekkel, hogy minden vendor arul mondjuk 400as mgn12 railt (plusz ali storeok) de Sovol megoldotta, hogy 396mm kelljen, szoval vagy megveszed toluk ha lesz majd csere alkatresz vagy kenytelen leszel flexelni. Pont az ilyen apro kenyelmetlensegek miatt nem latom ertelmet egy opensource clone dolognak ennyire custom alkatreszekkel -
kzkz
őstag
Jól értem, hogy a SV08-nál az okozza az első réteg problémát, hogy a z offset-et hideg ágy mellett méri le, majd a mesh meleg ágynál kerül már kimérésre? És az induktív szenzor hideg és meleg ágy esetén eltérő távolságot mér, hiába van ugyanolyan messze a valóságban?!
-
ParadoxH
tag
Én is így értelmeztem. A jó hír az 1 napja kijött My Tech Fun videó alatti kommentben Gáspár jelezte 5 órája, hogy a Sovol küldött egy új firmware-t amiben javítva van a z-offset probléma. Alakul ez. Mire június elején kézhez kapjuk jó eséllyel közelebb áll a nyomtató a plug and play-hez mint egy tesztelős buherálós enderhez
[ Szerkesztve ]
-
szabieable
aktív tag
Mondjuk ha valaki a sokadik nyomtatojat adja ki azert egy ilyen baki eleg ciki fuggetlenul attol, hogy ki a gyarto. Tul sok QCt nemigen lathatott a dolog. Es ez sajnos rohadtul igaz a tobbire is, egy hatalmas publikus betanak nezik a usereket
-
kzkz
őstag
válasz szabieable #46004 üzenetére
Inkább az a baki, ha valaki hidegen csinál mesh-t, utána meg csodálkozik, hogy melegen nem stimmel a korábbi érték. Persze egy 20x20-as asztalnál lehet, hogy ez nem számít, de egy nagyobbnál már igen...
-
poli27
Topikgazda
-
kzkz
őstag
A corexy-nál a sárgával jelölt két szíjrésznek párhuzamosan kell futnia:
Tehát figyelembe kell venni a szíj vastagságát is, mert az egyik helyen a fogak besüllyednek, a másikon a sima felület fekszik fel. Így lenne jó:Az SV08-nál elvileg ez így jön ki:
Itt alul látszik, hogy a szíj beljebb esik, mint kellene, mivel ugye ez fizikai képtelenség, így a szíj nem lesz teljesen függőleges, hanem az alja jobbra ki lesz tolva, így nem lesz párhuzamos az idler másik oldalán futó szíjjal.De legalább arra ügyeltek, hogy az idler és a pulley 5mm-es közepébe 5mm-es tengelyt tettek, nem úgy mint a Voronnál, ahol M5-ös csavar van, aminek ugye kb. 4,8mm a tengelye, tehát elmozdul valamelyik irányba ezáltal ott se fognak párhuzamosan futni a megfelelő szíj szegmensek...
Nem könnyű egy jó CoreXY-t megtervezni Bővebb infó itt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz ptesza #46016 üzenetére
A porártalmat is nevezik általánosan szilikózisnak, mert a szilícium-dioxid más néven kvarc (homok).
De pl az Audiban a motorblokkok hengerfalát bevonatolják. Ezt a nagyon finom vas port plazma technológiával felviszik a henger falára, így képezve egy kopásálló acél bevonatot. Na ez a nagyon finom fém por még rákkeltő is adott esetben, gondolom mert belélegezve nem tud ürülni a szervezetből.
Összegezve minél finomabb szemcsés egy anyag, azt nagyon nem jó belélegezni.
[ Szerkesztve ]
-
nova001
senior tag
sziasztok
Olyan filamentet szeretnék venni ami napsütés álló, mit ajánlatok autó alkatrészhez való nyomtatáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
Scallion
senior tag
Azért próbáljátok már ki az ASA-t a tűző napon,nyáron.Az uv-t bírja ,de a fekete asa simán megolvad még itt északon is.
-
kzkz
őstag
Kicsit átalakítottam a Voron szíj útját. Lehet, hogy ez megoldja az a problémát, hogyha eltérő vastagságú szíjra váltasz, akkor át kelljen helyezni a pulley-t a bal oldali XY tengelyösszekötőn.
Mit gondoltok?
A zöld a sima felületű idler, a piros a fogazott pulley. Ha vastagabb lesz a szíj, akkor a kék részek továbbra is párhuzamosak maradnak egymással és az Y tengellyel, csak a lila részek dőlésszöge változik meg, de nem mozgás közben, hanem csak a vékonyabbról vastagabbra váltásnál.
[ Szerkesztve ]
-
szabieable
aktív tag
Nem mondom, hogy teljesen értem az eltérő vastagságú szíj problémádat.
A GT2 standard, van még a high tempes edpm ami vastagabb de már high temp belt viszont stock voronhoz semmi értelme
Ezzel a plusz pulleyval leginkább csak a belt pathod növeled és közben rontod az XY rögzíthetőségét. Az a 0.1mm játék amit az m5 csavar okozhatna nem okoz semmi problémát mert a szíjad feszítve lesz -
kzkz
őstag
válasz szabieable #46030 üzenetére
A lényeg az, hogy a pirossal jelölt szíjrészleteknek párhuzamosnak kell lenniük egymásra és az Y tengelyre is.Ha vastagabb szíjat használsz, akkor a sárgával jelölt pulleyt az X tengelyen el kellene mozdítani jobbra (és le), hogy ez a párhuzamosság megmaradjon. Ha vékonyabbat, akkor meg balra (és fel). (A zárójeles részek az X tengely párhuzamossága miatt fontosak, lásd később...)
Ugyanez a helyzet, amikor megtervezik adott szíjvastagsághoz ennek a sárga pulleynak a helyét úgy, hogy 5mm-es a tengely. Te viszont csak 4,8mm-es tengelyt használsz, így az lötyög az 5mm-es lyukban, tehát a pulley a valóságban kicsit jobbra (és lefelé) fog elhelyezkedni a megtervezett pozíciójától, így megint nem lesz párhuzamos az, aminek annak kellene lennie.
Továbbá nem csak ez az egy pulley van, hanem az X tengely másik oldalán ott van egy idler, az is lötyögni fog, ráadásul azt a másik irányba (balra fel) fogja húzni a szíj, így már az X tenglyen futó szíj se lesz párhuzamos az X tengellyel. Tehát ezek a hibák összeadódnak.
Mivel a szíjak vastagsága gyártó és gyártás függő is lehet, így célszerű lenne úgy megtervezni az egészet, hogy szíjcserénél ne kelljen ezzel foglalkozni, hogy vastagabb vagy vékonyabb az új szíj. Gondolom senki nem fog új X tengely felfogatást gyártani, mert odébb kellene tenni ott egy pulleyt.
A pulley/idler rögzítés problémánál talán egyszerűbb a helyzet, ott nem M5-ös csavart, hanem 5mm-es tengelyt kell használni, és akkor nem fog kimozdulni a megtervezett helyéről.
-
r4zer0919
tag
Van erre létező, valós, élő példa, hogy ha a szíj nem teljesen párhuzamos hanem van benne akár 5mm elértés is, ez akármilyen - szemmel látható hatással is van a készülő nyomatra?
Tehát pl. egy tesztnyomat előtte - utána, ilyenre gondolok vagy lennék kíváncsi.
Sok -sok példán keresztül levezetve, hogy ez egyértelműen beazonosítható legyen, hogy igen lám lám ha nem 100%-is párhuzamos akkor bizony ilyen iszonyatos problémákat okoz a készülő nyomatnál....
Ha már ennyire belemegyünk ebbe a témába akkor érdekelne, hogy tényleg ez ennyire égetően fontos kérdés, mert ezt meg ezt a hibákat okozza, de ismétlem, kész példán, nyomatokon szeretném ezt látni!
Nyilván ha elektromikroszkóp alatt nézi az ember lehet, hogy találni eltérést.....
Elméletben oké, hogy párhuzamosnak kellene lennie, vagy az lenne egy optimális, vagy jobb eset, elméletben sokminden más mint a valóságban sajnos, vagy nem sajnos. -
kzkz
őstag
válasz RVR400 #46033 üzenetére
Betettem korábban, hogy a párhuzamosság miért fontos, csak ismétlem: [link]
Ajánlott elolvasni az egészet! Tudom, hogy hosszú, és nem youtube influencer videó, de hát ez van, naItt látszik a Fusion 360 ábrákon levezetve, hogy akár egy 20cm-es mozgás során 1cm-t kellene nyúlnia a szíjnak, ami nem fog, mert az nem rugalmas ennyire.
"Notice that the "loop length" -i.e. belt length - changes from 1368.3532 mm to 1358.4474 mm. That's about a -10 mm change in loop length over a 200 mm movement! That is why the belt tension will vary with the position of the extruder carriage if the belt segments are not parallel to the guide rails. The problem is the varying angle between the Y axis rails and belt segments B and G that depends on the extruder carriage position. If you had tensioned the belt with the extruder at the first position, it would tighten up when the extruder moved toward the second position. If you had tensioned the belt at the second position, the belt would get very loose as the extruder moved toward the first position. Belts are very strong, and they will not stretch 10 mm. That means something is going to fail. The mechanism is going to bind and stop moving, or maybe the motor is going to start spinning the pulley without moving the belt."
r4zer0919: gyakorlati, nyomattatott tárgyon alapuló mintát ennek szemléltetésére nem láttam, de rengeteg rossz CoreXY designos nyomtató van akár a thingiversen, akár máshol, lehet, hogy kereskedelmi forgalomban is. Fel lehet őket keresni, hogy nyomtassanak ki ezt-azt, és összehasonlítani egy jól megépített nyomtatóval (ha van ilyen) nyomtatott cuccal, de én ennek nem fogok nekiállni
----
Nekem van egy nagy 400x400-as CoreXY nyomtatóm, aminél láthatólag nem párhuzamos az X tengellyel az X irányú szíj, és az Y irányban se vagyok biztos, hogy minden jó, de ott nem látványos.Korábban volt olyan, hogy amikor kör alakú tárgyat nyomtattam, akkor az egyik oldalán minden jó volt, de a másikon nem értek össze a rétegek. Lehet, hogy az is emiatt volt, de koránt se biztos.
[ Szerkesztve ]
-
szabieable
aktív tag
de a beltek fixalva vannak, kozte a parhuzamossag kulon mozog a linearis sinen, ha megnezed a stock voron cadet ott sem parhuzamos a front idlertol jovo belt, van benne 0.0001 fok elteres, ami annyit jelent, hogy hosszabb a belt path mint a teljes parhuzamossaggal elerheto minimalis belt path semmi mast. ez a hobbi diy toleranciaja. senki nem fog gyartonkent eltero partokat tervezni mivel a piac eleg erosen gates gt2re van kiepulve, az, hogy van nehany mas gyarto mas fog osztassal(powge) meg vastagsaggal az custom kategoria, tekintve, hogy a belt egy viszonylag filleres tetel egyszerubb az eleted ha megveszed az adott bomban javasolt ( valoszinuleg gates ) beltet az ajanlott gyartotol ( meg veszel tartalekot is ha biztosra akarsz menni )
a 4.8 vs 5mm nem okoz problemat mert a szij feszites miatt nem tud lotyogni, maga az idler nem mozog a helyen minden iranyba csupan mas lesz a belt hosszod.
Voron nem veletlenul hasznalja stock a csavart, mert nagyon keves elerheto G90 pin van a piacon konstans minoseggel ami beszerezheto, az meg hulyen nezne ki a manualban, hogy fogj egy esztergat es mard fel szepen micrometerrel mert adott idler/csapagy szelessegre -
haxiboy
veterán
válasz szabieable #46035 üzenetére
Én azt látom hogy egyébként is a következő nagy dobás a szíjak teljes elhagyása lesz a 3d nyomtatás területén.
Egyre elérhetőbbek a lineáris motorok, csak idő kérdése hogy a gyártók mikor találnak egy olcsó beszállítót.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
r4zer0919
tag
Szerintem ennek semmi köze ahhoz, hogy a szíj full párhuzamos-e az x vagy y tengellyel.
Inkább amire én gyanakodnék:
az y tengelyek nem párhuzamosak egymással hanem összefutnak vagy széttartanak.
vagy/és
az y és az x tengely nem merőleges egymásra.
vagy/és
a szíjak sérültek, nem egyformán feszítettek.
Továbbra sem látom a szíj full párhuzamosságának kötelező szükségességét, a tengellyel/tengelyekkel.
De mindenképpen nyomatokat és azokból is többet kellene látni, mint ahogyan az írtam is amin a probléma látható!
És egyben, nem részleteiben kiragadva.
Ha ez a szíjas teória bizonyítható, akkor valóban van létjogosultsága, egyébként meg szerintem felesleges vesződés.
Az elméleti részek, azok csak elméleti részek. -
haxiboy
veterán
válasz szabieable #46037 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=L_53XQrlxOo
Mostanában kezdtek el velük foglalkozni, de anyum munkahelyén már 20 évvel ezelőtt is láttam beültető gépeket brutál sebességgel pakolni alkatrészeket amik szintén (bár jóval nagyobb méretű) lineáris motorokat használtak. Csak idő kérdése
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
szabieable
aktív tag
válasz haxiboy #46039 üzenetére
Ismerem a magnetoX koncepciojat de ez nagyon friss fecske es tekintve, hogy komoly r&d kell hozza nem hinnem, hogy tulsagosan elterjedt lesz. Semmi baj nincsen a belttel, olcso filleres alkatresz, van ami kibirja a meleg chambert. Ugyanez nem mondhato el a magnesrol. Ettol fuggetlenul drukkolok a peopolynak mert mindig jo a prototype de lenyegeben egy faek egyszeru problemara behoz egy olyan hw es sw fuggo megoldast ami nehezen fogja kivaltani a belt driven systemet.
-
poli27
Topikgazda
Creality CR-ABS Filament 1.75mm Black White Blue Grey | Poland (geekbuying.com)
Jó áron ABS filament
[ Szerkesztve ]
-
tDr1v3r
veterán
válasz szabieable #46037 üzenetére
Miért ne bírná? Egy modern beültetőgép például simán tud alapban 20 mikron 3 sigma precíz ültetés úgy, hogy a portál mozgásának sebessége jóval gyorsabb mint amit bármilyen nyomtató tud, és iszonyat gyorsan megy egyik kis pontból a másikba.
disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3
-
Reggie0
félisten
Csak a belul levo ket rovid szakasznak kell egymassal parhuzamosnal lennie, a bal szelen, korbe futoval nem.
Amugy meg kar ezen annyira izgulni, ha a ket atellenes szakasz nem parhuzamos, akkor csokken a szij feszessege. Szoval boven eleg csak megmerni a ket vegallasban a feszesseget, ha nem valtozott, akkor nincs gond.
[ Szerkesztve ]
-
Songoman
aktív tag
Sziasztok, egy vízforraló tetejét kellene nyomtatni. Az eddig nyomtatott tetők a gőz hatására mind eldeformálódtak. Hol tudnék nyomtatni olyan filamentből, amelyik foodsafe + 100°C feletti a deformációmentes hőállósága?
-
kzkz
őstag
válasz Reggie0 #46044 üzenetére
"Csak a belul levo ket rovid szakasznak kell egymassal parhuzamosnal lennie, a bal szelen, korbe futoval nem."
Ez igaz!"Amugy meg kar ezen annyira izgulni, ha a ket atellenes szakasz nem parhuzamos, akkor csokken a szij feszessege. Szoval boven eleg csak megmerni a ket vegallasban a feszesseget, ha nem valtozott, akkor nincs gond."
És hogy méred meg a feszességet? -
LógaGéza
addikt
Feszeségmérővel
... vagy gitárhangolóval. Ezzel mondjuk szerintem nem lesz pontos a mérés, de ezek még mindig csak kertészeti szerszámok[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Joshi
titán
Alzán ismét kapható a 3DLAC Spray 400 ml. Sokkal jobb mint a stiftes ragasztó, mert egyenletesen fel lehet vinni a felületre. ABS/ASA-hoz hasznos tud lenni.
-
axlfsi
veterán
válasz LógaGéza #46048 üzenetére
Lehet én nem látom jól, de ez a feszességmérő elég nevetséges; gyakorlatilag az alulról ellen feszítő gumi határozza meg "egzakt" módon a mért értéket? ... na ne mááá
(ami gumi két egyforma nem lesz, folyamatosan változik annak is a feszessége az idő előrehaladtával, stb).Ettől az alis moddolt sublertől tuti van precízebb műszer is
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban hirdetni tilos (bérnyomtatást kérni is, a Hardveraprón adhatsz fel ilyen hirdetést)!
- Elemzés A 3D nyomtatás sikerének alapja
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest