- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz Darkness1 #1846 üzenetére
a nyomtatás csak egy ok (de az is elég lehet, ha vki kinyomtatja a képei többségét, és ott mindenképpen 3:2 arányt szeretne - bár az sem muszáj, lehet az is 13x10-es),
számomra inkább azért nem szimpatikus arány, mert a ma elterjedt széles kijelzőket a 3:2 sem tölti ki, de ott még nem vészes a különbség, a megvágatlan 4:3 azonban már lényegesen kevésbé széles mint a monitorde ez csak preferencia, nem igazi döntési szempont (portréhoz általában pl még jobb is a 3:4 mint a 2:3)
az Oly honlapon speciális kitben szerepel külön vaku, az Edigital nyilván alapkitet ad
-
Degeczi
nagyúr
válasz Darkness1 #1848 üzenetére
szerkesztéskor persze - de az csak egyetlen alkalom, az első
utána minden nézegetéskor ott vannak a fekete oszlopok
(pláne mert szeretek a desktop háttéréül is egy véletlenszerűen kiválasztott képet berakatni)de mondom, nem életbevágó dolog (ráadásul sokan maradtak 4:3 monitornál, ott kimondottan jó is)
-
sowi
őstag
válasz Darkness1 #1848 üzenetére
beepitett vaku van benne, a kepeken latszik is, hogy a a tetejen balra van a vaku nyitogombja, egyebkent tok szep kepe van ezeknek a kitobiknak szerintem, erdemes megvenni, en csak a 2x szorzo miatt nem neztem olykat
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
eastsider
nagyúr
válasz Darkness1 #3069 üzenetére
köszi a választ!
szerintem egyelőre D40x lesz. jó lesz megtanulni vele, aztán, ha kinövöm akkor lesz más...de egy ideig elég lesz tuti...kitobival is...
amúgy az ember mindig valamibe beleöli a pénzét... ha nem ebbe ölném elmenne apránként, vennék cipőt, ruhát, eee pc-t, laptopot... ezek is szintén "kidobott" pénz, mitn akármi más, ami nem hoz hasznot... raktározni meg nem akarok pénzt. akkor már hadd "használjam", ha megdolgoztam érte...meg hajt a kiváncsiság....meg szeretek fényképezni nagyon. csak a kompaktot meg már kinőttem.
köszi a kimerítő választ. tiszta okos leszek
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #3241 üzenetére
Beltérben a létező összes gépnek csapnivalóan rossz az automatikus fehéregyensúlyállítása, ez nem Pentax-specifikus, ez abszolúte általános.
Az itt leírtak alapján amúgy úgy tűnik, mintha egy csapnivaló gép lenne az a K200D, szerintem te sem egészen így akartad írni, de ez sült ki belőle, ez pedig elég félrevezető. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #3243 üzenetére
"De a kérdés most a hibákról szólt és nem az erényekről"
Hol olvastál te ilyen kérdést? Amúgy is, nem hinném, hogy bárki kérdező azt szeretné, hogy egy-egy modellnek kizárólag a rossz tulajdonságait mondjuk el, főleg nem úgy, hogy van közöttük olyan is, ami közel-távol nem csak az adott modellre áll, hanem gyakorlatilag teljesen általános viselkedése a fényképezőgépeknek.
Kifutott. Raktáron maradt darabokat mindenesetre valószínűleg lehet még itt-ott találni. A K100D kifutása után jóóóval (még talán múlt hónap körül is) voltak raktáron maradt darabok, sőt a 220 volt Westendes üzletében pár napja láttam egy K10D duplakitet....
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #3253 üzenetére
Ha beltérben vagy, akkor ott van a Tungsten wb, illetve a többféle fénycső, szóval el van látva az ember. Ha JPG-ben fotózok (igen, előfordul, ha futószallagos képgyártás van, mert semmi komoly, csak kis haveri összejövetel megörökítése meg hasonló) beltérben, akkor soha nem hagyom AWB-n, azért van ott az a wb állítási menüpont, hogy használjuk is
-
Mercutio_
félisten
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #3272 üzenetére
Én leginkább azzal magyaráznám, hogy egy DSLR tulaj várhatóan sokkal inkább tudja kezelni a gépét, mint egy kompakt tulaj, így a kompaktoknál ez fontosabb és nagyobb hangsúlyt fektetnek rá. A kompaktok legtöbbször sokkal inkább kész képet pottyantanak az ülönkbe, mint a DSLR-ek JPG-ben.
-
Degeczi
nagyúr
válasz Darkness1 #3287 üzenetére
nem csak a JPG motort veszik komolyabban az Olympus gépeknél, de az AWB-t is: az E-1-nek pl. még volt külön, külső WB érzékelője is...
az újabb modelleknek asszem már nincsen, de a tesztek szerint a többi DSLR-hez képest szépen beállnak a mesterséges megvilágítás fényére is
-
Mercutio_
félisten
-
majom2
senior tag
válasz Darkness1 #3757 üzenetére
lehet h félreérthető voltam a külső vaku tényleg nagyon fasza. nem is azért adom el az enyémet mert nem kell, hanem mert egy mégjobbat vettem ettől függetlenül ha lehet én nem használom. de ha deriteni kell akkor nyilván nincs mese...
na most gyorsan megnéztem, 2 éve én is fotóztam hasonlót, és kellett az 1/100... -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Darkness1 #4659 üzenetére
Ez nyilván a filmes középformátumhoz készült üveg a jelöléséből ítélve.
Ez is hasonló lehet, csak nekem rossz az angolom /konkrétan szinte 0.. /
Még csak nem is drága: [link]
4659: szerk-re: tbs kolléga sokkal tájékozottabb nálam Pentax üvegekben, van is neki pár szép, Mecutio_ kezében is sok megfordult már, esetleg Őket kérdezd meg, ha konkrétan érdekel...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Darkness1 #4661 üzenetére
Hát itt a fórumon azért a többség a vízzel főz kategória.... Annak meg a legjobb a Pentax, mert lehet vadászni rá régi obikat.
Sajnos ennek az obinak sincs tudtommal alternatívája Pentaxra, de szerencsére, mert pénzem úgysem lenne rá.... Ja és kéne hozzá a fullframe váz is, az sincs még Pentaxra...
A legszélesebb spektrumot a legolcsóbban mégis itt lehet összeszedni, hiszen egy komolyabb obi árán akár tíz üveget is meg lehet venni használtan, kipróbálhatja az ember, mit is szeretne.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
ígyvanferi
addikt
válasz Darkness1 #4644 üzenetére
A Sigma 105mm f/2.8 makrót. Esetleg a 150-est, de az már nagyon határeset. És talán szükségtelen az a gyújtótávolság cropos vázon.
máyköl: Most én is annál az összeállításnál horgonyoztam le. De még messze a jövő év eleje.
Laikusként kérdezem, nem lehet ugyanilyen régi, "filléres" objektíveket a C/N gépekhez venni?
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Darkness1 #4668 üzenetére
Nem, azért írtam "D"-t, ez a Pentax tervezett digitális középformátumú váza, gyakorlatilag még nem létezik.
Kis Pentax történelem [link]/PDF 6MB/
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
BEE
addikt
válasz Darkness1 #4681 üzenetére
Tényleg kevertem a második linkkel, ez 135mm-es.
Ráadásul 67-es, ami nem egyezik a 645-ös rendszerrel.
645 - K átalakítót már láttam hirdetni, de 67-est még nem.
Attól persze még felmehet, hiszen a KF gépeken szerintem sokkal nagyobb a
bázistávolság.A 90mm viszont akkor azt jelenti, hogy KF-en akkora a látószöge mint
kisfilmen a 90mm-nek.
Ez viszont minket semmiben nem érint, hiszen APS-C-n kb eq.200mm lesz.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Degeczi
nagyúr
válasz Darkness1 #7175 üzenetére
ha ráguglizol az elsőre, gyorsan kiderül, h meglepő módon nincsen a vázban, hanem az obiban van - vagy épp nincs (pl. a népszerű 20 mm-es fixben nincsen)
-
Messer22
senior tag
válasz Darkness1 #7320 üzenetére
HI
A 4/3 nyitottabb rekeszen is több DOF-t ad, ami nem épp hátrány, ha nem csak a lepke fejét szeretnénk látni..
igazából ezt a leképezést nem értem, adott rendszer, saját obijával ugyanúgy teljes leképezést csinál a szenzorra, az 1:1 arány ugyanaz lesz. papírképen az átlag már nem mondja meg, hogy FF vagy 4/3 -os gép volt.
Messer
-
ígyvanferi
addikt
válasz Darkness1 #7326 üzenetére
Az 5DmkII+MP-E 65 ide is jöhet. Nem semmi az az objektív. Viszont a Tamron 70-300 nem kéne még egyszer semmi pénzért...
(#7330) werttzui: a pénzt már meghatároztam és azt is tudom, mit akarok fotózni, de ezeket már le is írtam.
BEE: Szóval papíron a Pentax lenne a legjobb választás... Az is tetszik, szó mi szó. Olcsóbb, mint az E-620 vagy az 500D. Külön jó pont a nagyszerű manuális objektívek. Azt hiszem, épp te írtad itt (vagy valamelyik másik topikban olvastam nemrég), hogy mi a szegény ember makrója M42-n. Amíg nincs keret egy Sigma 150-esre, lenne mivel tapasztalatot gyűjtenem.
Amit pixinfón írnak, hogy: "Némely helyzetben (normál kereső módban) alulexponál", ez mennyire komoly hátrány? Úgy értem, minden K-x ettől szenved, vagy csak azon a gépen jött elő? -
ígyvanferi
addikt
válasz Darkness1 #7338 üzenetére
A 150-es Sigma hiányát még valahogy túlélem, de hogy folyamatosan felül kelljen bírálnom a gépet... Ez kicsit eltántorított. Ott a hisztogram, de nem feltétlen használható minden helyzetben. Technikai jellegű kérdés: RAW-ban fotózva ez a probléma kikerülhető? Nem vagyok még otthon ennyire a digitális világban.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #7341 üzenetére
Egy idő után az ember érzi, hogy mikor hogy kell kompenzálni, hisztogram nélkül. Plusz ugye nem véletlen van középre súlyozott, meg spot mérés sem
És nem győzöm hangsúlyozni: minden márka minden gépénél kell igen sok helyzetben kompenzálgatni, ezt meg kell tanulni, bele kell jönni, ez a fotózáshoz tartozik.
Nem lehet oka a pontatlanságnak az, hogy nem munkarekeszen mér - nem túl nehéz kiszámítania a gépnek, hogy adott munkarekeszhez milyen expó kéne. Nem is feltétlen pontatlanságról van szó, egyszerűen így van kalibrálva a fénymérés, a csúcsfényeket védi. Nikonnál meg gyakorta az aktív fókuszpont kap túlzott hangsúlyt mátrixban, olyannyira, hogy ott aztán tényleg izzadhat az ember a kompenzálással, csúcsfények védelméről meg szó sincs.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz Darkness1 #7797 üzenetére
Most rákerestem, de én is csak ezt találtam.
Nekem úgy tűnik, hogy ez ilyen, az ángyom sógorának a komája hallotta, hogy az asszonyok pletykálták az alvégbe' a bótba'. Rumor = pletyka.
Hiszem, ha az Oly mondja.
-
Degeczi
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #7828 üzenetére
No, a helyzet az, hogy én sacc/kb 80%-ban manuális objektívet használok, tehát cirka 18 ezer kép körül lőhettem úgy, hogy nem volt autofókusz és a szemem mellett a visszajelzés volt a segítségemre csupán az élesség belövésénél, szóval úgy érzem, némi rálátással rendelkezem a témában Rengeteg kép köztük F/1,8-as objektívvel lett lőve. Nos, azt kell mondjam, a visszajelzés számít. Sokat. Persze nem árt mellé egy jó kereső, szerencsére a Pentaxok ebben spec. jók. Na meg egy jó és gyakorlott szem, és szükség esetén jól belőtt dioptriakorrekció is sokat segít Mindenesetre tévedés ne essék: igenis fontos dolog az a visszajelzés. Aki manuális obival akar lövöldözni, annak nagyon fontos, szóval alap, hogy pozitívumként kell értékelnünk - esetenként igen fontos pozitívumként.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #7830 üzenetére
Mekkora az az adatsokaság, amin vizsgáltad a visszajelzés hatásosságának a szórását? - szerintem ezzel mondtunk el mindent, mert úgy érzem, ez most igen erősen puszta spekuláció volt
Illetve nem, ezzel sem. Igaza van Mercutio kollegának, ehhez még hozzá kell venni azt, hogy, még ha feltételezzük, hogy valóban erősen szór az, hogy kinek mekkora segítséget jelent a visszajelzés - amiben én személy szerint nem hiszek, mert szerintem hozzászokik a szem, és gyakorlattal belejön az ember (hehe, tessék, még egy spekuláció a tiéddel szemben ) -, akkor is bizonyos, hogy nullától különböző mértékű lesz ez a segítség, és a többi módszer a gép árát nem kicsiben növeli meg, arról nem is beszélve, hogy nem mindenki szereti elkezdeni szétbütykölni a gépét. Kétségtelen mindentől függetlenül viszont, hogy egy törőékes mattüveg csodálatosan feelinges dolog, persze, ezt nem tagadom.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #7842 üzenetére
Mozgó témáknál MF azt hiszem sehogy sem lesz nyerő. Táncosok, méhecske, nem a legtipikusabb témák, amiket MF-es obival fotózna az ember. Reményeim szerint, ha ilyesmit ajánlok bárkinek, hogy használjon régi, manuális objektíveket, akkor hozzáteszem, hogy statikus, vagy majdnem statikus témáknál tegye. Ha valamikor nem így tettem, az pillanatnyi elmezavar lehetett, de remélem ilyen nem volt
Naviszont...
"Amiatt hoztam fel a dolgot, mert a Pentax rajongók állandóan emlegetik a kezdőknek, h ez milyen jó, holott a) vagy sose csinálta komolyan, b) ha igen, nem teszi hozzá, h milyen volt a hatékonysága."Csináltam, 18 ezer kép kb. Mondtam. Ahogy azt is, hogy elégedett vagyok az eredménnyel. Akkor most melyik is vagyok? Az a, csoport, vagy a b? Szóval lehet, hogy ez így mégsem teljesen kerek, ahogy írtad
"Mivel a témában nemigen van konszenzus, ezért igenis személyfüggő (és témafüggő is) a dolog."
Témafüggő, persze. Ki mondta, hogy nem az? Viszont amit te mondtál, az így szólt: "Hihetetlenül szubjektív, h kinek mennyire jó." Ez pedig, mivel nem vizsgáltad x emberen, csak spekuláció, erre utaltam az előző hsz-emben. Én meg mondjuk azt mondom, hogy hihetetlenül kicsi az esélye annak, hogy valaki nem találja fantasztikusan hasznosnak kis gyakorlás után. Mondhatom ezt, ugyanolyan spekuláció, ugyanúgy lekaphatok egy ilyen kijelentést a levegőből. Egy-két ember véleményéből statisztikát nem lehet készíteni, szóval az, hogy köztünk nincs konszenzus, ezt aligha befolyásolja. Tévedés ne essék, az előbb írott kijelentés távol áll tőlem, véletlenül se higgye el senki, de azért remélem érzékelteti, hogy miről is beszélek."Én a mattüveget sokkal jobbnak tartom"
Ki mondta, hogy nem sokkal jobb? Egyáltalán, mit számít ez? Lehet sokkal jobb, itt ez nem volt kérdés, a kérdés az volt, hogy a semmihez viszonyítva megemlítendő előny-e a visszajelzés. Szerintem az. Sokak szerint az. Ennyi az egész történet.Amúgy most veszem észre, folyamatosan mattüveget írsz, nem először, nem egy helyen, nem egy hsz-ben, hanem folyamatosan. Nézz utána mi is az a mattüveg Amire te gondolsz az a törőék és/vagy a mikroprizmaraszter. A macskaszemben ha minden igaz, mindkettő megvan.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #7844 üzenetére
Persze, elhiszem, hogy az volt a fejedben, de a törőék szót egyetlen hsz-ben sem használtad, mindenhol, kivétel nélkül puszta mattüveg volt Így pedig elég furán vette ki magát, főleg, ha valaki kevésbé hozzáértő olvassa, azt hiszi, hogy a mattüveg valami csodadolog, ami, ha van a gépben, akkor szuperül tud majd manuálisan is fókuszálni
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Darkness1 #7842 üzenetére
Öhm, makró és/vagy az F1.4-es rekesz pont az a 2 téma, ahol a DOF olyan kicsi, hogy simán elmozdulás, szél, stb. okán nem lesz éles a kép hiába jelez a kis zöld 6szög, mivel mire lenyomod az expó gombot a téma már kikerül(hetet)t a DOF-ból.
Nomeg sokan nincsenek tisztában azzal,hogy a keresőben felvillanó fókuszpont az valójában fókuszmezőt jelent, ami nagyobb mint az adott pont...
Nem kérdés, hogy a törőékes mattüveg sokkal jobb eredményt ad, de a történet arról szólt, hogy van-e haszna az élességvisszajelzésnek, és bizony van.
A hatékonyság pedig ahogy fentebb is írtam nem a visszajelzés hanem inkább a user és a választott téma függvénye, ugyanis amikor a visszajelzés felvillan, akkor bizony az adott fókuszmezőben valami éles, de az nem biztos, hogy az amire fókuszálni akart a delikvens Másrészt ha az is, a körülmények föggvényében lehet, hogy mire a gép exponál már nem lesz a DOF-tartományon belül (vagy éppen a választott rekeszérték miatt az expóidő lesz akkora, hogy nem tudja a felhasználó kitartani azt.)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
TeeJay
félisten
válasz Darkness1 #7844 üzenetére
írja már le valaki nekem hogy mi a fene ez a törőékes mattüveg mert csomószor látom hogy erről beszéltek és én még sosem láttam ilyet azt sem tudom mire kell azt használni
valami link vagy leírás netán kép nincs erről a tárgyról?Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Stellar Blade
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...