- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
[SoP] Mozgásban a Concord, a Firewalk új játéka
gp A program a tervek szerint egy 5v5 felállású aréna shooternek készül továbbra is.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
RJ45
junior tag
Virágozzék minden virág, de az import volumene miatt a neppereken kívül senki nem aggódik olyan nagyon. Én, aki az ügydöntő többségből jövök, én üzemben szeretném tartani az autómat. Ergo én felújítani szeretném, nem átadásra javíttatni, mint a nepper.
Írtam, hogy jelenleg az ügyetlenebb végez (nekem) felújító szerelést, aki alkalmazottként robotol egy műhelyben. Vagy a piás, aki feketén melózik saját szakállára. Az ügyesebb közben töréskárt javít egy neppernél. Minden eset kimenete ugyanaz.
Az ügyes és az ügyetlen munkája is egy olyan használt autóhoz vezet, ami 100% biztosan be fog nálam tojni. Teljesen nyilvánvaló, hogy ez nem megy. Ez összeomlik.
Nem csak azért, mert az Opelek átlagéletkora 16 év volt tavaly Magyarországon. Nem csak azért, mert az az Opel Easytronic váltóvezérlő 100% biztos, hogy be fog ázni és a javításához, „újradobozolásához„ gyártástechnológia és szakember is kell. Más is van, deSajnos nem lehet nem észrevenni, hogy ha a jó szakember a töréskárt javítja a neppernél az a neppereken kívül senkinek sem jó. Mert a nepper behozza az Easytronic-ot is, magasról leszarja hol tudok bérelni gyártástechnológiát és szakembert.
A „szögegyszerű” meg hát jól hangzik, de nem nagyon létezik srácok és egyre kevésbé fog létezni. Mitől is olyan szög egyszerű egy J Astra? Mert nem 100%, hogy bekapom a cumit csak 80%, hogy valami levetett import céges pusztulat felpolírozva? Gyerekek 10 évesek vannak itt nekem 30km körben közel 3 misiért.
És akkor ahol felújítani kellene azt a 10 évest, ahol reprodukálni kéne a gyártásminőséget, sőt meghaladni azt, hogy tartós üzemben legyen a 16 éves átlagéletkorú géppark ott meg raklapon szerelik a motort.
Feketén, számla nélkül és ha leesik valami a betonra,
akkor ráfújnak fü-fü és van munkájuk, mert miután máshol nem csinálták meg tartósra oda fogom vinni én is, mint a többi szerencsétlen.Miután már a gatyájukat is levették róluk szerelés címén és még mindig nem jó. Tehát mi itt megbeszéljük, hogy itt senkinek semmi dolga és minden így jó, ahogy van.
Azon múlik a jövő, hogy a Piás Józsi, aki egy hangot nem tud amúgy angolul vagy németül megtanulja e más kárán még előttem jól betenni a felújító szettet, a vastagabbik láncot a motorba a garázsban, ahol csak 3db lopott autót kapnak szét egy évben, mert amúgy kispályások (még) és amikor elfogy a pénzük vállalnak munkát utcáról és ha jó lesz nekem az úgy áfa nélkül, akkor pipa.
Csak annyi a dolgom, hogy „bevállalom” az 1.2 TSI-t és az ominózus pillanatban felhívom a Józsit. Feldobok egy pénzt vajon józanok lesznek e akkor éppen, amikor az enyémet összerakják, vagy éppen elszívtak egy kétkezes cigit és a pár csavart, ami kimaradt majd a végén beledobják egy vödörbe.
Vagy nem veszek semmit és keresem a „szögegyszerűt” fiatalt, ami nincs, mert hát mindenki azt keresi. Aha faxa. Jó, hát értem.
Bocs, hogy pont itt sírtam ki magam. Ez van. -
RJ45
junior tag
A számokat nézd. 828.000-rel több autó van ma forgalomban Magyarországon, mint 2010-ben. Mégis 100-ból 99-et kereskedő hirdet. Mindenre rámennek a hiénák.
Szabályozási hiba.
A belföldi vásárlást kötelezően nevére kéne írassa a kereskedő is és akkor talán nem "beszámított"-ként árulná másnap 50-100-200 ezerrel drágábban a kétszázezres romot csak mert éppen van egy szabad helye a kavicsos udvaron. Csak verik fel az árakat itthon, mióta gyenge a forint. Egy átírási költség csodákat tenne az öreg autók pikk-pakk 700-ról lemennének 400-ra és húznának le minden mást.[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
Öreg autónak nekem nem az ára a lényeg, hanem a kockázat. Az a baj, hogy annyira öreg, hogy már a híre ellenére is kockázatos ennyi pénzt beletenni úgy hogy ott van mellette a másik, aminél 100% biztos, hogy az árán 300-nál többet nem bukhatok, ha csak ki nem ég teljesen. Egyik évről a másikra elindul a Honda és ahogy elkezd látszani a rozsda...
Senkit nem akarok lebeszélni, értem az érveket, csak túl van tolva nagyon másfélért az én szememnek. Nekem ennyiért nem kell pici, öreg városi autó. Öreg. Ha ilyen öreg egy kisautó és 500 azt értem. Célszerszámnak A-ból B-be megteszi, ha nem derogál. A Swift is hihetetlen mód túlárazott lett szerintem. Döbbenetes, hogy mennyit kérnek 2005-ös darabokért. Gyerekek az pár hét múlva 17 éves autó. 17! Miről beszélünk? Az egész alja rozsda akar lenni. Más vágya sincs. -
Cyborg
őstag
Köszi a segítséget, és a felajánlást
Továbbítottam a hirdetést, rokonom szeretne autót.
Igazából hibridet szeretne, de az évi 20ezerből 10ezret pályán megy munkába, ami 50kmre van, uh igyekszem inkább az ilyenek felé terelni. Most is aurisa van, aminek a megbízhatóságával elégedett.
Ez a szívó 1,6 nem betegágy, igaz? -
sagesz93
addikt
Pont ezt akartam belinkelni, nekem abszolút optimális lenne ez a kocsi, ha már nagy távolságok, ez 300 km van tőlem, nincs itt szegedi tag aki rá tudna nézni? Meg kérdés mi okozza a légtömegmérő hibát, van egy olyan érzésem az alkatrész cseréje nem oldaná meg, ennyire nem egyszerű a hiba.
Az a baj nekem a swift sporttal, hogy számomra nem ér annyit, amennyiért mennek. Nekem nem ad többet az említett ignisnél vagy puntonál, ezek azért kevesebbért mennek.[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
Tiguan vásárlása előtt próbáltam a dieseljét. Abszolúte nem győzött meg, ráadásul a próbakörön le is állt alattunk, miután a sárga motor csekk lámpa kivillant a műszerfalon.
Szóval amellett, hogy ismerősi körben van mazda 6, és arról sem hallok jókat, valamint ez a malőr a SUV-jával, szerintem egy időre eltántorít a márkától.[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Doki16
addikt
Hát őőő, az első gen RAV4 4wd hibrid nem egy jó autó. (baromi jó technika és megbízható, csak mint autó nem a legjobb. Összkerékhajtás is hagy kivetni valót.) Ezt azért nem is ajánlottam, meg amúgy is németet akar
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
molnarpeter
nagyúr
Egyik szerkezet itthon egy nap híján 2 éve covid műszakival megy, de ez a jéghegy csúcsa - ha mezőgazdaságban látnád, milyen megoldások vannak, és érvényes a vizsga... Na most egy gyári VW típusazonos alkatrészről kevesen mondják meg, hogy épp ebben a kombinációban nem volt elérhető, szóval ez csak kezdő szürke zónás kategória... Múltkor amúgy hátsó rugó cserénél vettem észre, hogy hiányzik egy alátét jellegű cucc alóla, nyilván emelő pogácsát akarok oda esztergáltatni, nehogy elrohadjon véletlenül, mint a gyári vékony lemezke tette, biztonság kedvéért kell oda jó vastagon anyag! Meg amúgy is néha leér a vonóhorog, szóval érted
-
-
Szada85
aktív tag
Mindenre meg kell keresni a legjobb alternatívát.
Én a ~6,5 éves Leont olajcserére egy független szervizbe hordom, ott "márkás" olajjal (úgy, hogy 5,7 liter kell bele, emiatt 5+1 litert kell venni) 100-120€ között volt eddig mindig a csere, megvárható, és látod is, miközben csinálják.
Mivel DSG-t nem vállalnak, plusz egy márkaszervizes számla "meggyözöbb" lehet eladáskor is, így ezért kértem erre a Seat-tól árajánlatot, meglátjuk mennyire tartják az elözetes számokat. -
Doki16
addikt
Azta mindenit, mi ez az ár? Kiveszik a motort és úgy csinálják? Még kiskerben is 12000 Ft literje a gyári DSG olajnak. És mindössze 6 liter kell hozzá. Egy motorolajcsere meg filléres tétel, 5,5 liter olaj nem lehet túl drága. Maga a csere meg fél óra, 1 óra ha beszélgetünk. Konkrétan nekem anyagköltségben 22-ből megállt egy komplett kis szerviz a Passaton. (olaj+szűrő, pollen és légszűrő)
Nagyon komoly lehúzások mennek a márkaszervizekben.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Az az azért elég durva óradíj. Egyre jobbnak látom, hogy magamnak csinálom inkább. Meg így legalább tudom is, hogy mi kerül bele.
Toyota azért még mindig sokkal barátibb áron dolgozik. Ismerősöm most vitte a hybrid yarist 4+ programban. Ugyanaz amit leírtál 46-ban állt meg neki. Nem vészes egyáltalán.
Ioniq electric most volt márkaszervizben. Az megállt 35-ből. És csak fékfolyadék meg pollenszűrő csere volt. Arányaiban nézve drága.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
szabonagyur
félisten
123e km és 6 éves volt.
De megnéztem egy manuális K Astrat, nem is volt rossz ez a példány ezzel a motorral.
Belül meglepően nagy volt, Citytől egyértelműen nagyobb a hely benne, főleg hátul.
Itt egy teli polir kéne neki mivel mosóba hordták sajnos.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Szada85
aktív tag
Ahogy ígértem, a verdikt.
Megkövetem magam, kiderült, hogy a németországi márkaker szervizese "tévesen" csak az anyagdíjat saccolta meg a válaszban, a munkadíj lemaradt.
178€ az olaj (6 liter), szürö, csavar, tömítések ~40€.
A szerelés, olajcsere, "adaptáció" munkadíja 180€ volt ennek tetejébe, így összesen 400€-ba fájt a müvelet. Ez már valóban 6 számjegyü összeg forintban. -
szabonagyur
félisten
Első körben próbálok a környéken, plusz 100 km-s kört lefedni (meló mellett ez ami most belefér).
Pesten talán több van, de mind inkább kereskedő nem túl jó hírű környéken, így nehéz kijelenteni, hogy néztem mindent.Legelégedettebb persze egy G7-el lennék 1.4 TSI-vel még manuálisan is, de nagyon elszállt áruk van, kb az új autós limitem környéke.
Szombaton ha nem fog havazni, mint most is akkor megnézem az SCROSS-t mert kíváncsi vagyok rá.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
w.miki
veterán
Clio, Focus, Fabia valami kis 5 ajtós benzinest városba mászkálni. Ami nem rohad el, az esőben. Garázs nincs.
Swift2, Corolla tetszik, de az már duplán túl van a keretemen.
C4 is tetszik, de azt meg mindenki szidja
Golf 4, mind le van rúgva, és a keretem felső határán van.
Swift1 nem tetszik, de legalább olcsó... és rohad...Az a gáz, hogy ha látsz is egy jót valahol, az ország másik végére elmenni, kocsi nélkül....
de akár 80-120kmt is...[ Szerkesztve ]
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
vzsryl
nagyúr
Akinek csak egy közlekedőedény kell, annak biztos mindegy. Azért csak kényelmesebb egy chippelt dízellel utazni, mint a szívó 1.4-essel. Pl. nagyon nem mindegy, hogy pályán 2-2500-at vagy 4000-et forog a motor.
Tothgera30: Ahhoz képest, hogy rémisztgetnek a dízel eladhatatlansággal, az enyémnek a használtpiaci ára 15 hónap alatt kb 30%-kal növekedett. Persze Pesten előfordulhat, hogy 4-5 év múlva probléma lesz. Szerencsére ez engem nem érint, főleg, hogy addigra már nagy eséllyel leváltom.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Vismajor01
addikt
En megjartam vele tolnat baranyat, es igaz h nem veletlen lett 300 loeros autom utana. :D De en atlagnal szerintem jobban száguldozos vagyok. Es amig nem tehettem meg h jobbat vegyek addig nagyon szerettem. De sose ereztem h nincs ereje a kozlekedesre, pedig voltam vele 2400 meteres hagokon olaszorszagban, szloveniaban, Ausztriában, svajcban. En azert csereltem le mert nekem kell h 140nel odalepek es akkor is huzzon. De ez luxus, szukseg nincs ra. Varosban meg egyebkent nagyon sokakat meglep ahogy megugrik a prius.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Gombinyó
őstag
Nyugi, csak egy példa volt a 4,5-5M körüli keresésre. van olyan jónak tűnő hibrid auris ami beleférhet a keretbe, ennyit akartam jelezni. Én biztos nem vennék már 6M-ért felszereltségtől függetlenül 6-7 éves alsó közép kategóriás autót, de ez az én bajom.
Ráadásul, mint kiderült kell a power is, így a HSD ki is esett.
-
nagyúr
a fehér úti kalandparkkal
Persze nem a konkrét példányra gondoltam alapvetően, de minden ilyen kereskedés-infó hasznos!A' egyhatost' is találtam, ott 116LE-t láttam. még egyet
Jó lenne tudni a motorkódot is persze...
(ahogy keresgettem, A14XEL A14XER A16XER motorok vannak bennük)A szívó etynéty talán hozza a 60le f astra dinamikáját.
Az baj... mert már hozzászokott a 75LE-s verzióhoz !
Kár, hogy kipróbálta már többször az S-Maxot... arra már ő is azt mondta, hogy "na.. na ez megy..."Eh... Érzem én, hogy lassan fog ez menni...
Évi max 10k km (6k-10k körüli futás), szívóbenya' a rövid távok miatt, jó lenne valami stabil, kiszámítható konstrukció - persze újabb autóknál minél ismertebb és kevesebb típushibával.
Lehetőség szerint 2012 utáni autó.Megnézte a Fiatokat is (Bravo, Brava), nem arattak sikert külcsínyben. A 2019-es Tipo az bejövős lehetne, de az meghaladja a költségelképzeléseinket...
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
nagyúr
A tipp nem rossz, mert Merivát már vezetett, azt mondta szódával elmegy (apóséknak 1.4T Meriva van), de inkább nem (nem keresek rá magyarázatot)
#205385molnarpeter
Szép új külső, motor erő, jobb felszereltség, ezek közül egyet választani
Na igen... azt hiszem, hogy tegnap esti beszélgetésünk alapján az ő prio listája:
1, szép külső
2, kényelem + felszereltség
3, technika
A Fiatok közül úgy tűnik, hogy csak az újabb (2019) Tipo üti meg az 1,-es pontot.
VAG vonal valahogy a Polo Classic emlékei miatt "feketelistán van", de lehet, hogy elcibálom, nézzem nem egy-két újabbat. (Azt a Polo-t anyóson kívól mindenki úúúútálta; még após is, aki aztán tényleg szinte minden autót szeret.)1.4 T-Jet miatt kérdezem, ha a turbó tetszik - motor jó, csak kell hozzá tetszetős bódét keresni
Ezzel egyetértek.& #205384rbalint88
Alfára pont nem is gondoltam, mert ismerősöm ~15 éve többet vitte szervizbe, mint amennyit használta (1.5 twinspark)... lehet, hogy azóta változott a helyzet. Kinézetre még a giulietta is szóba jöhet, a Lancia nem ütötte meg a vizuális alső szintet nála.Köszönöm, hogy segítetek!
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
hobizoli
nagyúr
idézet: " A zöld rendszámos gépjárművek után jelenleg 0 forint a gépjárműadó (teljesítményadó), ami jelentős megtakarítást jelent, tekintettel arra, hogy a hagyományos motorral szerelt járművek után az autók életkorától függően 345-140 forintot kell kilowattonként, évente megfizetni. "
több drón kell ;P
-
őstag
a legtöbb lízingcéget nem érdekli, honnan érkezik a pénz, de lezáráskor meg kell nevezni a vevőt általában. erre érdemes rákérdezni, nem mindegy, hogy magánszemélytől, vagy egy jogi személyiséggel rendelkező cégtől veszed az autót, főleg, ha te is lízingelni akarod (áfa)
ügyvéddel le lehet papírozni rendesen, hogy ki fizet, mit fizet, stb.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tonermagus
aktív tag
A srác is így szeretné... együtt elmegyünk a bankba, befizetem a hiteltartozást, odaadom a különbözetet neki, és öröm-boldogság. Csakhogy akkor ott a helszínen tuti nem lesz meg a törzskönyv. Arról nem is beszélve, hogy nem tudom hogy a bank egyből kiállíthatja-e a nevemre, vagy előtte a srác veszi a nevére, és utána az enyémre
-
tboldi
nagyúr
Szerintem jobb, mint a híre, ha nem 30k-enként cserélték olajat, és nem spórolták el a vezérléscserét, akkor vállalható, főleg a későbbiek. Bár én most pont egy ilyen motorral és a hidegindításkori olajnyomásával szívok.
Az Autostrong-M nevű belarusz csatorna 2 videóját nézd meg erről a motorról, van angol felirat.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
1-2 évente fújj alá pár flakon waxos fajta alvázvédőt aztán jó lesz az Bosch CP1 magasnyomású van rajta, annak kb csak tömítés szett hibája szokott lenni. Egy mágnesszelepes porlasztó meg újonnan is 60k ha nagy a baj, bontott vagy felújítás annyi sincs, összességében tartósnak mondható az üzemanyag rendszer, csak azért pl két olajcserénként egy márkásabb üzemanyag szűrőre megéri beruházni. Vezérműlánc, EGR koksz lerakódás, szervó hiba amikre szerintem készülni érdemes lelkileg. Láncot meg tudod nézni kémlelő ablakon, előbb említett egyik vagy másik videóban mutatják a dolgot, talán ez a legdrágább tétel (anyag kb 30-40k, munkadíj húzósabb, gyárival én 186 ezernél járok, de még nem néztem a feszítő kiállását).
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest