- Hobby elektronika
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Mikrofon topic
- Fujifilm X
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- ASUS ROG Ally
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
ph A szokatlan külsejű, kisméretű vetítő webOS okosrendszert is kapott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azt tartom viccesnek csupán, hogyha valaki egetrengető előnyt vél felfedezni két váz között, amikor effektíve ugyanaz a szilícium van bennük. Persze lehetne nagy különbség ha lényegesen eltér a körítés, de egyiknél sincs pl Peltier szenzorhűtés, monokróm kivitel vagy egyéb csemege, ami gyökeresen megváltoztatná a játék kimenetét.
Nem ismerem teljesen a fuji-sony bérgyártási koncepciót, nem tudok róla, hogy az x-trans elrendezésen kívül bármi más szellemi tulajdont vinnének a projectbe, amit esetlegesen a sony nem használhat.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én csak azt sajnálom, hogy a Kodak kiesett a szenzorpiacról amikor csődbe ment az anyacég. Pedig tök jó lenne egy Kodak - Sony rivalizálást látni (jó ott van még a Canon is, de ők inkább saját használatra gyártanak, Panasonic meg most szállt ki a szenzorgyártásból).
A Leica, Hasselblad és a Phase One is Kodak szenzorokat használt sokáig, illetve a Pentax is a középformátumban.
-
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
fclub
tag
Meg tudná valaki mondani, hogy az Olympus MILC-eknél mi a szorzó, amivel átszámolunk kisfilmesre? Konkrétan a 14-42-es obira gondolok.
-
MrChris
nagyúr
Mútkor téma volt, hogy vajon meddig bírják a felbontást az objektívek és hogy az amúgy is kicsi m43 üvegek talán kevesek egy igazán nagy pixelszámú szenzorhoz. Most készítettem három összehasonlítást G9-el, 12-32mm és L7,5mm kis méretű objektívekkel f:8-on. Párba rendeztem, normál 20MP-es felnövelve 200%-al és mellé HighRes 80MP-es kép, hogy össze lehessen vetni, néhány 1:1 kivágás:
[link] , [link] , [link] , [link]
Szerintem bőven jött elő olyan részlet ami a 20MP-esen egyáltalán nem látható. Például az utolsón amelyiken a barna ajtó van rendesen láthatóvá váltak a centrikus kör domborulatok, vékony fekete díszítő keretfestések, meg a fa erezete.
Úgy látom ami mozdulatlan azaz tárgy, épület arra nagyon jól lehet használni. -
Rapid136
őstag
-
válasz MrChris #2213 üzenetére
A hi-res módnál egyébként nagyobb gond a diffrakció, mint alapfelbontáson? Végülis odébb lettek pakolva a pixelek
Az eredmények mindenesetre úgy néznek ki, mintha egy a7RIII-al vagy z7-el lőtték volna, úgyhogy ha egy valós 80MP@4/3 szenzornak megfelelő módon verné ezeket a képeket a diffrakció, akkor már lenne gond.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Rapid136
őstag
Viccesnek tűnik de azért van egy réteg aki rendesen belezavarodik a szorzóba meg a FF/APS-C objektivek gyujtótávolságába.
(Személy szerint feleslegesnek tartom az egészet, ha tudod hogy melyik az un. normál gyujtótávolságod akkor nem okozhat gondot a nagylátószög és tele tartomány helyrerakása pláne hogy azért a cropos objektivek átfogása közelitőleg követi a filmes világban megszokottakat pl. a Pentax 50-135mm-e megegyezik a FF 70-210mm-ével)Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrChris
nagyúr
Az teljesen más dimenzió, persze ez nem igazi 80MP, fél pixel eltolástol nem lesznek kisebb diszkréten elkülönülő pixelek, lehetne vonalábrákkal tesztelni és különböző objektívekkel, hogy hol a határ. Nekem gyanús, hogy nem jönne ki a 80, sacc bő fele. Ez a highres ilyen statikus témánál ad egy jó felbontást, szinte zajtalan képpel.
Objektívet tekintve a m43 Pro változatok szerintem még jól fogják bírni a jövőben megjelenő szenzorokat, egyébként is csak araszolgatnak MP-ben felfele. Úgy általában a 24mp megfelel a hobbi fotósok lelki igényeinek is.t72killer: ezt még nemtom, sajnos alig van időm, illetve nincs is, hogy kicsit jobban kipróbáljam ezt az egész új gépet.
Kíváncsi vagyok, hogy HR portrét sikerül e lőnöm vele. -
-
Rapid136
őstag
Csak szólok hogy EGYFÉLE gyújtótávolság van, ami az objektiv fizikai (vagyis megváltoztathatalan) paramétere és nem függ az érzékelőmérettől...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Mercutio_ #2225 üzenetére
"azért a cropos objektivek átfogása közelitőleg követi a filmes világban megszokottakat"
felhivnám a figyelmet a következőkre:
1. direkt írtam hogy "KÖZELITŐLEG", de azért 5mm eltérés nem markáns különbség
2. a két különböző gyujtótávolság tartomány a kétféle érzékelőméreten közelitőleg azonos látószöget eredményez
amit írtam arra vonatkozott hogy volt aki szerint többféle gyujtótávolság van (az érzékelőméret függvényében) és a ff objektiv APS-C vázra helyezésekor szorozgatni akarta a ráírt értéket...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Mercutio_
félisten
válasz Rapid136 #2226 üzenetére
A fizikai (szenzortól független) gyutáv ugyan fix, de a user a saját vázán elérhető FF-ekvivalens látószögre lesz kíváncsi, ami a szenzor méretétől függ, tehát pl. aps-c-nél szorozni kell az obira írt (fizikai) értéke(ke)t.
Az, hogy a köznyelvben keveredik a fizikai gyutáv és az (ekvivalens) látószög, illetve egyszerűsítve fogalmaznak és egyfajta "ekv. gyutáv"-ot használnak ahelyett, hogy azt mondanák, "X objektív olyan látószöget ad, mint Y objektív FF-vázon" a végeredmény szempontjából nem sok vizet zavar.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #2222 üzenetére
A hi-res módban nem tudsz objektív feloldóképességet tesztelni. Egy időben csak egy darab 20 megás kép készül.
Engem jobban érdekelne egy olyan teszt, hogy meglövöd a 80 megásat és mellé lövöd ugyan ezt kézből, 20 megás képekből és PS-ben összerakva, majd mindkettőt instára feltöltve side by side. -
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #2228 üzenetére
Nincs most ennyi időm, de amikor először olvastam a sorozat felméretezéséről majd összeolvasztásáról, akkor kipróbáltam. Jobb lett mint az eredeti kép, de az a benyomásom támadt, hogy nem éri meg a vesződséget. Akkor már inkább a brenizer panoráma.
A hi-res meg egyszerűen jó végeredményt ad.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #2228 üzenetére
Miért?
Állványról egy highres és ugyan onnan kézből egy 8 képes sorozat? Ha gondolod majd elkészítem a képeket aztán azt raksz össze amit akarsz.
-
válasz hibavissza #2228 üzenetére
Én próbálkoztam egy időben fotoshoppos összedolgozással ez alapján, a részleteket nemigazán dobta meg. Viszont a dinamika-zaj nagyot javult.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
#31733248
törölt tag
válasz MrChris #2222 üzenetére
"Nekem gyanús, hogy nem jönne ki a 80, sacc bő fele."
Indulj ki abból, hogy a 12-32-nél élesebb 14-42mm / F3.5-5.6 II ASPH. / MEGA O.I.S. a számára legkedvezőbb gyútáv és rekesz mellett is csak 9 megapixelt rajzol ki a 20-ból a DXO (szabványos) mérései szerint. Ennek alapján a 12-32--nél a 80-ból kb. 20-30-at tudhat az obi legélesebb állásában.
Sok jelentősége mondjuk nincs a számháborúnak. A fent említett 14-42 már elég ahhoz bármilyen gyútávnál, hogy az ember joggal nevezezze élesnek.
-
válasz MrChris #2236 üzenetére
Ami a 20MP-es vázakon most kimaxolja a teszteket, az valszleg 50MP-en (60%-al nagyobb lineáris felbotás) se fog elvérezni, én nem aggódnék pl egy f2.8 vagy fényerősebb Oly PRO üveg miatt.
Az mondjuk látszik, hogy a gyártók, (még a samyang se) nem akarnak lemaradni és egyre brutálabb üvegeket dobnak piacra.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
fclub
tag
Az Olympus E-PL8-nak ugyanaz a bele, mint az OM-D E-M10 Mark II-nek?
Mármint a lényeges részek, amik kihatnak a fotók minőségére, természetesen az obit nem számítva! -
webb04
csendes tag
Korábban már írtam ide.Az E-PM1-es géppel futottam pár kört (Olympus márkaszervíz,Fotó Paradicsom),de lényegében gazdaságtalan a javítása.Itt maradt két obim ( 14-42,40-150).Szóval maradnék az Olympusnál (elvileg lehetne Pana is a m4/3-os rendszer miatt). Olympus OM-D E-M10II -t néztem ki.A keretbe is belefér. Feltételezem előre lépés lesz az előzőhöz képest (elsősorban teremben,sport témát fotózok abszolút hobbi szinten)!Ott várnék egy kis javulást.Esetleg valakinek van tapasztalata?Előre is köszi.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ez aztán egy igazán elegáns húzás volt. Ilyenkor azért egy PR managert nem árt megkérdezni, hogy melyik nagyobb arcvesztés a márkának, ha kirúgjuk a szerencsétlent, mert egy eleve igazságtalan összehasonlításban alulmaradt az G9, vagy ha egyszerűen nem lépnek semmit és a nyilvánvalót megmagyarázó blogbejegyzés egyszerűen eltűnik a nagy sokaságban, amik már amúgy is leírták ugyanezt a következtetést.
-
OPiiPO
addikt
válasz Stauffenberg #2243 üzenetére
katasztrófális PR húzás volt
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #2230 üzenetére
Mit miért? Persze, nő a részletesség, de ha nem halálba retusálás a cél akkor ennek mi haszna? Lehet élesítés nélkül is jól mutat a 4K-s monitoron belenagyítva?
PS-ben legalább csökken a zaj (nő a dinamika). Erre lettem volna kíváncsi, hogy egy valós felhasználásnál van e számottevő haszna. -
MrChris
nagyúr
Azért nem teljesen feket-fehér a dolog.
Nemtom megnézte e itt valaki, hogy mit is tett fel youtube-ra? Abból nem derült ki, hogy a más márka bemutatása összehasonlítása volt a problémája a Panasonicnak, vagy az, hogy 2 darab (első és második verziós) Leica 50-200-at (is) vetett össze és jelentős különbség volt a régi és az újabb között. Az Olympus 40-150 minden esetre rohadt éles volt a jobbikhoz képest is.
Esetleg a Panasonichoz kellett volna először fordulnia, hogy ez a márkán belüli különbség meg mi?Valamint nem AF összehasonlító, hanem objektív élesség összehasonlítást csinált. A kettő azért nem ugyan az.
Stauffenberg: Megnézted, olvastad mi volt a gondja a csávónak?[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #2246 üzenetére
Volt egy másik blogbejegyzése, amiben nem kifejezetten dicsérte meg a G9 AF teljesítményét (más, PDAF-es, kifejezetten sportfotós gépekhez hasonlítva, ezt ne felejtsük el). Aztán a #2242-ben linkelt cikk bevezetője szólt csak arról, hogy elmondta kirúgták emiatt a korábbi blogposztja miatt.