- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
ph 2027-re érkezhet meg a vállalat 1,6 nm-es eljárása, de a sztárok inkább az olcsóbb node-ok lesznek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#61847040
törölt tag
válasz Redneck #1003 üzenetére
Hát lehet az hónapok múlva lesz, hogy válaszolnak. De szurkolok, hogy minél előbb megtörténjen. Igazából egy 200-210 ezer alsó hangon kellene, hogy egy izmos videokártyára és mellé frankó időzítésű 16 GB RAM-ra is beruházzak. Mai átlagfizetésből ezt nagyon nehezen tudja megtenni az ember.
-
DonLaca@
senior tag
válasz #61847040 #1002 üzenetére
Nagy tereket, távolságokat a CPU számolja. Persze nem árt hozzá jó sok ram. Youtubeon néztem egyszer egy teszt videót hogy ilyen szituációkban a memória növelés 64Gb ramnál ( ) hoz látható javulást a problémára. 32Gb még szinte alig, 128Gb meg néha lassulást is okozott. Érdekes teszt volt. Linkelni akartam de sajnos nem találom. Ha meglesz pótolom.
2600K 4,4GHz azért elég nagy teljesítményt nyújt még napjainkban is.[ Szerkesztve ]
-
Csibu
csendes tag
válasz #61847040 #1000 üzenetére
De az lesz. I7 6700K / 16gb 2400mhz memó / GTX960 és ugyanazt csinálta mint most az RX480-al amin 8gb ram van és fényévekkel erősebb kártya... Ugynúgy megvan a "microlag".
Nekem a SW állítgatás oldott a problémán... felesleges erre pénzt költeni szerintem...
Eredeti GTA5-el játszol? Mert pl a verziókban is sokminden változott ami a shutteringet "microlaggot" illeti..Az ember a saját gondolatainak terméke. Amire gondol, azzá válik.
-
#61847040
törölt tag
Érdekes, most úgy játszottam a GTA5-el, hogy a torrent is ment közben, és még nagyobb stutteringet produkált még a legjelentéktelenebb helyszíneken is, ahol eddig nem volt. Lehetséges akkor HDD / RAM terén kell keresni a gondot? Az a gond az SSD-m 120GB-os, és arra nem férne rá a GTA5 már. Az is lehet, egy SSD még jobban megtámogatná a dolgot? Megfigyeltem mikor nagyobb látótávnál nagyon stutterol szinte folyamatosan villog a HDD ledje. Elgondolkodtató mindenesetre.
-
Csibu
csendes tag
válasz #61847040 #1009 üzenetére
Nézd, ha mai viszonylatban számítva (nem nézve azt hogy most jött ki a koby lake) elég erős gépem van.
VGA / Proci / Ram szerintem bőven elég, sőt...
Anno R7 280 3Gb-n toltam végig a játékot.. minimális röcögéssel és egy 4460-as procival...
Most a gépem kb az előzőnek a +40%-val rendelkezik és szaggat.Nekem is vinyóról fut. (bár rá tudnám tenni ssd-re) Nem ez számít.
Egyszerűen szar. Fixáld az FPS-t hogy ne legyenek óriási droppok benne , vsync ki. Tölts le egy drivert amire azt hazudják hogy optimalizálták a GTAV-t. És reménykedj.Teret nyertek a konzolok és mi csak az átiratokat kapjuk pc-re...sose lesz tökéletes.
Az ember a saját gondolatainak terméke. Amire gondol, azzá válik.
-
Redneck
veterán
válasz #61847040 #1011 üzenetére
Fps fix segít a nagyobb terhelésnél (nagyobb forgalom nagy kereszteződések) tapasztalható frametime növekedésen. Ez sajnos ilyen, gondolom kihalt vidéki utakon nem tapasztalod.
Egyébként jobban pörög SSD-n mint HDD-n, anno még Phenommal is jobban ment miután átraktam. Azért van mert 8GB RAM-nál elég nagy (akár 10GB+) lapozófájlt használ a játék.
ID0000: Látótávolság növelésével nőhet a frametime, szerintem logikus hogy miért. Odaérsz egy nagy forgalmú kereszteződéshez, de már meg kell jelenítenie a következőt, vagy következő kettőt, szintén jelentős forgalommal, sok gyalogossal.
A "shuttering" pedig stuttering, mostanában sokan írják H-val.
A "patchot" pedig patchet.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Redneck
veterán
Egyébként most leveleztem a Rockstarral a Steames verzió miatt. 1 óra után megzabálta a 8GB RAM-ot és 12GB lapozófájlt, aztán elkezdett random akadni. Az ő megoldásaik szart se értek, de végül jó lett. Igaz közben csináltam 100 dolgot, tehát biztosra nem tudom a megoldást.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
#61847040
törölt tag
válasz Redneck #1014 üzenetére
Megpróbáltam másik driverrel is, vsync on és off-al is szinte minden játékban jelen van ez a microstuttering. Külföldi fórumon olyat is olvastam, hogy lehet a VRM túlmelegszik az alaplapon, mert a legtöbb procihűtés béna módon a VRM kárára hűt, a VRM-nél meg feltorlódik állítólag a meleg levegő. De a VRM hőfokát hol a csudában lehet megnézni?
Olyat is olvastam, hogy egyes kártyák microstutteringesek gyárilag, másokon pedig egyáltalán nem jelentkezik ez független, hogy 60 fps megvan e vagy sem. Valakinél AMD-vel 35 fps-el is stutter mentes, másnál pedig GTX 1080-al 60 fps felett is lagol állítólag.
FPS-t már 3 éve fixálom mindig 40-en.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz #61847040 #1015 üzenetére
Elképzelhető de nem nagyon láttam még deszkát amin a VRM-en szenzor lett volna. Persze a komoly tuninglapokon minden elképzelhető.
A tiéd VRM hűtött deszka. Ha nincs fullra kiszáradva a hőátadó közeg a VRM hűtőborda és a FET-ek között, nem lehet gond. Feltéve hogy a procihűtő nem küld extrém hőt a VRM-re.Igen egyes szériák (főleg AMD régebbi kártyái) voltak mikroszaggatósak a hozzászólások alapján (már aki beismeri). Az újabb kártyáknál inkább specifikus esetekben van mikroszaggatás a megnövekedett frametimeok miatt.
Havernak a 6950 volt mikroszaggatós, azzal nyalókázott sokat, pedig frankó kis kártya lett volna, de láttam 5xxx-es és 4xxx-es Radeonokat is csinálni. Újabbakról nem tudok nyilatkozni
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #61847040 #1017 üzenetére
Ha ez így lenne, hogy a kártyákkal van hardveres hiba, akkor minden játékban jelentkezne a mikroszaggatás.
De nem minden játékban jelentkezik. És sok esetben megoldás is van rá. Szóval itt egészen biztos, hogy szoftveres a probléma. Régen azért nem voltak ilyen problémák mert a PC gaming sokkal erősebb szegmens volt mint manapság, és ezáltal nem engedtek meg ilyet maguknak a fejlesztők. Manapság meg szó szerint le van sz@rva a pc. Ami egy részről érthető, mert a lóvé nem a pc irányából dől. Viszont más részről meg gusztustalan, hogy fél munkáért elkérik a pénzt. Ha ennyire nyűg nekik, akkor szüntessék be úgy egészében a pc-s játékfejlesztéseket. De ha a pc-sek pénzét zsebre teszik, akkor csináljanak is hibátlan munkát. Én így gondolom. -
#61847040
törölt tag
válasz Runner_fxr #1018 üzenetére
Értelek. Akkor valószínű ilyen pocsék félkész játék engine-ket dobnak össze, és meg is nézhetjük magunkat ez által...
-
#61847040
törölt tag
válasz #61847040 #1019 üzenetére
Sikerült kipróbálnom a GTA5-öt más memóriabeállításokkal is, ugyanaz a jelenség.
Viszont neten néztem, hátha másoknak ez segít, főleg youtube-on találni GTA5-ös videókat GTX 1070-es kártyával tesztelve. Hát le voltam nyűgözve, semmi röcögés, folyékony az egész azzal a kártyával.
Stabil 60-100 fps a játékban...Szerintem ez megoldás lehet a microlagra, valószínűleg a GTX1070 a széles memóriabusza miatt nem produkál stutteringet a játékokban.
[ Szerkesztve ]
-
Csibu
csendes tag
válasz #61847040 #1020 üzenetére
Szerintem nagy csalódás ér ha emiatt veszel egy 100+ hufos kártyát és kiderül hogy a kirenderelt videóban nem lehetett látni a "röcögést" valami oknál fogva... mert hogy én 1080-on is láttam futni és ott is volt "röcögés"
Az ember a saját gondolatainak terméke. Amire gondol, azzá válik.
-
#61847040
törölt tag
De más ha minimálisan röcög, alig észrevehetően - és már mikor laggol konkrétan, mert fps-em droppol 40 és 30 között, és olyan mintha egy videófilmet be belassítanál hirtelen - azaz laggol.
A kis röcögés még elmegy, de microstuttering - azaz lag ne legyen.Vagy szerinted a GTX1070-el is iszonyat mellényúlnék?
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz #61847040 #1022 üzenetére
A mikroszaggatás pont a kis röcögés. A 30-ra 40-re drop pedig akadás/szaggatás.
Elég csak 1-2 fps esés, megnő a frametime, és megjelenik a mikroszaggatás/microstuttering.Szerk:
Hogyne tudnám, többek között ezért vagyok ilyen aktív a topikban. Ezért írtam a framerate limitálás cikket logoutra, sokaknak segített, persze van amikor az se ér semmit. GTA V is elég korcs engine, képes furcsa dolgokra.
Jelenleg ami nagyon ajánlott hozzá:
i5 K vagy i7 combos proci
16GB RAM
1060 6GB vagy jobb.Vigyázz, mert a RAM igény miatt is tud röcögni és akadni is. Telerakja a memóriát, megzabálja a lapozófájlt, hiába megy SSD-ről, jobban szereti ha 8GB fölötti memória van a gépben. Lehetőleg 12GB+, hogy tuti legyen.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
#61847040
törölt tag
válasz Redneck #1023 üzenetére
Nálam olyan, mintha menne egy netes játék - és elkezd lagolni a kép. Frankón meg meg lassul, majd visszaugrik sebességébe. Mintha egy magnókazettát megtekernél hirtelen visszafele, majd elengednéd. Gondolom érted miről beszélek.
Akkor ez esetben tényleg segíthetne egy GTX1070?
Értelek, akkor a helyemben először 16 GB RAM bővítéssel próbálkoznál, amiből a DDR3-2400 RAM 40e körül van árban?
[ Szerkesztve ]
-
#61847040
törölt tag
Köszönöm Rasiel!
Én is a VGA-ra gyanakszom!!!Offline játszom igen, és mikor nézem csak 5700MB-ot kajál be a legnagyobb forgalmas helyeken is a memóriából a játék. 5700 fölé még soha nem ment, viszont a pagefilet 9600MB-ig megeszi a 12GB-ból.
Más játékokban is vannak ilyen beakadások, meg a GTA5-ben olykor a fű is eltűnik aztán megjelenik. Nálam a fű ultra részletességre van állítva. Very High - Ultrán nyomom, 30%-os látótávval. A textúrákat a 4GB video memória miatt nem tudom normál fölé vinni, a többi mind maxon van a high res shadows kivételével.
Azt mondod akkor egy 1 GPU-s GTX1070-en lehet megoldódnának ezek a lagolások? Meg érdekes, hogy a fű is néha villog, azaz hol eltűnik hol megjelenik ahogy haladok pl az autóval, vagy megyek egy teperen.
-
Redneck
veterán
válasz #61847040 #1029 üzenetére
Már anno leírtam hogy a 6990-et felejtsd el ha GTA-zni akarsz.
4GB VRAM-mal simán mennie kéne Normal fölötti Textúra beállításon, főleg ha a limit ki van nyomva.Szerk:
1070-nel elég jó lesz, ha neked ez a játék megér ennyi pénzt akkor válts.Szerk2:
VGA fronton AntiOldAMD a játék.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
#61847040
törölt tag
válasz Redneck #1030 üzenetére
Ezért vetettem tegnap fel, hogy a GTX1070-es videókat nézve a youtube-on kiválónak tűnik vele a játék, Redneck.
Ha kinyomom a limitet és normál fölött van a textúra kb. 3-5 perc elteltével csontra fagy a játék.
Köszi, akkor nekiállok spórolni egy GTX1070-re.
[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
válasz #61847040 #1029 üzenetére
Meglátásom szerint, általában szoftveres probléma áll a mikroakadások mögött.
Úgy vélem, a 2 GPU-s megoldás a mai játékokat elnézve teljesen zsákutca. Többségében nem működik megfelelően, grafikai problémákat okozhatnak, stb. Tény, ahol normálisan megy, ott nagyon erős tud lenni, de én is azt vallom, hogy inkább egy erős GPU legyen a gépben, mint kettő, ami hol működik, hol nem, illetve egyéb problémákat okoz. Emellett meg az AMD sem fog már vele foglalkozni, új drivereket írni rá, szóval a meglátásom szerint abszolút nem éri meg vesződni vele, a szóban forgó GTX 1070 vagy mondhatnám akár a GTX 1060-at, sokkal többet érnek, mint a 6990. Nem mondom azt, ha kicseréled a kártyát, akkor biztosan megoldódik a problémád, de sokkal több sanszot adok arra, hogy igen. -
Csibu
csendes tag
válasz Redneck #1023 üzenetére
I7 6700K
16gb 2400mhz
Rx480 8gb.Szaggat. nem gondolom hogy a felsorolt majd 200.000 ft értéknek problémát kéne okozzon.
Én hótziher hogy egy szarul megírt játék miatt nem fogok konfigot cserélni.... úúúúgy hogy azon se 200% hogy nem lesznek hasonló bajok... kb fél 1.5 éve szórakozok ezzel hogy rájöjjek.. SEMMI nem segít.. pedig volt a gépben 1070 és 1080 is kipróbálás erejéig... Biosig túrtam mindent... nem. nem és nem.Az ember a saját gondolatainak terméke. Amire gondol, azzá válik.
-
Csibu
csendes tag
válasz #61847040 #1036 üzenetére
Én speciel lebeszélnélek róla... Ha gondolod gyere el, nézd meg hogy egy 1070-el kis túlzással egy szinten lévő kártyával IS be tud röccenni, pedig alatta van egy - úgy gondolom - elég erős vas....
Tök mindegy hova rakom, ssd-re vagy hdd-re, tök mindegy milyen rendszeren fut... szaggat..
Volt AMD-n is... 8350 + 16gb ram + r8 280 -n volt a legjátszhatóbb nekem... azon vittem ki...Meguntam hogy röcög, azóta: i5 4460 + gtx 950 / r9 380 , i7 6700k + rx480 8gb... na én beleöltem kb 150k-t csak azért hogy menjen valami amit már végigélveztem... javaslom spórolj másra
Az ember a saját gondolatainak terméke. Amire gondol, azzá válik.
-
#61847040
törölt tag
Szomorúan olvasom a tapasztalataid.
Nálam a röcögés még hagyján, de bedroppol sokszor 30fps-re vagy az alá 1-2mp-ig és olyan mintha be be rángatnák az egész képet, ilyen bebelassulásos "magnószalagtekeréses" lesz a megjelenítés.
Meg a fű hiába van ultrára állítva, sokszor eltünedezik majd megjelenik újra. -
#61847040
törölt tag
válasz #61847040 #1039 üzenetére
Ez fontos lehet:
Közben a reflections detailt ultráról levettem very high-ra és csökkentek érezhetően a meglassulások, bár még vannak sajnos nagyvárosban forgalmasabb kereszteződéseknél.
Viszont kb. 7-8 fps többletet sikerült ezen opció eggyel lejjebb állításával elérnem, és ami külön vicc: szabad szemmel nézve semmi különbség nincs szinte az ultra és a very high reflections között. -
Rasiel
senior tag
válasz #61847040 #1039 üzenetére
Ez a röcögés nálad egész pontosan hogyan nyilvánul meg? Sok esetben pl. 60-ról leesik 57-58-ra és azt érzékeled kisebb megakadásnak vagy teljesen másról van szó? Mert, ha néha, ritkán megakad egy-egy játék az benne van a pakliban, akármilyen konfiggal. Az első hozzászólásodban linkeltél egy videót, amit te készítéttel, viszont sajnos már nem elérhető, így nem tudom megnézni.
...de bedroppol sokszor 30fps-re vagy az alá 1-2mp-ig és olyan mintha be be rángatnák az egész képet, ilyen bebelassulásos "magnószalagtekeréses" lesz a megjelenítés
Ezt már több helyütt leírtam a GTA V esetében, hogy a játék Double Buffered V-Sync-et használ, ha a grafikai opciókban simán csak az ON-t állítod be rá. Tehát egyes szituációkban - GPU terheléstől függően - felezi az FPS-t 60-ról 30-ra és ezt komoly belassulásnak lehet érzékelni. Tehát leegyszerűsítve: nézel egy bizonyos irányba, ott 60 a másodpercenkénti képkockák száma, majd elnézel egy másik irányba, ott pedig már 30.
Amennyiben szeretnéd a V-Sync-et használni a játékban, úgy belépés után nyomj egy ALT + TAB-ot, majd miután ledobott a Windows asztalra, nyomj még egyszer meg ugyanezt a billentyűkombót, hogy visszalépj a GTA V-be! Így alkalmazni fogja a játék a Triple Buffering-et, amivel a fentebb leírt FPS ugrálás nem fog bekövetkezni. De ez szigorúan csak abban az esetben működik, ha a vertikális szinkron be van kapcsolva vagy a játékban vagy pedig az illesztőprogram vezérlőpultján belül az adott játékra.[ Szerkesztve ]
-
Rasiel
senior tag
(#1037) Csibu:
"Én hótziher hogy egy szarul megírt játék miatt nem fogok konfigot cserélni...."
Félre ne értsd, nem akarom a Rockstart védeni, de összességében a GTA V nem egy sz@rul megírt program. Korrektnek mondható iparosmunka, főként az előző részhez képest. Nálam egy régebbi OC-s i5-el, 8 GB RAM-mal, illetve egy GTX 1070 problémementesen fut. Egyébként lényegtelen, hogy SSD-n vagy HDD-n van a játék, ha utóbbi megfelelő gyorsaságú komponens, akkor nem befolyásolja a játék futási teljesítményét egy SSD-hez képest.[ Szerkesztve ]
-
DonLaca@
senior tag
nVidia Fast sync-et próbáltad? Hasonlóan sokat javít válaszidőn mint a keret nélküli ablakos mód. Az előbbit bekapcsolhatod driverből minden játéknál az utóbbi sajnos játék függő beállítás. Én ha lehet már nem használom a teljes képernyős üzemmódot mert sokkal jobb a keret nélküli ablakos.
-
Csibu
csendes tag
Ki az aki észrevesz 2-3 FPS "drop"-ot?
Aki igen, azt keresik a NASA-nál...A drop ellen fixált FPS-el lehet védekezni. Ezt felesleges szerintem feszegetni.
Annyira nem mentem bele mélyen a témába, de úgy gondolom ha legalább 4-5 konfig alatt próbáltam a játékot, volt hogy "default" beállításokkal és egy merő lagspike volt a játék. Beszélhetnénk input lagról is, de nem...ez pure lag volt... És nálam amikor erőgéppel játszottam csak rosszabb lett. A fent említett dolgok, CPU parking stb stb stb voltage control stb MIND megtettem...Ez tudod mire emlékeztet? A GTA 3-ra.
Haverom 400Mhz-s Slot-in-es szarján ment stabilan a gef2-vel, én meg a tualatin magos p3-al meg a GF3-mal konkrétan diavetítésen vettem részt.
Váltottam Duron-ra, Gef4 OTES, (Úristen az az élmény amikor kisgyerekként egy ilyen nagy kaliberű lépést teszel...soha nem felejtem azt az érzést.... ma már kb semmi nem hoz annyira lázba )
és még ÚGY is volt gond néha... érezhetően jobb lett, de nah... Aztán jött a Vice city... na ott nem volt gond.Én úgy érzem, hogy ahol téma a GTA V, ott baj van az írással, programozással.
Érdekes, konzolt emulálok és konkrétan soha egy megakadás sincs, pedig ott dolgozik minden rendesen.
VR mark-al mérem manapság a gépeket, ami 4-5000 pont környékén teljesít annak már nem szabad gondot okozzon egy GTA V grafikájú játék... (I7 6700 + Rx480 = 7300PTS)
Nekem semmi más nem okoz gondot a gépen...
Szóval én elfogadok mindent, kipróbálok mindent amit mondasz, legyen neked igazad és élvezhessen fullon a játékot (Rx480-al igazából mindent alapból ultrára tudok húzni) úgy mondjuk tud 50fps-t a kártya.... de na, nem akarok ultrát, csak élvezhessem a végéig..Az ember a saját gondolatainak terméke. Amire gondol, azzá válik.
-
#61847040
törölt tag
válasz Redneck #1046 üzenetére
Nálam az van, hogy az fps 40-re van fixálva, megyek a városban és ahogy leesik 35-40 közé már úgy jeleníti meg a képet, mintha belassulna egész, azaz rángatnák oda-vissza a képet - magyarul LAGOL.
Van persze microstuttering is, azaz röcögés - de az még nem olyan katasztrófa.
De ez a gyorsít-lassít a megjelenítésen dolog elég vicces. Próbáltam ALT+TAB-ot is, ugyanez a jelenség fennáll.
CPU-nál ki vannak kapcsolva az energiatakarékos opciók.
Gondolom nem szeretheti a játék a CrossFire-t, mert a gpu kihasználtság nem igen megy 60% fölé.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- VoIP telefonálás
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Crypto Trade
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-