Hirdetés
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
fsb1000
nagyúr
Üdv!
Egy olyan anomáliát mutatnék, amely szubjektíven nem érzékelhető, de lehet mégis tanulságos.
Frapssal mentettem le a Frametimes adatokat. A cél az volt, hogy megnézzem a GTX660 tuniung esetén miért nincs fps növekedés, ha a GPU órajelét 10%-al emelem.A felső ábrán default állapot, a képmegjelenítési idők sorában ciklikusan jelentkezik akár dupla nagyságú kiugrás is. Ez olyan mint egy tipikus akadás, de a mérési idő alatt csak 2 alkalommal érte el a 16 ms-os határt.
A második ábrán a memória órajele 10%-al lett megemelve, de az fps több mint 14%-al növekedett, pedig a tuning csak 10%-os volt. Talán magyarázat rá, hogy az FT ábra kissé kisimult a mérhető dadogás kevesebb és 0 tüske éri el a 16ms-t
A harmadik ábrán a +10%-os GPU tuning mellet nem növekszik az fps, de az FT ábra jobban tüskés, 16 alkalommalk éri el a 16ms határt, és bár az ábrán nincs, de a 33msecce határt is átlépi, amelyet már egyesek érzékelni is tudnak.
Ez még nem a klasszikus dadogás, de egy-egy reccenést lehet érzékelni a monitoron. -
-Solt-
veterán
válasz quailstorm #551 üzenetére
Nekem ilyen nyűgöm nincs, viszont vsync nélkül én képtelen vagyok játszani... borzasztóan zavar, ha megtörik a kép...
Használj csak fps fixálást vsync nélkül... fixáld 60-ra, vagy 120-ra, és próbáld úgy...
www.smart-bus.hu
-
fsb1000
nagyúr
Szerintem ez egy valószinű felvetés.
A 192 bittől előre féltem - szerencsére nem érzékelhető a jelenség. Erre nyilván a gyártó is gondolt tervezéskor.A fele ekkora 3D számítással bíró GTX285-ön 512-es volt az memóriabusz (persze alacsonyabb frekivel), de annál nem voltak ilyen anomáliák. Olyan szép egyenletes diagrammokat produkált hogy csak na.
-
quailstorm
nagyúr
Amikor ezt az alkalmazás támogatja, a képminőség remek lesz. Egyébként kénytelen vagyok széthullósan játszani. Gondolj bele, a super hexagon világranglista 5-ik hely. Választhattam, hogy az amúgy is szemőrlő játék minden irányban szétessen, vagy olyan input lag hogy esélyem nincs...
Androidon is van ez a jelenség, ott nincs beállítási lehetőség.
Tapasztalatok: Mali-400 NAGY késés, széthulló kép.
Power VR GSX530/540-tökéletes.
Adreno 200 játszható, szokható input lag, jó kép. -
-
priti
addikt
Megkaptam a prividet, de ez a fórum igazából mindent kever mindennel és semmit nem beszéltek ki. A
v-sync-et látom gyakorinak. Én nem használom. Azért nem, mert nem gyere be. Az ún. képtörés észrevételéhez (elfogadom hogy ez szubjektív) az kell, hogy a vonatkozó két FPS egy-egy fele egyszerre legyen a képernyőn x ideig, hogy az emberi szem kiszúrja relatíve tehát hosszan, következésképpen alacsony FPS kell. Magas FPS-nél ugye lehet a játékmotor konzoljában fixálni a maxFPS-t akár 60-ra is, tehát ott nyilván teljesen felesleges a v-sync bekapcsolása, mert sokkal egyszerűbb eleve 60-at számoltatni a VGA-val. Alacsony FPS esetén lehetne értelme, de a v-sync abból főz ami van. Ha 30FPS van fixen, akkor egyszerű a dolog, mert minden FPS-t kétszer jelenít meg, gondolom nem kell folytatnom mikor bonyolultabb ez szimpla matek. Ezért simult ki a 30FPS-re fixálással a srácnak és a fórumon azért javasoltak 30-at és nem 60-at, mert a legtöbb embernek nem tud a VGA-ja stabilan 60-at de 30-at viszont igen és az bekapcsolt v-sync-el relatíve király, ezért van benne a játékokban. Viszont amikor alacsony az FPS akkor az általában limit miatt van, valami kevés a rendszererőforrás elemei közül, így az FPS túl nagy intervallumban ugrál, hol megnő, hol nagyot esik és a v-sync itt kerül bajba, mert az ugrálásból nehéz kitalálni akármilyen matekkal, hogy melyik legyen az a 60db FPS abban a másodpercben amit megjelenít a VGA a kimenetén és az eredménye egy katyvasz.Mivel akkora király vagyok, hogy a VGA-m tud kemény 60FPS-t ezért nem haszálom. Ha nem tud és v-sync nélkül szar, akkor megpróbálom megkeresni mi az a max FPS amit tud a VGA-m stabilan és a matekot meg a számítógépre bízom, de úgy kapcsolom be a v-sync-et, hogy az FPS-em fixálva van, ha nem tudom fixálni akkor nem használom, szóval nagyon ritkán, szinte soha nem használom, inkább erős VGA-t próbálok tartani. Szerintem ez a cucc a belépő szintű VGA-t használó 30FPS-es emberkéknek megváltás és nem nekem való.
A mikrolaggnak (amennyire beleolvastam a fórumba a végétől visszafelé) nem sok köze van az itteni hsz-ekhez. Inkább tuningos tapasztalatlanság és egyéb user error-okat láttam. Én ki**cott régen láttam utoljára képtörést például, szóval nem az én fórumom ez, de azért köszi a meghívást.
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
Nekem ebből az jön le minden szakmaiság nélkül, hogy a vonatkozó VGA ram limites "gyárilag" tehát már a gyári GPU órajellel több FPS-re lenne képes a VGA ha a memó nem fogná vissza, így elkezdeném húzni a memória órajelét amíg nő tőle az FPS és ha stabil akkor túlhúznám addig, amíg hibázni nem kezd a kártya szarva arra, hogy az FPS perpill nem nő, ha megvan a határ, akkor kezdeném el húzni a GPU-t amíg nő az FPS, de tovább nem hiába marad stabil, mert semmi értelme. Max azt nézném meg ha szar procim lenne, hogy a túlhúzott GPU órajellel amit elvetni készülök mert már nem nőtt tőle az FPS nő e az FPS akkor, ha emelem a proci órajelét, de tuti nem kezdenék grafikonozni. Én nem ez a típus vagyok. Én csak mezei júzer vagyok és nem értem mi szerinted ezen az anomália, hol itt az ellentmondás. Én csak két eltérő keresztmetszetet látok ahol a szűkebbet kell tágítani a tágabbnál lehetőleg nagyobbra vagy legalább ugyanakkorára, de a végén két egyformán tágra törekedni hagy jöjjön belőle ami a csövön kifér ha van mivel hűteni, táplálni és ennyi.
Hardverlesen
-
Redneck
veterán
GTA IV kapcsán érdekelt annó ez a mikroszaggatósdi. Cseréltem VGA-t és meg is szűnt az idegesítő jelenség de a GTA-val változatlanul nem tudtam mit kezdeni. Ha v-sync off van előfordul hogy csíkoz, ha pedig bekapcsolom akkor néha csinálta a mikrolagg szerű fps drop dolgot. Adtak egy tippet. Beállítottam driverben a v-syncet és az AB-ben limitáltam a képkocka sebességet 30-ra. Nem tudom mitől 30 ez mert simán 60nak néz ki és az AB is 60-at ír.
1080p
Water: Very High
Night Shadows: Medium
AF 4x
minden más High
25/50/51
Így GTX 460 SE-vel úgy hasít mint az állat. Előtte mindegy volt hogy 720p vagy 1080p, Medium vagy High, ugyanolyan egyenetlen és idegesítő volt.Kössz a tippet. Majd megpróbálom HD kamerával felvenni. Ezt Frapsel úgy sem tudnám rögzíteni. Csinálok egy videót a különbségről.
Szerk:
A mély pontoknál a grafikonon a Menüben voltam.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Redneck
veterán
GTA IV-et kontrollerrel játszom amúgy. Most megnéztem ezzel a 30 lock-al a BF3-mat (Logitech G400). Változatlanul 70fps-t ír ki mint eddig de még gyorsabb lett az input. Nem is hiszem el. Nekem azt hiszem nincs több kérdésem ebben a fórumban De a témáról szívesen értekezek.
BF3. Bocsi egy ideje már kiléptemEgyszerűen hihetetlen jó lett minden. FPS-em eddig is volt, de minden apró eltérést kisimított ez a beállítás. Én pedig allergiás vagyok a röcögésre... Sok év CS és Quake után...
BF3 settings:
1680x1050
Minden Medium
16xAF
Motion Blur es HDAO off[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Redneck
veterán
Basszus én sem hittem el. Megszűnt a csíkozás az fps dropok esetén és gyorsabb az input sokkal. A futás simább mind a GTA mind a BF3 esetén. Totál brutál!!! Nem placebo nálam!
Akinek hasonló vagy hasonló kaliberű kártyája van az próbálja ki. Lehet az én készülékemben van a "hiba". Olyan mintha szinkronizálná a képkockák futását input lag nélkül. Mintha fixen beállítana egy frametime-ot és ez okozza a stabil futást.
Hogy értsétek. BF3-nál 70-re van nálam maximalizálva az fps, de ha beesett néha 68-ra vagy 66-ra az vagy csíkozással vagy egy nagyon apró droppal jár. Na ez teljesen megszűnt. GTA nálam mikor elindul (nem nőtt a betöltési idő) az elején még kicsit lassabb, majd egy rövid idő elteltével kisimul. Mintha szépen betöltögetné a memóriába a dolgokat majd megelégszik vele és hasít. Nem azt mondom hogy Paks lett a gépemből, de érezhetően simább az egész. Este kipróbálok még más is és írok egy cikket ph!-n.
Egyébként konzolon is érdekes a 30fps dolog, mert van olyan játék ami piszok jól fut 30 fps-sel betonstabilan.Köszönöm a tippadónak az AB-s frame limiter ötletét.
Egyébként még egy dolog: szerintem a legtöbb játék a konzolok miatt 30 fps-re íródik. Valahogy ez most olyan mintha a 30ból csinálna 60-at, ergo két képkocka között kiszámolja az átmenetet is. 30 valós képkockából csinál 60-at.
Ha a TV-men bekapcsoltam limiter nélkül a 3D-t, a GTA akkor is sokkal jobban ment mint alapon.
Samsung D6500 @1080p.Szerk:
Ha tudjátok nézzétek meg AMD és nV kártyával is.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
priti
addikt
Nem tudom mitől 30 ez mert simán 60nak néz ki és az AB is 60-at ír.
Jó, akkor újra. A v-sync tudtommal fix 60FPS-t ér el. Az FPS az képkocka per másodperc. 60db képkocka másodpercenként. A VGA a festő aki fest egy másodpercben 30 képet ha fixálod 30-ra a maxFPS-t úgy hogy a VGA egyébként mindig minden másodpercben képes lenne többet festeni, mint 30. Ha nem képes akkor hiába fixálod 30-ra előfordul majd, hogy kevesebb lesz, mint 30.
A v-sync a galériatulajdonos, aki azt vállalta, hogy minden másodpercben kiállít összesen 60db képet a galériájában. A monitoron. Ha kevesebbet kap a festőtől, akkor másolatokat kell hogy készítsen. Ha 60db képet kap, akkor egyhatvanad másodpercig látsz egy festményt a galériában, ha 30-at kap akkor kéthatvanad másodpercig látsz egy festményt, portosabban kétszer látod egyhatvanad másodpercig, mert minden festményt kétszer mutat be. Ha nincs fixálva az FPS, azaz a festő hol 10db képet fest hol 50db-ot akkor a galériatulajdonos igyekszik kiszámolni melyik festményt hányszor mutassa be, hogy összesen 60db legyen minden másodpercben, csak ez nem biztos hogy összejön neki úgy, hogy te ne vedd észre azt amit mikroakadásnak hívsz, de nem az.
Ha a GTA motorja beleugat abba, hogy a VGA mit számoljon és összevissza variálja a képkockák számításához szükséges hardvererőforrás igényét azzal, hogy változtatja egyes megjelenítendő elemek létezését vagy felbontását akkor nem tudsz okos lenni. Megy ahogy megy. A GTA4 motorja hatalmas NV poén, de ahogy a svindlerek mondják: "egy poént csak egyszer sütünk el". Legalábbis nagyon remélem, hogy az 5. rész nem ezen a foson lesz.
Hardverlesen
-
ETOM
addikt
Az még érdekesség, hogy nálam bekapcsolt vsync-l ha megnéztem FPS-t 55 volt nem 60. És nem azért mert nem bírta gép. Sose ment 55 főlé. Hogy lehet, hogy 55-re fixál nem 60FPS-re?
GTA4 ez lemaradt.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Ezzel én is tisztában vagyok. A dolog csak azért érdekes mert nincs nagy input lag se v-sync-el se nélküle ezzel a beállítással. Reménykedünk hogy az 5 jobb lesz.
Ez az egész csak azért érdekes végképp mert a BF3 is begyorsult és egyenletesebb lett! Ahhoz természetesen nem használok v-sync-et.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
priti
addikt
Asszem olyan van, hogy valaki valamilyen FPS limitert használ és v-sync-et egyszerre akkor szar az egész, de szerintem az egész úgy szar ahogy van, szóval konkrét szoftvernevet nem tudok mondani, mert én nem használom a v-sync-et.
Nem ezzel kel copakodni, hanem venni kell egy VGA-t ami tudja a 60FPS-t és elfelejteni a v-sync-et.
Ha annyira nem fontos, hogy jobb VGA-ra költsön az ember, hogy faxa legyen 50-60maxFPS-el stabilan, akkor meg ne játsza el az ínyencet és ne vegye észre a képhibákat hanem annak örüljön, hogy csak ennyi meg annyi volt a VGA-ja. A xarnak kell trabantban ülve azon rugózni, hogy maszatos e a szélvédő vagy nem? Örülni kell, hogy elvisz bárhová, aztán csók.
Itt szőröztök ilyen hülyeségeken, de minek? Úgyse lesz tökéletes.Hardverlesen
-
Redneck
veterán
Ha mindig 60 fps van a legtöbb játékban nincs gond. Pl Bf3-ban 66 alatt képtörés volt nálam eddig.
V-sync-el nem de azzal meg multizzon aki low skilles akkora input latency van. Most jó csak nem értem egy limitert miért nem driverbe integrálnak.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
priti
addikt
Azért nem mert szar. A v-sync-nek 60Hz a dolga, ha nem 60 akkor szar, nem mindegy hogy miért szar? Úgysem tudja megjavítani. Most ha elolvassa, hogy a VGA driverben az a hiba hogy és itt jön x oldal amiből egy kukkot nem ért, vagy a játékmotor azt csinálja hogy és itt jön 20 oldal amiből egy kukkot nem ért attól jobb lesz? Nem lesz jobb. Ha 480-a van akkor semmi szüksége a v-sync-re még a legtöbb mai játékban sem, nemhogy egy 5 éves szarban. Ha egy játék neki a 480-ával attól lesz jobb, hogy bekapcsolja a v-sync-et mert nem lehet maxFPS-t mondani a konzolában, akkor az a játék felejtős.
Ha én azt mondom, hogy felejtős meg te is azt mondanád ahelyett, hogy itt rugózol a semmin akkor szvsz, talán elgondolkodnának a fejlesztők, hogy nem "felejtős" játékot kéne fejleszteni, hanem olyat amit megvesznek és máris megoldanák a problémát azzal, hogy nem jönnek ki olyan szoftverrel a piacra ami ilyen problémákat generál. Játszol 5 percet aztán 20 órát rugózol azon, hogy milyen szar volt az az 5 perc? Ettől én kiborulok.Hardverlesen
-
fsb1000
nagyúr
A v-sync-nek 60Hz a dolga, ha nem 60 akkor szar
Én azt hiszem ezt csak te gondolod így. És nem is helyesen gondolod.
A vsync nem a 60 Hz-hez köthető, hanem a monitor és az alkalmazott felbontáshoz tartozó maximális képfrissítés frekvenciájához.*****
"Ha 480-a van akkor semmi szüksége a v-sync-re"
Én ezt nem így gondolom, valószínüleg a Vsync és annak lehetséges pozitív hatásainak félreértelmezéséből vagy nem ismeretéből fakad a véleményed.
[ Szerkesztve ]
-
fsb1000
nagyúr
Ismét szeretném kérni, hogy írd le lépésről lépésre mit állítasz be ahhoz, hogy ilyen jól működjenek a játékaid, mert szeretném GTA4-el és BF3-al is kipróbálni.
Az operációs rendszered milyen? XP vagy Win7?Az AB-ben hol állítasz fps limitet?
A driverben pontosan mit állítasz be?
A GTA4-ben és a BF3 mit állítasz be? -
priti
addikt
Van egy pár hülye, aki kitalálja, hogy neki 120Hz-es TFT kell, mert az nem villog, holott tény, hogy a TFT monitor képe két frissítés között nem alszik ki, ergó nem villog, tökmindegy hány Hz-en frissít. A játékra használt TFT monitorok 99%-a 60Hz-es frissítési frekit támogat max, Magyarországon tuti. Persze lehet, hogy több CRT van még, mint gondolom és azok tudnak magasabb frekit is. Biztos van piackutatás miatt felmérés erről, de nyugodtan mondhatom, hogy 60Hz a dolga, ha nem olyan helyen mondom, ahol az a cél, hogy belémkössenek.
Hardverlesen
-
-
fsb1000
nagyúr
Szerintem meg nem mondhatod, hogy 60Hz a dolga, mert nem ez a működési elve.
És ha nem 60Hz-en fixál, annak nem feltétlen az az oka hogy "szar", Pl windowed módban biztos lehetnek épeszű okai, hogy miért nem 60Hz-en fixál néhány esetben.A vsync nem egy különálló rendszer mint ahogy egyik hsz-edben vizionáltad (festő, meg galériatulajdonos, vagy mittomén mi), hanem csak egy beállítási paraméter amely befolyásolja a képmegjelenítési metódust, nincs külön vsync csip, sem pedig vsync szoftver.
Ha van is galériatulajdons a VGA analógiában, akkor az nem a vsync. A vsync az az utasítás amit otthon kap az asszonykájától, hogy miként rakja ki a képeket.
-
fsb1000
nagyúr
Köszi! Így már értem.
Az OSD beállítását lehet erre a célra használni. Kicsit nyakatekert de biztos müxik, és érdekes lehet Vsync nélkül valamint Vsync által meghatározott frekvencia egész számmal osztott értékeit próbálgatni.A moziban vagy videót nézve teljesen elfogadható a 24-30 fps is. Játékoknál is az lehet, ha nincsenek hirtelen nagy méretű képváltozások. És egyáltalán nem mindegy hogy egy rendszernek 120 vagy 60 vagy 30 képet kell kiszámolni másodpercenként.
Csak az a kérdés hogyha ez ennyire erőforrás kimélő és mikrolagg eltüntető eljárás, akkor a játékokban miért nem alkalmazzák? Miért nincs minden játékban olyan opció ahol a képszámítás frekvenciáját lehetne limitálni?
A legtöbben van egy Vsync ON/OFF azt jónapot. -
TTomax
nagyúr
Nem hogy gyakorlati de elméleti fogalmad is nagyon kevés van az adott témakörröl....Fogalmad sincs mi az a vsync,nem hogy még double vagy triple vagy esetleg adaptive,hogyan működik DX esetleg OGL alatt,vagy hogy mire/mitől jó a 120Hzes monitor mert köze nincs a villogáshoz...
Mielőtt elkezdenél hőzöngeni,inkább olvass el néhány cikket az adott témakörben,merits vitaalapot hogy legyen érdemben miről vitatkozni...
A real 120Hz refresh rate can significantly benefit input lag especially in twitch shooters.
(#585) fsb1000
Windowed módban nincs vsync...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
priti
addikt
Persze hogy van oka, itt minden ok és okozat, nincsenek csodák.
Jó, akkor te magyarázd el érthetetlenül, hogy megkérdezzék hatodjára is. Nem mindegy milyen háttértudású emberrel beszélsz. Ha valaki azt sem tudja igazából, hogy mi az a frekvencia akkor nem fogja tudni mi az a frissítési frekvencia. Honnan vegye, hogy egyáltalán a monitorról beszélsz? Így azzal indítod a magyarázatot, hogy a levegőbe kötöd neki, nem fogja érteni, hogy miről beszélsz. Festményt valszeg már látott. Te csak nettó kötekedsz, mintha sértve éreznéd magad, hogy hol a galéria meg hol nem.
Backi ennyi erővel a VGA-ban nincs egyáltalán, ott csak adatok vannak és a panelmeghajtó elektronika az egyetlen ahol frame van a panel előtt, mert a többi meg csak adat amiből majd a panelmeghajtó elektronikában képjavítási algoritmusok után ki lesz számolva 1db frame.minden egyhatvanad másodpercben a panelnek és a VGA az nem is frame-eket számol csak adatokat amikből majd frame lesz, hát én az ilyen agytekert okoskodástól kiborulok teljesen, milyen faxság már az hogy a VGA nem számol frame-et??? Érted? Hogy most mi micsoda szerinted, miközben gyógypéldákba kötsz bele szerinted engem érdekel? Ne borítsál ki. Nem neked írtam. Akinek írtam megértette.
Messze nem látod át az egész képalkotási folyamatot onnan, hogy a forrásprogramot beolvasod odáig, hogy a panel kirajzolja. Lövésed sincs a túlnyomó többségéről. Most mit kell okoskodni? Mi értelme? Szerinted ha elég hsz-t írsz akkor majd együtt kiwikizitek, hogy ez hogy van? Mit vársz ettől az egésztől? Hogy idejön egy géniusz aki felteszi arra az életét (hiába), hogy ezt elmagyarázza neked úgy hogy meg is értsd? Tanulni sosem késő, de az a hajó már elment, hogy te ennek minden területét átlásd. Korábban kellett volna kezdeni. Ha valami csoda és rengeteg szorgalom okán megértenéd, na addigra már totál másképpen lesz nyugi. Esélytelen vagy. Egy elméleti szintű következetességet talán, azt talán megtanulhatsz részletekig menően amiről kiderül, hogy a gyakorlatban bazira nem úgy van. Van fogalmad milyen komplex elektronikáról beszélsz ami ezt a folyamatot végigviszi úgy, hogy még egy graetz híd működésének bemutatása se megy spontán?
Mi a frászt vársz a fórumtagoktól mit mondjanak? Mikor mondanád azt, hogy ne ezt akkor kiveséztük? Milyen választ akarsz? Mindenre lehet azt írni hogy "miért?" mint a négyéves, de ahhoz apa kell a talpán, nem egy fórum, hogy minden miértre választ kapj.Hardverlesen
-
fsb1000
nagyúr
Ezt nem tudtam, de ingame beállított Vsync hatása windowed módban is tapasztalható néha 55-56, néha 59 vagy 61-re áll be az FPS. Persze lehet, hogy ezt más módon érik el, de ettől még a jótékony hatása megvan.
Szinte mindig windowed módban játszok, mert sokkal könnyebb átnavigálni másik programra, illetve zavar ha a "teljes" látóteremet betölti a játék.
****
(#589) priti
Mi a frászt vársz a fórumtagoktól mit mondjanak?
A mostani vízállás jelentés szerint Tőled semmit.Személyeskedsz és össze vissza beszélsz.
Nem találod a helyes abasztrakciós szinteket, nem jó példákat hozol és tévedéseket tényként írsz le.
Egy GPU működését nem kell atomi szinten megérteni, meg a vsyncet se kell "kernel" szintű kódként bebiflázni, de az egyszerű usernek is lehet róla fogalma miként működnek a dolgok.Senki nem tudja leírni pontosan mi történik egy robbanómotor hengerében a gázokkal, mégis tudnak az emberek motort tervezni, gépkocsiba építeni és autót vezetni.
Mert megtalálják a helyes absztarkciós szinteket és leírható modellt, okoskodó hadoválás helyett.
Van aki az autókról szeret beszélgetni, mer nem jól megy az autója vagy csak büszke rá hogy maga újjítja fel a motort, van aki meg a játékok akadásáról vagy más anomáliájáról szeret beszélgetni, mert napi gondjai vannak ezzel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Van itt egy kis félreértés szerintem!
A vertikális szinkron már teljes egészében a DirectX API része, így a programozókon múlik annak a működése. ( CCC alól nem is lehet már kényszeríteni ) Sajnos sok esetben eléggé elcseszik, és a véleményem szerint ennek a következménye a microlag.
Lehet látni sok játék esetében, hogy monitorozás közben a bekapcsolt vsync ellenére 60 fölé megy az fps, vagy éppen egy pillanatra beesik 55 környékére. Ha kikapcsoljuk a vsync-t, és azt látjuk, hogy ekkor nem esik le az fps 55 környékére, akkor már lehet sejteni, hogy vsync nyűg van. Jobb esetben ezek az akadások szinte észrevehetetlenek, ha csak az ember nem monitoroz folyamatosan, rosszabb esetben jelentkezik a microlag. Ilyenkor érdemes minden játék esetében az fps fixálással próbálkozni.
Tipikus példa erre az FC2. Bekapcsolt vsync, fix 60 fps, mégis akadozik... Ha ilyenkor fixáljuk az fps-t 60-ra, akkor ez megszűnik. Nem tudom pontosan, hogy miért, de ilyenkor az FC2 esetében még a CPU kihasználtság is megnő...
Elvben igazad van a 30 fps-t illetően, viszont a gyakorlatban sajnos az a tapasztalat, hogy, ha 30-ra fixálod, akkor hiába van meg stabilan a 30 fps, oldalra mozgásnál, forgolódásnál darabos a kép, közel sem olyan sima, mint 60fps-nél.
Íme egy videó erről a jelenségről 720p-ben nézd meg, a címe pedig ne tévesszen meg, most már tudom, hogy ez nem microlag! Szerintem ez az egyik fő oka annak, hogy a 30 fps-re fixálás nem terjedt el... esetleg olyan játékokban lehet ennek értelme, ahol kevés forgolódás van, nem túl intenzív a játékmenet. Pl FSX.
Zárszónak még annyit, hogy a fixálást, ha van rá lehetőség, akkor a játékon belül kell megtenni ( ha a motor tudja ), mert a külsős programok okozhatnak galibákat... főleg az AMD-re igaz ez. FC2-ben például ez a hivatalos álláspont a microlag megszüntetésére: -RenderProfile_MaxFps 60 ( ezt kell beírni az exe után )
Ha erre nincs mód, akkor ott az MSI AB, vagy a RadeonPro. Előbbi mindennel működik, utóbbi sok játékot nem támogat, sőt a FRAPS-l is hajlamos összeakadni. A lényeg az, hogy csak akkor menjenek, ha olyan játékkal játszunk, amikor szükség van erre. Érdemes először egy próbaértékre állítani a korlátozást, hogy lássuk valóban működik, nem csak a vsync miatt marad 60-n az fps.
Sok infó Abu-tól van, köszönet neki... sokat nyúztam!
www.smart-bus.hu
-
fsb1000
nagyúr
Igazad lehet, a videon is jól látszik a gond. Nekem nincs semmilyen gyakorlati tapasztalatom a 30fps fixálásra.
Csak arra gondoltam érdemes lenne kipróbálni.Viszont ahol eddig Vsync-et alkalmaztam, ott nekem nem jelentkezett kellemetlen mellékhatás. Igaz főleg GForcokkal teszteltem. Viszont ATI-nál kb az volt amit leírtál, de akkor nem gondoltam, hogy ez a Vsync hibája, én inkább a kártyát okoltam, mert hasonló teljesítményű GF, ugyanazokkal a beállításokkal nem produkálta.
Szóval lehet érdemes lenne megvizsgálni hogy az általad leírt Vsync nyügök mitől származnak és mennyire kártya függők.
-
-Solt-
veterán
Sajnos teljes mértéknem a programozókon múlik ez... én nem állítom, hogy szándékosan szarakodnak ezzel, de azért sokat elárul, hogy a legtöbb ilyen gond az NV címeres játékoknál van, (pl FC2) illetve olyan játékoknál, ahol sejteni lehet, hogy nem az AMD felé húznak. ( Pl IL-2 CloD )
Szerencsére ez a jelenség azért nem tömeges, egy normálisan megírt játék esetében nincs gond a vsync-l... bekapcsolod a játékon belül, oszt csókolom! Viszont, ha ilyen akadás gond van, akkor érdemes ebbe az irányba indulni...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
fsb1000
nagyúr
Lehet hogy van valamiféle összeesküvés elmélet. Rengeteg fórum foglalkozik stutteringgal.
Sok helyen linkelik a fpslimiter_0_2.zip programocskát de minenhol törölve, blokkolva.
Pedig találtam olyan fórumot is ahol TimeFrames ábrákkal is alátámasztják áldásos hatását.Én nem hiszek az ilyesmiben (mármint a multik elnyomásában, olajcégek blokkolják az alternatív dolgokat, stb), de az valószínű hogy egy ilyen programocska nem csak a dadogást szünteti meg, de a késztetést is hogy 2x akkora VGA-t vegyen az egyszeri user.
-
priti
addikt
Az első félreértés az, hogy vertikális szinkronnak hívnak valamit, ami nem 60FPS-t produkál, azaz nem szinkron a 60Hz-es megjelenítővel. Ha nem szinkron akkor mi? Elhibázott szinkron. Az elhibázott szinkron szinonímája lehet például a "szar" függetlenül attól, hogy a kedves programozó a "de" szócska után mivel magyarázza a bizonyítványát, mert a szinkron szó jelentése egyértelmű és az amit struált az nem szinkron.
A másik félreértés, hogy a fórum nem arról szól, amiről szólhatna, hogy mit kell csinálni ha jót akarsz magadnak, hanem háttérismeret nélküli okoskodásról, mert arról próbálnak beszélni és beszéltetni mindenkit, hogy mi miért van. Én is leírtam neki, hogy nyomja ki a v-sync-et és fixálja a játék konzoljában a maxFPS-t, mert jobban jár, de hiába, mert ő érteni akarja alapismeretek nélkül, hogy mi mit csinál. Nem fogja érteni és nem fogja abbahagyni a te hsz-ed után sem. Reménytelen.
Neki egy csodaprogram kell, amitől egy 20k-s VGA-val tökéletesen fut a játéka. Ha lesz ilyen belinkelem. Első leszek.[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
-Solt-
veterán
Frametime táblázatokat én is csináltam... egyértelműen simább a futás, ha fixálva van az fps, mivel így nincs akkora ingadozás. A stutteringre, microlagra ez a megoldás, én így tapasztaltam... ahol nekem jelentkezett, a fixálás mindig segített. Kivétel lehet ez alól a CF, SLI, de az megint más tészta...
Ettől a VGA nem lesz erősebb, a teljesítmény sem nő, csupán élvezhetőbb a játékmenet... az FC2 esetében nem értem, hogy a CPU kihasználtságot ez miért befolyásolja... ez már meghaladja az ismereteim!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Az fps fixálásnak az is a lényege, hogy mehet vele párhuzamosan a vsync, így is segít. Én képtelen vagyok vsync nélkül játszani... egyszerűen hányingerem van a szétcsúszó képtől. Annak érdemes kikapcsolnia, aki inputlagot észlel miatta, és nem zavarja a szétcsúszó kép.
Ahány ember, annyi nézőpont, vélemény, habitus, tapasztalat, stb... felesleges egymással foglalkozni, mert az sehova nem vezet. A fórum arra van, hogy mindenki leírja a tapasztalatait, és abból mindenki annyit merít, amennyire szüksége van.
www.smart-bus.hu
-
ETOM
addikt
Huh mennyi hsz Gyors átfutottam. Nem ablakban futott a GTA 4. Azért kérdeztem rá mert más játékban nem tapasztaltam ilyet. De ha megnézné valaki frapsal FPS-t pl. égre nézve nálam 55 volt nem 60. Egyébként azért kísérleteztem vele mert zavar a függőleges csíkozás + kevésbe fűt a kártya átvezető videók alatt ezáltal kisebb a zaj.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Én is kurvára erre tippelek már régóta... Ezt több kommentben leírtam már több fórumon. Azt a zipet kb mindenhonnan leszedik mindig. Pedig nem trójai. Nyugodjatok meg hogy az új alkatrész illetve a konzolvásárlás felé terelnek...
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.