- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dragonfx
veterán
hát jah...össze vissza pattog ugrál az autó...meg zötyög..pedig se keményített xar rugo avgy lengécsillapító..ültetés 19"es fleni...ful alap minden..mi lenne ha lennéneka felsoroltak...futóműcsere évente???
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dokar
addikt
egy kis érdekesség a "nitróval" kapcsolatban:
A nitrometán főként a gyorsulási versenyautók üzemanyaga. A versenyzői szlengben csupán "nitro"-nak becézett (ezt a nevet kapta a dinitrogén-oxid is) folyadék óriási előnye a hagyományos benzinnel szemben, hogy égéséhez lényegesen kevesebb levegő szükséges. Amíg minden egyes kg benzinhez 14,7 kg levegőt kell keverni, addig a nitrometán kg-onként megelégszik csupán 1,7 kg levegővel. Egy dugattyús motornál ez azt jelenti, hogy a beszívott levegő változatlan mennyisége mellett 8,6-szer több nitrometán égethető el ütemenként. Ugyanakkor figyelembe kell venni a lényegesen alacsonyabb égéshőjét is. Egy átlagos benzin kg-onként 42-44 MJ energiát szabadít fel égésekor, szemben a nitrometánnal, ami csupán 11,3 MJ-t. Mindezeket figyelembe véve tehát a nitrometánnal hajtott belső égésű motorok nagyjából 2,3-szer nagyobb teljesítmény leadására képesek a benzinnel hajtott társaikhoz képest. Egy ilyen üzemanyaggal hajtott dragster motorjának összlökettérfogata manapság 8-8,5 liter, csúcsteljesítménye pedig meghaladja a 7-8000 lóerőt. Lamináris égési sebessége nagyjából 0,5 m/s, ami kevéssel nagyobb, mint a benziné. Ezért alkalmasabb nagy sebességű motorok hajtóanyagának. Adiabatikus lánghőmérséklete 2400 °C, ami szintén magasabb a benzinéhez képest, de nagy párolgáshője (0,56 MJ/kg) és az általában dús üzemanyag/levegő keverék miatt a nitrometán egyúttal a belsőégésű motor hűtéséért is felelős. Ennek a dús keveréknek a leglátványosabb megnyilvánulása, amikor egy-egy verseny alatt a kipufogócső végeken több méteres zöldes-sárgás lángcsóva csap ki.
extra - SEXRay
-
dabadab
titán
Itt valami felreertes lesz: a nitro alatt az N2O-t szokas erteni (ami egyebkent nagyon sokoldalu gaz, a tejszinhabot is ezzel csinaljak, amugy meg "kejgaz" neven is ismeretes), amit nem uzemanyag helyett, hanem a levego "dusitasara" hasznalnak (abbul veszi ki a zoxigent, teccikerteni).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Szplöttyy #15595 üzenetére
Na, ez hatalmas baromsag.
1970-ben 100000 fobol 15,8 fo halt meg kozlekedesi balesetben, 2008-ban 9,7.
Tessek izlelgetni a szamokat: 1970-ben, amikor alig volt auto, 50%-kal nagyobb eselye volt az embernek arra, hogy kozlekedesi balesetben haljon meg, mint ma.Na, igy tessek a regi szep idokrol romantikazni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
mezis
nagyúr
válasz dabadab #15708 üzenetére
Valóban, 1970-ben még nem volt biztonsági öv, légzsák, oldalvédelem,...A gyűrődési zónákat is ekkortájt kezdték tervezgetni.
Továbbá akkor még lakott területen 60 km/ó volt a megengedett. Talán már készen volt az egyetlen autópálya, az M7-es. Vasárnap este egyirányúsítva: mind a négy sáv BP. irányába.
Kényszerszülte divat volt a gumik újrafutózása. (Hallottam egy olyan esetről, amikor egyik pillanatról a másikra egy jólképzett (hivatásos) sofőr a Volga kormányán "feküdt" lila fejjel: volt egy bal első durrdefektje és ezzel a vezetéstechnikával sikerült elkerülnie a szemköztiekkel való ütközést. A szervó kormány sem volt elterjedt.)És arra is emlékszem, hogy a Dáciámmal ausztriai autópályán Passau felé robogva (100-120 km/ó) nem értettem hogy a csudába tudnak olyan lazán, könnyedén elszáguldani mellettem az őszhajú bácsik és nénik a Mercedesekben, Opelekben, VW-kban,.., mikor nekem már minden bajom volt, leginkább fáradt voltam. Aztán amikor elkezdtem autózni a Citroen BX-emmel, már mindent értettem. Pedig a Dáciám sokkal kényelmesebb volt, mint a Ladám !
"Nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba..."
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Ebit
addikt
Kényszerszülte divat volt a gumik újrafutózása.
Pontosabb, hogy a régi gumikat,pláne peremtől-peremig,lehetett és érdemes volt, feltölteni, "átsütni", ha a gumi hordozó vázszerkezet nem sérült, jellemzően , ezek általában, Michelin alapanyag felhasználásával készültek, az új gumik árának töredékét tette ki a felújitás költsége, és akkor még alacsonyabb sebességgel közlekedtek a járművek..A kényszer a beszerzési nehézségek/ valuta hiány/ miatt is előfordulhatott .
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Snoop-y
veterán
válasz Integra #15711 üzenetére
Másik atombrutál verda a B-s korszakból T16 Pözsóó ( sokan meghaltak benne 450 ló volt )
Pikes Peak run[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #15714 üzenetére
Legjobb tudomasom szerint (marmint a 450 lovas B csoportos verzioban - a homologok "csak" 200 lovasok voltak) T16-ban nem halt meg senki (viszont Ari Vatanen csunyan osszetorte magat).
(Mondjuk az eleg durva, ahogy a nezok ott zizegtek kozvetlenul az ut mellett, mikozben a versenyzok ezerrel csapattak az atombrutal gepeikkel. )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Snoop-y
veterán
válasz dabadab #15715 üzenetére
Hmm lehet, hogy a halálozást keverem valamelyik típussal. Viszont az biztos ,hogy a B csoportos autók nem 200 lovasok voltak és elég minimális megkötések voltak a gyártók felé ( legalábbis mikor a T16 korszak volt akkor biztos ) bár lehet ,hogy ez B evolution kat volt amihez elég volt 20db egy autótípusból, hogy mehessen versenyen.
mod:
Na csak megtaláltamAudi Quattro Sport S1 (homologizáció: 1985. július 1.)
súly: 1090 kg
motor: 5 henger, 2110 ccm
teljesítmény: 450 LE
nyomaték: 480 NmFord RS200 (homologizáció: 1985. vége)
súly: 1180 kg
motor: 4 henger, 1803 ccm
teljesítmény: 420 LE
nyomaték: 434 NmLancia Delta S4 (homologizáció: 1985. november 1.)
súly: 890 kg
motor: 4 henger, 1759 ccm
teljesítmény: 440 LE
nyomaték: 451 NmMG Metro 6R4 (homologizáció: 1985. szeptember)
súly: 980 kg
motor: 6 henger, 2991 ccm
teljesítmény: 410 LE
nyomaték: 366 NmPeugeot 205 T16 Evo 2 (homologizáció: 1985. április 1.)
súly: 910 kg
motor: 4 henger, 1774 ccm
teljesítmény: 450 LE
nyomaték: 490 Nm[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
dabadab
titán
válasz Snoop-y #15721 üzenetére
Elolvastad, amit irtam? A B csoportos 450 lovas volt es abbol kellokeppen keves volt (es azok kellokeppen nyilvanosan rohangaltak) ahhoz, hogy lehessen tudni, hogy meghalt-e bennuk vki. Ellenben ott volt a 200 db (ill. a mendemondak szerint ennel kevesebb) utcai T16-os, amit a homologizascios szabalyok miatt gyartottak le, ezek voltak a "csak" 200 lovasok (egyebkent meg ezek is atombrutal, negykerek-hajtasu, kozepmotoros vadallatok voltak), amit barki megvehetett, aztan felcsavarodhatott vele az elso szembejovo villanyoszlopra - anelkul, hogy ennek kulonosebb nyoma maradt volna a tortenelemben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
mezis
nagyúr
Üdv. !
Ma majdnem elütött egy piros alapon fehércsíkos zebrán egy csőlátó. 2 x 1 sávos úton kb 30-al csorogtak a szemközti sávban az autók. Elindultam, de egy lekanyarodó autót pont a zebrán gondolta kikerülni, megelőzni a mögötte jövő. Szerencsére arra már nem terjedt ki a figyelme, hogy az ajtaját kinyissa, mert akkor már biztosan elkap .
Lehet, hogy a holt terében voltam ? (Illetve majdnem oda kerültem )[ Szerkesztve ]
mezis
-
dokar
addikt
"Általában fekete Audi A8-as, le van fóliázva. Nem nézünk rá, nem vitatkozunk vele..."
extra - SEXRay
-
Pacák
senior tag
További érdekesség a "nitróval" kapcsolatban: Ta-152
The Ta 152H was among the fastest piston-engined fighters of the war, capable of speeds up to 755 km/h (472 mph) at 13,500 m (41,000 feet, using the GM-1 boost) and 560 km/h (350 mph) at sea level (using the MW50 boost).Ebből a GM-1 volt a dinitrogén-oxiddal működő, az MW50 pedig a víz-metanol keverékkel üzemelő teljesítményfokozó.
Szerencsétlen repülőgépmotort adott esetben lehetséges volt egyszerre mindkét rendszerrel nagyobb teljesítményre nógatni - amit meg is értek, ha adott esetben az ember hátsóját 12,7mm -es "darazsak" felhője próbálja átlyuggatni.
Nuclear launch detected
-
Skót
aktív tag
Érdekes ez, bár olvastam valahol, hogy ezeket a technológiákat főleg a pilóták "megmentésére" használták (eltűnt gyorsan a csatatérről miután ledobta a bombát pl), mert a motort utána lehetett nagygenerálozni/ kidobni.
Bár még így is megérte nekik, hisz a jó pilóta többet ért mint a gép.Ha a linken is írtak valami hasonlót akkor srry, csak nem érek rá most elolvasni.
[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
fekeandras
őstag
Kicsit off de ha már autóvezetés ...
-
fekeandras
őstag
Hondás streetracing-es ... [link]
-
Fori23
őstag
válasz fekeandras #15732 üzenetére
Ilyen sebességnél és manővereknél amilyen b'zi módon fogta a kormányt, azt vártam hogy ezekkel történik valami
"mert ugye ritkán lát az ember egy futó gépben lángoló vinyót"-wnix
-
t1
addikt
válasz fekeandras #15732 üzenetére
Lehet én vagyok bolond, de a videón egy BMW és egy Mercedes versenyezik...hol van itt Honda?
-
Calogero
addikt
válasz fekeandras #15732 üzenetére
Kicsit ferde a merci kormánya...
-
NoLF
addikt
válasz fekeandras #15736 üzenetére
hát ez sem civic coupé, de ebbe már ne menjünk bele
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Winner_hun
félisten
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
fekeandras
őstag
válasz Winner_hun #15738 üzenetére
Hajjaj...
Hová is tűnt Dragon barátunk? -
Winner_hun
félisten
válasz fekeandras #15739 üzenetére
5 napja nem járt itt, nekem is feltűnt hogy nem osztja az észt
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Mr X
veterán
válasz Winner_hun #15738 üzenetére
Ááá, ez tuti nem BMW volt. Egy BMW sosem szakad ketté. Tuti valami Suzuki volt, ráműtött propelleres maszkkal.
-
NoLF
addikt
válasz Winner_hun #15738 üzenetére
jó kopott a nyárigumi
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Eagl3
veterán
válasz Winner_hun #15738 üzenetére
Majdnem felkerült még egy koszorú arra az oszlopra...
-
Mr X
veterán
Én pont tegnap cseréltem le a télieket újakra. A kocsit úgy vettem, hogy elöl téli volt rajta, hátul valami négyévszakos Matador. Először én sem akartam lecserélni, de úgy voltam vele, hogy minek várjak. Legalább nem jövő télre kell vennem. A nyárigumi szettet március környékén úgyis másik felnigarnitúrával együtt veszem, ezek meg elférnek így, nem kérnek enni.
-
hobizoli
nagyúr
A Blaha es a Rakoczi ter kozott haladvan a belso savban majdnem elb@szarentottam egy en itten most akkoris atfutok suicid gyalog egyseget. Dudaltam ra ojat satufek kozben, hogy szerintem most egy darabig nem fog atfutkoraszni sehol, mert a szar is vigyazba allt tole benne.
Mondjuk a cipojerol majdnem lehuztam a port lokovel...K.anyjaba akar atfutni, 2x2 sav, +2x1 villanyossin van, meg 2x1 parkolosav...az osszesen 8
hobizoli
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen