- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Azonnali fotós kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
SGF24 - Sztori traileren az Unknown 9: Awakening
gp A PC-re, PlayStationre és Xbox-ra érkező játék valamikor az ősz folyamán debütál.
-
PROHARDVER!
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Kameravásárlás előtt állok, a cél leginkább kültéri, gyors mozgások videózása lenne, de mivel a jó minőségű állóképek készítésének lehetősége is jól jönne, szóba került a Canon SX220. A másik jelölt a Samsung H300, az árbeli különbség elenyésző, de nem tudom, melyik lenne jobb választás. A Samsungnak kisebb a képérzékelője, cserébe nagyobb a zoom, és hát mégiscsak eleve videózásra van kitalálva. Viszont amit láttam, az alapján az SX220 is elég korrektül teljesít mozgóképek terén is.
Ti mit mondtok? Ha elsősorban videózni szeretnék, melyik a jobb választás? Vagy tudtok esetleg hasonló áron jobb megoldást javasolni?
Válaszotokat előre is köszönöm. -
Coporno
aktív tag
válasz BiriBum #31167 üzenetére
Igen, eredetileg én is a HX9V-n gondolkodtam, csak aztán a fórumában kiderült, hogy jelenleg szinte sehol nem kapható, és ha lesz, akkor is inkább a 100 rugóhoz fog közelíteni az ára, az meg már nem játszik. Helyette ajánlották az SX220-at.
Mindenesetre köszönöm a választ, nézelődöm még egy darabig, de az lenne a legtisztább, ha valahol egymás mellé tudnám rakni a kettőt, aztán megnézni, melyik mit tud... Holnap "plázázni" fogok, látom előre -
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Egy-két hete még a HMX-H300-as Samsung videokamera és az SX220-as Canon digigép között vacilláltam, végül egy H300-ast szereztem, de nagyon kíváncsi lennék, hogy egy hasonló árú, jó videós képességekkel rendelkező digitális géppel összehasonlítva mit tud a Samsung. Egyrészről ott van az, hogy ez mégiscsak videózásra lett kitalálva, meg a zoom is nagyobb, viszont a képérzékelője jóval kisebb... Úgyhogy ha valaki itt Budapesten kapható lenne egy pár perces videózásra, és tudna hozni magával egy SX220/230-as gépet (vagy valami nagyon hasonlót, esetleg a néhány hozzászólással korábban emlegetett Nikon S9100-at), akkor az kérem, írjon rám privátban (időpont, helyszín nem gond, alkalmazkodom, hajt a kíváncsiság ). Előre is köszi
[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
Magas labda volt A felhasználónevem alapvetően nem ebből jött, de azért azt hiszem, nem panaszkodnék, ha Kovi barátunktól érkezne a havi zsoldom Bár más módját is el tudnám képzelni egy ilyen karrier kezdetének
Mindenesetre én most egy lájtos kis utcai-beltéri tájfilmezésre vágyom, még mindig várom a jelentkezőket[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok!
Érdeklődtem már korábban is, jó videós képességekkel rendelkező digitális gépet kerestem, aztán végül vettem egy H300-as Samsung kamerát, de nem voltam megelégedve a teljesítményével, így túladtam rajta.
Most viszont megint kéne valami, a helyzet még mindig ugyanaz, tudjon a gép minimum 1280x720-as videót a lehető legjobb minőségben, miközben fényképezésre is alkalmas. Autóban, tapadókorongos tartón is elég sokat lenne, így valami komolyabb képstabilizátor is jól jönne, és az se lenne hátrány, ha a szélzajt megfelelőn tudná kezelni. Mindez persze csak relatív, szeretnék minél olcsóbban kijönni, 70-75 ezernél többet nem szívesen költenék a gépre, de az se baj, ha ennél olcsóbban megúszom.
A saját kategóriájukban még mindig a Canon SX220 HS-t és a Sony HX9V-t ajánljátok, vagy vannak azóta új versenyzők is?
Segítségeteket előre is köszönöm -
Coporno
aktív tag
válasz BiriBum #33944 üzenetére
Alapvetően azért, mert azt nem tudom, hogy ezek a gépek mit alakítanak, de azt láttam, hogy a 100 ezer alatti kategória királyának kikiáltott H300-as Samsung mit tud, és egyáltalán nem győzött meg. Fontos lenne a fotó is, de a videó legalább annyira, viszont mivel a kamerával befürödtem, gondoltam, hátha érdemes lenne megpróbálni a fényképezőgépet, a HX9V-vel már annak idején is szemeztem, csak akkor épp sehol nem lehetett kapni.
Viszont teljesen kezdő vagyok, nem tudom, az én kezemben lenne-e annyi különbség a Canon és a Sony "végterméke" között, hogy az megérje a nagyjából 30 ezres árkülönbséget. (Mivel autóból kifelé vennék, az is jó lenne, ha a beltér is jól kivehető lenne, és a külvilág sem égne ki, nem tudom, erre elég-e a Canon, vagy kell már hozzá a Sony is, netán még az is kevés ilyen célra...)
Az IXUS-t komolyan mondtad? Ha igen, miért az, miért nem az SX220 HS? -
Coporno
aktív tag
válasz BiriBum #33947 üzenetére
Ahogy látom, az IXUS előnye csak az SX220-szal szemben jön ki, a Sony már ugyanazt tudja.
Érdemes lehet esetleg bridge gépek között is nézelődni? Csak mert nekem, mint laikus számára kézenfekvőnek tűnne, hogy ha ott van az a böszme optika meg a nagyobb képérzékelő, azok a videóra is jótékony hatással lesznek. Vagy ezeknél már tényleg sokadrangú funkció a videózás, és ez érződik is az eredményen? Olympusokat, Fujikat, Panasonic/Lumix gépeket látni egész jó áron (60-80 ezer pízért), papíron jó képességekkel...
A rázkódásmentesítés meg, mint mondtam, tényleg csak relatív, készítettem videót földúton csapató felkeményített Ladában, elmocorgó Nokia tartóba szorított Motorola Milestone-nal, annál rosszabb kombinációt úgyse sikerül összehozni -
Coporno
aktív tag
válasz benvolio #33974 üzenetére
Az LX3-on baromira tetszik a rengeteg manuális állítási lehetőség, de a TZ7 zoomja tényleg jól tudna jönni néha... Mondjuk a TZ7 is MOV-ot vesz fel...
És ha már TZ7, akkor a TZ10 nem jobb? Néztem, hogy az is beleférne a keretbe, úgyhogy ha nincs valami oka annak, hogy a TZ7-et mondtad a 10-es helyett, akkor én inkább az utóbbit választanám.
És akkor egy TZ7/TZ10 vs. SX220 HS összehasonlításból az én elvárásaim alapján a Panák jönnének ki jobban? -
Coporno
aktív tag
válasz benvolio #33976 üzenetére
Köszi. Akkor összefoglalva az eddigieket:
Canon IXUS 220 HS: nagylátószög... kb. ennyi, meg az ára; részemről kiejtve.
Panasonic LX3: nagy CCD szenzor, fényerős optika, rengeteg beállítás, profi minőség, de kicsi zoom, csak 24 fps... fájó szívvel, de kiejtve.
Canon SX220 HS: nagy zoom, jó képek, de a CMOS miatt nem biztos, hogy jó választás számomra (ráadásul ő sem tud 50/60p-t).
Panasonic TZ10: CCD, nagy látószög, nagy zoom, manuális beállítási lehetőségek, 60p...
Sony HX9V: zsír, zsír, manuális beállítások, nagy zoom, 50p, fotóban és videóban is jó, de ő is CMOS szenzoros...
Szóval akkor összességében az maradt, hogy vagy HX9V, vagy TZ10. Mind a kettőtől látni meggyőző videókat, a TZ10-en meggyőző árcédulát is, ráadásul ez alapján lehet, hogy amire én használnám, arra valóban nem a CMOS a legjobb megoldás, pláne ennek fényében (igaz, hogy ez nappali, de sokkal jobban egyben van a kép...). A másik oldalon meg ott van, hogy a TZ10-et a HX5V-vel szokták egy lapon emlegetni, nem pedig a HX9V-vel, aminek megint csak oka lehet...
Segítsetek véget vetni a nyűglődésemnek TZ10 vagy HX9V? -
Coporno
aktív tag
válasz benvolio #33995 üzenetére
Igen, erre én is felfigyeltem, itt 1:57 környékén nem valami szívderítő a látvány, de elfogadom, hogy valamilyen kompromisszumot sajnos mindenképpen kell kötni.
Mivel még én sem tudom, mennyire fogom (ki)használni a gépet, bármennyire is tetszik, felesleges lenne LX5-öket nézegetnem, úgyhogy jelenleg a legésszerűbb megoldásnak az tűnik, ha most egy olcsóbb gépre ruházok be, ezen rájövök, hogy miben kell más, miben nem, addigra pedig akár az LX5, akár más modellek ára is lejjebb fog menni. Ilyen célra pedig a TZ10 jó választásnak tűnik, vagy legalábbis nem rosszabbnak mint a többi -
Coporno
aktív tag
Hali! 16-32 GB-os CL10-es kártyát szeretnék venni, mindenképpen microSD-t. Tudom, hogy alapvetően a "nagy" SD-t ajánljátok, de ezt másban is tudnám használni, így az érdekel, hogy melyik gyártó microSD-ivel a legkisebb az esélye az inkompatibilitási problémáknak (TZ10-es Panasonicba lesz, ha ez számít valamit, bár nem tartom kizártnak, hogy előbb-utóbb másik gépbe fog kerülni a kártya). Előre is köszönöm a segítséget.
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Profibb videókban gyakran látni, hogy a fókusz áthelyeződik a távolabbi tárgyról a közelebbire, vagy épp fordítva. Létezik olyan fényképezőgép vagy videokamera akár használtan is 100 ezer forint alatt, amin ez az élességállítás két előre definiált végpont között zajlik? (Canon SX220-nál például tudom, hogy van lehetőség a fókusztávolság manuális változtatására, de a kis tárcsa tekergetése még állványon is megremegtetheti a gépet, emellett az adott pillanatban nehéz lehet pont elkapni a megfelelő fókuszt, no meg abban sem vagyok biztos, hogy ez videofelvétel közben működik-e.) Válaszotokat előre is köszönöm
-
Coporno
aktív tag
Köszi. Bár maga a manuális fókusz több gépben is elérhető (Canon SX40, SX220, Sony HX100V, LX Panák és még sokan mások), de itt a lényeg a fókusztáv előre beállított keretek közt történő változtatása lenne.
Valami olyasmire gondolok, amit például itt látunk 3:40-nél (meg még előtte-utána pár helyen), ahogyan az élesség az ágakról áthelyeződik az autóra.
No tehát, a kérdés az, hogy van-e olyan nem profi, halandók számára is elérhető árú fényképezőgép vagy kamera, amelyen ezt a két fókusztávolságot (adott esetben egyrészt az ágakét, másrészt az útét/autóét) előre fixálhatjuk, és később gombnyomásra vált a gép az egyik fókusztávról a másikra. Vagy ha az ember ilyet szeretne, akkor annak egy módja van: az adott pillanatban szorgosan csavargatni a fókuszgyűrűt? -
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Manuális fókuszállításra melyik kompakt és bridge gépeknél van lehetőség videófelvétel közben?
-
Coporno
aktív tag
válasz Bálint306 #38542 üzenetére
A Panát a képérzékelői miatt szokta kritika érni, nem hátulról megvilágított CMOS szenzorokat használnak, ebből adódóan zajosabb képeket készíthetnek a konkurenciánál. (Ettől függetlenül az FZ150-et nem egy tesztben hozták ki győztesnek az elvileg jobb szenzorral szerelt Canon SX40 és Sony HX200V ellen.) Az 50/60p viszont jól tud jönni, ha utólag szerkeszteni szeretnéd a videókat, ha nem, akkor igazából a 24-30 fps is bőven elég.
A Nikont nem ismerem, a Fuji viszont nem véletlenül a legolcsóbb, nyilván ennél kéne a legtöbb kompromisszumot is kötnöd, tehát ha tudsz egy kicsivel többet szánni rá, akkor mindenképp érdemes a másik három gép közül választani.
Sonyból valószínűleg a HX10V lesz a kiszemelt, esetleg a HX20V, érdemes ehhez hasonló oldalakon összemérni a két készülék tulajdonságait, előnyeiket és hátrányaikat, YouTube-on esetleg tesztvideókat nézni, bár ha eddig eljutottál, lehet, hogy a legjobb az lenne, ha egy memóriakártyával beugranál valamelyik műszaki áruházba, lőnél pár fotót és videót mindegyikkel, közben pedig látnád az egyes gyártók kezelőfelületeit, mert igazából ez az, amiben jelentős különbség van a felsorolt gépek közt, papíron amúgy többé-kevésbé ugyanazt hozzák. -
Coporno
aktív tag
válasz Bálint306 #38604 üzenetére
Érintőképernyős, de mivel rezisztív technológiát használ, a kezelése annak se egy leányálom.
Jelenleg én is gépvásárláson töröm a fejem, olvasgatok teszteket, és én még olyat nem láttam, hogy a Fujik taroltak volna, bár el kell ismerni, hogy vannak azért tisztességesen megalkotott gépeik.
Szóval szerintem TZ30 vagy HX20V, én a Nikont is kiejteném, az optikája gyújtótávolságban és fényerőben egyaránt minimálisan elmarad a másik kettőtől, ráadásul a Nikon videós képességei is gyengébbek. Viszont cserébe határozottan olcsóbb... -
Coporno
aktív tag
válasz vaakuum #38607 üzenetére
Ha ekkora méretű fotókat szeretnél készíteni, akkor szinte teljesen mindegy, de ha van rá lehetőség, inkább vegyél gyorsabb kártyát, azt biztosan nem kell lecserélned később, ha esetleg FullHD-ben szeretnél videózni.
Az SDHC és az XC egyébként a kapacitást jelölik, tehát annyit számít, hogy milyen kerül bele, hogy mennyi kép fog ráférni. 4-32 GB esetén beszélünk SDHC-ről, ami ennél nagyobb, az pedig SDXC, de ha valóban ekkora méretű képeket szeretnél készíteni, akkor egy kb. 2000 Ft-os, 2 GB-os SD határait se nagyon fogod feszegetni. -
Coporno
aktív tag
válasz Bálint306 #38610 üzenetére
Igen, egy ideje már ők is kezelik az SD kártyákat. Mindenképp CL10-est vegyél, annak már elégnek kell lennie FullHD videóhoz is.
A Panát viszont csak azért ne ejtsd ki teljesen, amit mondtam róla, a szenzora rengeteget fejlődött, az érintőképernyő pedig csak opció, mindentől függetlenül abszolút korrekt gép, én TZ10-et használok, de 30-as is volt már a kezemben, és mindkettő nagyon tetszik. -
Coporno
aktív tag
Fujit ne, ennek a linkelt gépnek is vicc a 38 mm-es "nagylátószöge".
Digitális képstabilizátor mindegyikben van, optikait ennyiért csak a Panasonic LX6-ba építettek.
ISO-t valószínűleg többön is tudsz állítani, ha viszont a záridő is fontos, akkor lehet, hogy a használtak közt is érdemes lenne körülnézni, nem tudom, van-e a jelenlegi felhozatalban olyan 20 ezer forintos gép, amin záridőt, rekeszt, miegyebet is lehet variálni... -
Coporno
aktív tag
A HX200V-vel mennyire vagy elégedett, mik a tapasztalataid róla? Én HX100/200V-n vagy Canon SX40-en gondolkodom, fontos lenne a videó közbeni manuális fókusz, a Sony objektív körüli gyűrűje szimpatikusabb a Canon navigomb-tekergetős megoldásánál, viszont mindenhol a Canont hozzák ki győztesnek...
-
Coporno
aktív tag
Szia! Köszönöm a választ, ebben a részében nem is kételkedem, viszont korábban is érdeklődtem már a topikban, hogy hogyan, milyen módszerrel és milyen géppel lehet megoldani azt, amit például itt látunk 3:42-nél (és még jópár helyen). Néhány órányi túrással végül eljutottam odáig, hogy a még elérhető árú mindenes gépek közül a Sony HX100/200V vagy a Canon SX40 HS lesz az én "emberem", ezért érdekelne a személyes véleményed, úgy általában a gépről is, no meg kifejezetten erről a fókuszcsavargatós tulajdonságáról is.
Esetleg másnak van hozzáfűzni valója? Ha a videó is fontos, akkor a Sonyt vagy a Canont válasszam? -
Coporno
aktív tag
Köszönöm a korrekt, objektív választ. Nagyon úgy néz ki, hogy bár a Sony is kétségkívül baromi jó készülék, nálam most kiesik a körből, helyette pedig beveszem az FZ150-et a buliba. Mivel a tesztekből is valami hasonlót sikerült kihámoznom, nem ragaszkodom a fókuszgyűrűhöz, vagy Canon SX40 lesz a vége, vagy az FZ150. Innentől kezdve csak azon múlik, hogy melyikből bukkan fel hamarabb egy szép állapotú használt darab jó áron
-
Coporno
aktív tag
válasz Bandesz18 #38635 üzenetére
Háhááá, egyre jobb Szóval te a kép- és videóminőséget, kezelhetőséget, mindent jobbnak tartasz a Panán? Húzok nagyon az FZ150 felé, most is TZ10-et használok, és szeretem, meg vagyok vele elégedve. Videónál viszont tényleg fontos, hogy mennyire van jól megoldva a manuális fókuszállítás, ezzel kapcsolatban mik a tapasztalataid?
-
Coporno
aktív tag
Szerintem nincs is. 24 mm-es nagylátószög, fényerős Leica objektív, optikai képstabilizátor. Nem jársz rosszul, ha az FS40 mellett döntesz.
(#38671) SepTox: Ha picit drágábban még belefér, neked is jó vétel lehet az FS40, jobb látószögű és fényerejű objektívvel és jobb képstabilizátorral rendelkezik.
[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
Látom, az utóbbi időben nem csak én küzdök hasonló "problémákkal", hanem másnál is képbe került az FZ150-HX100V-SX40 trió
Közben Joshi úr említette, hogy akciósan 100 rugó a Pana, de mennyi az esélye annak, hogy ez visszaugrik majd a korábban általános, és a linkelt összehasonlításban is szereplő 140 ezres árra? Csak mert épp a hétvégén néztem, hogy már a hülyevagyoknál is 100-ért dobják az ember után, no meg jön az FZ200, 115-ért már a HX100V utódja, a HX200V is kapható...
Én meg ugye egy videó közben is állítható fókusztávval rendelkező gépért sipítozok itt egy ideje, de csak nem tudom meggyőzni magamat, hogy az FZ150-re van szükségem, élességállításhoz nekem sokkal szimpatikusabb a HX100V optika körüli gyűrűje. A HX100V viszont FZ150 áron gyengébb képminőséget nyújt, tehát az se az igazi, úgyhogy elkezdtem még nézelődni. Amire jutottam:
1. Jól sejtem, hogy a maximum 100 ezres keretből nem fogok épkézláb FullHD (vagy nagyon szép 720p) videót rögzítő tükrös gépet kapni, se újonnan, se használtan?
2. Ott vannak a MILC-ek, nagyobb képérzékelővel, cserélhető objektívvel, az Olympus E-PM1 például egészen szimpatikus lenne.
3. És akkor vannak még a Pana LX5, Canon S100 és társaik, nem cserélhető objektívvel, a MILC-ekénél kisebb, de a bridge-ekénél nagyobb képérzékelővel...
Na most, ha nekem a jó képminőség mellett a jó videóminőség és a videó közbeni manuális fókuszállítás lehetősége is fontos lenne, akkor merre induljak? Lemondok a sokszoros zoomról is, ha kell, az jelen esetben nem tartozik az elsődleges szempontok közé.
Mondjatok valami okosat, légyszi, mert én minél mélyebbre ásom magamat a témában, annál jobban összezavarodok, és jó lenne, ha valaki megmondaná a frankót. Köszi -
Coporno
aktív tag
Szép nénik vannak a szemközti panelban, vagy minek az a 30x-os zoom? Egyébként tényleg igaz, hogy ahogy növekszik a zoom mérete, úgy egyre kevésbé feltűnő a különbség. De persze, ha ki van nézve jó áron, akkor rajta, FZ150-nel pont az a gond, hogy nem igazán van használtan...
Bennem meg már felmerült az is, hogy nem veszek semmit Most néztem, a csávó az egyik videón csavarta a HX100-nak a manuális gyűrűjét, és egyrészről baromi lassú volt, másrészről meg behallatszott a felvételbe a gyűrű "ciripelése". Pedig közben eldöntöttem, hogy gyűrű kell, ezzel igazából egy-két gép kivételével kiszórtam mindet. Ördögi kör ez, de egyszer úgyis megtalálom a TZ10 utódját
-
Coporno
aktív tag
Még szép, hogy, én sem panelben lakom, de rálátásom van egyre, és most, hogy ez így szóba került... végül is nem is olyan hülyeség ez az ultrazoom kategória
No, akkor még az "illetékesek" irányába lenne olyan kérdésem, hogy az FZ150 és a HX100/200V esetében a manuális fókusz- és zoom-állítás mennyire hallatszik a felvételen, illetve hogy a sebességük milyen keretek között variálható.
-
Coporno
aktív tag
A tartós fogyasztási cikkek kihaltak. Tartós fogyasztási cikk volt a húszévesen is működő mikrónk, aminek az utódja két-három évesen már meg akar pusztulni. Tartós fogyasztási cikkek voltak a 20-30 évesen is pöccre induló autók, amiknek az utódjain két-három éves korukban sokszor százezres javításokat kell eszközölni.
De mindettől függetlenül igen, egy év gari van.
Amúgy itt az utóbbi hozzászólásokat olvasva szinte előre látom a sok félszemű PH-st, aki hito lányát kukkolta
Nálam pedig döntés született: Canon 550D kell nekem, úgyhogy most várok, amíg lejjebb nem megy az ára, de azért majd sasolászok, aztán ha netán utánam hajítanak egy FZ150-et, akkor átmeneti gépként természetesen elfogadom(#38753) albi31: Bár nem rendelkezem nagy tapasztalatokkal fotózás terén, most megelőzöm a többieket, és azt mondom: Canon SX230 HS, újonnan. Vagy a Panasonic TZ szériája, TZ10-est 40-ért már kaphatsz használtan, de egy TZ20-at is hirdetnék épp 50-ért. A TZ20 és az SX230 ráadásul 1080i-ben is rögzíti a videót, a Canonban ott a HS rendszer, a Panában meg a nagyobb látószög, egyébként mindkettő megfelel az általad támasztott követelményeknek. Itt találsz egy kis összehasonlítást.
[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
válasz albi31 #38756 üzenetére
50 ezerért DSLR-rel távolra fotózni nem fogsz, ahhoz kéne egy drágább zoom objektív is. A bridge-ekben pedig általában ugyanakkora méretű képérzékelő van, mint a kompaktokban, a nagy zoomos objektívük talán torzításra is nagyobb mértékben hajlamos, látószögben, fényerőben sem vernek rá a kompaktokra, tehát egyszerűen nincs az az érv, ami határozottan a kompaktok fölé emeli a bridge-eket. Viszont míg a bridge-ek ennyiért általában inkább csak komolynak néznek ki, addig a TZ20-on vagy az SX230-on ott vannak a manuális beállítási lehetőségek, a korrekt videó, a jó képminőség, ráadásul kisebbek, beépített lítiumos akkuval működnek, nem pedig a kényesebb nikkeles ceruzaakkukkal...
Na, szóval én így látom, de persze, hallgassuk meg a többieket isJaaa, még egy kis adalék a kompaktokhoz... Itt van pár jobban sikerült, TZ10-zel lőtt kép, szóval ha arról van szó, ezekkel is gond nélkül el lehet "művészkedni".
[ Szerkesztve ]
-
Coporno
aktív tag
Persze, hogy pocsék, mert egy viszonylag öreg, CCD-s TZ10-essel készültek, ami nagyjából feleannyiba kerül mint a HX100V Itt inkább az volt a cél, hogy megmutassam, hogy már egy ilyen géppel is el lehet szórakozni, záridő-állítgatással például egész jópofa dolgokat ki lehet belőle hozni.
Csúcs bridge, csúcs kompakt... Az úgy már oké, de itt 50 ezres gépekről volt szó, az meg azért távol áll a csúcstól... -
Coporno
aktív tag
válasz albi31 #38776 üzenetére
Hehe, jó reklám
Egyébként értelek, nekem nem kell magyaráznod, jelenleg csak az tart vissza a Canon 550D megvásárlásától, hogy tudom, hogy egy év múlva már jóval kevesebbet érne.
Canon 350D-t egyébként többen is hirdetnek itt 60-ért, és az már objektívvel, minden kutyafülével értendő ár; biztosan lenne olyan, akivel meg tudsz egyezni a te 50 ezres kereted és az ő 60 ezres ára között, és talán még a te elképzeléseidhez is lenne közelebb a vége. Viszont ezek meg sokszor nem 3-4 éves gépek, hanem akár kétszer olyan idősek, és bár ezt a részét már tényleg csak ugatom, azért egy ilyen idős gépnél a meghibásodás kockázata is nagyobb, no meg ezek szerint te is tudod, hogy már 3-4 év is rengeteget számít manapság, nemhogy 6-8 év...
Bridge-eknél meg ugyanez a helyzet, amennyiért megkapsz egy hat éve jónak számító DSLR-t, annyiért szerezhetsz három-négy éve komoly bridge-et. És egyéves Canon SX230 HS-t, ami a megjelenésekor azért messze nem a kompaktok legalja volt, jóval gyorsabb képfeldolgozó processzorral rendelkezik, hátsó megvilágítású CMOS szenzorral, ellentétben a korábbi gépek zajosabb, magasabb fogyasztású CCD-ivel, közben ugye egyre nagyobb zoomot passzíroznak egyre kisebb gépekbe... Szóval olyasmi ez, mint amikor az autóiparban szivárognak egy-egy kategóriával lejjebb a fejlesztések: kijön az Avensis többrétegű, zajszigetelt üvegezéssel, aztán egyszer csak a VI-os Golfban is elérhetővé válik ugyanez.
De ha mindenképpen bridge, van most fent egy Sony HX1, az még viszonylag jónak tűnik, bár megint előjönnek az "életkori sajátosságok", ugyanis ez még csak MemoryStick kártyát fogad, bár szerencsére jár hozzá egy 8 gigás, ha a videó nem lényeg, akkor az egy jó darabig elég lehet. Esetleg korábbi Panasonic FZ szériás gépek...?
Tényleg azt hiszem, hogy értem, amit mondasz, én is jobban szeretem azokat a cuccokat, amiknek megkopott a fénye, mint azokat, amiknek sose volt, de sajnos el kell ismerni, hogy rengeteget fejlődtek a dolgok, ami régen nagy volt, az most kicsi, ami régen lassú volt, az most gyors (és ami fém volt, az most műanyag, és amit generációk használtak, azt most kidobhatod két év után).
No meg persze az is kérdés, hogy hogyan használnád leginkább a gépet. Mert ha inkább csak automatán állna a tárcsa, akkor végképp az újabbak között érdemes nézelődni, egy ilyen öregebb tükrös gépben így nem sok örömödet lelnéd. Az automata mód tényleg rengeteget fejlődött, gyorsabb, okosabb, de az állandóan emlegetett SX230-ban is tudsz variálni, akár az élességet is állíthatod manuálisan...
Na, abba vagyok fejeződve, lényeg a lényeg, hogy én a helyedben vennék valamit, ami viszonylag új, jó az automata módja, de manuálisan is lehet babrálni, aztán majd kialakul, hátha egyszer te is feladod a hirdetést, hogy "kompaktomat DSLR-re cserélném"
Tévedés joga fenntartva, ha hülyeséget beszéltem, akkor javítsatok -
Coporno
aktív tag
válasz albi31 #38778 üzenetére
Hát én erről az Olympusról most hallok először, Canonból meg tényleg van 400D, az még jobb, ráadásul valószínűleg utólag könnyebben/olcsóbban találnál hozzá más objektíveket, ha arra kerülne sor. De valószínűleg a cserélhető objektíves topikban okosabbakat tudnak mondani.
Ettől függetlenül szerintem ne a mélyvízben kezdj, elsőnek egy manuális móddal rendelkező kompakt, aztán ha még mindig érdekel, jöhet a tükrös. -
Coporno
aktív tag
válasz szobipeti199 #38781 üzenetére
A videózás mennyire fontos? Mert ha az, akkor az ilyen S5000-eket és Nikon L25-öket mindenképp szórd ki a VGA videó miatt,de ha nem lényeg, szerintem akkor is jobban jársz egy FS40-es Panasonic-kal vagy valami hasonló árú Canonnal.
-
Coporno
aktív tag
válasz szobipeti199 #38783 üzenetére
Tud. Nagyobb fényerejű és látószögű Leica objektív, jobb videó, optikai képstabilizátor... Egyébként ennyiért mindegyik egyszerű, ezek még általában teljesen automatán működnek.
-
Coporno
aktív tag
válasz szobipeti199 #38800 üzenetére
Szia! Úgy látom, lui001 megelőzött, bár a kérdésedre konkrétan nem válaszolt, csak nagyjából összefoglalta a dolgokat. Ha jól tudom, egyedül az Olympusokra van két év gari, ez mondjuk jó pont, a Fujit kiszórnám, a többit viszont meg nem mondom... De ha bemész egy SD kártyával valamelyik műszaki áruházba, beteszed egy Olympusba meg egy Nikonba a kártyát, lősz pár fotót, akkor hamar kiderülnek a képminőségbeli különbségek, és a két gyártó menüjének felépítését is láthatod, ez alapján pedig már könnyű lesz eldönteni, hogy melyik legyen a befutó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fotós kérdések órája
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xbox Series X|S
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ukrajnai háború
- Azonnali mobilos kérdések órája
- PlayStation 5
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- LEGJOBB ÁR! Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink (standard kit)
- Garanciális dobozos Lamax W7.1 akciókamera áron alul!
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen