Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyantusz

    tag

    válasz #65675776 #893 üzenetére

    Hát, nem én írtam le legelőször a "kátránypapír"-t. Összetévesztetted a palazúzalékos (vagy finomhomok hintéses) bitumenes lemezekkel.
    Egyébként nem lényeges. Csak annyi, hogy a "kátránypapír" olyan, mint a "hungarocell", már lejárt lemez.

    Vilmoci:
    Van az AMZ-nek (Arzamaszi Gépgyár) is ilyen járműve: BMM a neve. Elég elfuseráltan néz ki, meg van növelve a küzdőtér belmagassága.
    Hogy a Currus hogy csinálja meg, egyelőre nincs róla sok infó. A felépítmény módosítása vagy ilyen irányú lesz, vagy függőleges lemezekkel operálnak majd, szélesítik a felső/belső teret. A tornyot illik kidobni (olyan 12-15 tonna össztömeg között mozaghatnak, elég tág ez a 2-3 tonna, sokminden elférhet benne). Egyébként ebbe az oroszba is 4 db hordágy fér be. Emígyen lehet nem lenne hülyeség raj/századszinten egy műtőskocsi is (1 db hordágy befogadása, komolyabb műszerekkel), azaz minden 4, vagy 12 kocsihoz egy ilyen.
    Mivel az ajtók az oldalain vannak, így persze körülményesebb a ki-beemelés, mint egy Pandur/Valuk esetében.
    De mivel nekünk ez az alváz van (vagy 400-500 db) és pénzünk nincs másra, így a "szegény ember vízzel főz" elvén ezt kell továbbfejleszteni. Gondolj bele: tendereztetni kéne. Mire lezáródik, itt a 2010-es év és itt az újabb választási őrület. Ilyen beszerzéseket a kormányciklusok elején kell elkezdeni, hogy ki is lehessen vitelezni. Igaz, a 2010-es év hadikiadásait is 2009 novemberében szavazzák meg a költségvetéssel.

    Leltem két ppt-t, akit érdekel, az nézze meg. Érdekes számadatok szerepelnek bennük.
    Az első 2003. november 06-os (pl. 11. oldaltól):
    Védelmi felülvizsgálat és haderőreform [link] - Nagy Gábor mk. ezr.

    A másik 2008-as: Magyarország védelemgazdasági kapcsolatai [link] - dr. Kunos Bálint

    Mi-17N
    Zord Gábor László blogja (2008 szeptember: [link]) szerint 3 db Mi-17 (703, 704 és 705) lett kiválasztva első körben a modernizációra (elvileg két gép) és a kivitelezés csúsztatva. A 2008. febr. 10.-i írás óta eltelt 8 hónap, többet se tudni az ügyről... Gondoltam én mostanáig.
    De itthon a 704-es: [link] [link] ipari javításon.
    A 705-ös viszont átépített N lett (ugye a 706, 707 az P altípus, mint megerősítetted szállítóként repülnek; a 707 volt tavaly kecsón is [link] és Belgiumban [link]). és a Bevetési Irány 2008-on már látható volt. A 6 felfüggesztőből a külső 2-2 "nedves" lett, kapott, a ZS-7V sisakra GEO-ONV-1 típusú hemüveg rakható, kapott két LCD-t (MFD, Multi-func. disp.), az orrba egy Bendix-King RDR-2000 időjárásradar került ("A terepelkerülő opciót nem igényelte a megrendelő.") és egy SX-16 keresőfényszóró a gép bal orra alá, ami "hemüvegkompatibilis" lesz, ha kap rá szűrőt, meg a többi.

    [ Szerkesztve ]

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák