- Gaming notebook topik
- Computex 2024: analóg árkád kontroller a Varmilo gondozásában
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Mini-ITX
- Acer M511: kompakt projektort próbáltunk ki
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Milyen monitort vegyek?
- Billentyűzet gondom van
Hirdetés
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz
EQMontoya #30414 üzenetére
Ez a realis, nem realis fogyasztast mar sokszor kibeszeltük....
el lehet jarni igy is meg ugy is egy autoval....en nem taposom ki a belet, ami nalam azt jelenti, hogy vigyazok ra ha hideg, hütöm ha meleg (pl egy dpf regeneralas utan sem lövöm le, hanem lehütöm...). Ellenben ha üzemmeleg, akkor haladok es szivesen "versenyre kelek" az esszerüseg hatarain belül es szivesen dobom vissza es lepek oda neki, ha ugy alakul. Mindemellett kapja 10k km körül a Liqui moly olajat es barmi nesz vagy furcsasagot tapasztalok, akkor megy a szerelöhöz es ki van javitva.
Igy hasznalja az ismerösöm is a mazda 6 ost, amiröl beszelgettünk is mar es igy nem 7-8 litert eszik az sem (vagy neki valami sz@rt adtak el es az legalabbis nem annyit eszik
)
raadasul turbo hianya miatt valoban akkor megy ha pörög.....plussz akkor van az a szep muzsikalo hangja
ha valaki 1500 fordulaton valtogat biztos elgurul 6 literrel, de akkor meg nem veszek ilyen autot ilyen motorral. De ugye ez az egesz zarojelben es szvsz el
Nemetorszagban elek amugy, most per pill 0,93 euro körül van a gazolaj es 1.24 euro körül a benzin literje....baromsag....de ez van, ehhez kell alkalmazkodni
(#30413) Integrale
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #30420 üzenetére
Sztem sem, ez szvsz belefér az üzemszerű használat fogalmába. VAG szerint nem. Látod a dízelbotrány se derült volna ki soha ha a tökös amcsik nem húzzák rájuk a vizes lepedőt... Értem én, hogy Európa ipari motorja az autógyártás és borzasztó nagy az érdekérvényesítő képességük de azért ne hogy már a farok, csóválja...
2.0 CR TDI pályán jól eszik, nekem ilyen 6,4-6,8l/100 km, attól függ, hogy külföld vagy itthon vagyok.
"Legacy 2.5-ből emlékeim szerint volt bifuel" - Volt bizony! Kifejezetten a német piacra gyártották, egy nagyon korrekt gáz szett van benne (külön is megvehető amúgy utólag, kb 1M az ára). Némi többlet karbantartást igényel de megbízható, jó technika. Kifejezetten ajánlott kategória (szemben a 2.0D (alias boxerdízel) motorral pl).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
válasz
EQMontoya #30418 üzenetére
Nezegettem öket
mivel munkaba jarashoz es vasarlashoz rövid tavokat megyek, emiatt sajnalom a dizlit
erre jobb lenne a benzin/gaz.
A baj az, hogy azert a gazt sem lehet mindenhol tankolni. Ha hosszabb utra megyek, akkor is kerdes, hogy hol milyen aron tudnam epp a gazt tankolni.
A masik, hogy most a dizel olcso es ehhez kepest a gaz nem sokkal. Dizel ugye 0,90-1,05 között mozog. A CNG gaz (erdgas) van altalaban gyarilag a kocsikban, ez 1 euro felett van.....az autogas (asszem az az LPG) 0,5 euro körül....de azt asszem ugye cng autoba nem lehet tankolni....egyszer utannaolvastam de mar elfelejtettem, de azt hiszem most nem irtam ezzel hülyeseget talan
Gyarilag van pl a Golfban is (TGI). Jopofa es klassz, de draga egyelöre, mert nem regota van....17-20k euro körül van az elsö fele a talalati listaban....es akkor az csak egy golf, 110 lovas tsi motorral.
Szoval egyelöre a dizel alacsony ara miatt nem erdemes nekem masban gondolkodni.
(#30419) Qru semmikepp nem fer es gaz
de pl nekünk is a problemas tsi van, a lancos variacio otthon es annak hallani, hogy kerreg a lanc, ha mar megnyulott....elvittük 60k km nel kicsereltettük, jonapot. Nyilvan ez is gaz es szivas, de nem a vilag vege es ha tudja az ember, hogy ezzel igy kell együtt elni, akkor azert el lehet viselni ezt....ha ceges lenne lehet letojta volna az ember, hogy hidegen inditva valami kerreg par masodpercig.....aztan egyszer csak elszakadhatott volna....csak erre probaltam utalni
(#30421) MunezXBK na jo azert mindennek van hatara....
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
EQMontoya #30508 üzenetére
Ha EU-s akkor 100%.
Tsebacsi: Ez valószínűbb sztem: "a Fabia megállt, hogy betolasson jobbra a parkolóhelyre (a kormány ki van tekerve jobbra), talán töketlenkedhetett is, de a sietősmenedzserSkodának nem volt türelme kivárni, és erőből el akart menni balról. Erre a Fabia nem számított, és lehet, hogy a tükörben sem látta, úgyhogy elindult hátra, ezzel együtt az autó eleje balra kitért. Hirtelen szűk lett a hely, az Octavia meg felszaladt a Fabia bal első kerekére. Erre utal a lökhárító jobb alsó részén látható sérülés is"
Skillet: Nálam tervbe van véve...
#nincsbennetarcsi
-
válasz
EQMontoya #30634 üzenetére
A lehető legkomfortosabb gumit tervezem venni, már ha létezik ilyen 225/40-ben. A nyáriakban most van 6200 km, fotó lent, 30 ezret bízom benne elmennek. Egyesben ritkán gyötröm, viszont ha kenem, akkor száraz úton, kettesben, 80-nál is van, hogy villog a kipörgésgátló. :/
Gumi - ősszel hátul, most elől futott.
(#30635) tomcsi23: Fékről is van fotó, a betét mint az új
a tárcsában nagyon finoman megakad a körmöm (10150 km.), szerintem 80-100 ezret elmennek.
Első fék@brumi1024: én is 8,1-gyel kezdtem!
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz
EQMontoya #30662 üzenetére
Igen, azt észrevettem, hogy ha nem nyomom, hanem ilyen 140 körül haladok, akkor is bekér 11 körül.
Azért is lett ilyen sok egyébként, mert a kanyargós részen meg 2-3-nál nem nagyon váltottam feljebb, ott is szeret nagyon éhes lenni.Qru: Próbálok legalább 500-600 méterrel előtte az objektív felelősség alá lassítani (van, ahol nehéz, mert direkt kanyar után építették). Nem tudom pontosan, de az előjelző tábla csak szükséges kelléke a mérésnek. Ha lenne ilyen szabályozás, akkor nagy öngólt lőnének a 30 méterre rakott táblákkal, mert addigra a gyengénlátó gyorshajtó is lelassít.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
válasz
EQMontoya #30667 üzenetére
to be honest, nem tudom kibírna-e a kocsi mondjuk 300k km-t
a fene tudja. mondjuk sok baja nincs, csütörtökön műszaki, akkor kap új izzítógyertyákat, ha már ott van, mert ősszel nincs kedvem emiatt őjból szervizbe vinni. egyébként elrakok mindent, ha akarja majd a potenciális vevő nézegetheti. szerencsére az előző tulajtól én is megkaptam minden számlát, így azok is megvannak még.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
rbalint88
addikt
válasz
EQMontoya #30786 üzenetére
1,4-1,6 szívó: hát nem, azért én a 3.5 bmw-n is éreztem, hogy megfontoltabb lett 2-300kg élősúly bepakolásától. a passattal nem volt ilyen gond, az 80-nál szépen visszaszúrta 2-be kickdownra és gyí, de szerintem az is többet vesztett a lendületéből, mint egy azonos teljesítményű dízel.
euro5: jó, hát ha valaki olyan nyomorultul használja az autót, hogy tartósan 1500 alatti fordulattal járkál, akkor annak belátható időn belül komolyabb gondjai is lesznek a kettőstömegűvel, amellett, hogy nem halad.
de abban igazad van, hogy újabban elfelejtették normálisan hangolni a gázpedálokat.
havernak van egy megane 3, 1.5dci 110 körüli lóval, megchipeltette. lett kb 140 ló és egy olyan elbaszott karakter, hogy csak na. 1500-tól elkezd iszonyatosan tolni, de 2700-nál (!!!) vége a bulinak... ha még nem vagy szokva hozzá, meghalsz az első országúti előzésnél kb. ehhez képest még az 1.9pdtdi is egy kifinomult, lineáris teljesítményleadású motor. az általam is sokat köpködött 2.5v6tdi legalább szeretett forogni és szépen, lineárisan adta le az erejét, de a mostani 1.9jtd16v is ilyen. városban istenverése egy púposra hangolt kocsival közlekedni, mert vagy a kuplungot és kettőstömegűt nyírod vagy a nyakad zsibbad le 10 perc után...LógaGéza: amit megeszik olajat a motor, az az egr-en visszamegy, azt láthattad. nyilván nem a legjobb, de tekinthető normálisnak, ha csak pár csepp/vékony film és nem tocsog.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
EQMontoya #30789 üzenetére
Nekem más a tapasztalatom Euro 5/6 turbós benzinessel, szerintem pont, hogy kell ezekre a turbó; anélkül már sok Euro 4 szívóbenya is halott volt, pl. Opelek. 4 éve TSI-zek, becsszó szépen veszik a lapot (vagy tudatalatt hozzászokott már a lábam és előre lepadlózom).
Euro 5/6 szívóbenzinesből "csak" M3-at vezettem, az ugye egy másik liga. De nincs is nagyon már értelmes új szívóbenzines.
(Ja! Vezettem még a szomszédasszony Mazda3 Skyactive-ját - kb. 20 métert, jó magas az alapjárat, mást nem sikerült megtapasztalnom.
)
@joamilestoné: feleségemnek volt 2006-os Clio 68 ló 1.5 dci, nekem rövid ideig a mostani C4 1.6 HDI (90). Ezek is ilyenek, városban kis fordulaton nagyon kellemesen mennek, viszont pályán hullák a magas fordulaton hiányzó kraft miatt (mindkettő 5 sebességes).
[ Szerkesztve ]
-
-
deicide
veterán
válasz
EQMontoya #30840 üzenetére
Hát nem tudom, egyszer ha összefutunk, átengedem az OPC volánját egy tesztre, semmi ilyesmit nem csinál, elengedett kormánnyal is egyenesen indul el még padlózva is. Pedig 400Nm. A derékszögű kanyarból kigyorsítás más kérdés, de az az FWD-nél ilyen, el kell fogadni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Declare
őstag
válasz
EQMontoya #30833 üzenetére
En csak ugy siman icipici nyomatekkal es loerövel is sokkal szivesebben vezetek hatsokerekest
sokkal jobban erezni az autot, valahogy kezesebb, finomabb, minden kanyar stb.
(#30853) deicide nyilvan az nem kerdes, hogy megy mint az allat, huz es gyorsul es lehet vele allatkodni....baromi jo lehet ez 100%
de szerintem atülnel egy hatsokerekesbe, hasonlo teljesitmennyel, azt jobban szeretned/elvezned
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Declare
őstag
válasz
EQMontoya #31040 üzenetére
1. Ok, tartossag fontos, adom. Viszont ez a szivobenzin az = örökelet+1 nap sem örökervenyü. En 2 eve követek kb az opel topicot es azota biztos, hogy nem 1 olyan eset volt, hogy kis köbcentis szivo benzinben volt motorgeneral vagy motorcsere es nem azert mert zs@r az opel, valszeg mashol is ez van. A TSI motorok azert regota vannak es nem hemzsegnek a setesett motorok es motorcserek....vannak hibak, de folyamatosan fejlesztik (kb azert uj technologia...)
2. Teherauto feeling...ok...lehet
de azert csak pörög 7000 et ez a linkelt mustang is...azert nem lehet az olyan rossz
3. egy turbo 6 henger nem szolna ugyan olyan szepen, mint egy szivo 6 henger?
4. A bmw az egy erdekes kerdes. Ott levaltottak a 4 hengeres 316i, 318i -t (3er szerianal) a 3 hengere 318i re....hat ezert a 316i vagy 318i nek a hangjat sem kell visszasirni....csereben ez a 3 hengeres legalabb kapott nyomatekot es loeröt, azaz megy is jobban azert. Egy fapad 316i/318i kb semmire valo. Megkapod a hatso kerek hajtas elmenyet, bizonoyos körökben lehet villogni, hogy propeller, de ennyi. Most ez a kategoria a 318i 3 hengerrel.....aki eddig a 316i-t vette, az veszi most a 318i-t es nekik eddig sem szamitott sem a hang, sem a teljesitmeny....a 316i vel ellenben ez lagalabb 10 alatt megfutja a 100 ast es 6 alatt kijön a gyari adat szerint a fogyasztas. Igazabol nem rossz...söt sokkal jobb, mint a 4 hengeres 316i volt. szvsz
A bmw nek is elni kell valamiböl es csak M szeriabol, meg 200lo feletti kocsikbol nem menne igy a szeker
-
Integrale
veterán
válasz
EQMontoya #31040 üzenetére
A 4. generációs Mustang V6-os motorjára igaz amit írsz, 3800 ccm 2500-nál nyomaték, 4000-nél lóerőcsúcs.
5. generációra már nem igaz, 6-6500-nál van lóerőcsúcs és 3500-nál Nm.
Viszont némelyik hengerenként csak 2 szelepes, azok nem is pörögnek annyit.Declare: Eu-ban sok szívó az olajcserével van meghágva, Amerikában 7-10e mérföldenként cserélik, ilyen hozzáállással egy ilyen nyomatékos ős V8-as kimegy a világból.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Declare
őstag
válasz
EQMontoya #31051 üzenetére
Persze, ezt is adom
de irtam is....minden kezdet nehez....de ha kiküszöbölödnek a hibak (es lehet amik most jönnek, ott mar ez meg is van), akkor lehet ez a TSI korszak is jo.szvsz
Az hogy eltünik az elerhetö 6 hengeres szegmens (pl 320i) az valoban sajnalatos
de csak a hang miatt....nekem teljesitmenyben a 320i csalodas volt.
(#31054) lenko hany darab "kis szvo benyast" nyirtal ki vagy barataid, ismeröseid?
Vagy olvastad a Zinterenet?
(masik: "alapbol nem megy" . egy 1.2 tsi alapbol jobban meg, mint egy 1.4 es szivobenzin, pont a nyomatek miatt nem kell nyelgazon menni, mint mondjuk egy 1.4 essel
)
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz
EQMontoya #31078 üzenetére
Na jó...de az egyrészt dupla annyi, mint a keret, másrészt a gumi minden autón költség. Mondi 16-os felniére 25-30k/db egy premium gumi, és kell rá a prémium. Sokan a gumin spórolnak. Öreg hiba.
Annyit számít, hogy hihetetlen. Vizes úton sem veszek vissza, és sosem volt még felúszásom, vagy csúszás, és nagyon jó a tapadás kanyarban is.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Új hozzászólás Aktív témák
- Router gondok
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Gaming notebook topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Elektromos autók - motorok
- Computex 2024: analóg árkád kontroller a Varmilo gondozásában
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...