- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
válasz Mágus2 #35892 üzenetére
Mondtam, hogy nem jó, legyenek szívesek megoldani.
Most ebben az esetben, ha már előre bejelentkeztem és körülírtam a problémát, sőt kiemeltem, hogy akár nagyobb baj is lehet, ők pedig áment mondtak, hogy vigyem nyugodtan, megoldják, akkor vagy oldják meg vagy hozzá se nyúljanak.
Amit csináltak: elvileg raktak bele gázt, jó, nem működik, valami más baja van, ennyi.
Majd mikor kérdeztem, hogy akkor mi lehet? Hát most ennyit csináltunk, a hasad is sok dologtól fájhat, szét kellene szedni.
Milyen meglepő, hiszen ezért hoztam, hogy olyat tegyenek és olyat mondjanak, amit én otthon nem tudok kivitelezni, ezért kértem szabadnapot és előre időpontot.
Na mindegy, így is, úgy is megcsináltatom, csak valahogy az ilyentől falra tudok mászni.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Mágus2 #35900 üzenetére
A jó lett volna, ha lett volna aznap-ot eltaláltad, de az, hogy olcsó legyen, azt nem feltétlen vártam.
A lényeg, hogy fűteni tud, így megfagyni télen nem fogok benne.Köszönöm amúgy a téma boncolgatását, tudom, hogy kicsit túl nagyok az elvárásaim, lehet talán mert tőlem mindig azt várják el, hogy azonnal legyen minden és már akaratlanul is erre alapozok.
Esetleg valami tanács a kihangosítós transzmitter ügyben?
Üdv, Balázs
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #36177 üzenetére
Ezt még a legnagyobb meregzoldek is belátják, hogy önmagában nem elég.
Kiegészítő (rész) megoldásnak megfelelőek a megújulók.
Nem véletlenül ölnek dollár tízmilliárdokat a fúziós energia kutatásba.
Addig meg atom nélkül nem nagyon boldogulunk.
Ld. a németek, akik szént és gázt égetnek az éppen leépítés alatt álló atomenergia termelés helyett, mert áram kell, megszokták a jólétet, csak nem fogják fel, hogy mindez mibe kerül.[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #36177 üzenetére
Nem mén ám az olyan könnyen. A kínaiak a földfémek bányászása okán mongólia egy részét lakhatatlan posztapokaliptikus sivataggá változtatták. Ebből van a cuki kis napelemed.
Fincso, ugye? Nyami!
Egyébként az atomenergia is sok szempontból olyan, mint a gyorshajtás: nem a sebesség öl, hanem a hülyeség.Same rules apply!
-
veterán
válasz Mágus2 #36177 üzenetére
huh, végre van valami téma az autós topikban, amihez értek is (legalábbis fizetést kapok érte ). de nem szeretném teleszemetelni a véleményemmel a topikot. már csak műszaki oldalról is sokkal összetettebb a probléma, mint sokan gondolják és akkor még nem beszéltünk a piaci, gazdasági és környezetvédelmi kérdésekről.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
válasz Mágus2 #36193 üzenetére
Egy 3-as padlóval jobban járna szerintem. Ha lineárisan nő a fordulat és nem szalad fel hirtelen 2-4 ezer között gyorsulás nélkül, akkor patent. Ezzel az elindulósdival inkább csak ront rajta, ha egy kicsit is rossz.
Én példámra referálva simán tudtam indulni kettesben, viszont ha ráeresztettem egy padlót, 2700-nál elkezdett irgalmatlanul csúszni.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz Mágus2 #36193 üzenetére
és aero.
Köszönöm, megpróbálom meló után. Ha már csúszik, akkor mindegy, úgy is cserélni kell...Más:
Tegnap tankoltam MM100-at az OMV-n, srác nézte, hogy milyen autó, és rákérdezett, hogy ugye tudod, hogy 100-ast tankoltál?
Mondta, hogy június 1-től megváltozott a keverék, most már minimum 100-as oktánszámú nyálat adnak. Kíváncsi leszek"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
szőröscica
addikt
válasz Mágus2 #36248 üzenetére
Ha saját vagy céges lenne, nyilván nem néztem volna meg 1000km-es korában, hogy mennyire pörög 6 ezer fölé. De ez egy bérautó, nem érdekelt. Egyébként meg mint írtam, rátankolással az 1000km átlagfogyasztása 6.6 lett, szóval nem volt kitaposva a lelke.
brumi1024: egyetértek, én Octavia 3-ban próbáltam az 1.4 és 1.2 TSI-t, azokban halkabb volt a motor, de nekem ennek a hangja jobban tetszett. És tényleg van 1-2 olcsó megoldás (meglepett, hogy az ajtózseb nincs kárpittal bélelve pl.), de ettől függetlenül nekem irtóra tetszett.
Skillet: Gyors váltásnál nem tudsz rántás nélkül váltani, mert sokkal magasabban van a fordulatszám a lassú leejtés miatt, mint amibe kerül majd a következő fokozatban. Pl. 6500-nál kinyomom a kuplungot, átteszem harmadikba, ráengedem a kuplungot és ekkora tempónál mondjuk 4500-at forogna a motor, de még 5500-nál van, ezért ránt egy szépet. Míg ha rendesen visszaejtené, akkor gázadással szépen, finoman és gyorsan lehetne váltani.
[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
válasz Mágus2 #36273 üzenetére
A "70-nél 2-be" sztorin én is csodálkoztam még a vr4-nél is 3-ba szoktam tolni ilyen sebességnél
De azért bírnia kellene a technikának(#36282) Drakoo
mire gondolsz? Szétkapni a motort, erősebb cumókat bele, rárakni egy turbót, leömlőt gyártatni hozzá meg kipufot, nagyobb benzinpumpa, erősebb féltengelyek... stb stb stb? Van rá egy milka csokid? Érdemes?[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
raczger
őstag
válasz Mágus2 #36604 üzenetére
Számomra az a nevetséges, hogy egy full extrás A4 15 misi... Havernak van egy egy éves A4-e, kb 26k km van benne és már zörög belül, szidta rendesen. Előtte egy 10 éves 200k+ km-es e60 330d-je volt, visszasírja.
BMW-nél is nevetséges, hogy alapból milyen fapad üléseket adnak, még manapság is: [link]
BMW vs Mazda súlykülönbség, közel 400kg... És a Mazdában több a hely.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #36606 üzenetére
Mazda 3 - C szegmens - Golf, A3, Leon, Megane, Civic stb...
BMW 3, A4, Mazda 6 - D szegmens - C osztály, Passat...stb.(#36609) [rvilike]: +1.
(#36610) EQMontoya: Tengelytávot nézzünk, ne belső méretet, nem az alapján megy az osztályozás. A 3-as Mazda BMW változata az 1-es.
[ Szerkesztve ]
-
raczger
őstag
válasz Mágus2 #36606 üzenetére
Ezzel egyetértek, méretben tényleg így van. Az áruk miatt hasonlítottam össze ezt a kettőt
Bátyámnak van egy e60-as bmw-je, összehasonlítva az én 10 éves 6osommal kb ugyanakkora a hely benne (sőt talán hátul az enyémbe kicsit nagyobb a lábtér).(#36607) [rvilike]: Nem is gondoltam, hogy ekkorát téved ennél a hahu.
(#36608) rbalint88: Egy olyan 6ost én is elfogadnék
Rokonoknál voltam tegnap, aztán közölték, hogy ott áll a garázsban egy sl500, sajnos addigra egy sört megittam, de majd legközelebb ki is próbálhatom
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #36613 üzenetére
Úgy hogy egy hangyafasznyival az 1-esnek hosszabb a tengelytávja
és a bömbi drágább
Ezt fölösleges szvsz ide keverni, sose értem attól mert drága miért elvárás hogy nagy is legyen. Vegyél 5-öset, az versenyez méretben az oktávia belsejével, tetszik vagy nem. Egy percig se akart soha az 1-es bmw az octavia ellenfele lenni méretben meg praktikumban, almát a körtével, hiába az azonos tengelytáv.
Attól mert valami drágább, még nem feltétlen lesz mindenben jobb.. vannak szempontok, itt a műszaki megoldások meg építésmód a hely rovására megy igen. Van amiben jobb, vezetési élményre meg kezelhetőségre stb. van amiben meg rosszabb .. neked a hely a fontos (vagy az is), másnak meg más. Van olyan is, ami mindenben jobb de az meg már az 5-ös, az meg annyiba kerül amennyibe, ami mindenben többet tud.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #36613 üzenetére
Persze. De az Octiba nem kérhető se hátsókerékhajtás, se 3 literes motor. És nem is ugyanaz a logó az elején. Aki általában az 1-es BMW-t nézegeti, nem gondolkozik az Octavian. Ennek a hasonlításnak nincs értelme egyébként, egy Honda Jazz nagyobb, mint egy AMG GTS belül, mégsem panaszkodik az utóbbira senki.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #36616 üzenetére
Mondjuk a lánc hirtelen nem értem hogy jön a helyhez meg a szegmenshez de ebben igazad van persze, szégyen.
Ha már egy szegmensből vannak, miért ne lehetne összehasonlítani bármelyiket?
Tengelytáv alapján, de mondom, a gyártó se szánta soha egy percig se az octavia ellenfelének, elhiheted.
Meg ennyi erővel mondom ezt 30 éve lehetne szajkózni a bmw-nél, csak minek? Igen ez ilyen. Igen mindenki tudja eggyel kisebb belül. Minek mindig elmondani, aki helyet akar nem ilyet vesz.
Persze összehasonlítani össze lehet ha akarod, csak sok értelme nincsen, más a két célcsoport, ahogy brumi is írja nincs átfedés szerintem a vásárlók között túl sokDe számomra érthetetlen szempont hogy hátul hajtson, kerül, amibe kerül.
Igen, ekkora méretben ez ilyen kompromisszumokba kerül. Mondom, van olyan ahol nem kell már (akkora) áldozatot hozni, és a többi szempont is érvényesül, az már az 5-ös, az meg annyiba kerül amennyibe.
Ilyen ez a mérnök szakma, mindig van trade-offPresztízs kérdés az egész. BMW meg Audi akkro biztosan jó, ez maradt meg a fejekben. De mindkét márka túl van már fénykorán. Az utolsó valamire való igazi audi nem mai gyerek, és ez sajnos a bimmerre is igaz.
Ezzel egyetértek, én se venném egyiket se manapság.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #37048 üzenetére
Majd meglátogatlak aztán megnézzük.
mod:
M_o_g_y_i: Ha nem kenyérkeresésre kell akkor nem érdemes túl sokat belefeccölni. Most az, hogy rátudok nézni a sajátomra meg pár ismi/ph-társ autójából törlök hibakódot érted arra meg bőven elég egy ELM is ha jól működik.
Nekem van egy ilyen fejlövésem, hogy a kínai cuccokban nem annyira bízom de ez az én egyéni szoc. problémám.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #37347 üzenetére
Persze, nem csak nekik.
De csak a VAG-nal volt meg a csalásnak ez a kifinomult módja.
Ugye nem csak fordulatszámra és sebességre "optimalizáltak" egy uzemallapotot, amikor is teljesíti a normákat, hanem egyszerűen felismeri az autó, ha mérési ciklusban van, amit másnál eddig még nem bizonyítottak.Pumma: pont szrnek rá 😂
Szerinted van kedvenc márkám?
Akkor tévedsz 😉
Ha van is, az biztos nem a Honda.
De bizonygatsd csak, bár nem tudom kit érdekel itt, hogy mi a kedvenc márkám / típusom 😂
Ja es ha végig nézed ezt a listát, akkor bőven talalsz rajta más márkákat is 😉[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #37364 üzenetére
Nem kétlem, sőt, ha csak a teherszállítást nézzük a teherautókkal, hajókkal, az is szép szeletet hasít ki a károsanyag kibocsátásbol. (Ld. TaaT abraja)
Komplexen kellene kezelni a témát, természetesen a személyautók kibocsátásanak a megszüntetése önmagában csak a probléma kis részét oldaná meg, de ahogy a többi rész, úgy ez is elkerülhetetlen, és mégiscsak egy autós topicban vagyunk 😉[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #37382 üzenetére
Jojó, de azok nem tetszenek.
Tényleg ez a kaszni nagyon bejön 😃
1.8T is olyan felejtős akkor?
Ilyen projektekre amúgy se lenne időm és energiám, se kapcsolataim hozzá, ha csak nem vállalod be 😉Vilike: nem veszel egyet magadnak is?
Hiányzik azért a Ford, valld be, tudod, feel the difference.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #37450 üzenetére
Bocs főnök, lemaradtam.
Attol függetlenül ha pár embernek van kedve osszefutni bp vagy kornyeken, simán lehet szervezni ilyet, suzuki topicban kétszer is csináltunk hasonlót.
Persze a videkieknek ez nem opció, de azért sokan vannak a nagyfaluból.És ha már itt tartunk.
Gokart kva jó lenne szerintem.
Ázsia center mélygarázsban nyílt egy új pálya, zsír új gépekkel, átlag bp-i árakon, előtte még utána lehetne a parkolóban kint paradezni 😉[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #41948 üzenetére
És ebben az a szomorú, hogy meg kellett hozzá tervezni a dobfékes agyat, legyártani két félére a megfelelő alkatrészeket, cikkszámokat kezelni, raktározni... Még ha olcsóbb is egy picit egy dobfék, szerintem ezen akkor sem kerestek semmit, tényleg arról szólt, hogy "nehogy túl jó legyen" az olcsóbb modell.
Same rules apply!
-
veterán
válasz Mágus2 #42159 üzenetére
Van cascom (Generali 90 e./év + GFB 30 e./év) viszont az apró sérülésektől nem véd.
Vasárnap egy gombostűfejnyi karcot szereztem tolatás közben a szálhúzott felnin, azóta is bosszant.
(#42163) [rvilike]: 76-os Zeg - Hévíz között. A motorosok hullanak, mint a legyek az első 10-15 kilométeren. Maps: [link] Tükörsima aszfalt, fékezni nem ér...
[ Szerkesztve ]
-
Remekelek28
őstag
válasz Mágus2 #42755 üzenetére
Az a baj,ha épp nem világit,nem tudják kiolvasni. Legutóbb akkor vittem be,amikor villogott,tehát nem folyamatosan,akkor a részecskeszűrő miatt sirt,hogy nem tudta befejezni a regenerálást.Mert ilyen 2 km-es szakaszokat mentem..
De ez most más lehet,mert folyamatosan világit..
Általába mik szoktak lenni a hibajelenségek? valamelyik jeladó,vagy EGR szelep?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs