Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Sziasztok! Van mar valakinek 1.5 t-gdi mhev motorral szerelt autoja? Mik az eddigi tapasztalatok? Dct elony, de nem feltetel
-
rbalint88
addikt
válasz subzero444 #2596 üzenetére
arról legalább van már pár teszt 1.6gdi elantrából nézve azt mondanám, hogy csak az vegye, aki nem akar sietni. városba valószínű élhető motor, tempós országúti haladáshoz valószínű több kraftot szeretne az ember szerintem egy i30 méretű autóhoz kell az 1.4t-1.5t ereje a kellemes haladáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
-
rbalint88
addikt
válasz udimension #2665 üzenetére
Az nem veszes olajfogyi tenyleg. Enyem is eszi kb ugyanilyen utemben, igaz ebben mar 120e km van
-
rbalint88
addikt
válasz udimension #2671 üzenetére
200e Ft az 40liter olaj, ha dragan veszed. Olajcserenkent kell 1-1,5liter. 250e km-t el tudsz menni a pluszban beletoltogetett olajjal a felujitas arabol. Ami egyaltalan nem biztos, hogy megoldja a problemat!!!
En ilyen merteku olajfogyasztas miatt biztos nem bontatnam meg a motort... -
rbalint88
addikt
Szerintem ulesfutes es kormanyfutes mellett nem olyan relevans. Illetve a motornak olyan alacsony a hulladekhoje, hogy azzal erdemben futeni nem tudsz, ha csak alapjaraton ketyeg, arra egy allofutes jobb. Ilyen nagy hidegben is max 2-3 perc utan erdemes elindulni, nem jo sokaig alapjaraton ketyegtetni. Nem melegszik be es a kenese se a legjobb. Fel-1 perc alatt korbeer az olaj, akkor erdemes indulni is.
-
rbalint88
addikt
válasz dangerzone #2822 üzenetére
80% autopalyara, foleg dajcslandiaban biztos nem ilyen kicsi motoros autot vennek. I30-ba keves lesz palyazni, egy i20, kona meretre van kitalalva az az 1.0t.
Nekem 1.5t mhev erkezik, az se egy taltos a szamok alapjan, kollegaknak van 1.4t, az ad megfelelo dinamikat ahhoz a kasztnihoz. A vw csoport termekei altalaban erosebbek a gyarilag megadottnal, plusz 4hengeres, ha csak a ketto kozul lehet valasztani, arra lonek pusztan a motor alapjan
Egyebkent a keves km ellenere nem zarnam ki a dizelt sem, mert palyan fog futni tobbsegeben. -
rbalint88
addikt
válasz vihartigris #2962 üzenetére
Szerintem az a baja, hogy nem szereted elegge. Meg fel is hivja ra a figyelmed.
lassan jelentkezem majd Hyundai i30 kombi 1.5t-gdi dct mhev tapasztalatokkal, 1100km belekerult ket het alatt, tolem szokatlanul. Eddig tetszik
-
rbalint88
addikt
válasz Motion_Blur #2972 üzenetére
Attol fugg, hogy a Jetta helyett vagy melle. Helyette nem javaslom, csak a 2.generaciot, facelifttel
-
rbalint88
addikt
válasz Motion_Blur #2974 üzenetére
Varosba kell akkora auto? Ha jol emlekszem van nektek egy vasalo swift, azt valtana? Szerintem ahhoz kepest nem egy oriasi elorelepes, foleg varosra.
Egyebkent nekem az elso ceed egy tulertekelt auto a piacon kicsit, nem rossz, de szerintem a tudasahoz kepest draga. -
rbalint88
addikt
Nem lehet sajnos. Kollega is megfejelte ketszer
ha lehet is allitani, csak alacsonyabbra altalaban, hogy a garazsokban ne legyen gond
dct valtoval sok gond van, itt 3-4 eves 1.7 crdi tucsonok vannak, van olyan amiben mar ketszer kuplungot es egyszer valtot csereltek gariban, de legalabb egy kuplungcseren mindegyik tul van[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Igen, kenyelmes, tagas, fasza auto. A motorral eddig tudtommal nem volt gond egyikben sem, de a valto bajos. 1.4t-gdi i30-akban is van vele baj a kollegaknal, de eddig nekik csak allitottak rajta, nem csereltek 68k es 85k km futasnal. Nekem meg meg csak 1500km van benne
Ezekbol a duplakuplungosokbol ketfajta kivitel letezik, az olajban futo kuplungos es a szarazkuplungos, na a hunyadi 7dct-je az utobbi, azok altalanossagban kevesbe tartosak. VW-nel se ajanlott a szarakuplungos dsg, amit a kisebb motorokhoz raknak (2.0tsi es tdi alatt).
Megbizhatosagban a rav4 biztos jobb lesz, csak az kutyuben van lemaradva a generaciovaltasig, azok meg meg rohadt dragak. Sok varosozashoz a hibrid amugy jobb lesz sokkal. -
rbalint88
addikt
Uj i30, elvileg 50 literes tank, 2km range-nel a tanksapkaig csepegtetve 46liter ment bele, szoval van rahagyas boven
Igertem reviewt:
Hyundai i30 wagon 1.5t-gdi (159lo/253Nm) mhev dct Comfort - 2020km belekerult 4 het alatt, eddig nagyon tetszik. Fogyasztasa bc szerint 9,5 (40fok, ordito klima, Bp dugo halal) es 5,3 kozott alakul eddig (fout-autout-autopalya 250km-es szakasz, szabalyokat betartva, minimalis klimazassal).
Ereje van, 180-ig jol lep, most mar osszekopott, igy vegigforgatva se “reked be”, 5000 feletti fordulatot nyersebb allapotaban nem szerette fulre. (Sportmodban veletlenul elforgott fole, pedig nem volt ra igeny).
Alapbol mindig ecoban indul, egy-ket benazason kivul nem is igenyli a normal es sport modot - neha hamarabb visszavalthatna emelkedon, meg takarekosabb is lenne. Mivel ez nem N-line kivitel, nincs a kormanyon valtoful, ilyenkor jo lenne, de a valtokarral lehet manualisan valtogatni. Maga a valto gyors, kickdownra vagy nagyobb gazra szepen visszapakol. A tartossaga ugye meg kerdeses. 48V-os mhev rendszer miatt a startstop gyors, nem remeg bele az auto a leallitasokba es az ujrainditasokba sem, eddig talan egyszer indult egy minimalis razkodassal. Vitorlazo mod nagyon tetszik, optimalis korulmenyek kozott ki lehet guritani akar 2km-t is allo motorral.
Carplay sajnos csak kabelen van (ausztral piacon megy wireless is), de stabil, jol mukodik. Hangzas nagyon jo, kb hozza az Audim szintjet.
Menetkomfort alapvetoen jo, szelzaj alig, motorzaj szinten, futomu se dubog, viszont a gordulesi zaj az jelentos, foleg durvabb utfeluleten - gondolkodom a kerekjaratok utolagos zajszigetelesen. Autopalyatemponal is eleg csendes, 180-nal se kell emelt hangerovel beszelgetni. Utasteri anyagok minosege eleg jo, ebben sokat fejlodtek.
Futomu feszes, stabil. Kormany kicsit mu erzetu, ebben biztos benne van a villanyszervo mellett a savtarto is. Gumikkal nem vagyok megelegedve annyira, ez a gyari keverek kevesbe tapados, mint a sima boltban kaphato (Michelin Primacy 4, 225/45R17).
A savtarto mellett utkozesre figyelmezteto rendszer is van benne, utobbi neha kicsit tulparazza, de szerencsere csak csipogasra van allitva, nem fekez bele egy szukebben inditott savvaltasba. A savtarto igyekszik kozepen tartani, eleg ugyes. Sajnos a magyar orszagutak allapota miatt ott ki kell kapcsolni, ha nem akarsz vele birkozni allandoan.
Elso ulesek kenyelmesek, hely is eleg. Hatso labter kicsi sajnos, elantraban legalabb 5 centivel nagyobb volt.
Csomagtarto merete kicsit csalodas, a kalaptarto alatti resz eleg lapos, babakocsi es hordozo kitolti a teret, az elantraban tagasabb volt ez a resz. A padlo alatt van ugyan csomo rekesz, de jobban orulnek, ha a padlot lejjebb lehetne rakni 10-20 centit es annyival kevesebb lenne a lenti pakoloresz. Potkerek nincs, az mhevben opciokent sem.
Osszessegeben szeretem, a valtot kiveve (a tobbi dct-s ceges Hyundai tapasztalatai alapjan) sajat penzen is megvennem, bar akkor inkabb Proceed kellene ugyanezzel a motorral. -
rbalint88
addikt
válasz FollowTheORI #3008 üzenetére
Nem hiszem nekunk sportfutomuves, sogornak s-line sportfutomuves (meg szigorubb) Audi A4 van (2004 es 2007), megis sokkal kisebb a gordulesi zaj. A kerekjarat ki van belelve rendesen. Szivacsos a dobbetet, a sarvedoben is van zajcsillapito. Inkabb kategoria es brand pozicionalas kerdese ez szerintem. Pl kollega tucsonjaban sokkal kevesbe jon be a gordulesi zaj, pedig azon 245/45R19-es gumik vannak. Sztem egyeb teruleten ugyanolyan csendes az i30 is, de a gordulesi zajjal tudnak felfele terelni
ja es fain az autod, jol nez ki ezekkel a felnikkel
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Mindket markanal elegge kotott arakkal dolgoznak, az arlista szerinti akcios arbol mar nem lesz nagy varazslat, talan 1-200ezret meg tudsz alkudni, de kb ott a vege. Nekunk Hyundainal a maxi flottakedvezmenyunk van, az 16%, de az nem a kedvezmenyes arbol jon le, hanem a listaarbol.
Mindenre nehezkes a szallitas, en a helyedben keszletesre vadasznek. i30-at decemberben rendeltuk, aprilisra igertek, juniusban jott… es ez meg egesz jo, mas markaknal hallottam masfel eves(!!!) szallitasi idot is.
Korrozioval tudtommal nincsenek bajok, a garit at kell olvasni mire mennyi van, mert nem mindenre van az 5/7 ev. Alapvetoen megbizhatoak, ami biztosan problemas tud lenni, az a DCT valto, de uj autonal igazabol azzal se kell foglalkozni, el kell adni gari vege elott fel evvel es akkor biztos nincs fejfajas. Nalunk eddig a Hyundaioknal minden valtoproblema garanciaban lett javitva, massal meg tudtommal nem volt baj.
En a fentiek kozul a Proceedet vennem. Szerintem zseni a forma, a legeuropaibb a belter es jo tagas is. Kona eleg pici belul, plusz a SUV felar miatt kicsit atveres szvsz. -
rbalint88
addikt
Ha olyan a csomagtarto alja, mint az i30-ban, akkor ja, katasztrofa. Ezt leszamitva viszont nagyon jo ez az 1.5t-gdi jol megy, nem eszik sokat. A varosi dugoval nem tud mit kezdeni, ahhoz rendes hibrid kell, de varoson kivul keveset eszik.
Volkswagen csoportnal ugyanilyen valto van, azokkal is van baj. Konkretan a kuplung fogy el a Hyundaioknal, ami eleg huzos osszeg (500+), de van amelyikben komplett valtot is csereltek. A 3,5 eves Tucsonokon mindegyiken volt mar legalabb egy kuplungcsere gariban.
A hagyomanyos olajkavaros automatak jobbak, illetve VAG vonalon az olajos dsg-k, amik a 2.0 motorokhoz vannak. Vagy hibrid Toyota Corolla v C-HR, de az meg szerintem belterben le van maradva az i30-hoz, de foleg a ceedhez kepest.
Egyebkent lattam meg hirdetve 1.4T nem hibrid proceedeket egy-ket honapja, de annal ugy keszulj, hogy Bp-n a dugoban 9 korul eszik. -
rbalint88
addikt
Ioniqban is dct valto van, en attol tartanek kicsit. Maga a tipus nem rossz, felesegemnek egy full villanyt akarunk venni belole - fl elottit, hasznaltan. Az belterben meg kicsit gyengebb minosegu, viszont nincs rajuk panasz. Kb egy i30 fastback helykinalatat adja. Utana kell kotorni, hogy az ioniqokban levo dct mennyire problemas, mert abban mas van, csak 6 gangos, lehet az erosebb konstrukcio.
Mas markat neztel? Nem lebeszelni akarlak, csak olyan szempontbo kerdezem, hogy vegigulted-e a kinalatot ebben az arkategoriaban vagy azert ezek, mert a HyundaiKia megbizhato? -
rbalint88
addikt
Nem tudom hibaztatni. Ment a klima vegig es gyakorlatilag az M1/M7 bevezeton levo vedatol lepesben lehetett haladni a Deli palyaudvarig.
eddig a 2500km atlaga 7,6 bc szerint, tobbnyire ilyen varosi vergodessel. Az elantraban 7,7 volt a bc szerint a 18000km atlaga, amennyit nalam volt. -
rbalint88
addikt
Biztosan sokat dragul a facelift. En kb 3-500ezer koze tippelem. Alkunal a szett gumi kb felejtos, a metalfeny meg mondjuk egy gyari szonyegszett kb realis.
Hitel: lehet a szemelyi kolcsonnel jarsz a legjobban. De szvsz autora nem veszunk fel hitelt, max akkor, ha ugy jobb a konstrukcio es megvan a fedezet. Egyszer akartunk hitelezni autot, de nem tudtunk volna mosolyogni hozza, igy inkabb maradtunk abban a kategoriaban, ami megvolt kpra
-
rbalint88
addikt
A 3035-os hozzaszolasban van a recept
-
rbalint88
addikt
Hat ez eleg troger munka. Ugy nez ki, hogy nem volt megfeleloen letisztitva a lokos felulete, de legalabb vastagon lett gittelve. Az, hogy levelekben hamlik a festek, sajnos normalis, viszont a mely kavicsnyomok csak a vastag gitteles miatt tudnak kialakulni, az meg hogy a lakkot ledobja a gittrol szintugy. Sajnos erre csak egy megoldas van, normalisan ujra kell fenyezni, de nem vakolva… egyebkent neked ilyen futassal megerne lefoliaztatni a fenyezes utan kavicsfelverodes elleni vastagabb atlatszo foliaval.
-
rbalint88
addikt
válasz TaylorPro #3100 üzenetére
Csodat nem kell varni egyiktol se. A rapid egy olcsositott, hosszitott es keskenyitett fabia, kb dacia+ minoseg.
Hyundai-kia generaciorol generaciora, sot faceliftrol faceliftre jobb beltereket csinal, a motorokrol meg nincs akkora visszhang, mint ami a tsi-krol volt. Ettol persze nem biztos, jobbak - es biztosan tobbet esznek. -
rbalint88
addikt
Birni birja a literes papirswift is, csak nem esik jol
az 1.5t-gdi mar boven kellemes palyan, 180-ig jol huz, 150-nel 3000 alatt forog kicsivel a 7gangos dctvel. Es nem is eszik sokat, 6-7 kozott lehet vele dinamikusan palyazni (140 utazo, a problemakat gyorsitassal es nem lassitassal kezelve) -
rbalint88
addikt
A profeta szoljon beloled
“5 év mulva kb áttérni villanyra egy használt 3-4 éves ID3-mal 5-6 mill körül”
mi majd 2017+ e-Golf es Hyundai Ioniq kozul vesszuk valamelyiket felesegemnek jovore, de nem hiszem, hogy az altalanos autodragulas mellett ennyire le fognak csuszni az arakja, ma fullosan kikeraztam az i30-at, rendesen le is waxoltam az eddigi gyorswax helyett, ilyenkor azert eleg nagy ez az auto
egyebkent a 160 lovas 1.5t-gdi eleg jol megy es palyan jol is fogyaszt, nem azt mondom, hogy nincs ertelme mellette a dizelnek, de nem lennek meglepve, ha tartos 160-as palyazassal max fel liter lenne koztuk. -
rbalint88
addikt
Hyundai i30 1.5 t-gdi mhev dct kombi:
A motor eddig jo (4000km, eddig se vizert, se olajert nem sirt). Dct valtonal sok jobb van, de dugoban meg mindig sokkal jobb, mint kavarni a gulyast varhatoan lesz baja, raadasul identol valtoztak a garancialis feltetelek es a
kuplungra csak ket ev van, kis szerencsevel megdoglik addig es nem zsebre megy a csereje (4-500k).
Az i30 eseteben a hatso labter eleg kicsi, a csomagtarto szerintem az also rekeszek miatt nem a legjobb terkihasznalasu (ket szinten rogzitheto padlo jobb lenne), de a ket babakocsi siman befer - mondjuk sok minden mas mar nem
Fogyasztas: 8-9 kozott eljarsz vele, en bp-i dzsihadban jarok vele tobbnyire, par videki uttal bemegy 8 ala. A 4000km atlaga eddig 7,8l, ebbol kb 2000km munkaba jaras, 1000km tempos autopalya es 1000km orszagut vagy lassu palyazas (110km/h korul). Utazasnal jol tud fogyasztani, tempomat 150-nel is megvagy 7liter korul, 110-120-szal 5,5.
Rendeles: decemberben rendeltuk, aprilisra igertek, juniusra lett meg. Azota elvileg hosszabb lett a varakozaso ido. Alku nem nagyon van, flottaskent is fix savok vannak es egy forintot nem engedtek mar azon felul. -
rbalint88
addikt
Csak a potkerek helyet. Legalabbis a totalcaros 1.5dpi tesztben ugyanazok a tarolodobozok vannak a csomagtartoban, csak alatta ott a szuksegpotkerek. Szerintem rossz megoldas igy, jobb lenne, ha le lehetne rakni a csomagterpadlot a lemezig es a belso elvalasztok alacsonyabbak lennenek. Kb 8-10 centivel lehetne igy lentebb a padlo, ami borzaszto sokat szamit.
-
rbalint88
addikt
i30-am van cegesben ezzel a motorral. Jol megy, de nem elmenyauto 6,9-ert az olcso a mai viszonyok kozott. Garancias felteteleket nezd at, hogy a valtora mennyit adnak, hyundainal mar a kuplungra csak ket ev, de megeszi a DCT sajnos - sztem ez nem korrekt, manualisnal OK a ket ev, de az automatat nem tudod ugy szetrugni, az maganak szabalyozza.
Ceed beltere minosegibb, a forma is europaibb, igy en nem eroltetnem az i30-at. 7 liter optimista, de 8-bol biztos kijossz (nekem aranyaiban hasonlo felhasznalassal a
dct-s i30 kombi 7,5 bc szerint nagy atlagban, de sima bpi atom dugokban 10+ is szokott lenni… palyan 6-7 kozott megy 150-nel is, 120 korul meg 5-5,5)
Ha a GT line tetszik, azt vedd, de sztem ne sporold le az ADA csomagot. Maganszemelykent en manualist vennek belole, cegesben kevesbe para, ha megkotlik a valto. -
rbalint88
addikt
válasz Gravity1234 #3173 üzenetére
Nekem az 1.6gdi elantra is olyan volt, hogy 7 ala sehogy se ment, de a legbrutalabb dugoban, ordito klimaval se ment 9 fole. Szvsz normalis a fogyasztasod.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
Ahh, azt hittem az 1.5 turbohoz alapbol jar a mhev rendszer, mint a hunyadinal, nekem az van cegesnek, csak a dct valtoval.
enyem is sima h7, de tok jol latni vele (miota feljebb allitottam es mem csak 10m-t vilagit meg ), en a tompitottba raktam picit hidegebb fenyu izzot, a gyari nagyon sarga, ezzel feheresebb a feny.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen