- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- DUNE médialejátszók topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
2024 - Íme a 20. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban többek között érkezik a Ghost of Tsushima PC-s kiadása.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nrg.960 #197273 üzenetére
Ennek sem állt be biztos a dereka mert kirúgták és most nem kell ülőmunkát végeznie.🤭...belegondolni is rossz mi van ha elől fékeznek miközben ő táncol a kormány mellett. Remélem ilyen "derékfájós" nem kerül soha mögém az autópályán.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz nrg.960 #197270 üzenetére
Kitüremkedve nekem sincs, de az első mr-en azt mondták, hogy ha csak a felvételt nézik, akkor irány a műtő. De mivel (addigra már) nem volt bajom, azt mondták, akkor edzés. Már biztos írtam ide, de a sérv nem azért van, mert csak úgy elkopik (meg rossz tartás, meg rosszul emelés), hanem mert a gerinctartó izmok (=core) gyengék. Ha a core izom erős, akkor az tartja meg a távolságot a csigolyák között, így nem kopik a porc. Ha gyengül, akkor jobban terhelődik a porc, ha ez mellé még rossz testtartás is párosul, akkor félrekopik. Nagyon sok ismerősömnek akkor jött elő, amikor a "mozgalmas" fiatalság után leült melózni a gép elé. Vicces, hogy például ha valaki cigizik, annak később jöhet ki, mert bizonyos időnként felkel, de vagyunk páran, akik ha leülnek, akkor ülnek 2 órát egy helyben. És ha melózol, akkor nem figyelsz a testtartásodra. Meg van a helyes ülő/-fejpozíció, meg a lábad ne legyen keresztben, szóval összetett. És nem az sztk-s dokikra kell hallgatni, hanem aki sportolókkal foglalkozik. Nekem a kórházban azt mondta a dokinéni, hogy a bringa az még egészséges embernek se jó, mert görnyedve tekersz, meg a padkák, meg a .... menjek lovaglni meg úszni. Na most előtte 2 nappal úgy ültem a wc-n, hogy tartottam a kezemmel magam, hogy ne legyen akkora súly a gerincen, de a lovaglás biztos segített volna. Illetve utána a gyógytornász csaj mondta, hogy már ezerszer kérték a doktornőt, hogy ne azt mondja, hogy úszni menjenek, mert mindenki úgy fog úszni, hogy mellúszásban, a fejét kiemelve a vízből, és az a legrosszabb a sérvesnek. A hát- és gyorsúszás a jó, de azt meg nem nagyon tudja 20-30 percig csinálni olyan, aki amúgy nem szokott úszni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
FőDudu
addikt
válasz nrg.960 #197455 üzenetére
En egyszer adtam kolcson a bringamat valakinek, visszahozta levett hajtokarral.
Nem tudom hogy tudta elhagyni a hajtokart rogzito csavart.Szerencsere bringas boltban volt ugyanolyan - ami tiszta szerencse, mert a Race Face Ride XC nem atlagos sarki cucc. Es mai napig nem tudom hogyan jott le, mert altalaban a csavar kivetele utan is speci szerszam kell a hajtokar lehuzasahoz.
FőDudu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nrg.960 #197470 üzenetére
Itt már nem is nagyon értem a láncvonalat mert még szabályozni sem lehet hisz préselt hajtóműcsapágyak vannak mindenféle hézagolás nélküli hajtóművekkel. Van itt 52mm-56,5mm között minden láncvonal ami szem és szájnak ingere. ...de, hogy ennyit jelentene 4,5mm ( a maximum a 2 véglet között) azon a majdnem 100mm-es soron, az számomra azért fura.
#197471velizare...nem kell alsó vázvédő fólia sem.
#197476J.C.G...valahol hátha van egy lyuk, ha nem máshol akkor valamelyik láncvilla alján, végén, állítsd egykerékre mosás után és figyeld hol folyik ki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz nrg.960 #197521 üzenetére
Felteszem éppenhogy már 6 számjegyű, és nem éppenhogy még...
Ismerős gondolkodik hogy egy régi megkopott karbon outi vázat+villát kellene kicsit kezelésbe venni - régi átlátszó lakkot le és új átlátszó lakkot fel, ennyi lenne, tud valaki ajánlani valamit?
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
trialboj
őstag
válasz nrg.960 #197519 üzenetére
Lehet tudni valamit Grin mester eddigi munkásságairól? Engem is érdekelne majd egy egyedi festés, ha lesz olyan szerencsém hogy találok egy új gépet ever. Érdekelne mit tud megcsinálni, mert sok különleges festést láttam, ami lehet drága, de ha tényleg minőségi munkát végez és a design is jó, akkor emelheti a bringa értékét.
A nyereg témára kösz a tippeket, kár hogy csak a SQlab 612 Ergowave volt konkrét ajánlat, ez nagyon drága nekem, illetve 1x már volt ilyenem pontosabban egy hasonló, nem emlékszem a pontos típusára(sárga matrica volt rajta), a lényeg hogy 3 hétig kínlódtam vele, nagyon kemény volt, nem tetszett egy kicsit sem, hiába olvastam róla jókat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nrg.960 #197824 üzenetére
Mibe fájt ez így összesen, anyaggal, munkadíjjal mindennel? Egy ismerősömnek most festették úgy le (az általam csak pénznyelőnek titulált projekt keretén belül, a hozzá ugyanakkor érzelmileg erősen kötődő, amúgy meg már korábban eltört és meghegesztett 26"-os vintidzs vázát), hogy szétcseszték festékkel a menetet a középcsapágy házban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nrg.960 #197843 üzenetére
Itt nem maszkoltak rendesen és 2 helyen odament a festék ami csak rontott azon, hogy a kolléga ( inkább irodakukac mint műszaki ember) meggyötörte előtte...és gondolom utána is, hisz ott nagyon kell vigyázni ne kapasd félre a menetet mikor behajtod a monoblokkot.
jjeahh...olvasom, olvasom és agyalok mikor írtam én ezt, mikor volt ennyi időm rá...aztán rájöttem, hogy ez f4lcon keze munkáját dicséri, én csak segítettem ideilleszteni (javítani valamit amit utólag észrevett, hogy hibás? ).
Ami váltódat illeti, ha felfele jól megy, de le sehogy sem, majd lazítva le már pontosan jön (vagyis nem 2 sebességet stb.) de már fel nem veszi akkor a fül lesz görbe. Ha lazítgatás után egyszer csak lefele egyből kettőt esik akkor a bowden nem csúszik rendesen, de ha szépen le esik egyet, majd aztán felfele nem megy, vagy fordítva, felfele megy egyet szépen és le már nem, akkor a váltófület kell megegyengetni...mind2 irányban, vagyis függőlegességben és a váz tengelyéhez viszonyított csavarodottságában is. Én középre szoktam tenni láncvonalba a váltót és félszemmel belenézek hátulról fent és lent a lánc esetleges csavarodásába, meg a váltó függőlegességébe. Tízes váltó agyonkopva is jó kellene legyen...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
itouchfan
senior tag
válasz nrg.960 #218075 üzenetére
Panaracer Gravelking SK vagy SS
Vagy valami jól gördülő, száraz terepre való CX külső (ugye az 33mm), nekem most 35 mm Conti Speedking van fent és meglepően jól gurul aszfalton.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #218075 üzenetére
hát nem tudom, most egy 40 mm-es tufo speederot raktam fel a biciklire, de földúton 3 bar fölött ez is ráz, akkor a 32-es mennyivel lenne kevésbé komfortosabb?
amúgy milyen hátránya van a nagyobb külsőnek, nehezebb darabja 5-10 dekával?
nézd meg a rolling resistance oldalt, jól gurulnak azok is: [link]32 mm-esben kis választék van (meg nagyobb szívás tubeless felrakni), 35-36-tól már jóval nagyobb.
-
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #228789 üzenetére
gravel + egyenes hát, akkor pontosítsunk, hogy mit is értünk gravel alatt.
a felhasználás módját, azaz egy mindenest, aszfalt+ földút + könnyű terep vegyesen?
vagy hogy egy kb. endurance geometriájú bicikli, csak nagyobb külsőt is fogad, azaz koskormány is kell?egyenes hát = nagy stack:reach arány, kb. 1,55 fölöttit kellene nézni, ez pont alacsonyabb magasságnál lehet problémás, felül lehet lőni a vázméretet, hogy az arány jobb legyen, de akkor meg kompenzációként rövidebb stucni kell, ez meg a kormányozhatóságot befolyásolja.
-
válasz nrg.960 #228799 üzenetére
Országúti méretben ehhez a magassághoz olyan 51-53 közötti méret tartozik. Szerintem 53-as már nagy is lehet, inkább 51, vagy 52. 54 még az én 175 centimhez is nagynak érződik néha, de még használható, az új bringám 53-as, az nekem pont jó.
A kormánymagassággal kehet játszani, nekem sem full aero a póz, lehetne még lefelé menni. Profik szerint lejjebb kéne lenni a kormánynak, mint az ülésnek, nálam kb egy szinten vannak, de van egy kis játék felfelé is. Szerintem gravelnél pláne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #228799 üzenetére
a merida silex az valóban elég magas bringa, 606-os stack S-es méretben, o.O
ezzel a magassággal gyártótól függően S vagy XS lesz a jó méret.
acélból nehéz lesz olcsón kihozni, sőt igazából inkább nem lehet. újonnan kb 5-600k fölött fog indulni a bicikli
genesis croix de fer, ribble cgr 725.régebbi vázakból meg nem fogsz ilyen külsőt fogadót találni tárcsafékesből, canti/v-fék koskormánnyal meg macera a dolog.
-
Ringman
nagyúr
válasz nrg.960 #228805 üzenetére
biztos van még pár acélvázas gravel, de ezeket jobb esetben is csak eu-n belül tudja megrendelni, itthon kb esélytelen, egyedül a csepel deepspace van (ha még gyártják), de az is kb 500k sorával [link]
ahogy nézem van még "belépőbb" szint is, clarissal Marin NICASIO - 14 kiló, ezt tuti nem venném meg: [link]
de a geo-t majd figyeljétek, jellemzően max 3 cm-t tudtok emelni a villán, meg olyan is szokott lenni, hogy az XS vagy S méret csak 27,5-ös/650b-s kereket tud fogadni.
-
senior tag
válasz nrg.960 #228799 üzenetére
Nekem a Giant Contend AR2-s ből S-s méret lett a jó 175 cm-hez...
Neki inkább az xs-lenne jó az ajánlás alapján....
[link] de kb bármelyik gyártó oldalán ott a mérettáblázat....
Ebbe 38-s gumit írnak maxx-ra de szerintem 40-s is belemenne....
Az durva, hogy a 2020 végén a 2021-s modell 420 ezer volt, most meg 530 ezer................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
fulton
addikt
válasz nrg.960 #229158 üzenetére
hogy ott milyen jó idő van, itt meg szakad egész nap nap és nap...
és egyébként gyönyörű lett a kép
#229159jjeahh:
belegondoltm hogy amilyen telek voltak eddig, alig hó sokszor száraz...igen, úgy döntöttem kitolom a lehetőségeimet. most lesz a tapasztalás mit hogy. ahogy tudok próbálok rákészülélni
korábban linkelt nadrág nagyon jól viselkedett a 6 órás kintben 16-11 fok közt, de alatta már szerintem kéne valami alá. valami hasonló mint pl amit felülre veszünk aláöltözet féle anyag.
ezen is van fényvisszaverő csík, piszok jó hordani és tekerni benne szóval ez bevált. nagyon minuszban nem hiszem hogy fogok turázgatni, mert nem feltétlen lehet egészséges több órán át kerékpározni terhelni magam, hideg levő lélegzés stb... de talán olyan 0 kicsit alatta hőmérsékletig igen. de valahol óvatoan is kellesz ezt tapogatni, mert a minapi 6 órás tekeré után is, nem voltam jól. és az egészség fontosabb. szóval, nem tudom még hogy a hideg, vagy az öltözés nem megfelelősége az okozója, netán a hirtelen megterhelés (sok hét kihagyás után)[ Szerkesztve ]
-
-
Toobee
veterán
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz nrg.960 #233343 üzenetére
Én akkor csináltam az A távot.
C is frankó mászással kezd, egyből Salzberg, Rossalm, 2 óra majdnem egybefüggő felfelé...B is kemény,az 10km/1000 szinttel kezd, majd még egy pici mászás utána és jön C táv egy az egybe.
Ha így maradnék erőnlétileg mint most, akkor nekimennék az A távnak simán, de igazából jövő héten lenne a legjobb :-) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nrg.960 #233425 üzenetére
Beállítások szerint (kihúzott nyeregcső, sok távtartó a stucni alatt) jó magas lehetsz, ugyanakkor érthetetlenül előre van tolva a nyerged. Homályosíts fel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz nrg.960 #233429 üzenetére
2 éve bringáztam "rendesen" amikor lenyomtam az A-t, előtte semmi, 2015-ben vettem rendes biciklit.Ma már mindent teljesen máshogy csinálnék mint akkor. Nem mennék azokkal akikkel akkor, máshogy-mással frissítenék, sokat lefogytam azóta, jóval jobb az állóképességem stb...
-
addikt
válasz nrg.960 #233432 üzenetére
Hát szerintem nem. Már a covid előtt is igaz volt, hogy árban adhattam volna el, mert jó autót csináltak relatíve olcsón. Nem mellesleg az utolsó szívóbenzinesek egyike, így emiatt is nőtt meg rá a kereslet.
Nincs is értelme eladni egyébként, mert nem tudok mit venni helyette.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
válasz nrg.960 #233513 üzenetére
Sok kesztyűt kipróbáltam már, mert nekem is extrém fázós a kezem, gyakorlatilag senkit nem ismerek, akinek ennyire fázós lenne. Végül ilyen Coolchange vált be eddig a legjobban, sajnos alin már nem találom ezt a modellt, de biztos van hasonló, vagy jobb is:
Kissé merev, de nem vészes és egyáltalán nem enged át semmit a menetszélből, olyan, mintha valami műanyag zacsira ragasztott háló lenne, a tenyere meg mű(vegán )bőr. Ez sem tökéletes, de már nagyjából tudok tekerni anélkül, hogy állandóan lefagynának az ujjaim. Rájöttem, hogy ennyire durván fázós kézzel nálam ezek az aranyszabályok:
- a kesztyű egyáltalán, de semmi, nulla menetszelet ne engedjen át! Polár, sőt, random softshellek kiesnek emiatt és kb minden ami valamilyen szövet, kivéve, ha van benne valami szélálló réteg. Ha átengedi a menetszelet, pillanatok alatt lefagynak az ujjaim
- picivel nagyobb kesztyű ideális, így szükség esetén lehet alá húzni egy selyem alá kesztyűt. Próbáltam kétféle merinót is, de semmivel nem jobbak és nagyon hamar szétmennek
- indulás előtt 5-10 percel érdemes felhúzni a kesztyűt, hogy melegedjen bele a kezem, ha ez megvan, akkor már megtartja a meleget, legalábbis amíg le nem húzom... Ha tekerés közben nagyon lefagynak az ujjaim, akkor is segít, ha megállok és hagyom, hogy menetszél nélkül belemelegedjen a kesztyűbe a kezem, utánna már nem fog fázni
- egy téli kesztyű a csuklónál legyen hosszú, különben a hideg tönkreteszi az ízületeketHa valamit találsz, ami beválik, megoszthatod, mert engem érdekelne . A Coolchange mellé-helyett nem ártana még egy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nrg.960 #233521 üzenetére
Nekem ilyen van (felnőttben és kékben) , de bár kezem nem fázik benne, nem az igazi ...el tudnék képzelni jobbat, melynek csuklója hosszabb és jobban mozog benne a kezed is, jobban is érzed mit csinálsz...ez például érzetre is jobb (próbáltam), de drága és...sárga.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest