- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mini-ITX
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- AMD-s szerverprocesszorokhoz való, készre szerelt vízhűtés a SilverStone-tól
Hirdetés
-
2026-ban hozhatja saját IGP-jét a Samsung
ph Persze nagy kérdés, hogy mennyire lesz majd valóban saját tervezésű.
-
5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
it Tim Cook újfent megerősítette, hogy nagy AI-tervekkel rendelkezik az Apple. És várhatóan alacsonyabb költségekkel valósítja meg azokat, mint a riválisai.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_Sci
őstag
válasz bexinho23 #71298 üzenetére
Szedd szét, hátha van több lyuk a rugó végének, amivel be lehet állítani a feszítést. Ha nincs, hajlítsd meg kézzel. Érdemes mindkettőt kihajlítani kicsit, mert akkor az állító csavarnak lesz tartaléka.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bexinho23 #71298 üzenetére
Látom mind2 rugófeszítő csavar csontra be van hajtva. Én azzal kezdeném,hogy a jól működő oldalon elkezdeném a csavart kitekerni,míg annyira nem gyengül,hogy a túlsó is megmozdul.Persze előtte takarítás és kenés neki a forgáspontoknál.
kircipeti...valószínű,hogy a kérdéses,vagyis legtöbbet használt sorok cserésre koptak.Azt viszont furcsállom,hogy már 7000-nél 3 lánc és egy sor odalett! Erős lábak vagy hanyag karbantartás kell ahhoz!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz bexinho23 #71349 üzenetére
Nekem ilyenem volt, Avid FR5 fékkarral használtam, nagyon bevált. Jó vélemények vannak róla. Avid sd5
Ára sem vészes. Avid
A gyári pofát lecseréltem erre. KLSKLS Így még jobb lett a fékhatás.
Most már a lányom bringáján van, Ő is elégedett vele.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bexinho23 #95121 üzenetére
Erős, széles fénye van, drága, viszont AA elemmel működik. A fényerejét úgy kell elképzelni, mint bármelyik random Aldi/Lidl lámpát, csak ez egy komplett főútvonal sávot beterít, és még a padkára is jut fény, az Aldi/Lidl meg ugyanezt egy kb tenyérnyi helyen hozza. Azokból én hármat használtam, hogy legyen valamekkora terítése . Erdőbe nem nagyon ajánlott, mert felfelé hirtelen ér véget a fénye.
Igen, tudom, megint B+M reklám vagyokViszont át kell gondolni, milyen akkut tesz bele az ember, mert bizony megrángatja a bajszukat. Nem rég volt szervezett éjszakai tekerés, és a négyes csomagban az egyik akku már gyorsan merült, szóval volt vele baj. A kb 1 órás tekerés alatt úgy át is melegedett, hogy megolvadt az akkutartó alkatrész a lámpában
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bexinho23 #95128 üzenetére
Drága: egyszer kell beleölni a pénzt
Akku: minőségit kell venni. Az enyém valami holland cucc, már megszolgálta a magáét. Most Auchanossal (nemröhög) próbálkozom. Feltűnően jó akkuik vannak.
Vagy Elem: ez utóbbi meg nem fog felforrósodni szerintem, cserébe másfél-két óra alatt kb megesz egy garnitúrát.A teszt videókat meg egy csipet szkepticizmussal nézd, mert minden lámpa olyan fényárt csinál, hogy csuhajj, aztán ha használod is, akkor rájössz, hogy még a legjobbal is épp csak észreveszed a gödröt.
Legalábbis szerintemRaiZka
Ennek a 3 ledes változatát vettem "derítésnek" (erdőbe pl), de a B+M erősebb Ennek köze lehet a hamis XM-L ledekhez
Látni mondjuk lehet vele, az tény.
A videóban látható a chip mérete alapján talán még nem kamu ledes.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tufa_
aktív tag
válasz bexinho23 #95128 üzenetére
Esetleg mint otlet.. Nem tudom hogy magyarorszagra szallitjak-e (itt Angliaban Amazon Prime eleg eros extra, sok termek aznapi vagy legkesobb masnapi ingyenes kiszallitas es elkepesztoen jo ugyfelszolgalat/garancialis ugyintezes, szoval amit lehet en onnan veszek..), nekem ilyen van es eleg jo.. Igazabol pont ketszer erosebb mint amennyit elkepzeltem belole, es az aksi is joval tovabb birja mint amit megadtak ra..
-
makoss
addikt
válasz bexinho23 #95138 üzenetére
Én előre akkusat vettem, NiteRider Lumina 1100 OLED Boost lámpát, drága, de nagyon jó fénye van!
Ha nem biciklizek, itthon is jó valamit világítani veleKülföldről nem rendelek semmit, csak itthoni boltból! Vagy újat, vagy semmit! "A kötözködés a bunkóság melegágya!"
-
FireKeeper
nagyúr
válasz bexinho23 #127630 üzenetére
nem lehet hogy a hajtóműn a lánctányér ferde, és a lánc hozzáér az első váltóhoz? esetleg ha az első váltón a limit csavaron tekersz egy kicsit?
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
kacsyx
aktív tag
válasz bexinho23 #127630 üzenetére
Nem tudom alu vagy karbon a géped, de nekem anno a láncvilla-középrész hegesztés volt repedt és produkálta ugyanezt a kattogást. Érdemes állványba fogni a vázat és kicsit megmozgatni a kereket kivéve a láncvillát. A varratoknál látszódni fog ha repedt.
Sőt, még ez is ugyanígy volt, hogy egyik oldalt erősebben hajtva, vagy egyik oldalra kanyarodva nem volt kattogás, másiknál kattogott...[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bexinho23 #127622 üzenetére
Ezek a rejtélyes kattogások sajnos jellemző problémák, és néha még gyakorlott szervizesnek is fejtörést okozhat. Ha a monoblokk új, akkor azt kizárhatjuk. Lehet a pedál, akár a pedál csapágya, vagy a pedál meneten nincs zsír. Pattoghatnak még a küllők is. Kattoghat a kormány kormányszár rögzítésed, oda is kellhet zsír. Nyeregcső a vázba, nyeregpálca.
A magasnyomású mosót kerülném.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Teasüti
nagyúr
válasz bexinho23 #163242 üzenetére
A fogáspont mennyire határozott rajta? Ha eléggé deszka, csak beljebb van akkor csak vidd ki megrázatni kicsit a pályán, adjál neki pár kemény satuféket és majd beáll az olajszint, meg kirázódik a bubi talán ha beszorult a nyeregbe vhol.
Ha meg nyúlós, akkor indulhat a hibakeresés. -
őstag
válasz bexinho23 #184960 üzenetére
a mit érdemes, meg a mit kell között lesz különbség, és egy komoly szervizes látni fogja
egész éves ridegtartás után javasolt a forgó alkatrészek átnézése (csapágyak, agyak) esetleg kenése, a kerekek centrírozása, láncnyúlás mérés (ha kell csere) és a bowdenezés teljes cseréje (külső+huzal)
ha nem egy sarki "szakemberhez" mész aki "okosba" megcsinálja, akkor ez 20-50 ezer forintszerk: a bowdenek cseréjével ugye default jár a váltók beállítása grátiszban
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz bexinho23 #196083 üzenetére
nekem Bryton RIder 320-as van, mert nem akartam térképet, csak rögzítést, de ha nem fáj a 40 körüli ár (36-ért vettem újan), akkor szerintem megéri a többletet a 15-öshöz képest, jobb használni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz bexinho23 #242728 üzenetére
#242500 Itt írja a kolléga részletesen; tisztítás, olajozás, LETÖRLÉS.
Csak a lánc beljesében van szükség az olajra, kívülről mindenhol elég a szárazrongyos letörlés után maradt filmréteg. Így sokkal kevesebb koszt szed össze.
Tekerések között is érdemes a láncból kiizadt kevés olajat letörölni, főleg a láncról. 1-2 perc az egész.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz bexinho23 #242730 üzenetére
WD40 Specialist PTFE
Weldtite TF2
- Ezeket szokták ajánlani itt, keress rá.
Holmenkol Performance lánc kenőanyag
- Nem véletlenül drága, tényleg állati jó. Minimum duplán jobb minden olajtól amit próbáltam.----
Kicsit tartottam is a waxolás kipróbálásától, mert azt mondják akinek az olaj bevált, az maradjon meg annál. De lakásban kell takarítanom a gépet, és a legjobb olaj is sokkal koszoszabb bármilyen waxtól.A wax bevált, a Smoove lett a befutó. A poén; űbereli bármelyik olajat. A nemtakarítás mondjuk ennél a waxnál annyira nem igaz, mert kell kefélni, vagy törölgetni, nagyon sűrű, sok paraffint ad. De mivel szerek nem kellenek, csak a kefe, vagy forró víz... az is sokkal ritkábban, így nagyon bevált.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
bexinho23
őstag
-
andrisbandi
őstag
válasz bexinho23 #264795 üzenetére
Csak ötletelek, nem hallottam még ilyen darálósat.
kép
Nekem ilyen rugó feszíti szét a fékpofákat. Akadályozza a zörgést, tartja feszesen.Az erejét lehet kicsit növelni.
yt
Kézben tarva, a rugó a helyén, óvatosan, fokozatosan, mint egy könyvet szét lehet nyitni a pofákat. Néhány kicsi mozdulatból. Látni ahogy nagyobbra tárulva marad.
Így a helyén jobban fog feszíteni.Vagy ha lámpával belenézel, látni a rugót, h ott van e. És jó helyen. Esetleg kifelejtették, arra gondolok.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz bexinho23 #264795 üzenetére
Féknyereg csavarjai meg vannak húzva rendesen? Fékhatás milyen? Állványra téve elő tudod idézni ezt a darálást? Így, mozgás közben videózva nem nagyon lehet látni, mi okozhatja.
Vedd ki a kereket, vedd le a féknyerget, betéteket vedd ki, finoman húzd be a féket, de csak annyira, hogy utána szét tudd feszíteni a dugattyúkat. A saját olajával kend meg kicsit a dugattyúk oldalát, aztán törölgesd át alaposan. Told vissza a dugattyúkat a helyükre, törölgesd meg újra, nehogy akár egy csepp olaj is kerüljön a betétekre. Rakd vissza a betéteket, szereld vissza a féknyerget, kereket tedd a helyére, allítsd be a féket, csavarokat húzd meg. Van légtelenítéshez szükséges cuccod? Mert ezt nem árt úgy csinálni, hogy a tölcsért egy kevés olajjal a felteszed, és a művelet után csinálsz egy gyors légtelenítést is.
Ja, és mindez csak akkor igaz, ha van állványod, szerszámaid, olajad, kedved a szereléshez. Ha semmid nincs hozzá, azt akkor is meg tudod nézni, hogy meg vannak-e húzva rendesen a féknyereg csavarjai, mert így tippre olyan, mintha lötyögne menet közben, és azért darál, mert jobbról-balról nekiütődik a tárcsának . -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bexinho23 #264801 üzenetére
Féknyereg rögzítőcsavarokat meglazítod annyira csak, hogy éppen lötyögjön és vízszintes irányban mozogni tudjon a féknyereg, fékre ráfogsz majd úgy meghúzod őket. Megvizsgálod súrol-e, ha igen megismétled még néhányszor a műveletet amíg elhallgat. 10-ből 7-8 alkalommal összejön az, hogy így a merev tárcsa pontosan a mozgó fékbetétek közötti rés közepére kényszeríti a fellazított féknyerget és többet nem súrol majd.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bexinho23 #264803 üzenetére
Ha összejön ne felejtsd el meghúzni rendesen a csavarokat, nehogy laza féknyereggel menj tekerni.
#264806.LnB... A gravitációt egyetlen sisak sem tudja manipulálni...de a homlokpánt/sapka igen mégpedig kapillaritással.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz bexinho23 #265077 üzenetére
#264695 zaj bexinho23
Az idegen zaj üzemzavart jelez.
Azt nem értem, ha előzőleg és most is be akatak csapni, mert valamit elrotottak, az 100 kilinél is gond lesz, lehet még nagyobb.Írd be a városod ide.
Hátha olvassa olyan aki ránézésre meg tudná szakérteni.
Mert itt mindenki cserélt már fékbetétet, de ezt a zajt nem ismerték fel.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
-
Fall-N
veterán
válasz bexinho23 #265080 üzenetére
Sajnos hülyeséget mondtak. Múlt hét hétfőn cseréltem ki a mechanikus tárcsaféket az MT200-akra. Ha normálisan van felszerelve akkor nem szabad semmilyen zajt adnia. Mivel nem volt sok időm múlt héten tekerni, kábé a hétvégére kopott be. De 0 kilométeresen sem volt semmilyen hangja és most sincs.
Nézd meg közelről, hogy mi ad ki hangot. Most leírom mire lehet gyanakodni:
- beleér a fékbetét a tárcsába forgás közben -> rossz a féktest poziciója, be kell állítani.
- a fékbetét közti rugós fém nem jó és rázkódás hatására nekiütődik a tárcsának, mivel az forog, így darálja a fékbetétet -> kijjebb kell kicsit feszíteni a rugót, hogy alapból jobban szétfeszített állapotban legyen.
- nyolcas van a tárcsában, így beleér a betétbe -> ki kell egyengetni vagy cserélni. Érdemes megmérni a vastagságát legalább 1,5 mm vagy több legyen a fékezési felületen.
- a dugattyú ad hangot valamiért -> szerviz neki, mert később költséges a javítása
Ha ezek nem vezetnek eredményre érdemes ezeket is megnézni:
- Nincs-e lelazulva a tárcsa a kerékagyról. Ha 6 csavaros, akkor azok meg vannak-e húzva rendesen, nincsenek kilazulva a csavarok, ha CenterLock akkor a zárógyűrű nincs-e lelazulva.
- Érdemes megnézni rendesen vannak benne a fékbetétek egyáltalán?
Akkor is fura zaj van, ha nem jó a féktest poziciója és amikor nyomja a tárcsát, akkor valamelyik oldalra elhajlítja, ilyenkor ciripel. Ez szokott lenni a mechanikus tárcsafékkel, de ott természetes dolog, mivel csak az egyik oldal nyomja a tárcsát, a másik oldal fix.Sajnos az is előfordulhat hogy gyenge a villa, teleszkóp, váz hátsó villája és tekeredik a hajtási erő hatására és beleér a tárcsa a betétbe.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz bexinho23 #265128 üzenetére
Az egy nagyon jó fék. Legrosszabb esetben veszel bele egy gyantás betétet (3000 Ft), meg keresel valakit, aki normálisan légteleníti. Ha megírod melyik város, valaki biztos ajánl rá embert.
Rossz Shimano (hidrós) fék nincs, csak rosszul beállított. Ennél gagyibb fékem volt, az is jó volt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
-
andrisbandi
őstag
válasz bexinho23 #265128 üzenetére
Hiába újak a pofák, nagyon be kell húzni a kart fékezéshez, nem levegős, nincs elállítva a kar.
Ilyenkor a féknyereg túl van tolva egyik oldalra.kép
Ideális esetben szemre középen fut a tárcsa a féktest tárcsa réseiben. A dugattyúk hasonló mértékben bújnak ki.
Ekkor a fékkar kezelés is tökéletes.Ha egyik oldalra van (túl)csúsztatva a nyereg, szinte súrolja a tárcsa magát a nyerget, ilyenkor az egyik oldalról nagyon ki kell bújnia a dugattyúnak. Szemből meg alig.
Új betétekkel és tárcsával is túl kell húzni a fékkart, csak akkor fog ilyenkor.A megoldás nem bonyolult, viszont időigényes. Plusz kell a saját fékolaja, és tiszta alkohol a tisztításhoz, pl izopropil.
How To Make Your Sram Brakes Not Suck! - Sram Piston Service yt
Ezt a videót használtam, jól elmagyarázza. Más fékeknél is ez az elv.A fékkart úgy szokták beállítani montin, h a kormánnyal párhuzamosan állva kezdjen el fékezni rendesen.
Ha azonnal fog az sem szerencsés, sőt, túl lett töltve olajcserekor. Szabály van a fékkar milyen állásba legyen légtelenítéskor, úgy lesz jó az olajmennyiség.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz bexinho23 #271365 üzenetére
voltak régen olyan XT fékek, amik "fáztak" a hidegben (775 széria talán?) de ez a nagyon kevés kivétel egyike, alapvetően a kerékpárnak nem árt a hideg.
az UV nagyobb ellensége, vagy az eső.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
válasz bexinho23 #271365 üzenetére
árulnak ám ehhez hasonló kerékpártárolókat is, szóval nem lesz semmi baja. bár az lehet, hogy kicsit csalódott lesz, hogy kirakod a hálószobából, szóval készülj fel, hogy kompenzálnid kell majd.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bexinho23 #284903 üzenetére
Hát ez elég probléma, főleg akkor ha az a rész be-becsúszik a gumitömítéseken túlra, mert azokat fogja tönkretenni. ...de majd megmondja egy szerelő.
Dark Archon...nejemé is 3 kilincsműves P1800, faxán műxik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen