Hirdetés
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #205147 üzenetére
Én egy éve náluk találtam országútit, amikor az összes többi üzletben csak az üres boxok szomorkodtak. Itt sem volt teljes a kínálat, erősen mérethiányos volt a választék, de szerencsém volt.
Szerk.: Az pont a darmstadti üzlet volt. Nem tudom, a többi mekkora, ez kb olyan tesco méretű, és elég jól tele volt bringákkal. Mindkét szinten.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #205155 üzenetére
Jahogy! Ermm, ja, ezekkel valszeg pont az a gond, hogy ott állnak a boltban összeszerelve, kipróbálhatóan, gondolom nem szívesen vállalják be, hogy megint szészedik, bedobozolják, és elküldik. Én bementem, kipróbáltam párat, ami elérhető volt (így is akadt valami 4-5 modell, ami szóba jöhetett volna, és méretben is nagyjából passzolt), aztán kigurítottam, és hazahoztam (a gagyi bemutatós taposós pedált levették róla, és feltették helyette ingyér', amit vettem hozzá). Viszont tavaly csak az volt, ami kint volt, mondták is, hogy ha ezek nem jók, akkor max rendelhetek, de készüljek rá, hogy tavaszig semmi nem lesz. Gondolom sokkal nem lett jobb idén sem a helyzet (mostanra még a konténerválság is kezd lassan eszkalálódni).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bazsimano #205226 üzenetére
Bemész egy bringaboltba, és ami a legolcsóbb, vagy éppen akciós.
Vagy gondolod, hogy egy 15 grammal könnyebb külsővel, vagy valami világbajnok mintázattal előbb odaér a suliba?
24-es méretben úgysem nagyon fogsz méregdrága, profi gumikat találni. Ha nagyon biztonsági játékot játszol, akkor valami márkásat nézz (én mondjuk alapból ezt tenném amúgy is): Continental, Schwalbe, Maxis, és bármi, aminek már hallottad a nevét.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bazsimano #205228 üzenetére
Nézz szét pár online üzletben, nézd meg, mi hol mennyi, van-e szállítási költség (vagy milyen összeghatárig), és nagyjából ennyi. Gyakorlatilag csak a névre, meg a méretre kell figyelni, ezen kívül nagyon nem lesz választék, 24-re nemigen vannak aszfaltos, vagy trekking gumik, kb egyforma mind.
Szerk.: Hm, Hasaggymeg kolléga linkje alapján mégis... Igen, a kevésbé durva minta jól fog jönni aszfalton/földúton, gondolom sárban, terepen meg úgysem sűrűn csapatja. Arra azért figyelj, hogy nagyon eltérő mintázat, típus ne legyen a két keréken (ha az egyiket kinyírta, gondolom úgyis hamarosan cserés lesz a másik is).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bardi #205337 üzenetére
Majd zavarni fog, amikor a bal lapocka alatt bekapod a lövedéket, majd az elöl a jobb alsó borda alatt távozik. Az ólom nem fogja tudni, hogy ő itt most legális vadászaton vesz-e részt, vagy csak valami helyi oligarchának, vagy az államtitkár úrnak lövöldözni támadt kedve. Lőnek ezek mindenre, hajtóra, vadra, kutyára, odatévedt turistára. Volt kollégám hivatásos vadász volt, az a fajta, aki tényleg komolyan vesz minden írott, és íratlan szabályt, de az életkedvét is elvesztette mindig, amikor szóba került, hogy milyen emberek járnak hozzájuk vadászni. És ő még viszonylagos rendet tudott tartani a saját vadászterületén, meg nem volt rászorulva (megzsarolva), hogy mindenféle aljanépet odaengedjen.
Legutóbbi vadászbaleset asszem az volt, hogy a csókát a saját udvarán (!) lőtték agyon (!!), egy
42 km-re onnét (!!!) véletlenül elsült (!!!!) vadászpuskával ( [link] ). Seems legit. Biztos nem illegális vadászat volt a szomszédban, csak42 km-rel arrébb lepapírozva...Ja, kis adalék a wikipediáról: "Reports regarding the longest recorded sniper kills that contain information regarding the shooting distance and the identity of the sniper have been presented to the general public since 1967.[citation needed] Snipers have had a substantial history following the development of long distance weaponry. As weapons, ammunition, and aids to determine ballistic solutions improved, so too did the distance from which a kill could be targeted. In mid-2017 it was reported that an unnamed Canadian special forces operator, based in Iraq, had set a new record of 3,540 m (3,871 yd), beating the record previously held by an Australian sniper (also unnamed) at 2,815 m (3,079 yd).[5]" Ok, az itteni eset csak 2 km volt, akkor nem világrekord.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz velizare #205355 üzenetére
Ja, pont ez volt a mondanivalóm lényege, hogy nyilván nem 2 km-ről sült el az a fegyver, csak így jobban nézett ki a jegyzőkönyv. Azt papíroznak le, amit akarnak, a politikai érintettség miatt ez a legkorruptabb szabadidős tevékenység pillanatnyilag. Már várom az első híreket a helikopteres vadászatokról. Czinege elvtárs meg vígan tapsikolva forog a sírjában.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz szimpláncsak #205369 üzenetére
Nekem van kettő is (1 spd, 1 spd-sl), mindkettő 42-es, ahogy az utcai cipőim, meg a futócipőim is. Decás bicajos cipőm nincs, futócipőm volt tőlük régebben, az is 42-es volt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205445 üzenetére
Hallássérültek érzékenyebbek a vibrációkra, rezgésekre, szóval őket még jobban fogja zavarni, még ha a hangját nem is hallják (halljuk). Egy csomó dolog van, amit a zsigereimben érzek, pedig nem hallom, mások meg a hangjától őrülnek meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #205451 üzenetére
Az én cube cross-om egy hónapja vár új fékre a műhelyben a beállíthatatlan, berohadt féke miatt. Ha jól rémlik, azon is 315-ös shimano van. “Szerencsére” amúgy is szar idő van, sérült is vagyok, meg van másik bicikli, amit tekerhetek (tekerhetnék, ha a fentiek nem lennének…).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz lacos001 #205484 üzenetére
Ha forgalomban is használnád, akkor vegyél rendes biciklilámpát, vagy ne sértődj meg, ha rádbasszák a reflektort, vagy csak leköcsögöz a bicikliúton a szembejövő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz -=RelakS=- #205488 üzenetére
Sry, ránézésre, illetve a vetítési kép alapján sima zseblámpának tűnt.
Nem mintha én bármiben megbíznék, ami kínai kereskedőtől jön, de hajrá akkor!p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205541 üzenetére
A trekking az a nyugdíjasoknak a hétvégi kirándulós gépe, az arról is szól. Csomagtartó, sárvédő, kiskosár a kutyusnak, lámpa, kitámasztó, rugós nyereg, meg a többi. Mivel többsége úgysem ért hozzá, ezért általában a legszarabb, de még vállalható alkatrészekből (lásd a suntour telók dominanciáját). Persze arra a flehasználásra ez is elég.
Ne is mondd, nejemnek most keresek valami ilyet, ami még vállalható lenne, ráadásul elektromosat. [ sóhajt ]
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Ringman #205546 üzenetére
Teleszkóp nem árt, a városban helyenként botrányos az aszfalt minősége, illetve az ingázáshoz használt útvonal jókora része döngölt föld/kavicsos út, helyenként kátyúkkal.
Agyváltósból nemigen van rásegítéses, az meg neki kell, meg váltó is, mert van emelkedő is a napi rendszeres útvonalon. No meg azért a budget is véges...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #205549 üzenetére
Köszi a megerősítést, én is valahol itt tartok. A Merida is jópofa, de kezdünk elszaladni árral. Lehet, hogy arra a Cube-ra érdemes lenne gyorsan lecsapni, az van jó méretben is...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz velizare #205551 üzenetére
Nem is egy 160-as becsúszót várok, de ne is a legolcsóbb papírnehezékeket használják, mert az azért egy 3k eurós bringán elég illúzióromboló. Nyilván nem kell egy downhill teló, de legalább rendesen működjön, meg normálisan karbantartható legyen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz PELLE #205554 üzenetére
Az 50pár kilós nejemnek a ~20 kmph-s munkába tekeréseinél szerintem annyira nem lesz fontos kérdés, hogy hány wattot veszít a rugózás miatt. Az fontosabb kérdés, hogy kátyúnál, toldozott-foltozott úton, vízátmosásnál, kis padkáknál, vagy nagy ésszel letérkövezett szakaszokon mekkorákat üt, vagy hogyan ráz a bicaj. Pláne, hogy a pedelec motor amúgy is besegít neki majd.
Amúgy amennyire nem kedvelem a teleszkópot, crossbike-ot, trekkinget, de xc-t sem vennék enélkül. Amire nem való, azok a kimondottan aszfaltos, sportos cuccok, a fitness, meg az országúti.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bszg@ #205564 üzenetére
Ha csak az nem, hogy az sx-es méret, ami nekünk kell, az 2022 feb-márc hónapokban lesz szállítható… Amúgy a kerékpárszín-ügyi felelősünknek annyira nem is tetszik a két választható szín.
[ ménincsfacepalmossmiley? ]p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205600 üzenetére
Az összes érveddel egyetértek, kivéve az edzőset. Ha valaki edzeni akar, ott kurta nehezen megideologizálható az ebike. Ez olyan, mint a fekvenyomás emelőgéppel. Jó, persze, neked is kell nyomnod, de ha a gép segít, akkor megy a 100 kiló is, nemcsak az 50. És ha 2x akkora szetteket csinálsz, akkor ugyanolyan edzés, mint ha csak te tolnád ki.
Az élmény, hogy többet mentél aznap, több hegyet másztál, hogy átsegített a túra holtpontján, hogy meló után fáradtan ne kelljen még egyedül mászni, ezek mind legitim érvek. Ha egyszer olyan helyen leszünk, valószínű, hogy én is bérelek egyet, mondjuk egy sok szintes kiránduláshoz az Alpokban, vagy ilyesmi, de amúgy engem teljesen hidegen hagy a motor. Pedig telne rám, szóval nem az irigység beszél belőlem. Ugyanakkor páromnak most veszünk egyet, mert őt meg az edzés része hagyja hidegen (helyette fut, túl van pár maratonon), mozogni, kirándulni, bicajjal járni mindenhova autó helyett viszont szeret.
Ja, a másik, amit nagyon fontosnak tartok, hogy ha ez kell ahhoz, hogy valaki felkeljen a kanapéról, és kimozduljon, akkor már megérte megvenni. Minden kis mozgás, meg szabad levegő jobb a tévé előtt tespedésnél, szóval vegyenek csak minél többen ebike-ot, ha már hagyományos bicajt nem vennének, mert az túl fárasztó. Na, ők azok, akik egy ebike-kal is pont egészségesen el fognak fáradni, és nekik még edzésértéke is lesz (lefogyni nem ettől fog, de legalább átmozgatja, a keringésnek, a mozgásszerveknek, mindennek jót tesz).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205605 üzenetére
Jó, 10 kilóval is el lehet tinglitanglizni a fekvenyomó padon, az még kevesebb edzés, mintha a 100 kilókat nyomnád folyamatosan a kitológéppel.
Értem én az érvet, de ahhoz hogy ugyanazt az edzésintenzitást elérd, ahhoz nem pedelec kell, hanem belefektetett energia. Mire ugyanannyi kalóriát elégetsz (illetve wattot kitolsz), addig a rásegítéssel nyilván messzebbre, magasabbra jutsz, de ugyanúgy kikészülsz. Ez pont az élményfaktorról szól, ahogy írtuk. Hogy te jobban érzed magad, mert feljutottál egy nagyobb hegyre (vagy többre, vagy többször, vagy csak gyorsabban), de edzettebb nem leszel tőle: ha jól csináltad, kevésbé edzett sem. De hozzáadott értéke akkor is csak élményügyileg van.
Ott van pl az everesting, ami most nagy divat lett országútisoknál… Meg lehet csinálni kétszer is, 50% rásegítéssel, nyilván. Ugyanolyan edzés lesz, mintha egyszer csináltad volna meg magadtól, ugyanannyi watt, ugyanannyi elégetett kalória. De minek???
MTB az más, ahol hozzájön az, hogy tekersz felfelé az erdőben, vagy a magas hegyekben az ösvényen, ott időnként másra is elmegy az energia, nemcsak az előre haladásra, meg sokkal nagyobb az élményfaktor hatása is, de megint ide lyukadtunk ki…
Nem a pedelec ellen vagyok, tök hasznos dolog, és persze, lehet vele ugyanúgy edzeni, mint rásegítés nélkül, de aki ezt veszi, az nem edzeni veszi, hanem azért a pluszért, amit nyújtani tud, miközben edzel.
A másik oldalon meg ott a görgő, ami a kerékpározás minden örömét elveszi, és marad a nyers, monoton, lélekölő edzés. Na, akinek ez kell, az meg azt veszi. Persze, tudom, görgőn is el lehet tinglitanglizni 100 wattal, miközben egy kemény pedeleces saját erőből kitol 250 wattot a motor 250 wattja mellé.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205606 üzenetére
“Mondja nekem ezek közül bármelyik azt komoly arccal, hogy nem fogadna el egy kis boost-ot néha a bringájába, ha azon semmi más nem változna. Hisz erre haladunk... Na ugye!”
Teljesen komoly arccal: nem szeretnék rásegítést a bringámba. Alkalomadtán, ha úgy adódik, ki fogom próbálni, mondjuk egy napom van egy hegyet körbetúrázni, arra bérelek egy pedelecet. De otthonra, saját bicajnak nem kéne. Én ha kimegyek tekerni, azt akarom látni, hogy én mit tudok (tényleg egyedül a fenti, különleges eset lehet kivétel). Ha eléhezek, ha kikészülök, akkor is a saját határaimat akarom megismerni. Megvannak a saját köreim, tudom, hogy ha adott irányból fúj a szél, akkor mennyire fog visszafogni, hogy melyik emelkedőn kb mit tudok, hogy melyik hosszú egyenest szoktam lesprintelni, és annak mennyinek kell lenni kb… Most hogy ebbe a motor is besegítsen, az engem teljesen hidegen hagy. Munkába járásnál meg nekem az a 9 km szerencsére nem oszt, nem szoroz, főleg, hogy szinte sík az egész.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205609 üzenetére
De ne keverjük ide a közlekedést: az teljesen egyértelmű, hogy ha közlekedni akarsz, akkor az ebike rengeteget segít. De az edzésed ettől nem lesz hatékonyabb, csak gyorsabban megvagy vele, illetve mire ugyanazt az edzést letudtad (mondjuk 200 watt egy órán keresztül), addigra messzebbre jutottál. De ez edzéshatékonyság szempontjából nem tényező.
Ismétlem, mert hajlamos vagy elsiklani felette, és kezd uncsi lenni negyedszer is leírni: elfogadom, hogy ugyanolyan intenzív edzést lehet csinálni pedeleccel, mint anélkül, de ehhez nem kell pedelec. A pedelec ahhoz kell, hogy ugyanaz a személy ugyanazzal az intenzitással, ugyanannyi idő alatt messzebbre, magasabbra jusson. Ebben sincs semmi rossz, szóval nem értem, hogy miért a sértődés mindig, akikor erre rámutat valaki…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #205614 üzenetére
Dehogyis, ebben semmi vita nem volt. Most írom le ötödször, hogy ugyanolyan hatékonyan lehet edzeni pedeleccel, mint rásegítés nélkül. De azt a sokezer eurót, amivel egy pedelec többe kerül, mint ugyanaz a szint rásegítés nélkül, azt nem azért adod ki, hogy ugyanolyan hatékonysággal edzhess, hanem a járulékos előnyei miatt (előbb odaérsz, nagyobb távot teszel meg, több helyre eljutsz). Ezért visszás kicsit a pedelec melletti érvnek felhozni az edzéshatékonyságot.
Szerk.: Nem tudom, mi volt ebben a hozzászólásban, de amikor elkezdtem írni a választ, nem így nézett ki.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz szkink #205722 üzenetére
Egy ilyen e-trekkinget én is bedobok akkor:
Holnap szerzünk még hozzá valami hiányzó azonosítót, onnét 8-14 nap, mire lefut a lízingszerződés, és haza lehet tolni. Most viszont már valahogy tényleg racionalizálni kell a flottát itthon, mert megtelt a garázs…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #205735 üzenetére
Továbbra is tartom, hogy aki állóképességi sportként tekint a kerékpározásra, az nem fog rásegítést használni. Nekik más perverzióik vannak. Amikor azon megy a vita, hogy valaki egy 110g-os pumpát nem visz magával, mert plusz súly, akkor nincs az a motor, amire rá fogod beszélni. Ilyenekről, mint 100g spórolás 1000 euró felárért egy kerékszetten, na erről meg nem is beszélve.
A közlekedőknek igen fasza dolog, persze. Amit meg ti csináltok (downhill, meg trail, meg mittudomén), az nekem kínai, fogalmam sincs, hogy miről szól, de biztos jó móka, és elhiszem, hogy oda kell a motor.
Mivel a vásárlók 90+ %-a vagy közlekedni, vagy túrázgatni vesz biciklit, ezért aztán persze, hogy jól mennek az ebike-ok, főleg, hogy lassan kezdenek megfizethető kategóriába kerülni az egészen használhatók is. Nyugaton meg ugye még támogatják is: lásd ezt a jobrad rendszert, ahogy mi is vettük.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #205812 üzenetére
“Én meg továbbra is azt gondolom, hogy bele kell kóstolni, máskülönben nincs miről beszélgetni.”
De pontosan mibe is? Downhill nem érdekel, erdőben nem fogok száguldozni (össze tudom magam törni bicikliúton is), mászni önerőből szeretek, durva terep nem hoz lázba. Munkába járni, asszonnyal kirándulgatni nem érzem szükségét, ha meg kimegyek tekerni, akkor azért csinálom, hogy minél több energiát elégessek, ahhoz meg minek motor? Így is az idő a legszűkebb keresztmetszet, ha rásegítés van, még később fáradok el, még többet kell kint lenni.
Biztos remek sport, de nem érdekel, a síelés is ilyen, mindenki oda van érte, én meg nézek bután, hogy ez most mi. Csináljátok csak, meghagyom nektek.
Amúgy a bolt benti tesztpályáján megtekertem pár ebike-ot (volt köztük pár brutálisan drága is, trekking, többféle mtb vegyesen), úgy fél óra után is rohadtul zavart a rásegítés, ha elkalandozott az ember, és a szokásos erővel rátekertem, akkor már rántottam is rá ösztönösen a fékkarra, mert túlságosan megindult. Az emeletnyi rámpára feltekerni meg méltatlanul könnyű volt, gyakorlatilag magától felhúzott, ha jól választottam fokozatot, pedig főleg eco módokban próbáltam őket. Mit tudhatnak legerősebb fokozaton? Költői kérdés, 250 wattot, nyilván…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Maximum1 #205822 üzenetére
“nem a fos csip nélküli 250w-os nagymama trekkingekről beszélünk, azokat simán megkúpolom én is az outimmal bárhol.”
Őrm… akkor miről is beszélünk?
Amúgy kezd az az érzésem lenni, hogy mi vagyunk az elfogadóbbak az ebike-osokkal szemben, mint fordítva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Toobee #205840 üzenetére
Pont arról van szó, miszerint elfogadjuk, hogy egy csomó mindenre tök hasznos az ebike, szemben azzal, aki szerint _mindenre_ _is_ ebike való.
Már rég nem ott tarunk, hogy egy lusta disznó-e, akit motor is hajt, hanem hogy mekkora lúzer már az, akit nem. Meg hogy csak azért nem, mert drága, és nem tart ott a technika. Holott nekem akkor sem kéne a rásegítés, ha ingyen adnák, és 10 kilós lenne a bringa a motorral együtt. Mert egyszerűen nem. Én akarok tekerni, tök egyedül. És el tudom fogadni, hogy ezzel kisebbségben vagyok, sőt, még az arcom sem lesz tőle nagy, mert mire fel? 40 fölött kezdtem tekerni, sose leszek benne jó, de amit elérek benne, azt önerőből szeretném elérni. Ez ilyen egyéni perverzió.
Most erre megint az lesz a válasz, mint mindig, hogy ez én vagyok, ne ebből induljak ki. És körbe is értünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #205862 üzenetére
Percapitára van leosztva. 'Átlagos' vonat, 'átlagos' utasszámmal, egy főre (utasra) vetített energiafogyasztás kcal/km-re vonatkoztatva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #206048 üzenetére
Decathlon nekem sosem stimmel. Sem a futós, sem a biciklis részleg. Volt már tőlük mindenem S-től XL-ig, de valahogy az arányok sose teljesen pontosak: vagy itt szűk, vagy ott hosszú, vagy amott rövid, vagy nem fekszik fel. Más kérdés, hogy még a minőséggel sem voltam soha maradéktalanul elégedett - akár ergonómia, akár anyaghasználat, akár tartósság. A nagyon drága cuccaik lehet, hogy jók, de azok meg már annyiba kerülnek, mint a márkás göncök.
Amiben verhetetlenek ár/érték arányban, az az aláöltöző, meg a zoknik. Minden másról én az elmúlt ~5 év tapasztalata alapján lemondtam.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #206239 üzenetére
Lezyne, Sigma. Mind a kettőnek vannak olcsóbb modelljei is, tökéletesen megbízhatóak, bevizsgáltak, engedélyezettek, nincs akkuprobléma, vagy hogy nem világít eléggé, vagy beázik, párásodik, ilyesmik. Közúti használatra én nem is gondolkodnék másban. Mondjuk nem versenyezhetnek árban a 2 dolláros alis rendelésekkel, de nem is egy ligában játszanak.
Amúgy a helyedben most már megvárnám a fekete pénteket, hacsak nem extrém sürgős.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #206245 üzenetére
Ködben, esőben kevés lehet, illetve nappal, napsütésben sem biztos, hogy elég messziről látható. Én főleg az utóbbi miatt cseréltem lezyne-re. Amúgy hétköznapi használatra, vagy nem kimondottan országútizáshoz ez is bőven elég, nekem is van kettő, mindkét Sigma első lámpámat szettben vettem, ahhoz adtak ilyen chicken nuggetet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #206330 üzenetére
Megnézném, mit szólna a rendőr, ha este megállít, és világítás gyanánt egy ilyen kis fos villog hátul...
A korábban linkelt Sigma Nugget kb a minimum, amit egy lámpának tudnia kell. Közúton már használható szettben az most 25 eur egy Aura 35-tel a bike24-en. Ugyanez Aura 80-nal 43 eur, nekem egy ilyenem van, használtam hajnali fél3-kor a vaksötét erdőn átvezető úton munkába járásra, nekem 30+ kmph-nál is elég volt...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz 6030D #206341 üzenetére
Nekem is van (volt) pár ilyen szilikonpántos kacatom, asszony használta őket a rolleren, meg a gyerekek biciklijére volt fellógatva. Meg nem mondom,,hogy amazonos, vagy decathlonos volt, valamelyik a kettő közül (asszem, az utóbbi). Frissen feltöltve kb jó, de egyrészt nagyon gyorsan merül, másrészt nagyon gyorsan hal benne az akku, onnét kezdve meg fel sem tudod normálisan tölteni, és csak pislákol. Gombelemes meg kb csak még rosszabb… Valamelyik cipősdobozban a garázsban megvannak még, a többi kidobandó kacattal együtt.
Hogy a magyar rendőrség pontosan mit oszt, azt nem tudom, de kétlem, hogy valami normálisabb cucc.
Variát ne keverjük ide, pont a nuggetet [link] ajánlgattuk, hogy bármire elég. Az pl kőkemény 8 euró felénk, cserébe stvzo zertifiziert, normális minőségű, és hosszabb távon is használható. Ennél olcsóbban szerintem csak mindenféle kétes minőségű kínai kacatok vannak. De amúgy a cateye-nak, meg a lezyne-nek is vannak ilyen belépő modelljei, hasonló speckókkal, mint a sigma. Azok is biztos jók, de azokat nem ismerem.
Az egyesre: manapság nem tudom, hogy van, gyerekkoromban a kisvárosunkban a rendőrök vadásztak ránk esténként, rendszeresen osztogatták a csekkeket akkor is, ha a járdán ment valaki este világítás nélkül. Csak azért volt para, mert lusták voltunk dinamót kapcsolni, különben nekem elvileg mindig működött a világításom (elemes, akkus lámpák meg akkoriban nem voltak). Nem is kaptam sose büntit, de a gecizés így is ment néha. Ja, nem egyszer elkaptak egy kb 20m hosszú egyirányú utcában forgalommal szemben. Szerencsére csak 17 voltam, megúsztam egy idézéssel a gyámügyre.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #206353 üzenetére
Nem neked találták ki. Aki rendszeresen országúton edz (napi 100 km-eket, 40-hez közelítő átlaggal), annak felbecsülhetetlen. Ő bringaúton nem mehet, forgalomban meg ad egy biztonságot. Ne érts félre, én sem venném, de ettől még bizonyos esetekben hasznos dolog.
xy.zsolt: Főleg, hogy a valódi 130Plus egy jó fél éve már akcióban 118 eur volt vadi újan.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #206366 üzenetére
Viszonylag keveset országútizol forgalomban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz zsocy #206383 üzenetére
520Plus kifutott már nagyjából mindenhol, 530 van, most 220 EUR überall. Ami durva, hogy ha ezt átszámolom az acélos 360-as Ft-tal, és még hozzájön az áfakülönbözet (esetleg még szállítás is), akkor az tényleg 90k HUF.
Szerk.: Látom, arrafelé ennyiért is adják.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz nismoka #206415 üzenetére
Hivatalos akkuideje “up to 12 hrs”, nekem az óránként kb 10% reális is volt (azért a 1030 eben sokkal jobb). Hogy fényszenzor van-e benne, azt nem tudom, de én használtam vaksötétben, és tűző napon is, és mindig tökéletesen láttam rajta mindent (és éjjel elég halvány is volt a kijelző), pedig nem állítgattam a fényerőt, szóval valami kell, hogy legyen benne. Navigálni, azt pont nem szerettem vele.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz zsocy #206417 üzenetére
Amúgy ha a navigáció nem fontos, és az online edzéseket, meg a live szegmenseket sem használja az ember, akkor kb a 130 Plus a legjobb vétel. Meg a legkönnyebb is. Nem cserélem le azért a 1030-at, de kissé túllövés volt, szükség igazából nincs rá (szerencsére viszonylag olcsón vettem).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz peugeotmate #206421 üzenetére
“vízálló is lehetne”
Az IGSport akkor itt ki is esik…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz peugeotmate #206431 üzenetére
Edge 130 Plus-t most a fekete péntek körül csak meg lehet csípni 40k alatt, szerintem az alá nem érdemes menni. Vagy ha igen, akkor is inkább a bryton, de lehetőleg azért abból sem a nagyon alap.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Mezga Aladár #206442 üzenetére
Az esetek nagy részében ez az üzemszerű működés, igen. Persze nekem is van olyan futós ismerősöm, aki csak a garmin órát használja, és soha nem szinkronizálta még a connect appal sem, nemhogy a stravával. De ez azért elég ritka.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen