- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
Hirdetés
-
Nézzük együtt a ma esti Summer Game Fest 2024-et!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
Ez az 5. szkasz volt, szóval még nem kell temetni senki. Még van vissza bőven
Az az érdekes h WVA elég gyengusnak néz ki, legalábbis a tavalyi formájához képest mindenképpen.Poginak meg lehet tolnak majd egy kis gepárd vért, hogy erőre kapjon.
-
Csokicsibesz
tag
válasz szimpláncsak #256948 üzenetére
Ez az Árpád híd Budai hétfőjénél lévő kerékpáros/gyalogos átkelő?
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #257238 üzenetére
Köszi, biztos jó lehetett! Akkor bírta a Giant a kiképzést.
Szerintem megéri legalább éventte 1x elmenni külföldre kicsit bringázni vagy versenyezni.
A Strade Bianche mellé és szerveznek Grand Fondót arról is néztem videót és az is tök jónak tűnik.
Ausztriában és Szlovákiában is vannak nyáron mtb versenyek, szóval lehet válogatni. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #257282 üzenetére
Zolkow a merev karbon villájával felment és lement (és még pár trükköt is kipróbált via Pipp és Polli a Csodaroller) mindenhol, ahol mi. Sőt a saras részeken a duci gumijaival jóval gyorsabb is volt.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Maximum1 #257373 üzenetére
Nem gondolom, hogy a Kerékpáros klub vagy akármilyen civil szervezet dolga lenne az éjszakai illegális gyorsulási versenyek megakadályozása.
Teljes mértékben látszik, hogy nincs elég rendőr, nem tudnak este senkit se kiküldeni se a Vácira, se a Hungáriára, se a Szentendreire.
Tényleg minden áldott este ez megy, ez a baleset nem változtatott semmit, minden este megy a veretés.
bardi: Ne haragudj, de ez a hozzáállás a probléma. Ha egyenesben eldobta, akkor egy balfafsz. Aki nem balfasz az meg nyomossa nyugodtan....
Ezen kéne kicsit elgondolkozni, hogy nem azon kéne lovagolni, hogy egyenesben eldobta, hanem mi a jó büdös fenéért kellett 70-es táblánál majdnem 2x akkora tempóval mennie.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #257413 üzenetére
Ha a pesti oldalról nézed a hidat, akkor a bal oldalon megy a gyalogos forgalom, onnan tudsz direktbe lemenni a Margit-szigetre. A jobb oldala van kijelölve kerékpáros közlekedésre. A híd két végén ahogy lejössz a kezdődnek a bringasávok. Ettől függetlenül szoktak menni mind a két oldalon gyalogosok és kerékpárosok vegyesen. De elméletileg ez a felosztás.
-
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #257445 üzenetére
Az a baj, hogy megtévesztőek ezek a cikkek, mivel az egész tippelésre épül.
Valójában nem tudják se a pontos watt értékeket, se a bringások súlyát csak kb.-ra mondanak egy értéket."While we don’t have Vingegaard’s power data, we can make an educated guess based on other riders’ power data and times on the Col de Marie Blanque. "
Arról nem is beszélve, hogy ha 5 különböző watt mérővel mérnél le egy embert, akkor mind az 5 különböző adatot szolgáltatna. Még rádobom azt is, hogy ha mondjuk 500m-ről indulnak és aztán 2-3000 méter között fejezik be a szakaszt, akkor a saját mérőjük - amit kiemelnék, hogy mi nem látunk - is pontatlan. Mivel ilyen magasságban már teljesen más a nyomás + hőmérséklet és újra kéne kalibrálni.
Szóval nem elvitatva a teljesítményüket, de egy ilyen cikknek vagy cikkeknek nincs sok teteje.
Valójában a csapatok tudják, hogy mit tudott a versenyzőjük és mi a súlya, innen ők tudnak watt/kg-ot számolni más nem.Ha van valamelyik adatban egy 5% eltérés, akkor az már eléggé fals eredményt fog adni (és a watt mérésben eleve benne van a +/- 1-2%).
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #257507 üzenetére
Szerintem ez nem off, teljesen a topicba tartozik.
Nekem ezekkel a mondatokkal van bajom:
"The power numbers from this year’s Tour de France are the highest in the modern era of cycling. 7w/kg for 20 minutes is the new standard for GC contenders"Valójában nem lehet kijelenteni, hogy tudják-e pontosan ezt a teljesítményt 20 percig. Valahol 6-7w/kg között vannak, de a többi az már csak klikk vadászat. Nyilván mind a két érték nagyon magas, főleg amatőr szemmel. De a 6.5 és a 7w/kg között azért van bőven külünbség. Én csak erre szerettem volna rávilágítani.
Szerintem jó dolog a watt mérés, szerintem hasznosabb mint sok más dolog. Arról nem is beszélve, hogy Garmin Connectel összerakva elég kézzelfogható adatokat ad neked. Connectben az edzés állapota, teljesítmény görbe, stb. elég kézzelfogható kimutatásokat adnak. Látod, hogy alakul az erőnléted. Ha nagyobb a watt adat azonos pulzus szám mellett, akkor erősödsz. Szépen lehet a terhelést is nézni görbén, hogy most sokat mész-e vagy keveset.
Az általam használt Garmin wattmérő és hasonló adatokat mér, mint az Elite görgőm, de valamennyi eltérés persze van a kettő között. A Garmin pedált minden indulás előtt kalibrálni kell (sőt minden watt mérőt kalibrálni kell minden használat előtt), az általam korábban említett faktorok miatt (főleg hő).
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #257521 üzenetére
Elfogadom, hogy a zero-offset a jó kifejezés. Eddig a Garmin mindig kiírta, hogy kalibrálja a watt mérőt én meg rányomtam, hogy ok. Innen jött a kifejezés.
Nálam ezek az érzed dolgok nem működnek. Persze van amikor azt érzem, hogy nem megy csak nem tudod megfogni a dolgokat. Ebben szerintem nagy segítség a watt mérő, hogy látod a számokat. A fejlődés és a visszafejlődés is sokkal jobban látható. Nekem ez sokkal megfoghatóbb, mint az, hogy nem volt jó valami, de nem tudom megfogalmazni.
De mondom ezek preferenciák. Bevallom szeretem a különböző kimutatásokat nézegetni, a watt mérő se vágott földhöz én boldog vagyok vele. Nem mondom, hogy rohanjon mindenki azonnal venni, de ennél sokkal nagyobb hülyeségeket is vesznek az emberek.
Most edzéstervet én se követek, menet közben próbálom úgy kihozni a tekerést, hogy kb szimuláljam azt, amit érdemes lenne csinálni (20 perces effort, 2 perces effot, 10 perces effort stb.), a le fel megyünk egy emelkedőn című fejezet nem kimondottan motivál.
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz dom1n0 #257539 üzenetére
De ott azért mennek ennyi átlag wattot, mert megy a peloton
Az ott produkált átlag wattokból szerintem nem érdemes kiindulni. Azt hiszem Instán láttam, hogy Pidcock valamelyik szakaszon 140 wattos átlagot ment. Ha jól meg tudsz bújni, akkor simán ki lehet hozni magas sebességet alacsony wattok mellett.Az megint más, hogy 4 órát menni 2,5-3watt/kg mellett azért nem egyszerű én nem is tudnék. De ez nagyon messze van 20 perces vagy akár 1 órás teljesítményüktől.
Szóval nekik az FTP értékük nem a 2,5-3, hanem a 6-7 watt/kg.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Mezga Aladár #257638 üzenetére
Szerintem ezt úgy lehet, hogy felrakod rá azt a térképet, ami tartalmazza ezeket az adatokat. (soha nem csináltam, nem tudom a pontos menetét)
Vagy amikor Connectben tervezel útvonalat, akkor POI ként berakosgatod manuálisan.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #258309 üzenetére
Ez a sport ilyen, bemondta a csapatrádióba, hogy meghalt. Jumbo pedig, ahogy kell beviszi a kegyelemdöfést és eldönti a versenyt
Mondjuk legalább az első 2 hét az jó szoros volt.
-
Csokicsibesz
tag
A válasz kettős:
1. a Garmin elég erősen túl van árazva
2. nyugathoz képest mi csórók vagyunkSzoktam olvasgatni angol nyelvű fórumokat is, ott simán veszi a full kezdő az 5 ezer dollaros santa cruz blurt és kérdezi, hogy mikor kell lockolni meg ilyesmik. Szóval jobb helyeken nem akkora probléma drága dolgokat venni.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #258958 üzenetére
Arra utaltak többen is, hogy nincs 0-ás tételed.
Mert ha már meg kellett venned szerszámot hozzá pl. láncbontó, vagy a patentszem leszedőt (nem tudom mi a hivatalos neve és googlizni meg lusta vagyok), akkor az nem 0 ft/EUR/lej lesz költségben.Továbbá az az idő amiben bringát szerelsz az is árasítható, hiszen dolgozhatnál vagy pihenhetnél is a szerelés helyett.
Viszont abban szerintem is igazad van, hogy egy fékbetét cserét vagy épp lánccserét érdemes otthon megcsinálni. Egyik sem egy nagy dolog, pillanatok alatt megvan, a hozzá szükséges szerszámok sem drágák, pár használat alatt visszahozza az árát.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Dark Archon #259085 üzenetére
Lehet inkább a Sensah-ra próbálnék rá.
Egyébként ezek a kínai váltások nekem is mozgatják a fantáziámat, azért nem gondolom, hogy egy machanikus váltás űrtechnológia lenne.Mondjuk azt simán el tudom képzelni, hogy az anyaghasználat miatt később jelentősen romlik a váltásminőség.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Ringman #259088 üzenetére
Ott inkább az akkuval (vagyis a csatlakozásával és vízvédettségével) lehet gond szerintem.
AXS-nél is lehetett hallani, hogy bizonyos körülmények között beázott vagy nagyon gyorsan merült az aksi. Az új verzióban át is tervezték a helyét.Szóval én abból nem vállalnék Kínait.
Egyébként meg az elektromos váltás nehéz
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Dark Archon #259099 üzenetére
Hidralikus fékhez olyan Fvk-kell ami hidralikus féket kezel. Amikről eddig beszéltünk azok mechanikus fékeket kezelnek.
Ha olcsósítás a projekt, akkor mechanikus Fvk-nál maradnék olyan hibrid megoldásnál, aminél a kábel húzza meg a hidralikus részt.
Trp-nek van ilyen féke, de létezik kínai kivitelben is. -
Csokicsibesz
tag
Meg lehet érte kövezni, de nekem ezért szimpibb kicsivel a női kerékpározás.
Valamiért a női profi sportolók sokkal kevésbé konzisztensek, sokkal nagyobb a szórás a helyezések között. Ebből kifolyólag szorosabb is egy-egy verseny.Másrészt amit mennek az amatőr szemmel sokkal értelmezhetőbb. Azok a tempók meg wattok így ránézésre elérhetőnek reálisnak tűnik.
Profi férfiaknál olyan iszonyat tempó van, hogy az másik dimmenzió.
-
Csokicsibesz
tag
Szerintem a tőkbeáramlás már megvan. A nagy csapatoknak vannak női sorai is (Jumbo, Trek, Alpecin, Movistar stb.).
Sokan vannak akik több szakágban is versenyeznek: Marianne Voss, Lucinda Brand, Puck Pieterse, vagy mondjuk Vas Blanka.
Nekem a kerékpár az nem csak az országútból áll, cyclocrossban is folyamatosan változik az erősörrend, montiban is.
Tavaly Loana Lacomte nyerte magát szanaszét, idén szerintem top3-ban se volt benne. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #259351 üzenetére
Van olyan Strava szegmens, ahol jobb időm van, mint a Buzsáki Virágnak jó?
Egyéként nézegettem az ő watt értékeit és olyan elérhetőnek tűnik. Megnézed a fiúkat és konstatálod, hogy jólvan ez így.Múltkori tekerésem volt 4 fiatal srác, akik végig egymással versenyeztek (szerintem az egyik a Vas Barni volt). Fájdalmas látni mit mennek, de ez van.
Én dolgozik 8 órában, gyereket nevelek, viszek egy háztartást, nem tudok heti 20-25 órát tekerni és tegyük hozzá nem is akarok. Egy versenyen sem voltam idén és igazából sokkal kevésbé stresszel, hogy mennyire vagyok gyenge vagy sem, mert nem szembesülök vele.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #259391 üzenetére
Ahogy fejlődik a technikai és vele együtt a tudomány, úgy fogunk egyre több mindent megérteni az emberi testről és annak működéséről.
Minél jobban értesz valamit, annál jobban tudod befolyásolni.Az, hogy mi dopping meg mi nem az szerintem egy teljesen parttalan vita, mert mindenki mást tekint annak. Teljesen mindeg, hogy van egy szervezet ami megmondja mi számít doppingnak, az is folyamatosan változik.
De a dolgok nem statikusak.
-
Csokicsibesz
tag
Esetleg tudja valaki, hogy a Canyonnál most meddig van akciózás? Próbáltam keresgetni, de nem találtam részleteket.
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #259806 üzenetére
Én mondjuk reménykedem, hogy "szegény" Sepp Kuss-t hagyják pihenni. Már ment 2 GT-t idén, Touron volt egy komoly bukása is, hagyják szegényt kicsit.
Milan Vadert én tuti nem vinném el, amit idén XC-ben mutatott az nem volt túl sok.
Kelderman és Van Barlee most ment Tourt... szerintem ők is kihagyhatóak a Vuelta keretből. -
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #259941 üzenetére
Én jártam úgy idén, hogy eltévedtem lefelé a Pilisben és szerencsémre jött egy graveles srác aki tudta az utat. Elég durváb rakta neki lefelé kossal, néztem is mi a fene. Voltak olyan részek ahol figyelnem kellett, hogy ne hagyjon ott.
Szóval azért lehet kossal is veretni rendesen, nyilván kell hozzá technikai tudás meg bevállalósság.
-
Csokicsibesz
tag
Aki használta már a Canyon méretezőjét, mennyire megbízható?
175 cm-hez meg 78cm belső lábhosszhoz XS-es bringát javasol ez így wtf? Világ életemben mindenből M volt a méretem, a jelenlegi bringáim is M-sek. Nem igazán értem most ezt. -
Csokicsibesz
tag
válasz Csokicsibesz #259985 üzenetére
A Nagy Geo szakértőktől erre kérnék megfejtés:
A Merida a jelenlegi bringám, ami jó nekem. A méreteim ugyan azok. A kinézett bringa szintén M-es az alábbi eltéresekkel:Ez így nagy?
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #259994 üzenetére
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #260133 üzenetére
Pedig a magyar helyzet nagyon egyszerűen megérthető. Van az úgynevezett reál kereset, ami azt jelenti, hogy mennyi a fizetésed vásárlóereje.
Nézni kell egy alap évet mondjuk 2022 ahol nézel egy számot, mondjuk 100e ft és megnézed ezért a pénzért mit kaptál. Majd a következő évben, tehát 2023 és megnézed, hogy a megnövelt fizetésed mondjuk 110e ft mire elég a tavalyi kosaradból.
Ha a megnövelt fizetéseddel többet tudsz a kosaradba tenni --> nőtt a reálbéred, mert a fizetésemelésednek nagyobb a vásárló ereje.
Ha a megnöveld fizetésedért kevesebbet tudsz a kosaradba tenni --> csökkent a reálbéred, mert papíron hiába kapsz többet, a kosaradba kevesebb minden fér be.Na nálunk az utóbbi történik. Hiába nő papíron a béred, a költségek jobban növekednek, ez reálbér csökkenést okoz.
Nyilván van egy bizonyos szint, ami felett kevésbé érzik ezt az emberek, de attól függetlenül, ha te nem is érzed, attól ez még egy létező jelenség.
A Balatonon pedig messze nincs teltház Pár hete voltunk simán lehetett a strandon és az étteremben is helyet találni. Szállás is van bőven. Tehát újból azt tudom mondani, a személyes érzékelés nem egyenlő azokkal a folyamatokkal, amik nagyban történnek.
Mert nagyban most érződik, hogy nagyon alacsonyan vannak a magyar bérek (a nettó átlagbér - ami ugye nem medián - 350e ft, ami EUR-ba kb. 900 egységet jelent). Ebből kéne fizetni a megélhetést (bérleti díj ha van, rezsiköltség, étel, ruházkodás, kultúra, szabadidő stb.). De mivel ebből nem jön ki minden ezért az emberek elkezdenek leadni bizonyos dolgokból, mivel lakni és enni kell, ezért a kultúrán és a szabadidőn lehet költséget fogni. Kevesebb vagy 0 mozi, színház, koncert stb. és mellette nem költ a hobbijára vagy kevesebbet.
Ez érződik most, Covid után felmentek a kerékpár árak, mert nagy volt rá a kereslet. De a felhajtó hatás eltűnt (Covid), valamint a magas árak ki is szorítottak egy réteget a piacról, aki nemes egyszerűséggel kiárazódott. De mivel a kerékpár piac ciklikus, tehát nyár végén le kell adni a 2024-es rendeléseket már látszódik mennyi termék maradt bent. Vagyis, hogy csökkentsd a raktározott termékeidet el kell kezdeni a jelenlegi készlet értékesítését. Ha a mostani áron nem ment, akkor kizárásos módon nincs más lehetőséged, mint árat csökkentesz. Na ez látszódik most.
-
Csokicsibesz
tag
válasz -=RelakS=- #260308 üzenetére
Egy részét nem látjuk, strava szerint heti 20-30 óra között megy. Hogy ezen felül van-e és, hogy mennyi az kérdés. Hogy emellett mennyi kondi, futás, mit tudom én mi van az megint kérdés. Bár stravan néha a futásai is fent szoktak lenni.
Nyilván aki versenyzik és ismeri személyesen annak sokkal jobb képe van erről.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #260387 üzenetére
Inkább arra rakj be gpx-et, hogy lehet terepen kikerülni azt a szart, hogy lehessen a Hosszú-hegyen rendesen kerékpározni
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen