- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Apple asztali gépek
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Jönnek az eTVB hibás működését korrigáló BIOS-ok
Hirdetés
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Új SSD-vel bővül a WD Blue szériája
ph Az SN5000 egy belépőszintű modell, a WD saját kontrollerével, viszont 4 TB-os kapacitással is elérhető lesz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
Ha megengeditek én is leírnám a véleményem erről a szintezésről.
Az alábbi albumban található az eddigi kerékpárjaim.
Jól látható, hogy a legalapabb tourney alatti kategóriától, egészen az XT-ig minden megtalálható rajtuk szinte.
Az első komolyabb bringám egy teljes Deore felszereltségű Haibike volt, ez a 4. képen látható. Hatalmas előrelépés volt a korábbi, gyakorlatilag névtelen Shimano darabokhoz képest. A hajtás sokkal feszesebb, folyamatosabb lett, a váltás rendkívül gyors és bár itt még csak V-fékem volt, de az is Deore, az nagyon jól fogott. A mai napig emlékszem, hogy az a V-fék még sok komolyabb hidraulikus tárcsafékkel is versenyezhetne, olyan keményen fogott.
Ezután jött a Stöckli, ami kicsit öszvér volt, mert volt rajta Deore-tól kezdve XT-ig minden és ez érezhető is volt rajta.
A jelenlegi Cube-on meg az agyak/váltók/hajtás/középcsapágy mind XT, egyedül a fogsor Deore most, mert nem láttam értelmét drágábbat venni.
Hogyan látom ezek után az egészet?
Agyak területén nem igazán éreztem semmi különbséget, hogy Deore, XT vagy esetleg egy DT-ről van szó, mindegyik gurult, semelyikkel nem volt problémám, tették a dolgukat. Itt valószínűleg már a könnyítés ami számottevőbb, de ebben nem vagyok biztos. Ha valaki komolyabb versenyző, lehet észreveszi azt is, hogy egyik jobban gurul mint a másik
Hajtás:
Na ez itt már egy összetett dolog.
Láncból érezhető a különbség az alsóbb kategóriákhoz képest, hogy finomabb váltást eredményez egy XT egy Deore-hoz képest, de egy fogsornál már nem ilyen éles a helyzet. Amennyi árkülönbség van a kettő között, azt főleg csak könnyítés indokolhatja, mert váltani egy Deore szetten is ugyanúgy jól fog, mint egy XT soron.Váltók: Nem nagyon ismételném azt amit már sokan leírtak, egy XT Shadow váltó jóval feszesebben tartja a láncot, terhelés alatt is könnyen vált és igencsak tartós. Precízen be lehet őket állítani. Egy Deore váltót nehezebb tökéletesre beállítani, de belehet. Esetleg sűrűbben kell utánaállítani,
Fontos egyébként azt is megjegyezni, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen évjáratból választ az ember, mert nagyon nagy a szórás.
Manapság azt lehet észrevenni, hogy főleg az XTR kategóriában nem a tartósságra mennek, hanem a könnyítésre és precizitásra, így történhet pl. az, hogy egy Deore/SLX tovább fogja bírni mint egy XTR néha, persze valószínűleg nem is azonos terhelést kap a két kategória.