Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz GeneraL_XTX #27010 üzenetére

    Először is, ha nem használsz most kesztyűt, mindenképpen szerezzél be, terepen nem árt a plusz védelem, valamint a stabil kormányfogásban is segít (egyrészt tapad a kormányhoz, másrészt a kényes területeken párnázottak általában, hogy ne szorítsd el az ereket).

    A legelső és legolcsóbb lépés a megoldás felé az, amit venember83 írt, állítsd be jól a fékkarokat, és úgy fogd a kormányt, hogy a csuklód ne törjön meg.

    Ha ez nem segít, vagy képtelen vagy betartani, akkor a következő szint az ergonomikus markolat. Ha nem tetszik a speciális alakú külső (szerintem riser kormányon eléggé bután mutat a szarvhoz hasonlóan, de ez csak személyes vélemény), akkor tudomásom szerint csak az Ergon gyárt, és ő is csak sok pénzért olyan ergonomikus markolatot, ami ugyan nem annak néz ki, de saját tapasztalat alapján is tökéletesen működik (GA1-L és GE1).

    Ha ez sem segít, akkor a kormányhoz (vagy a kormányszárhoz) kell nyúlni, de ehhez már neked kell érezned a problémát: túl széles, túl keskeny, túlságosan nyújtózni kell hozzá. Nekem például hiába volt egyik vázon tökéletes az 580 mm széles kormány, a másik vázon cserélni kellett 640 mm szélesre és egyben emeltre, mert keskenynek bizonyult.

    szki: a kormányszarv erre a problémára pont nem megoldás. Ha mászásnál kell segítség, akkor jó. Ha hosszútávon zsibbad el a kéz, akkor jó lehet fogásváltásra (feltéve ha a terep lehetővé teszi ezt), de rövidtávú zsibbadás ellen nem jó, mert az már városban előjöhet, ott pedig a szarv markolászása és ezzel a fékezési reakcióidő növelése nem egy életbiztosítás.

    Egy pocsék minőségű aszfaltos út maximum egy jobb minőségű földút szintjét hozza, ahol szintén lehet 30+ km/h környékén tekerni, és amire én nem mondanám, hogy túlságosan rázna még lockolt teleszkóp mellett is. Ennél csak rosszabb tereppel találkozik az ember, szóval országútból nem igazán tudsz terepes következtetést levonni. Még a macskaköves út sincsen a közelében egy tempósabb és köves lejtőnek rázás terén, és itt most XC lejtőzésre gondolok, nem DH-ra. Amúgy ilyenkor terepen nem a tenyered zsibbad el, hanem edzettségtől függően az alkar fogy el, és egyszerűen nem bírod tartani magad egy idő után.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák