- HDD probléma (nem adatmentés)
- Gaming notebook topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dexar007
veterán
válasz zsolt19900 #4750 üzenetére
De ti meg nem tudjatok felfogni,hogy olyan brutalis baromsagokkal jottok,hogy ,,mi van akkor ha nincs utfestes". Na vajon mi? Csinalnak! Egy logisztikai kozpontnak vajon mennyi ido attelepulni kozvetlenul egy autopalya melle ha eves szinten megsporol x millio dollart azert mert robotokkal dolgozik? Akar specialis vilagito festekkel is bevonhatjak a fobb tranzitutvonalakat,es havonta ujithatjak oket,mert ugy is megeri ha nem kell x ezer kamionosnak a beret kifizetni. Vagy kezdetben autopalya melle,betonfallal elvalasztva huznak egy plusz savot a robotoknak. Ezerfele lehetoseg van.
Ezzel mondjuk a kamionos melok felet ki is lehetne valtani..es akkor lehet pislogni,es duhongeni,hogy : ,,brühühü en akarom fogni a kormanyt nyilegyenes uton banannal a szamban"Give me your cum,bull!
-
#27070592
törölt tag
Párszor már bizonyította mennyire fogalmatlan.
Én egyelőre simán megkérdőjelezem azt is hogy valaha vezetett kamiont.Az AETR szabályokat egy unatkozó hülyegyerek is képes betanulni, de ezekből a hozzászólásokból nagyon minimális konkrétum derült ki eddig. (mondjuk azt hogy semmi)
Mintha lett volna egy ilyen stílusú "hozzászóló" az index kamionos fórumán is, de ott vagy leoltották vagy nagy ívben le se szarták így gyorsan lekopott.
-
zsolt19900
őstag
válasz Dexar007 #4751 üzenetére
japp főbb tranzitútvonalak, na most én pont nem ezekre gondoltam amint lemegy a robotzsaru a főbb utakról akkor már vége is van, mint a bizonyos botnak jó az eszmefuttatásod mégis csak
és külön köszönöm, hogy 1 hozzászólásból ilyen frankó következtetést vontál le
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #4753 üzenetére
Lehet, hogy szimulátorral nyomta. Abban lehet, hogy úgy jön le, hogy ezt egy majom, vagy egy robot is tudná csinálni. Ott nem érvényesül az, ami alap ebben a szakmában. Az, hogy "Te vagy ott, neked kell megoldanod". Na, ezt mondhatnák egy robotnak. Telefonos Micike nyugodtan elgépelheti a házszámot, irányítószámot megrendeléskor. A sofőr majd kérdezősködik. Robotnál Micike lapátra kerülne. De, ki lesz helyette, aki minimál bérért majd nem gépeli el a címet? A robot addig jó, amíg a melónál minden klappol. Én nem emlékszem, hogy valaha volt-e olyan melóm, aminél minden klappolt volna. Ez egy ilyen szakma. Mármint nem a szimulátorban, hanem a valóságban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Örülök, ha jó kedvedet hoztam!
Sajnos én is láttam ma nagyon durvát a francia A35-ön. 4 kamion egymás ségében, az elsőnek a pótja az égnek. 2. laposan benne, a többi is csúnyán összetörve. Amikor én mentem el mellettük, akkor kb 5km-es sor volt mögöttük, de később a rádióban 30km-ről beszéltek.Amúgy Chiasso megint megszívatott. Aztán olyan tanácsot kaptam, hogy német felé menjek, mert arra sokkal egyszerűbb (mint, ahogy Somatom is írta), s tényleg! Ki se szálltam az autóból 5 perc alatt a másik oldalon voltam.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4756 üzenetére
Amazon robotok is latom szanaszet torik magukat,a vevok pedig vibratort kapnak kavefozo helyett mert a robot mindig benezi a dolgokat.
De azt elismerem,hogy a te kulimunkadat egy ideig nem fogjak levaltani,mert te uttalan utakon jarsz,sarban,mocsarban,ott a robot meg nem eleg hatekony,es par evtizeden belul sem igen lesz az.
Ettol fuggetlenul a kamionos melok nagy tobbseget ki lehetne valtani,foleg az olyanokat ahol ipari teruletbol ipari teruletbe vezet az ut.Give me your cum,bull!
-
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #4753 üzenetére
Én ezért is hagyam ott a homokozóját...
Aki csak ezt az oldalát látja, annak úgy is kell!Nekem ma megadatott, hogy újra láthassam a volt lakóhelyemet, tizenöt év után. Eddig nem volt rá lehetőségem, de ez a munka ezt is lehetővé tette.
Még az is megdobbantja a szívemet, ha a régen járt utakra kerülök.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz Dexar007 #4758 üzenetére
Ezek indulatok, nem érvek. Aludj rájuk egyet, hátha holnapra kicsit összeszedettebb leszel, és elő tudsz állni valami használhatóbb érveléssel! Addig is egy feladvány. A cégek elvárják, hogy megszegjünk néhány szabályt. A robotba is beleprogramozzák a szabályszegést? Ha nem, akkor hogy lesz gyorsabb, mint a humán sofőr, aki büntetéshatárig lépi túl a sebességhatárt? A többi autós mit fog szólni egy 60 -nal cammogó robothoz, aki mögött Timbuktuig gyűlik fel a sor? Betartja a követési távolságokat is? Ha viszont szabályt szeghet, akkor ki dönti el, hogy melyeket, és milyen mértékben?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4760 üzenetére
Indulatok nem ervek? Elotte ket oldalon keresztul soroltam fel az erveket.
De jo..lassuk csak: megint sikerult egy brutalis baromsagot osszehordani:,,A robotba is beleprogramozzák a szabályszegést?"Barmilyen hihetetlen,de a robotnak nem kell szabalyt szegnie,mivel 24 orat tud menni folyamatos 80-nal,foleg ha a korabban elhangzott (nem erv) betonfal mellett kozlekedik amit direkt neki alakitottak ki. Igy egy 24 oras etap alatt kozel 2000 kmt tud megtenni.Ha most azzal jossz,hogy dehat a robot miert nem alszik?! Akkor erre azt valaszolom,hogy azert mert Terminator b***!.
Give me your cum,bull!
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4756 üzenetére
Hát nagyjából. Ahogy Te is vázoltad, az "önvezető autó" ideája egy szép rózsaszín utópia, de jelenleg ezer sebből vérzik. Olyan mint a kommunizmus. Azt is csak ideiglenesen lehet rákényszeríteni normális emberre, általában puskatussal.
Pénztemetőnek mindenesetre ideális. Már így is olyan kolosszális mennyiségű fiktív fedezetlen pénz kering a nemzetközi bankrendszerben, hogy párszáz milliárd dolcsit erre is nyugodtan el lehet verni, amíg lesznek új beszállók a piramisjátékba. Nyolcmilliárd ember ezt is ki tudja termelni. (vagy nem) -
Somatom
veterán
válasz Dexar007 #4761 üzenetére
A "betonfalra" tényleg nem reagáltam, akkora baromság. Hogyan építhetnének ki ilyen elkülönített pályákat? Ember! Gondolkodj már egy kicsit! Plusz két sávról beszélsz! De, továbbfejlesztettem az ötletedet. Ha összekapcsolnánk az egyirányba haladó kamionokat, akkor csökkenthetnénk köztük a távolságot, hiszen nem kellenek külön féktávok. Ha már úgyis külön pályán mennek, akkor lehetne külön vezető sínjük is. Sőt! Egyből gurulhatnának azon a kamionok. Tulképp nem is kéne mindegyikbe motor. Gazdaságosabb lenne csak egyetlen motorral vontatni az egészet. Ezt nevezhetnénk mondjuk "mozdonynak", az egész project neve meg lehetne az, hogy "vasúti szállítás". Fantasztikus újdonság!
Kifejtsem, hogy hol a hiba a "nonstop tud menni" elképzelésedben, vagy rájössz magadtól is?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Apropo régen járt utak..
Utolsó kanyaromat augusztusban részben azon az úton toltam végig ahol cirka öt éve nem jártam már, én is nosztalgiáztam egy kicsit. Anno amikor Esztergomba hordtam autóalkatrészt két lengyel városból, minden másnap azon az úton mentem. Ezer kilométer volt a kör, mind a hat céghez pontos időpontra kellett menni felrakni, a Suzukinál szintén időpontos lerakás volt, télen-nyáron esőben hóban. Egy idő után elég unalmas lett, annyi előnye volt hogy kivétel nélkül minden hétvégét otthon töltöttem. Két év után váltottam hosszabb pályára. -
Somatom
veterán
válasz Dexar007 #4765 üzenetére
Kiforgatom? Magyarázd már el légyszi azt, hogy hogyan értetted a betonfalat! Az hova kerülne, és minek? Úgy gondoltam, hogy azért kellene, hogy a robotkamionok a többitől elkülönítve haladhassanak. De min haladnának? Vagy a mostani pályatestből kéne elvenni a helyet, vagy hozzáépíteni. Mindkettő megvalósíthatatlan.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsolt19900
őstag
válasz Somatom #4766 üzenetére
ne ne ne folytasd, az utolsó szó a lényeg a hozzászólásában örvendezzünk
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Qtya123
őstag
válasz Dexar007 #4751 üzenetére
Én is úgy gondolom, hogy el fognak majd terjedni az önvezető autók, kamionok, de nem 20 év múlva fogják elvenni a sofőrök kenyerét. Sokat olvastam a témában, nagyon-nagyon eltérő véleményeket mondanak az egyes fejlesztők, autógyártók. Nagyon sötétben tapogatózás még az egész.
Egy dolgot tudni kell: az egy dolog, hogy a számítástechnika 20 év alatt irdatlan nagyot tudott fejlődni, de itt nem csak erről van szó. Ez nem egy zárt burok, ez az élet. Egészen más megsokszorozni egy telefon/számítógép teljesítményét új technológiákkal, és megint más átültetni a problémákkal, váratlan helyzetekkel teli életbe kint az utakon.Ebben az egészben én azt látom, hogy felnőtté vált már egy olyan generáció, akiknek az autózás/közlekedés teljesen mást jelent már fiatalon is. Nem a vezetés öröme, autó formája, ereje, hangja hozza lázba őket, hanem technokrataként (hú legyen vidám formája, legyen benne érintőképernyő, meg 42 fajta asszisztens, legyen trendi), vagy éppen egy fölösleges nyűgnek tartják. Sokan elfelejtik, hogy ez nem burok. Ilyen naív elképzelésekkel jönnek, hogy lesz majd ugyan sok embernek saját autója, de majd szépen önvezetve üresen kigurul a garázsból, mikor a tulajnak nem kell és carsharing felkiáltással megy az adott címre, ahová hívta az utazni vágyó. Ezen csak nevetek, ez ha technikai nem is, de emberi természet szempontjából kivitelezhetetlen lenne.
Amikor el fognak terjedni jobban az önvezető kamionok, akkor is beláthatatlan ideig ott kell ülnie rajta az embernek, aki felügyel (kérdés persze, hogy mennyire próbálják majd emiatt a fizetést csökkenteni). Olyan nincs, hogy egy önvezető rendszer érzékelőinek sokasága közül nem hibásodik meg valamelyik, akár magától, akár a környezeti viszontagságoktól. Másrészt ott vannak a balesetnél a morális kérdések is.
Gondolkodj el azon, hogy a világon pár kivétellel még a kötött vasúti pályás tömegközlekedésben is a legtöbb helyen ott ül bent az ember. Ehhez hasonlítva a közút egy káosz és ott még fontosabb az ember.
Ezen kívül rengeteg olyan probléma is van, ami ma még eszünkbe sem jut az önvezető kamionok kapcsán, de még az önvezető személyautóknál is. Mindig van valami új, amivel szembesülnek (Volvonál a kengurukat nem tudta érzékelni, mert ugráltak, Tesla megskalpolta magát, mert a nyerges pót alatt túl nagy hely volt és nem érzékelte emiatt a tárgyat stb...) Annyi, de annyi nem várt helyzet adódhat az egészen komolyaktól az egészen aprókig és az egészen meglepőkig (például, ha én olyan ember lennék az első dolgom lenne kipróbálni, hogy éjjel a városoktól épp jó messze járó, sofőr nélkül közlekedő kamion elé beálljak nagy nyugalomban és kirámoljam. Ha meg még robbanómotorral működik, akkor vinném az üzemanyagot is, az tuti.)
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #4768 üzenetére
Érdekes gondolatok. Nemrég olvastam, hogy milyen egyszerűen zavartak össze egy önvezető autót egy tákolt stoptáblával. Elképzelem, hogy a 12 éves Vérjürgenke a szülinapra kapott temperával pingál egy sárga Umleitung táblát és merő csínyből betereli a robotkamiont a szomszéd Heidi néni veteményesébe. Millió hasonló szitu van, amin egy humán sofőr legfeljebb elmosolyodik, de egy gép számára komoly próbatétel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz zsolt19900 #4767 üzenetére
De még lehetett volna jobb is!
Valami örökérvényű.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #4769 üzenetére
Így van, én is olvastam azt a cikket. Szép is az, mikor egy közlekedési táblát kidönt egy jármű, később meg megy arra a sofőr nélküli önvezető gép és azt sem tudja mi van. Vagy elég annyi is, hogy egy táblán szennyeződés van, már kész a baj, nem kell ide Jürgenke alkotása. Ezek a példák is mutatják, hogy milliónyi szituáció van, amire emberi felügyelet nélkül nem tudja mindig 100% pontossággal a gép, hogy mit csináljon. Az élet és a természet folyamatait, sokszínűségét nem lehet programkódokkal és szenzorokkal letudni. Persze lehet jönni azzal, hogy autópálya, meg ott aztán csak ülni kell. Ez hellyel-közzel igaz, de mindenhová nem lehet autópályát húzni a cég kapujáig és persze autópályán is két másodperc alatt kialakulhat olyan szituáció, amivel a gép nem tud mit kezdeni (környezeti viszontagságok, váratlan és a gép által feldolgozhatatlan mozgású és formájú tárgyak, vagy egy egyszerű szenzorhiba, stb...)
Jönnek azzal, hogy majd lesz ember az irodában a gép előtt és ő majd felügyelni tud egyszerre 10-20 kamiont a monitorokon át. Persze....
Az amazon robotokat meg felesleges ide keverni, azok a forgalomhoz és a külvilághoz képest egy teljesen "steril" és behatárolt közegben mozognak. Ráadásul ehhez hasonló robotokat már jóval régebben szolgálatba állítottak. Ha jól emlékszem egy dokumentumfilmben láttam őket először évekkel ezelőtt. Ott talán alumínium tekercseket vittek az üzem területén.
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4773 üzenetére
Tenyleg öngol. Ha mondjuk egy 10-es fogatot ugy iranyitanak,hogy az elsöben ül egy hus-ver sofor,a maradek 9-ben pedig csak felügyelik a helyzetet egy irodabol,akkor ezzel mennyit is sporolnak?
Nem lehet mindenhova autopalyat huzni. Ez teny. De ahova lehet,es ahol mar van,ott ki lehet alakitani olyan logisztikai kozpontokat ahol csak es kizarolag robotok kozlekednek,ide-oda..kisebb 3.5-essel ,es 7.5-essel pedigg elviszik a vegso celig.Ennyi.
Give me your cum,bull!
-
Qtya123
őstag
válasz Dexar007 #4774 üzenetére
Ha teleszórják az autópályák szélét logisztikai központokkal az nem megoldás. Mondod, hogy onnan majd 7.5 t, vagy 3,5 t viszi tovább a cuccokat. Ezzel az a gond, hogy egyrészt azokra ugyanúgy kell akkor egy rakás sofőr, másrészt ez ebben a formában csak a gyűjtőzésre megoldás. Egy csomó üzem, gyár, cég van, ahová nem kisteherautónyi szétaprózott cuccok kellenek, hanem egy kamionnyi.
-
Somatom
veterán
válasz Dexar007 #4776 üzenetére
Annak az embernek fülke kell, és ami a legfontosabb, ugyanúgy szünetek, és pihenők. Ezek ugyebár csak álló járműben tölthetők. Vagyis, mind a 10 meg kell álljon. De hol? Egyetlen kamionnak is nehéz parkolóhelyet találni, nem hogy 10 -nek. Erre mondanád, hogy lesznek kijelölt helyek. De, mi a garancia arra, hogy mondjuk stauland -ban el fogja érni azt a helyet? Arról nem is szólva, hogy 10 kamionnyi áru menne ugyanakkor, ugyanonnan, ugyanoda? Ez elég valószínűtlen, mert az olyan helyekre egyszerűbb vasúton szállítani. Egyre eszementebb ötletekkel rukkolsz elő.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4777 üzenetére
Az a helyzet,hogy nem nekem kell megoldani.En csak az otleteket gyartom..mindenesetre a kamionos melok felet ki lehetne ezzel valtani. A kulimunkakat ahol a ret kozepere kell szallitani,sarban,mocsarban,ott nyilvan nem sokra megy a robot (per pill)
De amikor olyanokkal jottok,hogy ki fog rakodni,ki fog ponyvazni,ki fog tankolni..azert az vicces.Give me your cum,bull!
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4777 üzenetére
Most akkor vegyük, hogy 10 szerelvényes konvoj visz Heilbronnba a Unileverhez a cuccot. Booking bejelentkezést ki csinálja meg helyettük? Csúszás mindegyik raktárnál van, időre megy, automatice áll rá a programozott rámpára? Ha még ott az előző rakodó, beletolat? Ki nyitja ki az ajtókat? 10 rámpát egyszerre hagynak nekik? Vagy bevárják egymást?
Vagy Nyírbátorban, ahol akár napokat váratják a sofőröket, mert raktár helyett kamionra gyártanak, s ha valamiért nincs autó és nem tudják hova rakni az árut és le kell állítani a gyártást, ami óránként 9 milla veszteség az üzemnek, akkor kit vesznek elő?
Nem csak az utak, az utazó közönség, de az egész háttér nincs még felkészítve, de még kitalálva se hozzájuk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Ja, de legalább addig se vezet (szabadon Bödőcs után ).
Én meg elvagyok. Nagyon jó hetet zártam (a chiassoi dühöngést leszámítva, amit felejtetett a volt lakhely látogatásom*). Miután szerdán elszabadultam a szűk utas felrakómtól, átutaztam Svájcon, érintettem Németországot, nosztalgiáztam Franciaországban, takoltam és utaztam megszokott helyeken Luxemburgban és Belgiumiban s újra hajóra szálltam Dunquerkben, most pedig London körgyűrűjén éjszakázok. Csak azt kell még eldöntenem, hogy menjek-e holnap tovább a hétfő este 8 órás lerakómhoz 30km-re lévő parkolóba, amit még nem ismerek, vagy maradjak itt, mert itt van wi-fi és tisztálkodási lehetőség.
*Kicsit leesett az állam, amikor meglattam, hogy milyen buszok járnak most arra. Teljesen átalakult a környék, olyannyira, hogy a taxi se vitt el házig, nemhogy busz álljon meg, de még a rendőrök se tették be a lábukat. Erre most kapitányság van, meg hernyóbusz.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
válasz Dexar007 #4776 üzenetére
Ilyen szempontból a 10 fős konvojnál -9 ember, de a sok kisteherautóra meg kell plusz ember. Ugyanott vagy.
De ahogy Somatom az alatta lévő hozzászólásban levezette, ez a 10 fős konvoj egy zsákutca. Legalábbis a klasszikus hosszútávú fuvarokban. Szép dolog, hogy a szotyis tesztelgette nemrég a platooning-ot, de azzal csak rövid távra mehetsz, mert máskülönben ott a Somatom által vázolt probléma.
Lehet csűrni, csavarni a dolgokat, fog fejlődni az önvezetés, de nem jelent mindenre megoldást olyan egyszerűen, ahogy elképzeled.
OFF:
(Amúgy azt már előbb is akartam kérdezni, ha ennyire lealacsonyító munka a kamionozás, akkor miért csinálod, akár "hobbiból" is? Én biztosan nem tudnék olyan munkát végezni, amiben magamat egy betanított majomnak nézem. Egyszerűen rosszul lennék magamtól, hogy ennyit hozok ki magamból.) -
Dexar007
veterán
válasz Qtya123 #4782 üzenetére
Bennem mindig megvan az az erzes, hogy.,, basszus tenyleg 1000+kmen fogjam ezt a kormanyt nyilegyenes uton? " Ezert szoktam valami ertelmes dologgal foglalkozni utkozben. Pl angol, nemet hangoskonyv, vitamusorok vagy ilyesmi.
Persze ha ismeretlen terepre kuldenek ahol autopalya sincs, ott erre nem nagyon van lehetoseg, mert lekoti a figyelmem a vezetes. Jelenleg! Mert meg kezdo vagyok. Rutinos sofor el tudom kepzelni, hogy pl tolatss kozben is tud zenet hallgatni. Csak tapasztalat kerdese.Give me your cum,bull!
-
Somatom
veterán
válasz Dexar007 #4783 üzenetére
Attól még nem majommunka, hogy közben mást is tudsz csinálni. Én is németet, hangoskönyvet, zenét, meg netrádiót hallgatok vezetés közben. Meg a kollegákkal szoktunk egymás között órákig pofázni telefonon. Pedig egyáltalán nem vagyok telefonon trécselős típus. De, azzal is megy az idő, meg jól kitárgyalunk mindenkit. Leginkább az irányítókat, meg a főnökséget. Tegnap pl. 9:38 -ban álltam meg, ráadásul előre tudtam, hogy teljesen felesleges és értelmetlen volt túlvezetnem. De, a nagyfőnök kérte, hát megtettem. Olyankor ő fizeti a büntit.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
Nem tudom mennyire vagy ettől a welcomebreak-es parkolótól (51.62963, -0.26278), de innen nem messze van a metró, ami a London Eye és sok más látnivalótól nem messze tesz le.
Hely pedig szinte biztos van benne, mert a kollégám ma egy hete szombaton este 5-6 között ált még ott. Mivel viszonylag közel van a központhoz, viszonylag kevés kamionos megy be oda.
Én még nem voltam ott, de ha legközelebb ott hétvégézek, meg fogom keresni. -
HoTaZo
addikt
Nekem fizetős a Wellcome break, mi Snap parkolókba járunk. Ez az M25-ös mellett van, nem messze az M1-hez. Kicsit csöves, poros, de van tisztálkodási lehetőség, itt egy pofás kis kajálda is, egy bájos pultoslánnyal. Na meg wi-fi, ha nem parkol közém és az antenna közé senki.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
lalakov
senior tag
Sziasztok!
Van valami hivatalos neve annak a vasrúdnak, amit áru leszedésénél használ az ember, amikor a békát még nem lehet alátolni a raklapnak, de már nem éri el a targonca? Esetleg, hogy hol lehet beszerezni Pesten?
Köszönöm.
-
dlaj
őstag
válasz Qtya123 #4782 üzenetére
ez a 10 fős konvoj egy zsákutca.
Egyáltalán nem, legalább is parkolás szempontjából. Könnyen és viszonylag olcsón megoldható lenne.
Könnyen mondom, mert valamelyik országban én már láttam buszmegállót autópályán. Kicsit kiszélesített volt ott a pálya, védőkorláttal ellátva végig. Az elején és a végén sorompó, nehogy a magunkfajta elkeseredetten parkolót kereső véletlenül ott álljon meg.
Jön a busz, a sofőr nyomja a távirányítót és beáll.
Elég olcsón megoldható lenne az, hogy ott, ahol a konvojt vezető majomnak, (jaj, bocsánat! ) elfogy a vezetési ideje, pár száz méter hosszan kiszélesítsék a pályát, korláttal leválasszák, és a két végére sorompót rakjanak. Lehet, az egész annyiba sem kerülne, mint 1000 km-es szakaszon újrafessék az útburkolati jeleket, hogy a szenzorok jobban lássanak.Kerestem egy képet, valami ilyesmiről lenne szó.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz lalakov #4787 üzenetére
Hey.
Régebben egyszerűen húzóvasnak hívták. "Gyári", boltban kapható változatáról nem tudok, amiket eddig láttam/használtam kivétel nélkül egyedileg készült példányok voltak.
Ha tudsz anyagot szerezni hozzá, egy egyszerű lakatosmester aki látott már hegesztőgépet megcsinálja neked. -
-
Somatom
veterán
Ami nekem ezekből hiányzik:
Víkend a Pokolban
Nincs Kegyelem
B.T. Visszaüt
Trópusi Pokol
Vér és Mahagóni
Fel tudnád dobni ezeket Gdrive -ra? Esetleg data.hu -ra? Nem szoktam torrentezni, nincs is regem.Ha valakinek megvan hangoskönyvben Moldova: Hitler Magyarországon, akkor azt is dobja fel legyen kedves. Délután, vagy holnap megírom a "csererepertoárt".
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
Tegnap előtt a német A3-ason egy baleset mellet haladtam el, és még akkor ígértem, hogy ha megállok, írok egy kicsit bővebben róla. Sajnos aznap a cseheknél egy olyan kúton álltam meg, a kijelölt parkolóban (értsd: ez az egy hely volt), ahol nem volt net. Vagyis volt, de csak edge. (Az már lehet, hogy nem is net. )
Szóval írtam én egy hsz-t, de nem ment el.Ezért most pár szóban az ígéretemről.
Nekem mint 4 hónapja kamiont vezető, banánt majszoló embernek, még negatív újdonság a baleset, a roncsok látványa, pláne a kamion roncsok látványa. Rövid pályafutásom alatt láttam már 4-5 kisebb balesetet, ahol személyautók zúzták le egymást, de ilyent, ahol 3 kamion összetörve eltorlaszol 4 forgalmi sávot, ilyet nem. Remélem nem is fogok.Szóval éppen elhagyok az A3-ason Nürnberg felé egy útépítési szakaszt (ami elvett az időmből legalább egy órát), mikor azt veszem észre, hogy a túloldal tök üres, nem jön szembe senki. Na mondom ez aztán a gigastau, aztán egyből arra gondolok, hogy itt nem utat építenek. Sokáig még semmi, aztán látom, hogy robog a menetiránnyal szemben 2 villogó jármű. Mikor utolérem őket, látom, hogy 2 műszaki mentő az, és már jön is szembe másik kettő villogó trailer. Az egyik egy enyhébben összetört kisteherautót hozott, a másik egy személyautót, ami az elejétől a közepéig ki volt lapítva. Esélyes, hogy abban nem élték túl a karambolt. Úgy nézett ki, mint ami alászaladt valaminek, vagy ráborult valami.
Azután mikor fél perccel később elértem a baleset helyszínét látom ám, hogy nem kicsi a baj. A négy sávban 3 kamion áll, pontosan egy vonalban, és mindhárom össze van törve, körülöttük rengeteg törmelék. Amelyik a külső sávban állt, annak az eleje neki volt csavarodva a korlátnak, leszakadva a pótkocsiról. A középső neki fordulva ugyan ennek. A belső sávban állónak konkrétan le volt szakadva a kabinja, és ott volt a középső sávban álló előtt kb 10 méterrel, körülötte szana-szét szóródva a sofőr holmijaival, és egyéb törmelékekkel, Persze ebből a kamionroncsból csak a motor és a váltó maradt a helyén. Hogy mi történhetett, azt csak sejtem.
Valószínűleg egy rossz sávváltásnál összeakadhatott a személyautó és a kisteher, és/vagy az egyik kamion, a kamionok meg nem tudtak megállni időben csak félrerántották a kormányt és ahogy sikerült. Valószínű, hogy a személyautót a kamionfülke lapította ki. De hogy az mitől szakadhatott le, azt nem tudom. Gondoltam arra is, hogy a tűzoltók vágták le, de miért is kellett volna, illetve akkor közvetlenül ott lett volna a kamion előtt. Hát remélem a kolléga túlélte, bár nem sok esélyt adok neki.
De az is lehet, hogy a belső sávban lévő kamionos szabálytalan előzése miatt történt a baleset.Aztán a gigastau a baleset után kb olyan 3 km-es volt, mert a következő kihajtónál már ki volt bójázva, elterelték a forgalmat. Persze ez nem enyhített azon, hogy utána több 10 kilométeres kocsisor torlódott fel.
A balesetről találtam képeket egy népet portálon.
[kép]
[kép]
[kép]A képek tanúsága szerint a középső kamionba még belekoccolt egy negyedik is, illetve van még ott egy ötödik teherautó is. A képen már le van húzva a fülke a jobb szélső sávba, és ahogy elnézem a királycsap is engedett. Pedig az azért sokat elbír. Nem egy képet láttam már, amikor megtartja a levegőben a traktort. Pl: itt.
A baleset kb délelőtt 9-kor történhetett (én 10 körül jártam ott), a fényképek pedig ahogy elnézem eset 6 óra felé készülhettek. Biztos előbb is le tudták volna húzni a roncsokat a kettő külső sávba, de gondolom egy ilyen baleset kivizsgálásához több idő kell, mielőtt mozdíthatnák a résztvevőket. -
HoTaZo
addikt
Látni egy-egy ilyen balesetet mindig elgondolkodtat, hogy tényleg kell-e sietni annyira? Szerencsémre mindig időelőnyben voltam, de mégis beelőzök én is, ha már türelmetlen leszek az előttem 1-2km/óraval kevesebbel "cammogó" miatt. Igen, bármi, bármikor bejöhet, nem kell hozzá tömeg.
Reméljük, hogy mind megúszták!Mint olvastam, abban amit én láttam, csak egy személyt kellett nem súlyos sérülésekkel kórházba vinni.
Az egyik cikkben egy nőt említenek. De csak este 10-kor tudták megnyitni a pályát. A baleset 09:30-kor volt. Egy nemet, egy litván, egy lengyel és egy holland rendszámú autóról írtak.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Jövő héten tudok szolgálni mindennel. Ha hazamegyek, akkor felnyomom az összes hangosomat Gdrive -ba. Ha van data.hu prémiumod, akkor oda is felrakhatom. Sajnos, a NAS -omnak megszűnt a Gdrive elérése, ezért nem tudom távolról utasítani, hogy tolja fel az anyagot.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
Biztos előbb is le tudták volna húzni a roncsokat a kettő külső sávba, de gondolom egy ilyen baleset kivizsgálásához több idő kell, mielőtt mozdíthatnák a résztvevőket.
Először mindíg a sérültek ellátása, kimentése vagy kivágása történik (illetve ha szükséges akkor a tűzoltás, rögzítés stb). Ez után mehet csak a helyszínelés és ha az lezárult akkor kezdődhet a műszaki mentés és a takarítás. Én legutóbb a baleset után 3óra 50 perccel tudtam elhagyni a helyszínt. Egy ember kivágása a kocsiból az a roncsolódás és a sérülés függvényében 20 perctől 1+ óráig tart és olyan is van amikor a sérült állapota miatt meg kell szakítani a kiszabadítási folyamatot és a mentőknek a roncson belül kell ellátni a sérültet a közvetlen életveszély miatt.
Nem mindig olyan egyszerű az, mint amilyennek elsőre látszik. Az én esetemben is mozgott a delikvensnek mindene de a mentők azt mondták jobb oldalon nem tudják biztonságosan kivenni ( ott nyíltak az ajtók), kikérték a tűzoltókat azok fél óra alatt vágták ki az embert... A mentők kint voltak 15 perc alatt, néhány perc alatt eldöntötték hogy vágás kell, a tűzoltók is kiértek 15 perc alatt, majd fél óráig matekoztak a feszítővágóval. Utána a mentők dolgoztak az alanyon, hogy kiemelhető legyen, majd végül gerincrögzítővel kiszedték. A mentőautó így is majd két óra után hagyta el a helyszínt, pedig az enyém egy elég egyszerű eset volt, egy ilyen 4 kamionos beszorulós mókához képest...
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- HDD probléma (nem adatmentés)
- iPhone topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung A55 vagy Samsung S24 plus kijelző jobb a szemnek?
- Óvodások homokozója
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs