- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bbubby00
őstag
Fiúk, engem kivehettek a Lacházi taliból!
Muszáj lesz 1ig dolgoznom, utána pedig egyből megyünk családi születésnapra.
Az időjárás előrejelzés miatt annyira nem is bánom, de jó lett volna összefutni a CRXről is pár Hondás haverral, kiket már rég nem láttam.Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bbubby00
őstag
válasz Jaffa75 #47557 üzenetére
Ha jól tudom tavaly eltolták a rendezvény megkezdése után pár órával az egészet. Dűtötte a szél a fém dolgokat is elég rendesen.
Ott elég szívás volt főleg annak aki x00km-t autókázott, megvette a jegyet rá pár órára pedig hazaküldték.
Aztán volt egy kis mizéria, h a póteseményre bemehetnek a jegyekkel, de nem térítik vissza az árat, aztán mégis visszatérítették. Idén már 3e lesz 2500 helyett, de semmivel többet nem fognak adni.
Majd Rukkel-tó a következő Hondás esemény amire ki tudok gurulni, addig maradnak a minimeetekEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
vbbb
addikt
Sziasztok!
Eneos 0W50-es olajat bele lehet tenni utcai autóba? Rövid távokat megyek vele, azért gondoltam ez még talán jobb is lenne nekem.
-
BlacKSouL
addikt
Attól függ, hogy 1) milyen autóba, 2) hogyan használod a rövid távon
Mindazonáltal mind a hideg, mind a melegoldali viszkozitása
rosszabbalacsonyabb, mint a 0W20 vagy 0W30 vagy 0W40-es olajoknak. (Vagyis a kívánt cél szempontjából rosszabb) Ergo ha normál autóba tennéd, normál utcai(főleg mondjuk városi) használatra, rövid (0-15 km) távokon, és nem kizárólag állandó 7000-es fordulaton, akkor nem ajánlott szerintem.
Ha nem túl régi a motor, és a gyári előírás megengedi, akkor 0W20, ha valamivel régebbi, akkor esetleg 0W30 inkább. De a 0W40-el se lősz mellé, és annak a magas hőmérsékleten már a régebbi motorokhoz is jobban igazodó a viszkozitása, vagyis melegben dugózgatva is elegendő. A 0W50 esetében hidegen rövid távokon nem nyersz vele, melegen hosszabb ideig széttaposva nagyobb az előnye inkább.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
vbbb
addikt
válasz BlacKSouL #47563 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ! A kocsi egy Civic EJ9 1.4i 16V (2000) 200ezer km-et futott jószág. Tökéletes állapotban a motor, olajat nem eszi. A táv extra rövid, napi szinten melóba városon belül 6km (3-3km) bemelegedni sincs ideje. 1-4ig 2000-3000es fordulaton jellemzően. Csak hétvégente megyek többet vele, olykor kirándulás stb.
-
BlacKSouL
addikt
Nem tudom mi a gépkönyve szerint megengedett legalacsonyabb viszkozitású olaj, de ha mondjuk pl. 5W30, akkor a Sustina 5W30-al, vagy valamelyik nagyobb gyártó 0W30-ával jársz a legjobban. Ezeknél alacsonyabbat nem tennék bele, és a rövid távok miatt a 0W40 vagy az 5W40-ek talán már hidegen kevésbé ideálisak.
Viszont a rövid távok miatt mindenképp az extrém igénybevételnek megfelelő szervizintervallumokat vedd figyelembe, ez esetben pl. az olajat sűrűbben cseréld. Nem feltétlenül kell megfelezni, de ha mondjuk 15ezrenként kellene normálisan, akkor kb. 9-10 ezrenként érdemes lenne.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
yodamester10
őstag
Ha már olaj akkor kérdésem ki tud ilyen olajat szerezni,vagy linkelni magyar honban ahol meg lehet rendelni,venni?
[link] -
bbubby00
őstag
válasz yodamester10 #47568 üzenetére
tudok szerezni ha kell, de csak 5lityósban.
[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Horel77
tag
Szerintetek 8g civicen fagyálló csere alkalmával érdemes lehet termosztátot is cserélni? Vagy felesleges?
-
Horel77
tag
válasz Winner_hun #47571 üzenetére
Nem, beírja a naptárba a hozzászolás számot.
-
tboldi
nagyúr
válasz Winner_hun #47571 üzenetére
Nem. Ilyen formában kevésbé tűnik hivalkodónak a közlés módja számotokra.
-
Bibby
addikt
Tóth Iminek lehet viber-en írni, vagy azt inkább hanyagoljam? Valaki tartja vele így a kapcsolatot?
Ελευθερια η θανατος
-
Rolvik
csendes tag
Hankook K125 nyari abroncsrol van velemenyetek? Erdemesebb lenne inkabb premiumabb abroncsot venni(Conti, Michl stb)
-
BlacKSouL
addikt
10w40?? Bzzzeg 5w30 fölött semmit nem tennék bele
Tekintve hogy a City könyvében benne van a 0w20, most már második évben tesszük bele a 0w20-at, és eddig tökéletesen hozta amit kell. Ennél nem látszik akkora fogyasztás csökkenés, mint a civicnél, de talán mintha kevesebb ideig lehetne nyersnek érezni a hideg járását. Szóval itasd nyugodtan 5w30 sustinaval, de a példa mutatja hogy alá is lehet menni. Eleve economy konstrukciójú motor, illik hozá az economy olaj.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
---Lasali---
Közösségépítő
Kormányoszlop csukló felújjítással próbálkoztatok már?
Így néz ki nekem a burkolat alatt, van egy 1 centi full holtjátéka a kormányomnak. Ha nyomvájús az út, akkor elég zavaró, plusz oldal szélben is, 100-120 felett.
Mindkét csukló kopott szerintem egy kicsit:Ha már olajokról beszéltek, 1994 es nem vtec motorba, aminek a gyári ajánlása 10-40, ti beletöltenétek 5-40 est? Lassan elérem a 10 ezer km -t a castrol magnatec el, gondoltam hogy legközelebb sárga színű liqui moly -t rakok bele. Olajfogyásom szinte nulla, intenzív használat mellett. Viszont a motornak borzalmas dugattyú szoknya hangja van hidegen, és melegen is hallatszik.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz ---Lasali--- #47582 üzenetére
Ezt szerintem bízd szakemberre! Kormány nem játék (ahogy a medve sem)
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz demars #47583 üzenetére
Sok mindent bíznék szakemberre, már csak azért is hogy ne én szívjak vele naphosszat..
De nem nagyon ismerek olyan szakembert akire bármit is rá mernék bízni.. vagy éppkézláb idő alatt és áron elvállalná.
Volt olyan, hogy jeleztem, hogy szerintem motor tartó bak problémája lehet az autónak, mert ha kicsit hirtelen engedem a kuplungot, akkor furcsán "takkan" valami. Megnézték, nincs probléma. A végén kicseréltem a nyomaték motor tartó bakot én, amire egyébként azt is mondták hogy beszerezhetetlen, vagy 20+ ezer a gyári, 5100 ért ott volt a pick pack ponton. Ja és annyira nem volt probléma, hogy kettő darabban jött ki, rommá kopva, repedve, rohadva.
Vagy pl mikor a helyi japán kocsikhoz értő szaki mutogatta a ventilátor kapcsoló bimetált, hogy az az ECU temperature sensor, az is meredek volt. Végül én bontottam le a gyújtás elosztót, és cseréltem ki az ecu hőmérőt. Nem mintha utána jobban indult volna a kocsi, mert ugyan olyan szarul indul reggel első indításra, de hát több honda szaki is azt mondta hogy az lesz a rossz.. Ja meg kaptam olyat is az arcomba, hogy nem lehet ezeket a hőmérőket kimérni.. na meg OBD sincs az autón, na akkor töltöttem le egy ohm - celsius grafikont, és csináltam két kis saruból meg hangszóró kábelből egy mérő kábelt, és mértem ki multi méterrel ezeket az ntc ellenállásokat..
De ezer hülyeséget tudnék felsorolni amivel kábítottak eddig.. 1 éve van autóm, de már javítottam meg opelben automata váltó pozició érzékelőtől elkezdve gyújtáskapcsolóig minden szirszart haveromnak, amire épp 176 ezret mondott az egyik országszerte is elismert szerelő..
Úgyhogy lassan nem bízok semmit senkire..
Most szélvédő cserével szenvedek.. már fejből tudom lassan az összes cikkszámot, utángyártott eu kódot, karosszériások meg kikészítenek a 220 ezres ajánlatokkal, meg a csak gyári létezik dumákkal.. Meg hogy 170 ezerért megfolyt festékes autót adnak oda fényező kamrából, csilliárden forintba kerülő pisztolyokkal.. akkor én miért tudok egy lidl es dobozzal 1500 ból folyás mentes fényezést előadni?
Váltót is kéne cserélnem, azt is több szerelő szerint lehetetlen szerezni hozzá, 20 ezerért vettem egyet Lajosmizsén, meg 69 ezer helyett 26 ezerért új luk kuplung szettet német webáruházból.. lassan azt is én fogom felrakni ha még tovább nyújtanak a baromságokkal..[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz ---Lasali--- #47584 üzenetére
Ha van hozzá türelmed és értesz azért ezekhez a dolgokhoz meg lehet oldani sok mindent persze.
Nekem helyem és időm nincs sajnos
Elcseszett munkákról jó sok pénzért sokat olvasni, itt a fórumon is előfordul gyakran.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Qru
MODERÁTOR
-
z123456789
addikt
Hát, én még a tárcsát nem néztem meg konkrétan...és a kis bloggal is krvra el vagyok maradva. Nem szeretek ígérgetni, de becs szó akarok írni a Rusztikás melóról.
Végülis még a téli szett fent van, szóval akár meg is várhatom a cserét, és akkor látni fogom a kerékjáratnál történt dolgokat.
Egyet tudok. Hétvégén cseréltem olajat, az olajszűrőm faszig dinitrolos volt.
Mondjuk én megértő egy ember vagyok, elhiszem, hogy vannak helyek, amiket képtelenség kitakarni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #47587 üzenetére
Pedig én nagyon várom azt az írást!
Olajszűrő könnyen és gyakran cserés annál nem para, hogy maszatos lett.
Jó neked, nekem már nyári és este azért érezhetően nem úgy vette az íveket ahogy kell. Vissza is vettem a tempóból.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #47589 üzenetére
Én is szívesen olvasnám.
Amúgy annyi negatív tapasztalatot olvastam már a rozsdaeltávolításról, alvázvédelemről, hogy egyre jobban hajlok arra, hogy hagyni fogom a 3,14csába.
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #47590 üzenetére
A legjobb lenne, ha az ember magának meg tudná csinálni, sajnos a felhasznált anyagok nem biztos, hogy beszerezhetők 1 autónyi mennyiségben, illetve nem tudom hogy milyen eszközpark kell hozzá, szerintem egy kompresszor meg 3 féle szórófej bőven megteszi. A nagyobb tudomány viszont pont hogy az alapossággal, a részletes maszkolással teljesedne ki, hiszen mindent összevisszafújni hogy csak húzom a pisztolyravaszt nem igazán szakértelmet kívánó. Egy biztos, hogy ha minden igaz, nekem a következő 10-20 évre nem lesz ilyen gondom az autóval, úgyhogy a motorja darabokra hullhat, a felépítmény minden eleme széteshet rajta, a futóműve féltengelyig elkophat, de az alváz elpusztíthatatlan lesz.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
burjois
csendes tag
válasz ---Lasali--- #47584 üzenetére
csak így tovább.
Előzőre:, nem a kormánymű lesz a ludas?
.....gusztus dolga.
-
m3tr0
őstag
válasz BlacKSouL #47579 üzenetére
Múlt héten vittem a 7gent olajcserére, ugye 2 hete vettem kb.
Szokásos bejáratott szerelőm, kérdezi mit rakjunk bele...kérdezem tőle mit ajánl.
Azt mondja, 10w40-es Valvoline mert az többet tud mint akármelyik 5w40.
Nézek furcsán...háttőő...milyen 5w40-ed van, a'szondja semmilyen.Jah, mondom akkor a Mobil1 ami ott van a sarokba?
Az 5W30...a lehető legjobb olaj amit eddig autóba öntött.Mondom akkor az jó lesz szerintem nekem is.
A 75 ezer km-t futott autómba ne rakjon 10W40-et, köszi. -
Buster17
addikt
Hali!
Kész lett a kocsim, de a kerék fölötti díszcsíkot elcseszték... Konkrétan korom feketére fújták és a másik oldalt maradt az a fakó szürke...Most az előbb utánanéztem és annak szürkének is kell lennie nem pedig feketének és így pedig nem maradhat.
Mit csináljak szerintetek:
-Cseréljem le az egész garnitúrát
-Csak az egyik oldalát cseréljem le
-Másik oldalát is fújassam le feketére
-Fújassam át az egészet a kocsi színére
??? -
demars
addikt
válasz z123456789 #47587 üzenetére
Cimborám tavaly fényeztetett néhány elemet, faszig festékes lett az alu szettje. Vissza vitte, hogy pucolják le! Nem is szóltak semmit se, még friss volt szépen lejött.
Pedig egy felnit lezsákolni nem nagy dologAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest