- Házimozi belépő szinten
- Milyen monitort vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen alaplapot vegyek?
- 3D nyomtatás
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
newmoonlight #27615 üzenetére
Emlékeim szerint japán jóváhagyási jel. Gyártót nem látok
JWL standard néven fut a jóváhagyás.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
newmoonlight #27617 üzenetére
létezhet, de abba nem szoktak sorozatszámot ütni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
newmoonlight #27617 üzenetére
Alutec gyárt hasonlót.
Például a burnside széria:[link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
newmoonlight #27633 üzenetére
Ha a 2 felni szélessége ugyanakkora, akkor nincs.
-
Reggie0
félisten
válasz
newmoonlight #27645 üzenetére
Ott nem csak az alapozo latszik ki?
-
Reggie0
félisten
válasz
newmoonlight #27656 üzenetére
Biztosan van, mert a fenyezest is lehet lakkozni, es szoktak is, hogy jobban birja a kofelverodest, stb..
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz
newmoonlight #27659 üzenetére
Konkretan fenyezost kell kerdezni.
-
alázógyík
őstag
válasz
newmoonlight #28196 üzenetére
Nem írtál keretet/minőségi szintet.
Talán ez.
-
válasz
newmoonlight #28196 üzenetére
Nekem Vredi van, igaz, csak 225/50R17-en. Ez olyan felső közép kategória. Esetleg Hankook-nál nézz még szét, vagy feljebb.
A te méretedben: [link] -
válasz
newmoonlight #28201 üzenetére
Nem különösebben, bár én amúgy sem vagyok erre túl érzékeny. Meg az, hogy belül mennyire lesz hangos, nagyban függ a kocsitól is. De ahogy látod is, jó tömör mintája van. Én úgy mentem oda a gumishoz, hogy nagyrészt autópályán, relatíve nagy sebességgel fogom használni, ajánljon valamit, és ezt mutatta, hogy másnál is bevált.
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz
newmoonlight #28198 üzenetére
-
Kornel
veterán
válasz
newmoonlight #28622 üzenetére
Szerintem nem.
Forgalmad sincs hol és hogyan tárolták, és megnézni sem tudod. -
Motion_Blur
félisten
válasz
newmoonlight #28624 üzenetére
Akkor se jön ki a matek: ha a drágábbat veszed használhatod 6-7 évig, ezt meg 2-3 évig és utána már nem tudod eladni sem.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz
newmoonlight #28624 üzenetére
Én mindenképpen nagy rizikónak tartom, személy szerint nem vállalnám be, de vannak, akik szeretnek többet kockáztatni.
Speciel ebből a képből pont nem látszik sok minden.
-
Kornel
veterán
válasz
newmoonlight #28629 üzenetére
A régebbi abroncsok valóban nem öregednek olyan gyorsan, mint az újak.
Nekem egy 80-90%-os 5 éves Continental TS830 volt kukás, pedig előtte minden nyáron szakszerűen volt tárolva (számlával igazolva a tárolás - szemem előtt vették le a zárt raktárból polcról).
-
gabor9991
őstag
válasz
newmoonlight #28629 üzenetére
" Nyilván létezik a jelenség és nyilván teszteken kimutatható a mértéke, de akkora dráma szerintem nincs, mint amit a gumigyártók (akiknek nyilván az az érdekük, hogy minél gyakrabban vásároljuk a termékeiket) sugallnak."
Szerencsére nem minden gumigyártó vallja ezt.A michelin pl. vállalja, hogy kopásmérőig használhatod biztonsággal bizonyos abroncsait.
-
válasz
newmoonlight #28639 üzenetére
Hát ne haragudj, de elég nagy butaságokat írtál le, már az előző hozzászólásodban is. Kedvenc érvem ez a "régi abroncsokkal is el lehetett menni télen". A mostani nyárikkal is elmehetnél télen úgy, mint a régiekkel. Csak akkor azzal a tempóval is közlekedj. Csak ugye az már derogálna, ha 30-40-el kéne csorogni. És még akkor sem biztos, hogy egy jeges úton nem csúszol le az útról.
Sokan elfelejtik, hogy elég nagy lépést tettünk már műszaki szempontból 30 évvel ezelőtthöz képest. Ma már olyan autókkal járunk, amik gond nélkül megfutják a 200-at és kanyarban sem esnek le az útról. Hol van már az az időszak, mikor a Wartburg 130-nál már szét akart hullani, ha egyáltalán elérte azt a sebességet?
Ahhoz, hogy itt tartsunk, nagyon sok műszaki fejlesztés kellett, többek között gumiabroncsok terén is. Még egy kisebb méretű nyári abroncs is szokott rendelkezni egy H-s sebességindex-szel, ami lehetővé teszi az akár 210 km/h-s sebességet is hosszú távon. Rakass vissza egy régi diagonál abroncsot a kocsira, ha azok annyira jók voltak és tapasztald meg, hogy 120-nál már hogy imbolyog és milyen bizonytalan vele kanyarban a kocsi, meg hogy 150-nél talán szét is szakad.
Ez az adalékolás összeesküvés elmélet szintén egy vicc. Mindig meglepődök, hogy magukat értelmesnek, gondolkodónak tartó emberek hogy tudják ilyen hülyeségekről meggyőzni magukat. Miért raknának bele öregítő adalékot? Hogy a konkurenciánál szarabbak legyenek és kiszoruljanak a piacról? Akár még elképzelhetőnek is tartom, hogy bizonyos adalékoktól hamarabb öregszik az abroncs anyaga, de ha ilyet raknak bele, az nem azért van, hogy a tervezett avulás bekövetkezzen, hanem, mert az kell ahhoz, hogy hozza a műszaki paramétereket. Sokra mész egy gumival, ami elvileg 15 évig jó, ha elkezd darabokban leválni a futófelület, ha kicsit jobban odalép neki az ember.
Ez a Michelin-es teóriátok volt a csúcs. Itt derült ki számomra, hogy gabor9991 és Te még szöveget sem nagyon tudtok értelmezni.
A Michelin egy szóval nem mondta, hogy nem öregszik el az abroncs és az bármeddig jó, amíg el nem kopik. A Michelin mindössze annyit mondott, hogy nem függ a kopás mértékétől a tapadás mértéke. Ugyanazt a teljesítményt nyújtja egy új 7-8 mm mintával rendelkező abroncsa, mint egy 2 mm-el rendelkező. Ez messze nem azt jelenti, hogy az abroncs addig jó, amíg el nem kopik. Csak, hogy nem kell lecserélni az abroncsot 3 mm-nél. Ha valaki 2 és fél szezon alatt eléri a 3 mm-et akkor fent hagyhatja még a szezon végéig a gumit, mert előtte kidobni pazarlás.
Lehet, hogy van most valami "zöld" irány a Michelin menedzsmentjében, mert azzal indokolják ezt a kampányt most, hogy "A korai (azaz 1,6 mm* profilmélység előtti) abroncscsere okozta hatás csökkentése 128 millió darab abronccsal és 6,6 millió tonna szén-dioxid-kibocsátással Európa-szerte."
Aztán az is lehet, hogy általában a gumi kopásával némileg a teljesítménye is csökken és most azért kampányol a Michelin, hogy bemutassa, ez náluk nem így van, ezt nem tudom. Az előzőt valószínűbbnek tartom.
De tény, hogy amit ti magyaráztok bele, hogy nem függ az abroncs korától a teljesítménye, az teljes félreértelmezése a dolognak.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
newmoonlight #33526 üzenetére
Nyugodtan mehet rá a W-s is, bár a tartósságot nem igen befolyásolja a sebességindex.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
newmoonlight #33529 üzenetére
Lehet de az nem feltétlenül a sebsségindexxel van kapcsolatban. A sebesség index az oldalfal merevségére van hatással. Nagyobb sebességnél fellépő erősebb deflexiós hatás miatt merevebb oldalfalat kapnak (illetve jobban ellenállnak a nagyobb sebességnél fellépő melegedésnek).
Valószínűleg a gyorsabb gumi a jobb tapadásért cserébe lágyabb (de ez nem törvényszerű).
A gördülési ellenállásukat jelöli, az "A" a legjobb és "G" a legrosszabb (személyautóknál a D betű nem használatos, tehát a C után az E jön).
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz
newmoonlight #33544 üzenetére
Azért hajtott el mert nem fog felelősséget vállalni egy kétes javítás miatt bekövetkezett baleset miatt
Mert lehet hogy csak 10ből egyszer lesz később probléma de az nála akár heti egy ügy is lehet
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
newmoonlight #38400 üzenetére
Na ezt hogyan sikerült összehozni?
"Egy kis festék és bármit ki lehet hozni belőle..." (dohányzóasztalt, hamutálcát, ajtókitámasztót, fogpiszkálót ha el nem...)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz
newmoonlight #38400 üzenetére
Utánfutóra jó lesz még.
-
F_Zolee
veterán
válasz
newmoonlight #38400 üzenetére
Egy-két súly még kell rá de menthető.
-
kisza25
félisten
válasz
newmoonlight #38400 üzenetére
Egy próbát megér
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
newmoonlight #40622 üzenetére
Nem sok teszt van, de hátha segít: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Házimozi belépő szinten
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Tudományos Pandémia Klub
- Viccrovat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!