Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Dell notebook topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- RAM topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
Megérkezett az új garnitúra, holnap délután fel is kerülnek az autóra, már kivancsi vagyok, hétvégén tesztelem is
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Tudtok ajánlani gumis szervizt, X, XIV ker-ben, aki nem horror árakon dolgozik, nyomaték kulccsal húzza meg a kerékanyákat, és nem karcolja meg az alu felnit?
Vagy túl sokat kívánok? -
nagyúr
Ááá dehogy, soha nem megyek tartósan 200km/h felett, még Németországban sem. Itthon pályán is 160 tempomat a jellemző.
rbalint88: Köszi! Jaja, nekem is kamunak tűnik ez a magyarázat. Megosztom majd, h mit válaszolnak a szakik. Már bent vagyok a csoportban, de még nem írtam nekik. Az évnek ebben a szakában kora este szerintem nagyobb eséllyel kapok választ a kérdésemre. Egyébként nagyon érdekes (és olykor vicces) csoport, sok tanulságos sztorival. Nemrég beszéltük haverral, h nyitnunk kéne egy új gumis-műhelyt Miskolcon, tegnap este rájöttem, h nem lett volna túl jó ötlet.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz bulikavagyok #46255 üzenetére
Becsuletesnepper mintajara lehetne igenyesgumis, aki nem b.ssza ossze a felnit, mert teflonos kerekkulcsot hasznal, a gumileszedo gepen elvedot, a csavarokat nyomatekkulccsal huzza meg es figyel arra, hogy a felnikupak a szelepre merolegesen alljon sztem aki igenyes az autojara vagy valami komolyabb autoja van mar csak presztizsbol is oda jarna
oszinten szolva en azert (is) hasznalok negyevszakost vagy van felnire szerelve mindket szett, mert mindig gyomorgorcsom van a gumisnal, hogy epp mit vernek ossze... a szetteket tudom magamnak cserelgetni, akkor csak en hibazhatok, magamat hibaztathatom, ha valami kart okozok. De amikor a ps4-eket felraktak, akkor is direkt szoltam, hogy uj a felnikupak es most lett felujitva a felni, legyenek szivesek vigyazni ra, amugy full leszartak volna, pedig 17”-ban 17k/szett a szereles naluk... -
nagyúr
válasz rbalint88 #46256 üzenetére
Nekem szerencsére még soha nem volt problémám a gumiszereléssel (kopp-kopp). Pedig megfordultam már egy-két gumisnál. Mondjuk szerintem csak az a titka, h nem a legolcsóbb megoldást kell keresni. Erről mondjuk van is pár bejegyzés a csoportjukban.
A négy-évszakos gumik egyre vonzóbb alternatívának tűnik nekem is - pedig korábban eszem ágában nem lett volna felszerelni egy ilyen szettet az autómra.[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
válasz rbalint88 #46256 üzenetére
Ez a bosszantó, hogy az ember hajlandó lenne többet is fizetni, csak hogy figyeljenek a felnire. De nekem is volt már olyan tapasztalatom, hiába a magasabb ár, nem voltak kíméletesek a frissen felújított felnikkel...Aztán ha az ember szól, még ők vannak felháborodva.
A másik kedvencem a cetrírozás. A téli szettet a 3. gumis tudta kiegyensúlyozni, hogy ne rázzon a kormány...És a 2.-hoz vissza is vittem, hogy nem jó, újra megnézték, szerintük rendben van. -
Qru
MODERÁTOR
válasz nandow #46262 üzenetére
Szégyen, pedig a Zengő az azért név (volt) a szakmában. De ma már erre sem lehet építeni ezek szerint.
Nekem a Soroksári úti Toob & Velox gumis eltörte a kerék tőcsavarom, nem kézzel tekerte fel az anyát, hanem egyből légkulccsal rátolta... csak hogy ferdén kapatta rá és simán félbe törte a csavart.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
Automax nincs fent argepen, arukereson, viszont erdemes ranezni, mert szallitasi dijat is nezve (ami naluk ingyenes) sokszor naluk van a legjobb aron es ritka a regi gumi is, porog a keszlet. Nekem is a ps4 toluk volt a legolcsobb, meg mivel nem egy noname webshop, ezert ha reklamacio van, azt is jobban tudod ervenyesiteni.
nandow: itt szerencsere sertodes nem volt, csak nem ertem miert nem ez az alap...
bulikavagyok: mondjuk a BMW-re nem raknek negyevszakost, de felesegem Priusara tokeletes. Az Audira sem indokolt az evi parezer km-re a ket szett, de nehez auto es szeretunk vele kanyarogni, igy azon van kulon teli es nyari is. De ha mondjuk egy megane cc vagy 307cc lenne, arra siman menne egy 4s.
Gumisokkal szerencsed volt/van, nekem a cegesen az egyik felni korbe van marva a geppel... most jon majd az uj, azon raadasul bicolor felni van, annal tuti ott fogok allni mellettuk, hogy ha megkarcoljak, akkor leverjem rajtuk a
javitast/uj felnit. -
Grande Ale
őstag
-
rbalint88
addikt
válasz Grande Ale #46265 üzenetére
Igen, valoszinu az a helyzet, amit irtal.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #46257 üzenetére
Van UHP 4S kategória már de én sem erőltetném egy erős hátsó kerekes autóra a 4S gumit.
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
Én a múltkor voltam felrakatni a Goodyear Efficientgrip gumikat (#46184), az összes felnimet agyon karcolták (a képen láthatót még a legkevésbé). Szerintem az elejével lefelé pakolhatták a betonra. Egyébként mindegyik kereket három ember szerelte (munkamegosztás: gumi le, gumi fel, centírozás), most akkor döntsem el, hogy ki volt a hibás?
A csavarokat annyira meghúzták (200-300N), hogy teleszkópos kulccsal alig bírtam kilazítani (szerelés után mindig átnézem, nehogy menet közben legye valami probléma).
Egyébként beszéltem a főnökkel, azt mondta, hogy tud a problémákról, de nem tud mit csinálni (azt mondta, hogy "ezek az emberek nem a mi színvonalunkon vannak"). Már jó párat kirúgott, de nem talál jobbakat (gondolom, hogy pénz kérdése lenne, de akkor csökkenne a nyereség, vagy drágábban kellene dolgoznia).
Egyébként 4 gumi szerelés 10eFt, ami benne van a gumik árában, ha az ember náluk vásárolja (érdekes módon a Net-es árnál nem kerülnek sokkal többe a gumik).TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #46268 üzenetére
Vannak rendes gumisok csak kevesen és sajnos sokszor az ár sem szavatolja a minőséget. Mifelénk van egy öreg szaki az nem tépi rá légkulccsal, meg lenyomtékolja rendesen de ő már csak hobbiból gumis kb. Nem is tudom kihez menjek ha szögre akasztja a nyomatékkulcsát.
#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
Nálunk is van egy jó gumis (szép munkát végez), tavaly év végéig hozzá jártam, amíg rá nem jöttem (a fórumból sokat tanultam), hogy rossz minőségű gumikat árul (Momo, Nankang, Falken, stb.) látszólag nem drágán (azért a Net-es árnál jóval drágábban + szerelési költség).
Azóta majdnem minden gumimat lecseréltettem mostanában, egy-két évesen (jó kis tanulópénz volt). Már csak egy van vissza, aminek ez volt az első tele (Momo W-2, talán majd ősszel eladom).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz rbalint88 #46264 üzenetére
És Qru: Természetesen egy hátsókerekes BMW-re én sem raknám fel. Talán később egy SUV-ra. Illetve tavaly januárban vettem faternak egy Ceed-et, azt már bánom, h a téli helyett nem ilyen gumi került fel rá akkor. Így mostantól hordhatom/hordhatja minden évben kétszer gumishoz. A téli gumi abszolút nincs kihasználva azon az autón, egyrészt mert évek óta nem volt "rendes" tél nálunk, másrészt mert leginkább csak boltba járásra használják az autót.
[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
GTÜ/ACE/ARBÖ nyári gumi teszt 225/45 R17 méretben. Aki a végeredményre kíváncsi: összefoglaló táblázat.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
_seth_
veterán
Írok majd
Elso tapasztalat: Pirelli P Zero 245/40 R19 perem vedovel vs ugyanez a méret peremvedovel Asymmetric 5, a Goodyear 2 egész centivel szélesebb.
[kép]Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #46273 üzenetére
4S-t alacsony teljesítményű FWD vagy közepes teljesítményű 4WD/AWD-re tenném csak fel. SUV-nál is erősen véleményes, súly, teljesítmény (és persze felhasználási terület) kérdése. Mondjuk egy Subaru XV-re feltenném (150 lovas 1,4 t + AWD) feltenném, egy BMW X6 M-re már nem.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
diegho
nagyúr
A gumi kérdés kezd egyre aktuálisabb lenni. (205/55 R16, 1.4 Tsi Leon3)
Van most 4 gyári alufelnim és 4 lemezfelnim. A 4 alun van 7 éves Energy Saver+, a lemezen 8 éves Pirelli Snowcontroll, tehát mindkettő csere. Éves futás ~20k, főleg országút, pálya ritkán, Nagykanizsa környékén vagyok, vannak dombok, de a 8 éves Pirelli problémamentes volt a télen.Opciók:
1. Vredesten Quatrac az alura ~22k/db, Energy Saver elad 15k, Lemezfelni elad 15k, majd 3 év múlva kap egy újabb szettet. Ez árban 5 évre úgy jön ki, hogy: 88-30+88+20=226k (20 a két szerelés)2. Az alu kap egy nyári szettet ~18k/db körül, a lemez pedig majd egy télit szintén 18k/db körül. 5 évre így jönne ki: 72+10+72+10+(4x20 szerelés évente)-15(Energy Saver)=229k a tárolást meg megoldom valamilyen ismerősnél, mert én nem tudom hová rakni.
Tehát árban ugyanott vagyok. Vállaljam a 4s-t, vagy inkább cserélgessem évente?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz diegho #46285 üzenetére
Mennyit mész egy évben? Ha ilyen 10k km körül akkor elég a 4S ha többet akkor külön szettet vennék, mert 50k km-nél többet nem nagyon futnak el ezek a 4S gumik és azt is vegyük hozzá, hgy mivel egész évben fent vannak gyorsabban is öregszenek mint a szezonális gumik (már ha a szezongumik megfelelően vannak tárolva).
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz diegho #46285 üzenetére
En kiprobalnam a 4s-t. A priuson quatrac 5 van, telejesen elegedettek vagyunk vele, elotte az apollo se volt rosszaz alfan. A 4s-nel meg ott a kenyelem, mint nehezen forintosithato tenyezo a ket szettes megoldashoz meg nyugodtan hozzaadhatod azt a felevente felorat-orat, amit a kerekcserevel toltesz.
Qru: Kornel es a kleber quadraxer az elo cafolat
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Kérdés 18k/db áron mit venne helyette abban a méretben...
Most olvastam egy ökölszabályt, hogy a két szett árának 2/3-áért érdemes 4S-t nézni, hogy ugyanazt a minőséget kapd, aztán lehet csak egy bolond százat csinál, én nem értek hozzá."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
diegho
nagyúr
Nagyjából 20k az éves.
Nyáriból VP3, vagy Fulda Ecocontroll HP2, vagy SporTrack 5 lenne. Téliben is hasonló kategória, mondjuk Kléber Krisalp HP aktuális verzió.
Igazából bármilyen 4s jöhet, ha úgy van, most már van Semperit is ugyanannyiért, mint a Quatrac, de igazából megvehetem a Vector 4s Gen3-at is.
Ami lényeg, nem szoktam a határokat feszegetni, haladok a forgalommal, nem versenyzek senkivel, nyugodt vezetőnek tartom magam, ezért nem látom értelmét a prémium nyári+téli szettnek, tehát közép kategória ebből, vagy felső 4s.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #46287 üzenetére
Lassan vége a tartós tesztnek, már 80.000 km felett járok, de még levizsgázik ezzel, telet simán vette, vizen már most kezd gyengélkedni. Még 2 hónap, így 85.000 körül hagyom az autón a következő gazdájának, persze tudatva, hogy cserések.
Következő méret jobb lesz, 205/55 R16, vagy 205/60 R16
-
rbalint88
addikt
Na ki vallalja be? [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen