- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple notebookok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- CPU léghűtés kibeszélő
- Melyik tápegységet vegyem?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem most jön a 4. tél vele de már a 3. télen is érezhetően gyengébb volt mint 1-2 éves korában. Előtte 4 éves télies 4évszkost váltottam le pont azért mert az meg már nyáron nem volt az igazi (főleg vízen). Viszont ez a Michelin alig kopott/kopik, aki sokat megy annak megéri CC utódját venni. Elvileg a CC+ jobb télies körülmények között mint a sima CC ami nekünk is van/volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Saccco
nagyúr
válasz Saccco #35147 üzenetére
Esetleg vs nyári és téli. Tudom, hogy a CC high end. Mégis érdekes lehet az összevetés.
gg72:
4 év után a CC is feladja 🤔, 3-at számoltam a NEXEN-re.Jelenleg Ventus Prime 3 van az Octi-n.
Egy szettet mindenképpen veszek, de az 175/65R14 lesz egy Jazz-re. 🙃
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
nagyúr
Azt gondolom, mivel a Nexen gördülési ellenállása óriási, ezért jégen sokkal jobban teljesít mint egy dedikált téli gumi.
A CC nyári gumiból lett készítve, relatíve alacsony gördülési ellenállással, ezért jégen nagyon rosszul teljesít.
Hóban és vízben, nem határon használva, mindegyikkel nyugodtan lehet közlekedni.
Hegyekbe síelni, meg nem négy évszakos gumival kell menni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
185/60 R14 méretben lenne szükségem téli gumira egy kis teljesítményű autóra. Most középkategóriás gumikkal szemezgetek, de kíváncsi lennék, melyiket ajánlanátok, ami most ár-"teljesítményben" bestbuy. Nekem elsődlegesen a havas és jeges tapadás a fontos, a Mátrában azért elég cudar utak vannak télen. Nem bánnám, ha a vizes tapadás is vállalható lenne, hogy azért latyakban is tartson. Inkább a bizonytalanabb körülmények között legyen biztosabb, mint szárazon. Kopási, fogyasztási tényező nem számít.
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz Dluinet #35154 üzenetére
Érdekes, mert az "óriási" gördülési ellenállás ellenére az utolsó fogyasztásom a CC-vel 6.3L volt, a Nexen-nel pedig 6.1L... Az időjárási körülmények hasonlóak voltak, a megtett útaszakaszok is (szinte mindig ugyanarra járok), mindkettő tele tankolástól tele tankolásig mérve.
A CC hóban nálam majdnemhogy katasztrófa volt a legutolsó télen (3. tele volt a guminak), pedig nem hegyekbe akartam felmenni vele, csak a kicsit emelkedős utcánkban (a Nexentől is csak annyit várok el, hogy itt ne kelljen megizzadnom télen): -
tboldi
nagyúr
Tűzoltásnak az lesz, de meg kéne nézetnem a futómű beállítását.
Mondjuk nem tudom, ezt mennyiben befolyásolja az ültetőrugó. Mármint hogy hiába van tökéletesre beállítva, a rövidebb rugók miatt így is, úgy is ez lesz-e az eredmény.
A nyomás 2,2-2,3 körül szokott lenni, ahogy a matrinyán is szerepel. Bár nagyon nagy melegben volt, hogy 2,1-re állítottam.
athomi: A hátsók nem úgy néznek ki.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #35165 üzenetére
Igen elsősorban a rosszul beállított futómű okoz ilyet. Ha hajlamos rá az adott típus akkor érdemes 5-8 ezrenként átcserélni a gumikat, ha nem akkor ráér ritkábban (mondjuk 10-12 ezrenként).
Próbáld meg kicsit több nyomással (+0,1-0,2 bar), én is többet tolok bele. A nyitott vállblokkosoknál ha picit többet nyomsz bele akkor kevésbé ér az aszfalthoz a gumi széle, így csökken a főrészfogas kopási hajlama.
Nekem a manual Bubinál 10-12 ezrenként javasolja átcserélni a gumikat de ugye nekem hátul is van súly (64 literes benzintank, olajos hátsó difi, kardán+féltengelyek, pótkerék és a mulitlink felfüggesztés se olyan könnyű (főleg, hogy nem alu) mint egy mezei csatolt lengőkar), neked meg kvázi nincs ott semmi nehéz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Első körben meg fogom cserélni az elsőket a hátsókkal, aztán majd januárban elviszem megvizsgáltatni a futóművet.
Korábban sajnos nem nagyon tudom nélkülözni az autót, max. csak december közepétől (vagyis a vizsgaidőszak kezdetétől), de akkor meg már nemigen dolgozik senki.
A fékfolyadékcsere is esedékes lenne már, de az is valszeg csak akkor fog sorra kerülni.[ Szerkesztve ]
-
fagylalt
senior tag
Sajnos a Kleber HP3-ból nincs R14, így az ki is esik. A Michelin-nek is csak a régebbi Alpin A4-e kapható ebben a méretben, pedig az A6 elég jónak tűnik.
Érdekesen az itt sokat emlegetett TS860, ebben a méretben nem domborít.Szóval marad a drágábbak közül marad a Dunlop és a Pirelli. Az előbbi jobb és egy hangyányit olcsóbb is. A Winter Response 2 újabb fejleszés, mint az A4 vagy a TS860?
Esetleg még elgondolkodtam egy Barum Polaris 5-ön, de igazából nem sokat tudnék spórolni rajta (kb. 20-25eFt), nem nagy a diffi ebben a méretben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz fagylalt #35172 üzenetére
Vannak olyan minták amik csak nagyobb méretben működnek optimálisan (és persze van olyan ami csak kicsi éretben), a TS860 is ilyen hiába új fejlesztés. Ha megnézed a 205-ös méretben kb állvahagyja az egész mezőnyt úgy ahogy van.
A Barum Polaris 5 is jó de az a legjobb indulattal is csak a középmezőnyben van. Én a Dunlopot venném.
tboldi: Haha a Fallout 2-ben mindig azzal nyomtam anno.#nincsbennetarcsi
-
#30610944
törölt tag
Sziasztok,
Most tervezek felnit és gumit cserélni a kocsimon de lenne egy kérdésem.
Mazda 2 GT-m van rajta egy 16-os gyári felni és toyo proxes nyári gumival.
15-ös szürke gyári felnit rendeltem ami pár nap múlva jön és majd egy Michelin CrossClimate gumi megy fel rá.
Az igaz hogy sima szelep elég nekem mert a kerék nyomást ABS-ből nézi nem pedig a szeleppel egybeépített szenzorral? -
freaghill
őstag
Van valahol valami szaftos glamour napos kedvezmény?
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #35145 üzenetére
Ahogy ígértem
Lássatok csodát.10 éves
Annyi hogy nekem Nokian volt ugye 3 szezont fent.
De átcseréltettük az Opellal 195/65R15 annak is.
Mert az többet megy télen. Nekem meg jó volt ez az öregecske.
Michelin Alpin A3 van jelenleg.
Kicsit kezd repedezni.
Vizes úton nem az igazi már, száraz út OK.
Menetzaj van bőven, de mintázata isFogom cserélni hamarosan, de az is rám fog öregedni.
-
momo2828
tag
Nekünk a golfon és az a3-on is, 5 éves korára már repedezett volt a széle a Michelin Alpin A4-eknek. Mélygarázsban nyikorogtak rendesen a kanyarokban.
[kép] Talán ezen a képen látszik valamennyire ránagyítva.[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz K Norbi #35180 üzenetére
Nekem se nezett ki szarabbul a 10 eves Michelin Blizzak Nordic amivel vettem az autot. Kicsit fajt a szivem, hogy 6mm mintazattal ment a kukaba, de a gumi tipikusan azok köze tartozik amin sose sporolok. Eg es föld volt a kulönbseg mikor felmentek a Primacy 4-ek.
Mas: Van döntes teli gumi es felni ugyben.
Megneztem a teliket amik jöttek az autoval, es ugy döntöttem, hogy megy eladasra es jön hleyette az uj Nokian Hakkapeliitta 9. Szerelessel egyutt ~200k-bol megvan a szett (205/55 R16 94T XL), az megy fel a mostani felnikre, tavaszig meg ha nem sikerul gyari felniszettet talalnom, akkor vagy kicsengetem a 862€-t a Lexusnak a 2019-es felnikert, vagy pedig OZ Superturismo GT.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
7Sony7
addikt
Srácok a gumi oldalán van egy piros pötty. Az micsoda?
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
Alpachino
veterán
Tartós 20 fok körülit ír a havi előrejelzés, szinte egész hónapban.....most cserélhetem vissza a nyári gumikat ? nem nagy meló a csere, ( mivel felnin van) meg ilyen enyhe időben nem sok értelmét látom rajtahagyni...November elejétől mondja a tartósab 10 fok alattit ...szerintetek ?
[ Szerkesztve ]
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Alpachino
veterán
Igen, valóban, de nekem inkább olyan kellene, ami minden időben egyformán jó.....
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Doki16
addikt
válasz Alpachino #35191 üzenetére
Viccen kívül én pont ezért használok négy évszakost. Gyakorlatilag ahol élek télen is ilyen száraz/nedves 0 fok körüli idő van oda meg tökéletes egy nyári keverékes CC+. Mondjuk a mostani kocsimhoz kaptam téligumikat, tehát felrakom rá, de majd csak november elején. Ebben a száraz 5-20 fokos időben még mindig teljesen jó a nyári.
Nagyon kíváncsi leszek a téli gumira mert egy 3 éves Bridgestone éppen 4,5mm felett. A CC-nél csak nem lesz rosszabb hóban
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Alpachino
veterán
válasz Doki16 #35194 üzenetére
Igen, elég érdekes, mert mikor felkerült a téli szett, akkor -1 fokra ébrettünk, ott olyan nagy volt a változás a nyári után, mint ha más autóba ültem volna be reggel azt követő napokban folyamatosan melegedett az idő, és napközben igen csak szenvedett a téli szett. Tehát így előrevetítve, teljesen jó lenne még a nyári, ezért is dilemázok a visszacserén, bár nem tudom, hogy erre a max. 3-4 hétre érdemes-e.
[ Szerkesztve ]
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
7Sony7
addikt
Gaben és Gábor: köszi. Akkor ezek a gumisnak szólnak inkább, csak kíváncsi voltam.
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
tboldi
nagyúr
Tudom, hogy neked a kék a kedvenced.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest