- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- SSD kibeszélő
- Projektor topic
- Philips LCD és LED TV-k
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Lehet én számolok rosszul, de:
Egy évben tavasszal leszedted a téli gumit, felrakatod a nyárit, ősszel pedig fordítva. Az adott abroncs egy évben kétszer lesz szerelve, tehát 5 év alatt tízszer. Oké, hogy egyben fizetsz érte 10-15k-t x 2 / év, de a gumis gép kétszer fogja le és felfeszíteni az adott gumit, 5 év alatt pedig tízszer.
Bigblack: így van, 2,5 év alatt leradírozok egy szettet, gyakorlatilag nincs esélye elöregedni. A Hondaval kapott 4 éves PS3-ak is az elöregedés jeleit mutatták egyébként, pedig az sem mondható alapkategóriásnak
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Kornel #30451 üzenetére
A felnit is karban kell tartani, nem eleg csak centirozgatni. Jobb, ha ket szett van es el lehet kuldeni gepmuhelybe a kisebb hibakat is kiegyengetni, hogy szepen fusson. Teli felninel az sem hatrany, ha serul a fenyezes, akkor ujra lehet fujatni, hogy csokkenjen a somaras eselye.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Kornel
veterán
válasz realist #30452 üzenetére
Azt mondom, hogy 2 évente tényleg érdemes lehet kicentíroztatni, fél évente feleslegesnek tartom, amit itt páran erőltetnek. A centírozás felni le, gumi marad, maximum 1000 Ft / kerék.
Viszont ha magas a km futásod, akkor gyakorlatilag egy gumival elvagy egy centírozással, nekem számításaim szerint 2,5-3 évig tart majd ami fentvan, fél évre nem fogom leszedni gumicsere előtt, ha nem üt és nem ráz, természetesen ha bármelyiket észlelem, akkor azonnal centírozás.
Reggie0:
Ezt a felni egyengetést és karbantartást továbbra sem értem, egyedül egy silány minőségű gyári Suzuki Swift Sport felnivel tapasztaltam hasonlót, akkor is az előző tulajok hanyagsága miatt, azon kívül soha egyik gyári felnivel sem volt még csak hasonló gondom sem, persze hozzáteszem, hogy a Swift Sportot kivéve nem volt egyik sem extrém peres gumi, nyilván ez is közrejátszik. Ha minimum egy 205/55 R16, vagy ballonosabb gumi van egy gyári minőségi alufelnin, és nem extrém terepen van használva az autó, nem szabad, hogy üssön vagy rázzon, ne adj isten eldeformálódjon. Pedig a pesti résznél szerintem nem sok rosszabb minőségű úthálózat van az országban.
[ Szerkesztve ]
-
meili
tag
válasz BigBlackDog #30450 üzenetére
Járunk síelni is, úgyhogy maradok a külön szettnél. Gumin és féken nem spórolok. Nyári gumival adják egyébként a kocsit, ezért mindenképpen kellene gumit is cserélni, nem csak a felnit cseréltetem. Valamilyen Hankook-ot adnak hozzá nyárinak gyáriként, de abban sem bízom igazán, le szeretném cserélni valami jobbra.
Érdekel valakit a gyári 0 km-t futott Hankook garnitúra? (205/55/R16) -
Kornel
veterán
Amit viszont ma láttam, úgy értem a felni javítás szükségességét.
Zsír új Mercedes, szemre 18-19-es kerékkel, parkolóban nincs hely, megáll a kanyarban a padka mellett, de úgy, hogy a jobb első kerék kifordítva neki van ütve a padkának, szemmel láthatóan végighúzva a felni peremét.
Tippre a gyári felni darabja 100k, de lehet több is.Így lehetne nyári, téli, őszi és tavaszi szett is, mert három mindig felújítás alatt lenne.
-
Viszlát
addikt
Azért a gyári felniket sem kell ám túldimenzionálni, példának okáért sok BMW tulajdonosnak okoztak kellemetlenséget a 2010-2012 között gyártott felnik. Én sem úsztam meg...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Reggie0
félisten
válasz Kornel #30456 üzenetére
Nekem pl. a teli murvas utak siman megcseszik a fenyezest a felnin, igaz a kasztnin is, emiatt szezononkent fenyezni kell, mert ugyan ezek az utak sozva is vannak rendesen.
Nekem 255/35-el meg nem volt olyan szezonom, hogy ne erte volna katyu a felnit, igaz sokat is megyek, pedig gyari felnijeim vannak. Sot, altalaban a legtobb felni hullamos az itthoni autokon, csak leszarja mindenki, itthon nincsen kulturaja a karbantartasnak. A gumis meg se nezi magaban a felnit, felcseszi ra a gumit es utana centiroz, ami a kisebb hibakat szepen elfedi.
Nagyon nagy katyu utan pedig elviszem a festest is lemaratni, hogy a repedeseket rendesen lehet ellenorizni, mert egy kezdodo hajszalrepedes nem latszik a festegreteg alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30460 üzenetére
Ki a gyártó, ha tudható?
A rossz minőségű Swift Sport I felniket a Ronal gyártotta, made in CZ. Hajlott mindenkinél, az utód már nem azt kapta, gondolom nem véletlenül.
Reggie0: lehet akkor én vagyok szerencsés, vagy kerülöm ki jó hatékonysággal a nagyon nagy aknákat, de engem ez eddig a fent vázolt eseten kívül nem érintett, ott is úgy vettem az autóval használtan.
Autó fényezése is sérül? Milyen út az?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Reggie0 #30461 üzenetére
Sajnos ezeket a felnire huzott kotonokat nem a magyar utakra talaltak ki 225/45r17-nel nagyobb meretben nem raknek /45 alatti gumit az autora, de inkabb /50 es felette. Nekem is volt 195/45r16, 225/40r18, szivtam is veluk, ma mar egy optikailag is vallalhato ballonossagot elonyben reszesitek a netto latvany helyett.
-
Reggie0
félisten
válasz Kornel #30464 üzenetére
Ez pl. aug 26 ejszakai termes a 4-es fouton. 60km/h alatt mentem egy masik kocsi utan, eszre se vettem, olyan hosszan terult el a katyu. Azt hittem a motor kiesik:
Szerencse, hogy a kullos peremet utotte, az nem hajlik meg olyan konnyen, mint a belso perem.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Reggie0 #30465 üzenetére
Ilyen felhasználásra nem gondolkoztál ballonosabb gumin?
Ez durva.
Szerencsére személyesen eddig sose láttam ilyet.Cseréld le egy Q5-re, 16-os ballonos kerékkel
Ezt az ütést egy ugyanilyen méretű acél felni elviselné?
Mod: sötétben, ismeretlen úton nehéz óvatosnak lenni.
Én egy ilyen után agyvérzést kapnék
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Kornel #30468 üzenetére
Nem, inkabb meg ovatosabbnak kell lenni ismeretlen utakon. Viszont stabilitasban nagyon ott van, nem cserelnem ballonosabbra. Malac kocsijaban feltem(tudom ok nelkul), mert annyira nem ereztem benne az utat.
Amugy a harmadik kepen amit latsz kullon festek lepattogzast, az pl. murvatol van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kornel #30468 üzenetére
Az enyém ilyen lett némi rekettyéses, erdei hóban pörgés után, amikor elkaptam pár hó alatti sziklácskát. Ki lett centrírozva, azt jólvan. Mondjuk az enyém nem városi autó, nem kell pacsulizni meg fényezgetni szerencsére.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kornel
veterán
Szerencse, hogy csak Pest úttalan utain közeledek nagyrészt, nem pörgök hóban szikla alatt, valószínű ezért úsztam még meg ezeket az elrettentő példának is jó eseteket.
Viszont komolyra fordítva a szót.
Ilyen sérülékeny méretekben nem lenne célszerűbb egy Bridgestone DriveGuard abroncsot felrakni, ami biztosan merevebb és jobban bírja a kátyúkat, mint bármelyik nem defekttűrő abroncs. -
Kornel
veterán
válasz Stylewars_kp #30472 üzenetére
Az emberek fele nem kapna jogosítványt, ha csak egy PÁV3-at kötelező lenne megcsinálni hozzá.
Ezen lehet vitatkozni, de ki lehet próbálni.Aki nem képes beparkolni egy padka mellé, az az én véleményem szerint nem érdemel jogosítványt.
Jorus amit írt, abból arra következtetek, hogy egy forgalom mentes helyen kipróbálta az autó viselkedését, vagy hova tovább rallyzott egyet, és a szűz hó alatt elkapott egy sziklát, van ilyen, gondolom ettől ha akar, be tud állni egy padka mellé, nem tudom hogy függ össze a kettő az elméleted szerint?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Stylewars_kp #30479 üzenetére
Én sem tudom mire fel írtad, hogy egy offroad-os "baleset" miatt nem érdemel jogosítványt, mivel ilyet nem írtam.
Amit írtam, azt úgy gondolom. -
Reggie0
félisten
Ki lett centrírozva, azt jólvan.
Na pont ez az amit mondtam
-
forceberg
veterán
válasz Reggie0 #30467 üzenetére
Aug. 26-án mit keresett fent az a téli gumi?
Nekem ilyen úgy 10 éve az M0-áson történt éjjel, felni behajlott, 205/55R16, tehát nem is túl peres volt. Én is azt hittem, hogy kiszakadt a kerék. A Pilot Primacy még csak ki sem puklisodott, le sem eresztett a téli felrakásáig. A téli cserekor én megcsináltattam a felnit, hegesztették, de nem lett olyan szép, mint volt.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok, 16"x6,5" ET50 helyett feltehetek 16"x7" ET40-et vagy maradjak az ET50-nél? Mennyire zavaró, hogy kijjebb van a felni. (Mazda CX-3)
-
BigBlackDog
veterán
Érdekességképpen megnéztem, hogy az új Swiftre, mint "olcsó", kicsi autóra milyen gumik vannak 185/55R16 méretben. Létezik, hogy négyévszakos kb. nincs és normális téli és nyári gumi is csak aranyárban (30-40e Huf/db) van ebben a méretben?
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #30486 üzenetére
Az alap gumi 175/65 R15 egyébként.
Az nem olyan drága méret: [link]
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #30486 üzenetére
Suzukiknak elég hüle méretei vannak
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
veterán
válasz Kornel #30473 üzenetére
a házunk mellett volt a járdaszegély mellett egy fémből készült rámpa, hogy könnyebb legyen a kukákat mozgatni. de mivel a sok kultúrember rendszeresen rágurult meg ráparkolt, egy idő után kb használhatatlanra horpadt, így a rámpát elvitték (vagy ellopták, fogalmam sincs). viszont a tartójából maradt többek közt egy rúdból kb 1 centire kiálló rész a szegély oldalában.
na itt sikerült nemrég élőben megcsodálnom, ahogy valaki egy nem régi golffal (ez mondjuk nem releváns) úgy parkol le, hogy közelít a szegélyhez, és hagyja, hogy a szegély vezesse párhuzamosra az autóját. ennek megfelelően nagy szisszenéssel szét is vágja a gumit... elő is veszi az emelőt, kulcsot, pótkereket, majd amikor hozzálátna az emeléshez, szép lassan rájön, hogy ennyire a szegélyen állva nem fér ám hozzá. külön küzdelem neki, hogy hogyan távolítsa el az autóját a szegélytől, rendesen gondolkodnia kell rajta, de végül csak sikerül kijjebbtolnia az autó orrát. kerékcsere, visszapakolás, arrébbtolat kicsit... majd a szegély vezetésével újra visszaparkol.
nem, a pótkereket nem vágta szét, de ez kizárólag a szerencsén múlt. de szerintem sem való mindenkinek a jogosítvány.hanyas vagy, te disznó?
-
kisza25
félisten
Kleber krisalp hp3 ma jól vizsgázott, sok helyen volt jegesedés az úton, de csak akkor vettem észre mikor az autóból kiszállva mejdnen eltaknyoltam, utána már figyeltem az utat, de autóban űlve fel sem tűnik
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
-
Kornel
veterán
válasz FireFox1996 #30494 üzenetére
Nem hinném, ez azt jelenti, hogy elég jók már a gumik.
Ugyanez volt nálam ma, mire beértem a munkahelyre (20 km), annyival volt hidegebb itt, hogy itt konkrétan jeges volt az út, amit csak akkor vettem észre, amikor majdnem elestem az úton. -
kisza25
félisten
válasz FireFox1996 #30494 üzenetére
Mivel +4 fok van azt hittem csak víz, de még nem olvadt fel.
Azért nen vettem észre, mert fékezéskor sehol semmi megcsúszás nem volt.
Ne tükörjégre gondolj, hanem az aszfalt redőibe megállt víz volt megfagyva, szóval cipőbe csúszott, de a gumi nem.
A fő utakat sózzák ott nem volt fagyos, mellékutcába viszont igen.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kiki22
senior tag
sziasztok!Falken nyari gumikrol milyen velemeny uralkodik itt a csoportban? koszi a valaszt eore is
-
hdanesz
őstag
válasz kiki22 #30497 üzenetére
Hello!
Nekem Falken Sincera SN-832 van. Elég mély a mintázata de ennek ellenére eléggé halk is. És jól gördül.
Esős úton is jól tapad, eddig még nem sikerült csúszásra bírni. 185/65/R15 méretű a gumi, ha ez számít valamit.Kb. 2-3 ezer kilométernyi tapasztalatom van vele, tehát annyira nem mérvadó. De eddig nekem bejött.
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #30499 üzenetére
szerintem nem járnál jobban, de ez szalon függő, nekem pl. felrakták a téli gumit, amit nem náluk vettem, a lízing indításánál bevittem nekik, mikor mentem az autóért már a téli volt fent és a csomiban a nyári, nem kértek érte külön pénzt. Ha van nekik alap lemezfelni és gumi, akkor biztos megoldható, de nem nagyon szoktak ilyesmit raktározni.
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- PlayStation 5
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Külpolitika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- alza vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest