- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen monitort vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen processzort vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz alázógyík #30250 üzenetére
Szerintem a jó gumi mellett az adott autó elektronikáján is múlik a dolog, legalábbis más magyarázatot nem igazán tudok kiötölni, hogy 540 Nm-rel, 225/50 R17-es téligumikkal soha még csak kicsit sem pörögtek ki a kerekek (kikapcsolt elektronikával persze egészen más a helyzet). Oké, 1.6 tonna a verda, de egyrészt a hajtott tengely az nem a motor alatt van, másrészt 540/1600 az 0.34 Nm/Kg az majdnem kétszer annyi mint a 220/1200, ami 0.18 Nm/Kg.
No mindegy, nekem kissé fura, hogy egy S Cross alá 235-ös gumik kellenének. Oké, Suzuki, nem az autógyártás csúcsa, de akkor is...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Kornel
veterán
válasz Viszlát #30255 üzenetére
Biztos sok múlik az elektronikán is, a Civic a megcsúszás előtt mindig minden körülmények között elvette a gázt, akár kanyar közben is, utáltam mint a ....t. Ott nem is pörgött ki a 225/45 R17, maximum jégen, mert mielőtt megtörtént volna, már visszafogta a teljesítményt.
Itt szerencsére nincs ez, tényleg csak veszélyes mértékű megcsúszáskor avatkozik be, nekem ez sokkal jobban tetszik.Ami biztos, amit focvis is mondott, mai napon is 1-2-3-ban is meg tudtam forgatni a kerekeket szépen, mert Hondanal ez majdnem lehetetlen lett volna az agresszív ESP ASR stb. miatt.
Nyilván a gumi is számít, egy Crossclimate már lesz összehasonlításnak, valami jó téli gumis jelentkező is jól jönne, azonos körülmények között megnézni, mennyi múlik a gumin.
-
szőröscica
addikt
válasz Viszlát #30255 üzenetére
Én sem értem, az Ampera a gyakorlatilag nulláról rendelkezésre álló 370Nm-rével sem forgatja el a gumikat, pedig ugyanaz a 215/55 R17 a mérete. Még a hat éves, kőkemény Energy Saverekkel is csak nedves felületen volt gond, szárazon sosem.
Ugyanígy anno az 530d sem villogtatta a kipörgésgátlót, a csóró 525i-ről nem is beszélve.
De vezettem hasonló kategóriájú motorral szerelt autót, mint Kornélé (Skoda Octavia 3, 1.4 TSI 140 ló), az bérautó volt, téli útviszonyok között, kinyomtam a szemét, de nem pörgött el, pedig nagyon jól ment az az autó. És gondolom, hogy nem TS850-ek voltak rajta, mert az autóbérlős cégek azért inkább olcsóbb abroncsokat tesznek fel.
Szóval nem értem, vagy ezek a gumik nem az igaziak, vagy a Suzuki nem 220Nm-t tud, vagy buta a súlyelosztása/futóműve, mert azért nem olyan gyilkos számok azok, amik ezt kellene okozzák.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Eszerint azért a gumik között nincs akkora különbség: [link]
joamilestoné: vagy tényleg az elektronika terén kell keresni az okokat, kérdés hogy teljesen kikapcsolt állapotban sem pörögne el nálad? Bár a bolondbiztos rendszerek olyankor megint visszakapcsolnak, amikor feszegetik a határokat, feltéve hogy egyáltalán ki lehet kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz shteer #30246 üzenetére
vigyáztak a felújított felnikre
Arra meg lehet valahogy normálisan kérni az embert, vagy sértésnek veszi? Sajnos ahová most viszem a lemez felniket (amiket nem sajnálok) ott kb sportot űznek a gumicsere idő/kp arányból. Alu felnit nem is mernék itt csináltatni. (Győrtől 30km-re).
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
kenguru99
senior tag
válasz boogie84 #30259 üzenetére
És tudod mi az idegesítő? Hogy szezonon kívül is ezt csinálják. Voltam gumiztatni február végén, hárman támasztották a falat, autó egy szál se. De akkor is kapkodva dolgoznak. Persze a guminyomást nem állítják be, csak ahogy esik úgy puffan. Nyomatékkulcsot se használnak és légkulcsal megtépik alaposan.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz kenguru99 #30260 üzenetére
Én egyszer jártam így egy ilyen kapkodós gyors szervízzel, hogy fordítva rakta fel a gumikat. Végén még neki állt feljebb, hogy megszóltam. Pénztárnál meg kiakarta számlázni a plusz költséget. Azóta kerülöm, mind privát mind céges ügyekben is.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Stylewars_kp #30262 üzenetére
Én nemrég találtam helyben egy normálisnak tűnő gumis srácot. Eddig AKH-nál (Kinizsi út) voltam gumizni. Szerelést, centrírozást nem cseszték el eddig egyszer sem, de nagyon látszódott, hogy mennyiségre mennek. Meg aztán új alufelni közelébe sem engedném őket. Illetve ők oldották meg nagyon "szépen" a többek által is megjegyzett súlyozást az alufelni külső peremére.
Aztán nemrég voltam helyben az egyik gumisnál (sérült pacskerrel nem akartam sokat menni). Miután kérdeztem, hogy ezeket a súlyokat nem lehetne-e hanyagolni a külső részről, mondta, hogy ők soha nem is csinálnak ilyet. Szép, kényelmesen dolgozott, nem kapkodott. Gumik ráfeszítésénél az erőkart nem a felni peremén támasztotta meg, hanem a gumiszerelő gép nyelvén (ez sem volt eddig mindig így más gumisoknál). Kerékcsavarok meghúzása előtt kérdésemre mondta, hogy 110-120 nm nyomatékkal szokta meghúzni a csavarokat. Viszont kérésre átállította a légkulcsot 140 nm-re (ennyi a gyári előírás), majd miután végighúzta a csavarokat légkulccsal, végigment 140 nm-re állított nyomatékkulccsal is.
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
az Astrán most Snowtrac3 van fenn, 6. szezonja, de amikor leesett az első hó, úgy éreztem magam, mint malac a jégen. Esőben / nyálkás úton nem bizonytalan, de hóban és jégen teljesen kakukk.. Tavaly nem volt ilyen vészes.
Lehet, hogy ennyire hirtelen elvesztette a tapadását, vagy csak én gondolom túl? Ha igen, akkor érdemes lenne most venni 4 értelmes gumit (mondjuk nem tudom, most szombaton / két ünnep között kik vannak nyitva), vagy ezt a telet húzzam ki, és majd jövőre, időben?
Amúgy TS860-at néztem ki haverom tanácsára, 75k körül meglenne a szett 185/65R15 méretben. Napi 50-60km-t ingázunk elővárosból, jellemzően dugóban, nem nagy tempóban
-
Motion_Blur
félisten
üdv Uram!
6 évet bírt a gumid, a 7. évre bekeményedett. Ez egy normális dolog, ebben a méretben kapsz szerintem készletről, sok van még a szezonból (3-4 hónap), én megvenném az újat rá. TS860 a legjobb választás.
A használt gumit meg simán el tudod adni ha minta még van rajta, Mo-n a 10+ éves gumit is megveszik...
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doki16
addikt
válasz focvis #30249 üzenetére
Nekem nincs ilyen problémám, hogy elkaparna a kocsi. Egyedül most jégen vettem észre, hogy elforogtak a kerekek. 1.8 Atkinson ciklusú motornak soha sehol az életben nincs nyomatéka Ez a megoldás, hogy vegyen mindenki gyenge kocsit
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
KrAt
veterán
válasz Motion_Blur #30265 üzenetére
Köszi, akkor megkaptam a megerősítést, hogy nem csak én aggódom túl
A nyári 195/60, a télim most 185/65. Maradjon vajh' az eggyel kisebb méret, vagy legyen a nyárival egyforma szélesség?
-
BigBlackDog
veterán
Simán lehet, hogy felkeményedett, én már a 4 éves Alpin 5-el is meg-meg csúsztam a hidegebb, lecsapódással "áztatott" aszfalton.
TS860 nem rossz szvsz, de amellett még megnézem az Alpin 6-ot is. Frissebb eresztés és arról is csak jókat olvastam eddig.Nem szóltam, nincs ilyen méretben, ha jól látom. -
KrAt
veterán
Köszi mindenkinek, 185 lett a befutó, az auto-stop-nál 74k volt ingyen szállítással, ennél jobb ajánlatot nem is kaptam. Jan elején meg is jön, felrakatom, és kész. Addig úgyse várható (remélem) nagy hó, messze se megyünk
Köszi mindenkinek!
-
-
ACAB95
tag
Üdv
Tudom hogy még nincs itt az ideje, de szeretnék (márciusban) 225/50/R17 nyári gumit venni a BMW 3 e91 autómra. Melyiket tudnátok ajánlani? Ezeket néztem ki magamnak, legolcsóbb közülük a Hankook, ha a többihez viszonyítva van annyira jó akkor azt venném.
1. Hankook K120 Ventus V12 Evo 2 vagy Ventus Prime 3
2. Pirelli P7
3. Dunlop SP Sport BluResponse
4. Continental PremiumContact 6"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
-
Richard!
addikt
válasz ACAB95 #30275 üzenetére
Tavasszal kezdem a 3. szezonom a PremiumContact-tal, 235/45 R17 méretben, egy A4 B6 Avant 2.4-en. A gumi kiváló, tapad mint az állat, ellenben jobban is kopik, mint a többi, általad felsorolt versenyző.
Vízen is elég jó, nem is olyan hangos. Simán újravenném!Ma kezdődik életed háralévő része
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #30283 üzenetére
Tippleni sem nagyon mernék. Kormin is PC5 van de annyira más a két autó...
Biztos hogy jobb a PC5 nyári körülmények között szárazon, vízen már nem mernék rá megesküdni de ott megint előjön a CC-nél a 4wd előnye és hogy a jobb súlyeloszlás miatt eleve ügyesebben kanyarodik (Kormi nagyon orrnehéz).#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
-
addikt
Kicsit én is megosztom a véleményemet a CC-ről(185/65R15),mert az elmúlt napokban már több időjárási körülménnyel találkoztam.
Szárazon nem tapasztaltam hátrányt,mert nem volt a fél év alatt olyan,hogy a gumi visítson. Nem is csúsztam vele. Hétköznapi normális közlekedésre teljesen megfelelt.
Esőben is jól vizsgázott. Nem sportosan vezetve egyszer sem csúszott,vizet jól elvezette.
Viszont hóban már gyenge. Letaposott havon,oldalra is csúsztam vele,meg előre sem akart nagyon húzni. Ahol a Ts850-el(más kocsi és méret 205)nem éreztem ilyet. Volt ahol ugyanazon az úton esős/havas időben össze tudtam hasonlítani a kettőt(fényes világos aszfalt,ami baromira csúszik esőben)a CC megcsúszott,addig a TS850-nel majdnem a fejem koppant a kormányon. Még egyszer nem ugyanaz a kocsi és méret.Összességével a CC teljesen megfelelő a hétköznapi használatra,aki normálisan közlekedik. Nincs sorbaállás a gumisnál és télen nyáron minden időben a legjobb gumi van a kocsin(márc 15-én már valaki visszarakta a nyárit,akkor a 4 évszakos jobb). Ha valaki sokat siet,sok hóval találkozik vagy emelkedőn lakik és télen fel kéne jutni annak nem ajánlanám. Mióta CC van visszafogottabban vezettem,de sehol nem éreztem hogy kevés lenne vagy veszélyesen megcsúsznék a gumi miatt.
Azt veszem észre,hogy manapság annyi fejlődött a gumi ipar,hogy az ajánlott gumikkal nehéz mellé lőni. 1-2m különbséget nem vesz észre az ember a gumik között. Meg minden körülmény függő és mindegyik gumi más. Lehet ajánlani 4 évszakosat is(top 3-5 típust),mert azok is teljesen alkalmasak manapság a közlekedésre. -
BigBlackDog
veterán
válasz grabber #30287 üzenetére
Teljesen egyet értek, pontosan ugyanezeket tapasztaltam én is a CC+-nál. És igen, havas időben nem árt visszafogottan vezetni vele (emiatt hóban igyekszem békén is hagyni a kocsit, inkább nem megyek sehova ). Egyéb körülmyének között teljesen korrektnek érzem a teljesítményét.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #30288 üzenetére
4wd miatt a vonóerő átadással nincs gond nálam a CC-vel de oldalirányú csúszásra hajlamos így is, azért vigyázni kell vele hóban.
Még 1-2 szezont kibír aztán megnézem mik a tapasztalatok az A005-el ha jó az lesz ha nem maradok a CC+-nál.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Biztonsági játékosként ezért van létjogosultsága a klasszikus négyévszakos gumiknak. Azok hóban, fagyban biztonságosabbak. A GY Vector 4Seasons Gen-2 ráadásul vízen is igen jó menettulajdonságokkal bír. A száraz felület lehet a kompromisszumos gyengéje, amely kevésbé kockázatos, mint egy korlátozott havas-jeges teljesítmény.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
félisten
válasz Motion_Blur #30265 üzenetére
Mondjuk gumis temaban szerintem nem epp a “legszebb” azt ajanlani, hogy a kuka gumit meg adja is el valaki.
En a kuka gumikat helyszinen szetvagattam es ugy adtam le, ha mar en nem merek menni vele akkor mas se jojjon belem egy oraval kesobb.
-
choco01
addikt
Hali.
Adott egy új insignia grandsport, amihez a szalonban lett véve lemezfelni, és vettem hozzá dísztárcsát pesten egy gumisnal, de a szelep nem jó helyen van, viszont utána néztem es astra meg insignia felniknel mindnek az egyik csavarral egyvonalban van a szelep, és az összes ilyen felninel pedig két csavar között.. Szóval nem értem van valami trükk a felrakáshoz?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
félisten
-
veterán
-
zolnagy
őstag
Sziasztok,
Új Opel Corsát vettem, Januárban hozom el a szalonból. 1,4 Turbo, gyárilag 16" alufelnivel 195/55 R16 nyárigumival. Eddig minden autómhoz külön felnin vettem a téli gumit. Most viszont bejött a képbe a TPMS szenzor is, ami korábban nem volt. Ez kb 60e felár lenne a 4 felnire. A szalonból kaptam egy 205e Ft ajánlatot 185/65 R15 gumival szerelt acélfelnire TPMS-el.
Dilemmázok, hogy ez legyen, vagy 4db 195/55 R16 téligumi és szereltessem át mindig. Amúgy is elviszem a felniket is a centrirozás miatt. Persze az átszerelés nyilván drágább. Mit gondoltok?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest