Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz bghistvan #26596 üzenetére

    Szerintem a 11.17-én bejelentett hangszóró hibád javítása még nem történt meg. Egy javítás akkor fejeződik be, ha a hiba kiküszöbölése után a terméket használatra alkalmas állapotban átadják a birtokosának. Nálad ez utóbbi kitétel nem teljesül, ugyanis a rosszul felhelyezett hátsó burkolat miatt a TV igazából nem alkalmas a használatra, a kézikönyv szerint sem. Ebben látatlanban is teljesen bizonyos vagyok, mivel a mai használati utasítások igen hosszan szokták sorolni az irreálisabbnál irreálisabb dolgokat, hogy mit nem szabad csinálni a termékkel, és ebben a listában biztosan benne van, hogy megbontott burkolattal használni tilos (ami kivételesen egy reális kikötés). Márpedig ha be lehet nyúlni a TV belsejébe, vagy beleeshet valami, akkor a burkolat meg van bontva.

    Képzeld el, ha elvitték volna a TV-t, a szervizben megjavítják, aztán nem bírják feltenni rá a burkolatot. Szerinted a szerviz vezető vállalta volna, hogy kiküldi hézagos burkolattal? Kizártnak tartom (már ha nem teljesen hülye), ha ugyanis áramütés ér, vagy egy beleeső fémes tárgy miatt tűz keletkezik, akkor azért ő megy a bíróság elé (igen, ennek kicsi a valószínűsége, de az érintésvédelem és hasonló szabályok pont az ilyen kis valószínűségű ámde súlyos következményű esetek elkerüléséről is szólnak). A szerelők amúgy igen komoly hibát követtek el, ha nem íratták alá veled, hogy a burkolat hibája miatt a készüléket nem használhatod.

    Ha beadod a telefonod hangszóró javításra, majd amikor mész érte és az amúgy mondjuk ragasztott hátlap egyik sarka lifeg, akkor nem fogod átvenni, mivel a telefon nincs megjavítva. És nem új hiba kezdődött, hanem az eredeti hiba javítását nem fejezték be, félbehagyták.

    Visszatérve a TV-re, gyakorlatilag jelenleg a TV javítás alatt áll, csak nem a szervizben tárolják, hanem nálad. Ez amúgy kedves tőled :)

    Ezek alapján szerintem holnapután letelik a javításra rendelkezésre álló 30 nap (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 5. § (7)), így jogosan követelheted a TV cseréjét (ugyanez jogszabályi hely) vagy ha nem lehet cserélni, akkor a pénzed visszafizetését. Ezt az igényedet természetesen a kereskedőnek kell jelezned.

    Ha nagyon rugalmas akarsz lenni, akkor mondhatod nekik a fentiek rögzítése mellett, hogy ha még mondjuk Karácsony előtt megcsinálják, akkor eltekintesz a cserétől.

    Ha arra akarnak hivatkozni, hogy a burkolat hiba új, akkor egyrészt ne fogadd el, mivel a burkolat nem volt hibás a megbontásig, az a javítás során keletkezett hiba, másrészt azzal is végezniük kell 12.29-ig. De ez már extra rugalmasság részedről, mivel jelenleg egy a saját használati útmutatójuk szerint is használatra alkalmatlan készülék van nálad az eredeti hibával összefüggésben (amiatt bontották a burkolatot)

    A te döntésed, hogy melyik utat választod. A most azonnali csere lehet harcosabb, de véleményem szerint jogszerűen jár, a 12.29 utáni csere meg végképp semennyire nem vitatható, ha addigra nincs fent a fullos új burkolat.

    Ha elutasítóan reagálnak, akkor jöhetnek a következő lépések, megint csak vérmérséklettől függően: békéltető testület (ezt meg kell még nézni, hogy mennyivel lesz erősebb jövőre), tértivevényes felszólítás, fizetési meghagyás, ha nem akarja cserélni, aztán ha beleáll és ellentmond, akkor per. Közben lehet panasz a Samsungnál az életveszélyes (megbontott burkolat) állapotban otthagyott készülék miatt, meg még vannak lehetőségek, hogy érezzék a törődést.

Új hozzászólás Aktív témák