Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • niof

    addikt

    válasz niof #66693 üzenetére

    Hát, akkor pár rövid gondolat a múlt héten érkezett Schiit Magni (3)-ról.
    A forrásanyag főként saját kódolású (Xrecode) flac, m4a, mp3 illetve Spotify premium minőségű zenék tömkelege. A kódolást egy Audioprobe Spartan A hajtotta végre, az erősítésért ez előtt egy régi, saját építésű fejeserősítő volt felelős, illetve mobil vonalon a CMoy. Fejhallgató: Sennheiser HD650
    Címszavakban:
    Mélytartomány: Általánosságban elégedett voltam a régi erősítőm mélyeivel, eddig is ütöttek a mélyek a zenékben, ahogy szerintem kellett. Gondoltam, a HD650 "vékonyka" mélyei azért vannak, mert nyitott felépítésű. Megjegyzem, a többi fejesem mind zárt volt eddig, azokhoz képest dinamikában kicsit alulmaradt a Seni, ezért is EQ-ztam (múltidőben). Bekötve a Magni-t, valami irdatlan mennyiségű mély szabadult ki a 650-ből, ami végig határozott, megfogott, pattogós, ütős, ahol kell, szubtartományba leérő lett. EQ off. Most tökéletes, nem kell ez ide...
    Közép: Itt nem vettem észre olyan sok változást, talán egy kicsit energikusabbak az énekhangok, és a "teremhangok", jobban kijön a jelenlétérzet. Egy kicsit talán elvesz a Sennheiser meleg karakteréből, de nem sokat. Így is nagyon jó hallgatni egy-egy vokális darabot. Talán kicsit "stúdiósabb", tisztább lett valahogy.
    Magas: Itt szinte semmi különbséget nem vélek felfedezni, eddig is nagyon tiszták és részletezők voltak. Ha nagyon hifiskedni akarok, a lecsengések szebbek, kicsit szebben csilingel a csilingelő. De ezek csak hangmagasságok, az igazi változás nem ezeknél állt be!
    Kissé nehezebben megfogható dolog a térérzet, pláne az én zenei világomban. De ez az erősítő ad teret a HD650-nek. Szokták mondani/írni, hogy van tere, nem nagy, nem kicsi, van. Na, eddig nálam nem nagyon volt, ehhez képest! Kitolódtak a hangszerek és a hangok hárta és oldalra is, de közben a vokál meg szépen középről jön. Ha egy hangszernek bal hátul kell lennie, azt oda teszi kb. Nem mondom, ha ennél is van jobb terű rendszer, biztos egy élmény lehet, de ez most nekem is az. A régi erősítőm nagyjából - ehhez képest - egy sportcsarnokból előadótermet csinált. Adele Royal Albert Hall koncertjén szinte ott éreztem magam. Hallottam körben a sok embert, lehet hallani a terem hangját. Na, ez eddig sehol nem volt. Az emberek igen, de csak egy zajos katyvasz, most meg köztük voltam szinte. Ez azért különbség! Van egy régi Bonanza koncertfelvételem (a Live), ott konkrétan a régi Budapest sportcsarnok teljes akusztikája visszaköszön, lehet hallani, ahogy a visszaverődések beérkeznek a mikrofonokba, némi késéssel. Ezt eddig nem igazán lehetett kivenni, csak ha koncentráltan erre figyeltem.
    Zaj: Ekvivalens szerintem a Spartan A zajával. Szóval, nem nagyon van. Én nem hallottam.

    Negatívum: Mert van. Nem nagy dolog, már Zeos is említette a Magni(k)-ról szóló videójában, hogy valamiért ezt hangerőben feljebb kell tekerni, mint a széria régebbi darabjait. Nálam ez azt jelenti, hogy a Spartan a clipping megjelenéséig volt vezérelve (narancssárgán villan a led, nem zölden) onnan kicsit visszavéve (5-10°-ot) a poti. Ez a saját erősítőmmel már kb. el is porlasztotta volna a tekercseket a Sennheiser drivereiben, ha abban az állásban lett volna a potméter, mint a Magni-n, azaz kb. 13h-nál, órajárás szerint. Ez a kellemes zenehallgatási szint. nem túl hangos, pont jó. Nagy hangerőhöz viszont innen már nem kell sokat fordítani, 15h-nál már rettenetesen hangos tud lenni. Szóval, a szabályzás kicsit fura. Az elején alig emelkedik a hangerő, aztán rövid távon hatalmasat ugrik. Meg lehet szokni, de óvatosan kell tekergetni a szabályzót.

    Hát, nagyjából ennyi. Még szokjuk az együttélést, de tartós kapcsolatnak néz ki a dolog. :)
    Köszönöm, ha elolvastad.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

Új hozzászólás Aktív témák