Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Befutott az Arcane animációs sorozat új évadának legfrissebb előzetese
gp A második szezon novemberben érkezik, ezzel együtt sajnos elbúcsúzhatunk a szériától.
-
Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
ma Bizony, a HTC még aktív (valamilyen szinten), a U24 Pro 5G holnap lesz hivatalos.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #28225 üzenetére
Drukkolok
Itt megvolt az első 1000-es olajcsere, gyönyörű színű és állagú jött ki, pálcán nem tudták megmondani, fogyott-e (magyarul nem) , egyelőre nálam stabil lett a felújítás, lekopogom.
M3-ason 250km le, majd vissza, gyönyörűen hasít a gép és a legkeményebb emelkedőkön is tol, mint egy mozdony Nagyon feeling ez a motor.
Valszeg attól lettek nálam bajok, hogy elette az olajat előttem egy hanyag tulajnál valami okból (turbo, gyűrűk, passz) és nem figyeltek rá, vagy szimplán nem cserélték. De a turbo-m makulátlan, úgyhogy lehet a 2-es opció volt. Szóval volt egy alap probléma, amiből végül nagy lett, mert amikor egy hajtókar csapágynak már nem jut megfelelő mennyiségű és/vagy minőségű kenés, ott hipphopp összeáll a nagyon nagy, nagyon csúnya gebasz.
Összességében jobb volt ezt a mocit rendbehozatni így, hogy hengerfalak, nikasil réteg, blokk és hengerfej épek voltak, mint egy használtat venni, aztán ugyanúgy szétlökni az asztalon ízekre, mert hát tök lutri a dolog ugye. Érdemes Neked is ízekre szedetned, ha úgy van, tisztítsanak el szépen mindent (ha nagyobb dolog nem szükséges) és utána egy fasza összerakás, aztán hadd szóljon Vagy eleve darabokban veszed
Ha hónolni kell hengert, mert mondjuk enyhén hordós már, vagy nikasil-t megette valami, feltétlen nikasiloztasd újra, Bp-n művelik valakik (már nem emlékszem, de lehet pont Te küldted a linket).
Nálam még egy AC pumpa érik, mindegyik 10-edik indításra bedob egy check engine-t mikor P0087-el, mikor P0089-el, úgy, hogy már 3 benzinnyomás szabályzó modul is járt a gépben, minddel adja, szenzor is jó, kimértek mindent, marad a pumpa. Talán köv. hónapban megejtem.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #28339 üzenetére
Mondom, hogy 400 felett véerhat kettőnyóc, meg egy turbót leakasztasz valami Iveco-ról, az jó lesz rendesen megfújni. Ez a cheapo móka. De szerintem be lehetne maxikába suvasztani egy VR38DETT NISMO-t is, a Nissan GT-R-ből. 570-en indul és nem szakad szét úgy 2000-ig.
Azért ha elkészült a doboz és haza kell jönnöd rokont látogatni, tekerd erre a kormányt Megnézném, hogyan mozog az elefánt, amikor bekenik a seggét erőspaprikával
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #28386 üzenetére
Nálam 1-2 fix tömítés helyén volt szilikon ragacs (!!!) odakeményedve. Vannak azért odakint is "hozzáértôk".. de annyira nem tûnik elhanyagoltnak, mint az enyém volt valszeg. "Annyira" (!). Nagyon alapos takarítás kell, hengerfejnek, blokknak, mindennek, utána precíziós mérni a hengereket, falakat megnézni, nikasil réteg nincs-e kopva vagy színezôdve, hordó, stb.. ha ez pipa, teljes hf tisztítás, szelepek, szelepvezetôk, szelepfészkek (szükség esetén kicsit marni, majd szelephézag újraállítás), hf nyomáspróba, ilyenek. Aztán síkolni blokkot + hf-t és tisztességesen összerakni ôket. Nem tudom, mi a szándékod vele, ha már ennyire szétlökted, de én atomjaira kapnám, ne legyen sár sehol, járatok, stb.. komoly nagypucolás mindennek, aztán ami tûréshatáron belül, vagy egyáltalán nem kopott, mehet vissza, új csavarok, új tömítéskészlet, jipiáé jipiáó. Gyûrûkre kiv leszek ha odaérsz (gondolom bontod végig), egy új gyûrûsor, ha jól mérôdnek hengerfalak.. tengelyt ha köszörülni nem kell, nyugvócsapágynál finom polír.. fôtengely új szimering, stb.. öntsed bele amit kér, ezek szemre hiába jó mocik, bennük már a kilométer, meg szemük kinyomva. Csak így érdemes, ha húzni akarod késôbb biztonságosan, hogy hülyére kapod szét és precíziósan beméretsz mindent mûhelyben, ami otthon saját kezûleg nem megy. Drukkolok Jó lesz ez, csak ne spórolj semmin, lökd szét az utolsó fiszfasz csavarig.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
-
Dißnäëß
veterán
válasz gabor9991 #28480 üzenetére
Igen, 5W30 kell bele, ezt tudtam, de ha nem Ford minősített, akkor nem szívesen tölteném bele majd, ha újra csere van.
Például az Aral Supertronic Longlife is 5W30 és nemigen fog szétesni a Ford tőle, ha ezen BMW, Porsche, Merci stb. minősítések vannak, de nyugodtabban aludnék, ha látnék valami előző hsz-ben említettet is rajta a Fordtól. Már megtaláltam a megfelelő(ke)t, köszi azért.
Ui.: városba ne vegyél ilyet. Vegyesben már vállalható, de itt is többnyire kétjegyű a fogyi. Országút egyjegyű, pálya megintcsak kétjegyű, szóval nem azoknak való, akik patikamérlegen mérik az üzemanyagot - és kifejezetten nem tesz jót neki a nonstop 2000 alatti üzem (pedig "sajnos" adja magát, nagyon jól húz pincéből is, kicsit dízeles, emiatt hajlamos az ember túl hamar fentebb váltani, papásan, így ugyan nem eszik, de ez egyetlen benzinesnek sem válik előnyére hosszú távon). Én is úgy vettem, hogy IT-sként home office van minden nap, így nem pörög bele ingázós kilométer, ahhoz tényleg luxus lenne, viszont amikor bármilyen egyéb okból kell, kirándulni, akármi, az nagyon-nagyon kellemes feeling vele.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Csabex #28513 üzenetére
Olyan helyre vidd, ahol ilyenen nem akadnak fenn (tudod, hogy műxik ez).. van az, aki megenged bizonyos dolgokat, ha nem veszélyezteti forgalmat, stb. míg van az olyan is, aki na aztán megkeseredve a nagybetűs életben mindenbe beleköt, ő attól "szakemberebb". Nagyon nem mindegy, hol vizsgázik az autó.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Csabex #28519 üzenetére
Én sem, csak olvastam a netről innen-onnan , például hogy szar lengéscsillapítót, szar CO értéket stb. nem engednek ki, megfogják, de egy nem vakító (!), projektoros, kellően jól beállított izzó -> xenon/led cserén nem akadnak fent, pláne ha melegfényű. Vagy ha igen, akkor "megoldják okosba" a tulajjal. Szerintem ez még simán oké dolog, a Mozaikban ennél sokkal durvább sztorik mentek, azért kaptak egy maflást. (Na meg valaki édeke is volt, ne legyünk naivak, hogy épeszű, racionalista döntések mentén történnek a világban az események).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz erdey_a #28523 üzenetére
Készre kevert legyen, ne koncentrátum. Desztvíz is jó kis utántöltésre, túl sok és/vagy túl gyakran desztvizet ne, mert hígítja a hűtőközegben a fagyálló koncentrációt, és bár nem holnapra várunk egy -20-as zimát, ha kellően felhígul a közeg és beüt egy kis minusz, ne akard tudni, mi történik a blokkoddal.
Ha tanács kell, nézz be egy UNIX/Bárdi-ba, én egyszeri fogyást szintén desztvizeztem már, de ha ismétlődik, vagy rendszeresen utántölögetősdi megy, akkor készre kevert a jó.
Koncentrátum azért ne, mert bár elkeveredik az is: amíg tömény, végigmar mindent, tömítések nem szeretik, tehát leginkább vagy előkevered szakszerűen autón kívül valamiben (refraktométerrel ellenőrizve a koncentrációt), vagy felejtő.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz oliwire #29405 üzenetére
Elbontani. Aha. Kiárulni okosba. (És nem járna rosszul, bár Ford alkatrészek nem Audi árban mennek, annyira ez sem bomba biznic, de sajnos.. ja .. ).
Vagy ha új motort kér/vesz bele, 2.0 Eco-t akkor már. (Hisz belemegy). De inkább abból vmi olyat, amivel nincs gond, csak mondjuk a donort le-tk-zták hátulról vagy oldalról, ilyesmi..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz oliwire #29409 üzenetére
Be kell jegyeztetni igen, forgalmi, törzskönyv módosul ennek megfelelően (motorszám is nyilván) + műszaki. Ha egyben kijön-bemegy, akkor "csak" munkaköltség, de nézni kell a váltó illeszkedést is előtte, meg lehet az 1.6-hoz gyengébb váltót tettek (vagy nem), satöbbi, szóval néha működik ez a dolog, néha meg nem, vagy hozni kell vele váltót is (így már lehet nem érné meg, bár ki tudja, az is ha jó, akkor csak szerelés), szóval .. ezt szakértő megmondja, de nincs lehetetlen. Mivel a szériába gyártották ezt 2.0 eco-val is, belemehet és engedélyezik, papírozható, de egy VW mocit nem tehetnél bele már, hiába mondjuk belemenne fizikailag.
Ha nincs baja és tényleg oké, szervizelt, jó állapotú és jó értekeket mutató moci a donoré, talál az ember ilyet, érdemes elgondolkodni rajta egy megbízható szerelővel átbeszélve.
Egy másik 1.6 betegágyat csak úgy, ha a szériahibája ki van javítva, amúgy meg inkább ne.
Költséget látatlanba senki sem tud Neked mondani, én pláne nem, de szerintem hozzáértő sem, így a semmiből. Munkaköltség van, igen, mocit kivenni nem triviális, teljes kábelkorbács, ECU, minden istennyila, bölcsőről, bakokról leemelni, kivenni, "új" moci betesz, ha 1.6 akkor semmi teendő a kötelező szériahiba-javításon kívül, ha 2.0 akkor lehetnek eltérések itt-ott (erről a szerelővel kell beszélni előtte, nem utána) .. szóval.. és még akkor papírozás illetékek, háát.. gyorsan pörög a számláló, de szvsz megállhat 1M alatt, de ez nem szentírás, lehet 1.5 is, passz. Óvva intenék bárkit attól, hogy tippeket adjon Neked, egy Ford specialistát kellene ezzel felkeresni (ha nem a márkaszerviz ugye), aki ismeri ezeket közelebbről.
Ja, + elektronika ellenőrzés, az autó tisztában legyen vele, hogy más motor van benne (főleg ha 2.0 de talán sima 1.6-1.6 cserénél is érdemes beletúrni a lelkivilágába, motorszámot átírni, konfigot ellenőrizni, ilyesmi, csak így nagyhirtelen.
Szívja így is az ember a fogát, de nem lesz 2.2M vagy mennyi...
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Hááát, ha 1.6 akkor nyilván azonosat teszünk bele, a többire meg amit írtál. Nem kell beijedni sem tőle, csak körbe kell járni a témát közelebbről. Ahogy írtam vala...
Láttam már karón varjút erről is, arról is. Hajlamosak vagyunk farkast is kiáltani, meg beszívni is nemvárt dolgokkal. Amikor 4 szerelő 6-félét állít ugyanarról, az beszédes.
Azért 2.2M közelében erősen kattognék ezen, hogyapékbene. És egy ugyanilyen "moddolt" 1.6-ossal még mindig közelebb a grálhoz a delikvens, de akár el is bonthatja, végülis övé. Ezek csak opciók.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz molnarpeter #29415 üzenetére
Jó a 2.5T ha volt gazdája. Ha nem, ... De erről külön sztorim van, meg meglátásom, saját példám mentén. Az 1.6 Eco váltóját lehet széttépné, ha rámegy egyáltalán. Ez Volvo.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz oliwire #29417 üzenetére
Hozom a saját mesém, hátha ez is mond valamit.
Motor kakukk lett nálam március körül. Hajtókar csapágyas, durván. De hálistennek se blokk, se hengerek, se hf nem sérült. Viszont ki kellett rendesen takarítani, 2 új hajtókar, 1 hajtókar csapágy szett, mellékesen 1 maku Volvo főtengely, tömítés szett, szűrőhegyek és cserék, főtengely szimmering, 20 szelepszár szimmering, hf nyomáspróba, szelepfészek bemarás, utána az elmászott szelephézagok miatt lapkázással (és eleinte spéci szerszám hiányában sűrű fejvakarással) végül szelephézag állítás, 5 új gyertya, vízpumpa, teljes vezérlés csere, dugók elmosása-takarítása, új gyűrűsor nyilván, stb... új fékolaj, váltóolaj, kuplung is már nem volt valami szép, kérdezte cseréljük-e, hát én már legyintettem, legyen, .. mikor átvettem az autót, mint a Doxa óra, a kis 1.3 Honda után meg nagyon kellett vigyáznom a lábamra, mert pincéből akkorát ugrik, jaj.
És több hetet (!) lamentáltunk azon, több szerelő ismerősömmel is, hogy motorcsere legyen, vagy ezt újítsuk fel. Senki nem tudott bontásig semmit. Nyilván. Szerelő legurult vele trélerről, mondta indítsam, meghallgatja. Úh mondom biztos ? Végül indítom, már integet, állj állj.. Kelepelt mint állat. Végül azt mondtam, egy életem egy halálom, vegyék ki, bontsák meg, nézzük meg, menthető-e, vállalom a plussz munkadíjat, ha kiderül, hogy kuka. Én meg vadásztam kínkeservesen egy köszörülést nem igénylő jó, szép főtengelyt a neten (esélytelen, vagy arany ár, vagy mák kell hozzá). Végül Athénból jött, még csak nem is eBay-en, csak úgy direktbe ráírva, gugli dobta ki a szervizt, volt sok jó komment + csicsa weboldal, gondoltam nem csórók, csak nem vernek át, fontos nekik a név és a jó értékelés google térképen, úgyhogy berizikóztam, hogy átvernek vagy sem (jogi védelem hiányában ugye), hálistennek nem volt semmi. Utaltam, küldtek egy olyan maku főtengelyt, hogy a 10 ujjam megnyaltam, szerelőm csak pislogott, hogy ezt meg honnan, hogyan. (Azért 2 hónap állásba belekerült, pokoli nehéz volt találni egy megfelelőt) . Azt még precíziósan kimérte a gépműhely, egyensúly, repedésvizsgálat, nyugvócsapágy felületeket felpolírozták, hogy szépen fusson, nagyon szép munkát végeztek mindenhol, de na, nem olyan volt az sem, hogy megvettük, belehánytuk oszt jó.
Tehát billegtem javítás és komplett mocicsere között. Úgy voltam vele, ahogy később egy profi Ford 2.5T szaki is egyetértett velem, hogy ha most párszázért veszek egy raklapon elém tett 2.5T -t, hogy "öcsi, ez fasza, hidd el", aztán taknya-nyála egybe, ömlik az olaj itt-ott, vagy épp szét van rúgva, mert egy 2.5 ST fókából jött ki, azokat meg szokás kergetni néha ugye (kevesebb a gondos gazdi, mint a tökkelütött), na... érted... az akkor ugyanúgy bontós, atomjaira szétszedős történet, mert akkor már az ember leás a mélybe és korrekt munkát vár, nem pedig egy időzített problémát rakat be. Akkor meg minek vegyem, ha ott a sajátom. Szóval maradtam a sajátomnál, ki az asztalra vele, aztán szétbontás és várjuk az ítéletet. Itt azért elmormoltam egy imát az égiekhez, hogy menthető legyen.
Nemet mondtam a komplett motorcserére és bejött. Blokkom, hengerek, nikasil réteg, hordósodás, minden ilyen szempontból rendben volt és oké a moci, hf határeset volt, először azt mondták a gépműhelyben, hogy elég takarítani, aztán a szerelőm döntött úgy, hogy áh, tisztítsák fémig és szépen akkor megtörténtek a beavatkozások és újramérések, legyen minden rendben. (Szeretem a lelkiismeretes munkát amúgy és lenyeltem a békát, blokk és hf nem tréfa).
Első 1000km után vittem vissza olajcserére, nem bejáratós elvileg, de az új gyűrűsor miatt azt mondta a szerelőm, jobb az óvatosság, ha nem is konkrétan fémspén, de jöhet le kis mikro-ez-az, meg jó, ha nem nyomom ki a szemét Vigyáztam-vigyázok is rá..
Most az első 1000 óta plussz 1500 körül járok vele, még van némi km az 5000-edikig, akkor is egy olajcsere. Azután már beállhatok egy 10-ezres intervallumra és béke. Néha már lépegetem, de óvatba, semmi durva pörgetés.
Eddig hibátlan. Egy pötty olajat sem eszik, kiváló munka történt vas oldalon, aminek nagyon örülök.
Szóval nincs részemről sosem ragaszkodás egyik vagy másik megoldáshoz, de amikor egyértelműen necc menteni egy motort, vagy a rizikó, hogy jó lesz, drasztikusan nő, azt jobb belátni. (Mindig van rizikó, csak nem mindegy, mennyi, és ennek jó belövéséhez érdemes eksön előtt több szakemberrel beszélni).
Meg egy kevesebbet futott 1.6T más tészta, mint egy 210-ezres 2.5T (aminek hajtókar csapágy hibáját az 1-es hengernél vélhetően az okozta, hogy magasról szartak a kötelező olajcsere intervallumra, és/vagy szar olajjal használták, de ezt sosem tudjuk már meg, egy biztos, pedálok, sebváltó, kormány és ülések alapján egyértelműen céges pályagépe volt valakinek, ami - esetemben - jó). Mindenesetre mutatta a jelét, mikor megvettem, hogy véres már kicsit a torka, szervizkönyv is hiányos volt, de legalább volt alkualapom, tudva, hogy itt nem áll meg majd a történet. Törésmentes karosszéria, fullbőr, stb. ez így meggyőzött. Még 3000-et gurultam vele, lábán hazajött + itthon kis csavargás, mielőtt az M3-on Gyöngyös magasságában elkezdett csúnyán csörögni valami benne 140-nél. Azt hittem, van még benne valamennyi, nem volt. Tanulópénz. Alapjáraton kihúztam (borzasztó csörgés) leállóba, motor azonnal leállít, majd tréler haza (120e) .. pénzlocsolda indult.
Megbántam ? Nem. Isten moci, gyógyszerként írnám fel minden nihilben szenvedő kiégett családapának. Rengeteg szemtelen átlag autós a visszapillantóba kerülhet a pályán, ha úgy akarom, de nem szoktam baromkodni, neveljen mindenkit a rendőr,
vagy az élet. Ugye ő egy szép doboz, de attól még mások számára "doboz" családi. Igazi sleeper ezzel a mocivalInni szeret, 9.5 vegyesben (agglomerációban vagyok, van benne Bp és M0 is). Ez dinamikusat jelent, nem papásat és nem is idiótát, hanem a tök kulturált normálisat. Nincs előzgetés, nincs tökölés sem. És nem húzom egy Vácin vagy Hungária 70-es tábla mellett hatodikba, mert vigyázok a motorra. De 100% home office mellett nem érdekel a fogyi, nem ingázok, csak Aldizok, vagy haver, család... Amikor meg kell, kényeztet.
Az LPG-t sajnálom egyedül. Van, aki gázosítja ezt a motort, de a szelephézag állítás itt nem triviális, mint más hidrotőke-mentes mociknál, annyira "kretén" motor, ha nincs meg hozzá a gyári célszerszám. LPG doktorral is egyeztettem, mondták sima ügy, és nem kell FlashLube szelep kenő folyadék hozzá, erről még cikkeztek is, hogy hülyeség, Totalcar-on. Külföldi fórumokon meg többen 2.5T-znek gázzal, Flashlube-al, és már 150-ezren túl vannak, tünetmentesen, pedig ennek a blokknak a teteje nem szereti a nagy hőt annyira állítólag. Nem mertem bevállalni, nem is fogom sztem már.
Ez ugye mk1-es modell, az mk1 facelift a króm és a DRL miatt bejön, de annyi. Pont. Ha most átváltanék arra, mi a garancia, hogy milyen állapotú a motor, milyen gazdája volt ? (Mind karbantartásra, mind viselkedésre, láb súlyra úgymond). Ez minden használtautónál kérdőjel persze, nyilván , de így, hogy ekkora nagy rendbetétel történt nálam, eszem ágában nincs megválni tőle. Ha ez a hiba nem jött volna, lehet elcsábulnék, így már soha.
mk2 (2015-) S-Max-okban már nincs 5 henger, abszolút kizárt, hogy később arra váltsak innen. Én nem akarok már 4-hengeres autót többet. Vagy 5+, vagy fullelektro (előre menekülve, de ott még kivárás van egyelőre szvsz). Nem nagyon tetszenek az újabb autók. Ja de, egy Huayra, vagy egy régi-új megkímélt gyűjtői Zonda, az szerelem lenne..
A plusz regadót nem értettem. Miért kellene 2.5T motorcseréhez regadózni ? Az az autót terheli, nem a motort magát. Vagy én aludtam be valamit.
Érdekesség: német verdám van. Motor típus rajta (B5254T3, HUWA), kód nulla és így lett ez honosítva és ez így teljesen oké és elfogadott is, hogy nincs egzakt motorszám német születésű import járgányoknál, mert odakint nem szarakodnak ilyennel, sehova nincs beleütve egyedi kód. Ott a motorcsere olyan, mint itthon a visszapillantó tükör csere. Ennek azért vannak néha előnyei, kívánom, hogy ne kelljen élni vele, de na. Ezt így zárójelben a "papírmunka" fejezethez
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz oliwire #29420 üzenetére
Semmi, az csak egy virtuálisan kacsintós mondat lett volna Természetesen tökjó mind, csak a négynél több hengeresek hangja jó implementáció esetén képes enyhébb merevedést okozni az arra érzékeny sofőrökben.
Céges 1literes szívó Fiestám volt, 3 henger. A világból kiment, szuper kis motor volt ahhoz képest, hogy egy pici kis varrógép, nagyon szerettem. (Felmondtam, eljöttem..)
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz molnarpeter #29421 üzenetére
Régi főtengelyt nem lehetett túlméretes csapágyhoz köszörülni amúgy, vagy fel sem merült? (Egyszer mentem olaj nélkül pár száz métert... akkor elég volt annyi, meg kicsit romlott a vezérműtengely+hidrotőkék állapota, de az megint más történet.)
Dehogynem merült fel, de mikor meglátták, azonnal nope. Szerelőm elmondása szerint max 3x lehet köszörülni, egynegyed mm-enként, többször nem javasolt, legalábbis ő azért nem tenné már tűzbe a kezét. Itt nem lett volna elég ennyi, a részleteket nem tudom, de sajnos nagyon megkapta a magáét, másik kellett (ami minimum köszörülhető és egyébként jó, vagy köszörülést sem igényel, mert gyári standard méretű és szépek is a felületek. Utóbbi lett hálistennek. De hajam kihullott egyébként, ez így leírva mind egyszerű, benne lenni folyamatában uh, idegrendszer kell hozzá).Gáz projekt szerintem nem lenne rossz amúgy - nade ilyen javítás után gondolom nem esik jól még pár százast befektetni, és onnantól kezdve megint ott tartunk, hogy kevés futással sokára térülne meg
Hidrotőke mentes motor. Alapjában ezek olyanok, ahogy elmondták nekem többen is, hogy szelephézaguk viszonylag fix és 100-ezrenként lehet ellenőrizni kb, de semmi extra teendő nincs vele, és általában akkor is tök oké még. LPG esetén a magasabb égési hő stb. miatt az alkatrészek tágulása miatt 20-ezrenként javasolt (ha jól emlékszem) szelephézag állítás, ami egy elég körülményes művelet ennél a motornál, még a többi hidrotőke-mentes motorhoz képest is. Erre nem sok gázos cég képes szerintem. Végül: tipikusan általánosan bevett dolog, hogy fix himbás motorokat nem ajánlott gázosítani, vagy ha igen, akkor megy a vita a felsőkenőről, hogy kell-e oda, vagy sem, egyik szerint igen, másik szerint nem, satöbbi + továbbra is a sűrűbb szelephézag ellenőrzés kérdése. Amit persze lehet mindig abszolválni egy kötelező szerviz során, akár nem is maga a gázos cég hanem az, akinek van szerszáma hozzá, de mondjuk egy VW-nak egy hidrotőkés VR6 benzinese esetében az egész LPG téma nem is lett volna kérdés. (Csak az úgy néz ki, mint egy konzervdoboz, tényleg, no offense, csak nem szépek, na, az S-Max meg pazar csini lett szerintem, egyterű létére). Összefoglalva így mindent, előnyt, hátrányt, azt mondtam magamban, áhh, inkább nem gázozok. A vírusnak köszönhetően full time home office van, már nem is pörög bele ingázós napi 70km, ennek is a figyelembe vételével (és hogy ez már így marad, nem térünk vissza oda, ahol voltunk), nem látom értelmét, jobb a béke és benyával etetni.POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz David891 #29477 üzenetére
Először ózont. Úgy kikapta az enyhe "használt" szagokat, mint a szél, mindenből.
Sonax itt is bevált az évek során, nem mindenhol kapható és nem a legolcsóbb, de jónak jók.Bőrre a Nivea is kiváló, legalábbis a szobámban lévő valódi hasított marhabőr bútort egy bőrbútoros javaslatára 2x már lekentem vele, pöpec. A kocsinak a kormánya kapott már egyszer, hagytam neki egy napot beszívni, természetesen eltűnt, nemcsúszik, satöbbi, szóval kiváló. De ez nem professzionális tanács, csak kérdezted, mit használunk. (Oszd kettővel)
Gumikra, géderekre standard random szilikon spray megy negyedévente kb. Tök ok.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Indítom, emelt alapjárat. Övet kapcsolok, GPS-t nézek (dugó csekkolás), eddigre vissza is ejti szép lassan az első ~30mp után a fordulatot a motorvezérlő - és indulok. 2500rpm max, de csak belekóstolva váltáskor, 2000 tartós, hatodikban ez kellemes 95km/h óra szerint.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz TigerDzsó #29932 üzenetére
Konfigot tudsz elég részletesen szerkeszteni, én még a gyári AS BUILT fájlt is le tudtam szedni a netről az alvázszám alapján, aztán abban mókolni ezt-azt, ha pl. xenonra cserélnék (amit nem fogok), simán ott átállítom, és hasonlók.
Az egyes moduloknak különféle firmware verzióik vannak, nem rendellenes, ha nem kompatibilis egy modul valami funkcióval, előtte a modult kell frissíteni és utána a központi config-ban beállítani azt, amit akarunk.
Rohadt jó a Forscan, de szerintem sem mindenre.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Hát vagy ez itt.. 30 mp-től.. egy ekkora megfújástól a Volvo létező összes öthengerese kb. azt mondaná, reccs. De a hatosok is. Minden szinte, más márkán belül is (kivéve Toyota, Nissan 1-2 mocija). Elképesztőek ezek a VR6-ok, főleg a kisebb köbcentisek (2.8), van anyag a hengerek között rendesen. Rátolnak egy Iveco turbo-t és mennek fun-olni. És ha profi, a bolond még a TÜV-öt is megkapja rá, és utca. Annyira más világ
(Ettől függetlenül de, igen, egy 300 paci körüli S-Max is meglepetésdoboz )
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #30242 üzenetére
Jóóó jóóó, de ez drag. Na akkor ki tud nagyobbat mondani vagy mi ?
Tessék, bohóc autóból még ez beleférhet 1-2 embernek itthon is.Nissan GT-R AMS Performance Alpha 12
Ebből nem lehet kinőniPOKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz #27070592 #30666 üzenetére
Audi-nál az RS line ugyanez, vagy bimmernél az M pakett. A Ford csak felébredt, hogy jéééé, hülye fricceknél ez az etetés működik, hogy a varrógép mocira ráragasztunk egy matricát, amiért nem kis felárat képesek fizetni ügyfelek.. akkor vessük be mi is.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
- Bittorrent topik
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Politika
- OTP Bank topic
- PlayStation 5
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Opel topik
- További aktív témák...
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen