Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    Most futottam bele a focus mk2 műszeregység hibájába. (instrument cluster)
    A fókuszokon kívül több gyártmánynál is előfordul a probléma.

    A hibajelenség leírása.
    A hibajelző LED villog.
    A legváltozatosabb hibaüzenetek jönnek. A jármű vészhelyzeti teljesítmény korlátozást kap. Motorhiba üzenet. Nem működnek a műszerek vagy folyamatosan öntesztben vannak. Irányjelző sem működik. Leáll a motor. De el sem indítható utána azonnal. Ha sikerül elindítani, rövid idővel később újra indul a cirkusz.Használhatatlan az autó. A forscan tucatnyi hibakódot olvas ki.

    A hiba oka.
    A műszeregység egy soktűs csatlakozón keresztül tartja a kapcsolatot a jármű többi részeivel.
    Az hőmozgások és a rezgések forrasztási hibát okoznak. Állítólag túl alacsony a forrasztóanyag hőmérséklete a gyári forrasztáskor.

    A hiba javítása.
    Újra kell forrasztani a csatlakozó tüskéket.

    El kell távolítani a kormány oszlop felső borítását. Utána hozzáférhető az egység.
    A műszeregységet alulról kettő csavar tartja. Az eltávolításuk után, felül kiakasztható az egység felső része.
    A csatlakozókábelt a rögzítő fül oldása után ki lehet húzni.
    A műszeregység óvatosan szét pattintható. Több részből áll. Mindenütt fülecskéket kell kiemelni.
    A mutatókat tekerés nélkül kell lehúzni és vissza dugni. Pontosan ugyan abba a pozícióba, amiben voltak.

    Miután az elektronika szabaddá vált, lehet forrasztani. Nem igényel komoly szaktudást. Egy olcsó forrasztóállomás elegendő a javításhoz. Ha nincs akkor vidd elektroműszerészhez. A csatlakozó tüskéit kell átforrasztani.

    Összerakni gyorsan lehet. Ha a mutatók rendben vannak és működik az autó, jól dolgoztál.

    Több videó is található a szerelésről és javításról.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák