- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Microsoft Surface
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Earl_Muttley
aktív tag
Holnap megyek a Mondeoert.
32 ezret birt Sachs kinyomocsapagy csereje mellett a “neha kidobja az 1-est” miatt sajna a valto is cserelve lettKiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
Sys85
veterán
válasz radi8tor #41304 üzenetére
Most is Dayco van rajta,nekem semmi bajom vele,csak már megfutotta amit meg kell neki.
Nekem most szépen összejöttek a dolgok.
-Hátsó tárcsák+betétek
-Motortartó bak
-Váltótartó bak felső/hátsó
-Hosszbordás
-Olaj,olajszűrő,légszűrő,olajleeresztő csavar
-Ablaktörlők
-Váltóolaj
Na meg a sallang: fékmunkahenger visszanyomó,kézi olajpumpa,menetrögzítő,féknyeregzsír,féktisztító hegyek.Ezeket megoldom itthon,ennyit is spórolok legalább a szervizköltségen,a kuplung és a vezérlés viszont szervizes és drágább téma lesz.
Lehet azt mondani,hogy sok-sok pénz,de majom-banán esete,na meg 330k km felett egy szavam nem lehet,ezek kopóalkatrészek.
Aztán a klímámmal is kezdeni kéne valamit,bár nyáron nagy szükség nem lesz rá,jobbára a motor nyergeben leszek,szóval annyira nem S.O.S.
Meg erősen gondolkodok azon,hogy nem ártana lassan egy dióhéjas tisztítás is,több mint 330k van a fókában,lehet benne koksz rendesen.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz radi8tor #41310 üzenetére
Az én hülyeségem,de ha már egyet cserélek (motortartó gatya),akkor az összeset cserélem.
Annyira nem nagy összeg a másik 2.
Most csinálok egy nagy revíziót,aztán akkor egy jódarabig mindenről le van a gond (remélem).subaruwrc:
1.6TDCI,115ló (2012 MK3 fóka)#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz Alemida #41315 üzenetére
Igen,ez is benne van hogy miért cserélem az összeset.
Felső “aranyeres” lett,felül már egy részen kifordult és tiszta olaj kívülről.
Egy nap szívás bőven elég lesz,nincs kedvem később újra nekiállni,főleg ha ne adja isten a nyári 40fokban kellene szenvedni vele.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
oliwire
őstag
Azt tudja valaki, hogy az 1.5 Ecoboost az szíjas vagy láncos? És mennyi az annyi km, aminél illik cserélni a vezérlést?
-
Balcsix
senior tag
válasz Mikulásbá #41309 üzenetére
Ha nincsen lefóliázva vagy lakkozva a polírozás után, akkor maximum pár hónap után ugyanúgy fog kinézni ahogy eddig is kinézett.
Legalább is hiába políroztam már lámpát tükör simára, eddig mindig visszamattult rövid időn belül, és általában ha komolyan veszik a dolgot akkor a lakkozás/fóliázás is az eljárás része.
Elég sok autókozmetikással beszélgettem és eddig mindenki ezen a véleményen volt.Persze ez csak az én véleményem, a saját tapasztalataimat írom le.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ReFleXx #41320 üzenetére
Úgy tudom én is, hogy gyárilag van egy uv álló réteg, ami elöregszik és ugye polír során lekerül... Talán autouveg4.hu csinál valami csoda megoldást, ami lényegében gyárival egyenértékű. Kedvenc autókozmetikámban kerámia megy polír után, meg ugye az említett lakk (csak kérdés, milyen egyenletesen sikerül), vagy fólia...
-
#31600896
törölt tag
válasz Balcsix #41319 üzenetére
Debrecenben tudok olyan autószervízt, ahol ugyan foglalkoznak lámpapolírozással, de az eljárás páratlan.
Lepolírozzák xarul, karcos marad meg foltos, és a lakkot nem ismerve telibefújják WD40-nel.
"10000 lesz a kettő uram..."Legalább az unalmas fekete helyett fehér lett a motorterem.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
-
DeFranco
nagyúr
válasz SECTORnooB #41329 üzenetére
Szerintem igen. A motorcraft (így írva) brand a ford tulajdona, gyakorlatilag a gyári "ford" brand B márkája, ugyanaz olcsóbban.
Én nem aggódnék sem a castrollal, sem a mobil-lal sem a motorcrafttal amíg megvan a megfelelő viszkozitás meg tudja a szabványt. Nem üzemórás versenygépek ezek, használatot nem folyásolja be melyiket választod.
Folteltribológusok persze kihallják a felharmonikusokat a dugattyúkból, meg nívópálcára köpve kalibrálnak viszkozitást, én ennyire nem értek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz DeFranco #41330 üzenetére
Egyet értek. Ha tudja az adott olaj a megfelelő specifikációt, és a gyárival egyező a viszkozitás akkor nem lehet belőle nagy probléma.
Itt a lényeg inkább a megfelelő csereperiódusban rejlik. Az olajszakik nagyrésze nem véletlenül állítja azt, hogy inkább használnának egy közepes vagy kevésbé prémium olajat és cserélnék többször, mint hogy egy drágább olajat használjanak tovább (persze ez a mindennapi felhasználási módra vonatkozik). -
kcsa
veterán
válasz SECTORnooB #41329 üzenetére
Teljesen megfelelő alternatíva, ár-értékben elég jó.
-
Earl_Muttley
aktív tag
Sziasztok!
Visszakaptam a Mondeot.
32 ezer km-el ezelott megkuplungozva.
Most felso munkahenger (preventiv jelleggel), kinyomocsapagy (ez volt esedekes) es valto (1-est kidobta mar jo parszor) csereje utan elojott egy erdekes hiba.
Engedem fel a kuplungot, az utolso harmadig szepen jon is fel, de ott megakad, es olyan 1mp elteressel ugrik fel alapallasba.Mit probaljak meg, hatha hazilag megoldodik?
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #41332 üzenetére
Érdekes. Nem mondom hogy lehetetlen mert nem értek hozzá, de laikusként az már rég rossz ha ekkora az eltérés egyforma specifikációjú és viszkozitású olaj között.
A Mobil egy elég jó gyártónak számít, ha tippelnem kellene akkor abból evett kevesebbet, vagy tévedek?Egyébként egy közelebbi olajszaki ismerős azon az állásponton van, hogy azért előnyösebb egy kisebb, de elismert gyártó termékét venni (például: Liqui molly, stb...), mert az ilyeneket kevesebb eséllyel hamisítják.
Egyes pletykák szerint egy időben eléggé elterjedtek voltak a hamisított Castrolok például a szupermarketekben, de erre sem tudok hozni bizonyítékot, szóval érdemes fenntartásokkal és pletykaszinten kezelni a dolgot.Szerk.: Közben látom, hogy akkor bejött a tippem. Valóban meglehet. Azért a Mobil tényleg egy prémium márkának számít, míg a Motorcraft=Castrol, ami mára kb. a Brembo szintjére jutott. Vagyis nem azt mondom, hogy rossz lett, csak már nem a prémium szegmensben említik sokan.
[ Szerkesztve ]
-
subaruwrc
félisten
válasz Earl_Muttley #41335 üzenetére
kuplungot légtelenítsd
-
Sys85
veterán
Na megvolt a műtét.
Hát volt anyázás párszor,főleg a hosszbordás cseréjénél.
Alig fért be a kezem,az alkarom vastagsága nem igazán volt kompatibilis a hely méretével.
Viszont megérte a bakok cseréje.Csendesebb lett az autó és a kellemetlen vibráció is megszűnt.
Lassan csak összeáll.
Még egy vezérléscsere és a kuplungozás (kéttömegűvel) van hátra,az anyagilag kicsit fájni fog.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Balcsix
senior tag
válasz ReFleXx #41341 üzenetére
Bocsi, lehet hogy félreérthetően írtam. Az esettől függetlenül gondolom, hogy a Mobil talán egy felsőbbkategóriás olaj mint a Castrol, tehát nem ebből a konkrét történetből következtettem erre, bár ez egyéni vélemény.
Abban teljesen egyetértünk, hogy mind a 2 tökéletes (ha belevaló), illetve hogy nem az olaj hibája ha elfogy a motorból.Egyébként nekem a Motorcraft-Castrolból is körülbelül ugyanyannyit evett mint bármely másikból. Itt szerintem inkább a felhasználási mód miatt volt a 2 különböző fogyasztás.
Próbáltam már pár olajat, de még nem vettem észre semmi különbséget közöttük. Persze ízre tuti eltér mind egy kicsit, de valahogy nincsen kedvem kóstolgatni.Egyébként én gyárit használok nagyrészt.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Balcsix #41342 üzenetére
Én elf sxr 5w30 olajat tettem az enyémbe legutóbb tudja a ford szabványt is, korábban csakis a gyári ment bele de a motorcraft már nem volt szimpi.
Így a csere után azt tapasztaltam hogy úgy 40 plusz lóerő jött ki az olajtól és 650km-t mentem el 16 liter benzinnel városban szóval szerintem ez a legjobb olaj és ez legalább nem philippine islandi gyártás. -
DeFranco
nagyúr
válasz Balcsix #41342 üzenetére
Nekem csak attól függött, hogy mennyit eszik a motor az olajból, hogy mennyit mentem vele nagyobb sebességgel (pálya 130 körül). Gondolom a magasabb fordulatszámmal volt összefüggésben, ha nem volt sok haladósabb pályamenet, akkor nem ette, ha volt, akkor hosszabb távon mérhető volt a fogyás.
Sok így sem fogyott, egy periódus alatt nem ment (volna) minimum szint alá (ha hagyom), max. pár deci fogyott 10k kilométerenként.
-
#27070592
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gitáros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- Politika
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Filmvilág
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen