- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- 3D nyomtatás
- Melyik tápegységet vegyem?
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4855 üzenetére
a társaság fele itt, a másik fele ott...
kb ugyan az a kettő, IVAO-n talán gyakrabban van nagyobb lefedettség Európában (és általában ezért kicsit több a gép is), a VATSIM viszont a teljes világ lefedettségében van egy kicsit előrébb - persze általában elég foghíjas... pilóta általában kb ugyan annyi van fent mondjuk egy szombat este... most épp 535 (182?) IVAO és 419 VATSIM gép van a levegőben, de a forgalmas estéken ez a szám felmegy kb 1-2000-ig, és sokszor megfordul a sorrend is...
a Dolomynum nevű progival szép grafikus felületen meg is lehet nézni, hogy épp melyik hálózaton hányan vannak fent, meg hogy épp hol vannak...
én amúgy VATSIM...
ezt ismertem meg előbb, és maradtam... kb ennyi a magyarázat...de az se rossz taktika, hogy mind a kettőn repülsz, attól függően, hogy hol van rendezvény, vagy nagyobb lefedettség, több pilóta az általad használt útvonal közelében...
szerk:
hmm, IVAO-ra egyszer 535-öt mutat, máskor meg 182... valószínűleg az előbbi a reális adat, csak valami zűr van a rendszerben...[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
nagyon off:
a ma esti film leírásából:
Csakhogy a gép rövid időn belül eléri azt a kritikus magasságot, ahol a légnyomás összeroppanthatja a repülő törzsét.
összeroppantja... akkor már inkább a belső nyomástól robban(na) szét... de lehet előbb átesik... nah de lehet megnézem[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4913 üzenetére
egy éve már csak online repülök IFR-t, de néha repülök offline is, amikor újdonságokat tesztelek, kedvem szottyan "csak úgy" repkedni össze-vissza (bár ilyenkor se céltalanul szállok fel általában, valamit mindig próbálgatok)... persze traffic nélkül...
amúgy a mai utammal 321.0-ra növekedett a BAV-os óráim száma
-
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4915 üzenetére
este felé (meg hétvégén) általában nagyobb a lefedettség, ilyenkor ajánlott repülni... pl most fél Európában van irányítás... de általában irányítás nélkül se unalmas pl EGLL-re befűzni egy 747-est persze így egy kicsit más, mint a valós repülés, ahol az ATC ügyel mindenre (és törekszik a számodra legjobb megoldást megtalálni), neked csak repülni kell, és vakon megbízni benne...
rendezvények... vatsim-en az angol főoldalon van egy naptár, onnan lehet keresgélni, meg én még az európai oldalukon szoktam nézelődni: [link]
persze lehetne ide is beírni őket, de az már elég off lenne... meg egyik hálózaton se repülnek túl sokan ebből a topikból (mondjuk arányaiban nem is kevesen)...együtt repülni jó, Geryson-nal múltkor elrepültünk "megnézni" a téli olimpiát Vancouverben.... jó volt, élveztük, és legalább nem egyedül repültünk ilyen sokat... a végén egyetértettünk abban, hogy lesz még folytatás... bővebben: 1, 2
a másik emlékezetes utam, amit megemlítettem ebben a topikban (link), amikor viszont teljesen spontán találkoztunk, mindenféle előzetes szervezés nélkül (azért a vancouveri utat elég rendesen egyeztetni kellett, mivel különben lehet soha nem találkoztunk volna)...
szóval én benne lennék, de most a nyárig egy kicsit jegelném a témát...
de ha csatlakozol valamelyik (jobb) virtuális légitársasághoz, akkor ott is lehetnek úgynevezett groupflight-ok, amikor jó páran repültök A-ból B-be...
szintén írtam már ide ilyen élményekről is, bár én eddig csak kettőn vettem részt, azok is a longhaul változatból valóak: BAV Overnighters #3 (az ezt követőről nem nagyon írtam, inkább csak megemlítettem)...
persze vannak pár órás "flight club" utak is, ahol minden kedden (?) elrepülnek A-ból B-be, majd egy hét múlva B-ből C-be, és így tovább... gyakorlatilag már a fél világot végigrepülték így... majd lehet a nyáron én is csatlakozok, viszont most már inkább a tanulásra kellene a hangsúlyt fektetnem (érettségi)... ez sajnos az együtt repülésekre is igaz... -
Korcsii
őstag
válasz gabitoo88 #4929 üzenetére
esetleg próbáld e-mail-ben elérni őket (ha kell cím szólj priviben)...
én sem tudtam belépni a fórumba, és ezért nem is tudtam az ellenőrző repülést teljesíteni... küldtem nekik e-mail-t, de abban az időben gondok voltak a mail szerverükkel (vagy valahol a gmail és az ő szerverük között), így azok nem értek célba...
idő közben WIZZ-es lettem, majd BAV-os (előbbivel nem tudom mi van, eltűnt az oldaluk, de már régóta nem is voltam aktív, utóbbit viszont nagyon megkedveltem), így amikor írtak e-mail-t (pont arról a címről, amit korábban próbáltam), hogy lassan lejár a határidő, már nem akartam annyira csatlakozni - de végül úgy köszöntünk el egymástól egy rövidebb levelezés után, hogy egyszer még MAVA-s leszek... mégiscsak magyar, meg egy kicsit hiányzik is az itthoni légkör....
én is csatlakozok az előttem szólóhoz: good luck
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #4956 üzenetére
az Airbus rendszere is más (nem repülök MD-11-el amúgy), de igazából nem tudom, melyik a jobb... mind a kettőben tetszik néhány dolog, ami talán a másikban is jobb lenne úgy... de megszokás kérdése..
OFF: új British Airways commercial: [link]
-
Korcsii
őstag
az úgy pont jó
elvileg FL390 a service ceiling A320-nál... bár mintha láttam már volna FL400-at is valamelyik radaros oldalon (és nem mernék rá megesküdni, de mintha a FO is azt mondta volna egyszer a cabin announcement-ben - de régen volt, és akkor még nem is figyeltem annyira ezekre, utána pár hónappal ismertem és szerettem meg a virtuális repülést - és ezzel együtt kezdtek el érdekelni az apróbb részletek)...gabitoo88-cal meg közben priviben meg MSN-en megbeszéltük a NAT-ot....
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
MSN: adatlapom ?!
NAT-ot repülni meg tényleg nem olyan borzalmasan nehéz - kicsit speciális, de a repülő ugyan úgy repül az ATC-vel való kommunikációban vannak sajátos dolgok, nomeg ha nem routefinder-rel tervez az ember, hanem saját maga rakja össze az útvonalat, akkor még érdekesebb
amúgy jó repülést, KJFK is szép nagy reptér - charts legyen kéznél
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz Gizmo94 #4989 üzenetére
nekem a REX + ASE párossal annyi a bajom (ezért zinertek felhőzök), hogy pl a kép jobb alsó részén látható felhő a valóságban nem nézhet ki így (mintha alul lenne a nap, vagy nemtudom, fura)... persze alulról szép, de felülről már nem annyira... bár ez még a kisebb baj, inkább más, kevesebbszer előjövő, de akkor nagyon ronda jelenségek miatt nem a REX felhőit használom... zinertek se tökéletes, de ott még nem találkoztam a "2D-s vízszintes tejfölfelhő" jelenséggel...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
4 GB RAM, 4 GB lapozófájl, Vista 64 bit, FSX, 4 GB patch (meg nélküle is), és 0 OOM
igaz nekem még 100 GB alatt van az FSX mappa...
csak ennyi gondoltam hozzáfűzni...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
egy megfelelő útvonal
de amúgy ezek az AIRAC-ok sem tökéletesek, pl. volt szerencsém már jó pár aktuális realworld útvonalat kipróbálnom aktuális AIRAC-al, és azokon is többször előfordult, hogy más helyekről összegyűjtve az infókat, néhány waipoint-ot manuálisan kellett bevinni pl. az XY123 airway-en nem akart eljutni ABC-be, csak DEF-be, és onnan DCT ABC, majd onnan már megint tudta az útvonalat (akár ugyanazon az airway-en)...
de Európán belül ez ritka, szóval lehet más a baj...
mi volt az útvonalad pontosan?[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
aham... FS2004 rendszerét nem ismerem, de az FSX-ből kiindulva lehet nem véletlenül nem találja... azért az egy kicsit távolabb van a valóságtól (meg out-of-date)... esetleg próbálj routefinder-el egy útvonalat keresni, azt már valószínűleg ismerni fogja... csak az a kérdés, hogy az FS (ATC) hogy kapja meg... ebben esetleg az offline repülők tudnak segíteni...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
-
Korcsii
őstag
válasz Gizmo94 #5195 üzenetére
szegény gép
amúgy egy tuti tipp: repülj este nekem EGLL-en +10 fps legalább... és még szép is, ahogy mennek össze-vissza a vasak körülötted szép fényesen (legalábbis a 3d lights-al)
erről jut eszembe: múltkor (húsvétvasárnap) FAJS-ból "hazafele" pont a legnagyobb esti forgalomban értem a franciák fölé, az ATC bűvészkedett is egy kicsit a separation-nal, de jó volt, szép volt
-
Korcsii
őstag
válasz Gizmo94 #5200 üzenetére
éjjel nem szoktam shotolni, a fényviszonyok miatt... meg éjjel nagyon nehezen tudja visszaadni egy (sötét) kép az ottani mozgó, villódzó látványt...
szóval az afrikai naplementénél be is fejeztem a képek készítését, bár egyet még lőttem éjjel is, de ahhoz már fullscreen-re sem váltottam... és nem is látszik rajta semmi... vagy mégis: az FSInn radarján 13-an vagyunk egy 60nm-es körben, Párizs környékén, többségünk ugyan azon a kétirányú airway-en (vagyis körülötte, mert többek között én is DCT ALESOharcsát kaptam)... később fullscreenen meg már a süllyedéssel voltam elfoglalva - mire odaértem nem volt már EGLL-en környékén ATC, kicsit sakkozni kellett - azért szép volt...
nah, de itt egy kép a naplementéről Afrika felett...
és a F/O is csinált egy képet, amíg én elugrottam... khm, sürgős volt
nem mondom, hogy a legjobb képeim, de nem is akartam megosztani, amíg nem érkezett a kérés
ui: re: hunfatal (#5185): ez már inkább a nagyon hosszú kategória
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
OFF: IVAO meg VATSIM ma lazán ráver a real world EU-ra
kíváncsi leszek, mi lesz itt holnap... jó messziről jött a cucc... -
Korcsii
őstag
-
-
Korcsii
őstag
747-nél az is van
gyakorlatilag csak az utasok maradnak csendben az egész út alatt, amúgy mindenkivel tudsz beszélni (cabin, ground, F/O és nem csak checklist, csevegni is lehet, bár ez kicsit vicces, de jópofa találmány, és persze az utasokhoz is lehet szólni, csak az egyirányú)...[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
jah, én is ott néztem, és... sírjak vagy nevessek?
Korcsii épp iskolaköröket ró, mert Geryson nem győzi szállítani az új futóműveket a BAV hangárba kijöttem a gyakorlatból... 3-600 ft/min volt az utolsó jópár touchdown, szóval lehet elfelejtettem a kilebegtetés művészetét?
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
ehh, egy év után először nyomtam átstartot.... avagy gabitoo88-val próbálkoztunk, de sikerült... addig-addig tekeregtünk ide-oda, hogy én benéznem az ILS-t (nem is volt, másodjára sem), és egyszerűen a wilco A320-al nem tudtam elég gyorsan süllyedni... go-around közben meg eltűnt a gép csak a 2D cockpit maradt.... holazazaerosftairbusxmár?
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz vzsolo2225 #5387 üzenetére
tegnap este hallgattam approach-ot, és érdekes volt visual approach-ot hallani már sötétedés után... mondjuk ment előtte egy másik Malév gép... amúgy érdekes az a VOR approach... de ha jól látom (NOTAM alapján) akkor már ismét üzemel az ILS...
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5390 üzenetére
elvileg jah, de gyakorlatilag pl a pmdg gépek nem engedik beleszólni a saját dolgukba... persze ott nincs is rá szükség, csak egyszer valamiért kipróbáltam...
birdstrike-tól meg lemaradtam... hungarocontroll játékában approach-kodtam a 3. szinten... de túl kicsit a képernyő ekkora forgalomhoz...
-
Korcsii
őstag
válasz izomhod #5404 üzenetére
akad hosszabb, eddig nálam 12:54 volt a leghosszabb (VHHH-EGLL), amit több tucatnyi British Airways Virtual-os társammal együtt tettem meg (IVAO + VATSIM hálózatokon), így nem tűnt ilyen hosszúnak, de ez már akkor is valahol az emberkínzás kategória (persze közben ezeregy mást csinál az ember, de akkor is sok)...
ezek után öregrókaként (?) kicsit szégyellem is magam, hogy nincs joy-om, de ami az IFR repülést illetni, igen, megoldható még akár egér+bill kombóval is (a tudás a fontosabb, meg a gyakorlat, felszállni, meg leszállni ha nem is tökéletes, de kielégítő eredménnyel lehet egérrel is - rudder azért hiányzik)... persze kis gépekre VFR repüléshez, ahol nem a robot viszi a gépet, sokkal jobb lehet a joy - ilyen viszont nálam ritka, talán ezért is voltam meg egy évig nélküle (ez a két tényező valószínűleg kölcsönösen hat egymásra)... realizmushoz viszont mindenképp jobb...
joystick on board within 3 months - de mostmár tényleg
[ Szerkesztve ]
-
-
Korcsii
őstag
bactrack runway xy...
elég rég találkoztam először ezzel a kifejezéssel, de még nem kellett használnom szerencsére... viszont eddig még nem találtam olyan leírást (pedig biztos van), ami konkrétan le is írja, hogy ha egy bizonyos irányba megyek, akkor a rwy melyik számát kell mondani?
magyarul ha bactrack rwy 13, akkor 31-es végétől megyek a 13-as felé, vagy pedig a 13-as végétől a 31-es felé?
-
Korcsii
őstag
izomhod valamelyik első hozzászólásában írta, milyen gépe van, FSX esélytelen..
backtrack-ot pedig kösz, én is erre tippeltem, és mivel más nem cáfolta meg, remélem ez is a valóság
off, de párszor elég rendesen felnevettem rajta... youtube [link] [link] [link]
és ha már EGLL, úgy érzem meg lettem szólítva VATSIM-es társaim mit szólnátok egy közös közepes-longhaul úthoz a vizsgaidőszakok végén? (nekem konkrétan érettségi szóbeli van, azaz pl júni 18-20-ra gondoltam)... USA, Afrika, Közel-Kelet valahonnan Európából (akár több reptérről, és akkor valahol találkozunk útközben - csak azt azért elég rendesen meg kell szervezni - bár egyszer már összejött elsőre)... msn...
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5490 üzenetére
szerk: AirBooms: google alapján 737
hosszú, második fele sztorizgatós, akit nem érdekel, ne olvassa...
ez attól is függ, hogy ki milyen utakat repül egyébként magában (én teljesen vegyesen, 3,6 órára jön ki egy átlagos út hossza nálam),milyen gépel szeret repülni (FSX-ben azért olyan túl sok jó, kimondottan short-haul gép nincs, talán ezért is a 747 nálam a kedvenc, aminél meg a long-haul szinte magától értetődő, és ott van néhány olyan esemény is, ami a rövid utakon nincs), ki mennyi időt tölt el egyébként a gép előtt egy nap, mennyire fertőzte meg a(z online) repülés, stb... (VA-nál időgyűjtésnek se rossz + még egy pont a térképen)....
mindkettőnek megvan a maga szépsége, de aki magától nem szánná rá magát egyetlen longhaul-ra sem, az lehet nem élvezné csapatban sem... ezért talán tényleg jobb lenne egy rövidebb út (akár esetleg egy bemelegítésnek is)... hosszabb mellett szól viszont az, hogy arra talán ritkábban van esély (shothaul-nál azért akár spontán is össze lehet jönni, 2 szabad órát azért sűrűbben talál magának mindenki - persze a repülés miatt ne mondjon le senki semmiről, de ha amúgy is csak a gép előtt ülne, akkor miért ne), ha nem is egy reptérről indulunk (mert pl Geryson ELLX én pedig EGLL "központú" vagyok), akkor is nagyobb eséllyel fogunk egymás közvetlen közelében repülni (persze ezzel a figyelem is nő), több időt töltünk együtt (még ha csak a virtuális légtérben is), és így (főleg ha a végén nincs ATC, és a reptér adottságai is lehetővé teszik) akár egy parallel approach is beleférhet... meg ha valaki le akar tudni egy long-haul flight-ot, akkor azért csapatban repülve élvezetesebb... no meg világot látni, hosszú utakon több érdekes tájat érinthetünk... meg számomra nagyobb kihívás az útvonal megtervezése is ("az szép, ami nehéz")... shothaul viszont egyértelműen nagyobb sűrűségben tartalmaz eseményeket...
eddig keveset repültem másodmagammal, még kevesebbet csapatban, parallel approach-ból pedig eddig 4 jutott nekem...
groupflight-ból csak 2 BAV overnighters eseményen vettem részt - mint a neve is sugallja, British Airways Virtual szervezés, és elég hosszú, már-már hajnali leszállással... az első összefoglalója: [link]
másodmagammal elsősszőr spontán repültem, szintén longhaul (EGLL-OMDB), majd Geryson-nal (CYVR) longaul, és nemrég gabitoo88-cal két shothaul (EGLL-LFMN, LHBP-EGLL)... számomra mégis ez a két rövid volt a szenvedősebb...
és akkor már leírom a parallel approach-okat is, egyszer spontán alakult ki olyan helyzet EGLL-en, hogy nagyon közel volt az érkezési időnk (talán meg is egyezett), így mivel nem volt ATC, a normális gyakorlattal ellentétben egymás mellett tettük le a két gépet... ezt követte a fentebb már említett OMDB, CYVR és LHBP-EGLL út... különleges élmény egy ilyent is összehozni...
videózás jó dolog, netezés se rossz, kimondottan dolgozni/tanulni viszont nem lehet közben, ez tapasztalat...
megint de sokat szövegeltem, bocs...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Medence topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Tőzsde és gazdaság
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Nyaralás topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- További aktív témák...
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
- HP Elitebook 850 G3 i5 / 15.6" Full HD / 8Gb / 512Gb ssd / USB Type C / Win10
- TP-Link TL-SG1016D 16 portos gigabites Switch, első magánszemély tulajtól
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 16GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Bomba ár! Acer Travelmate P215 - i3-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs