Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RCH663
aktív tag
válasz ádika86 #8650 üzenetére
Pont most vagyok túl rajta
Hááát.... van ami jobb, van ami nem változik. ha 8gb van akkor nem kell swap file, mert az fs minden addonnal, mindennel csk kb max 2.2 gb-t tud foglalni. A win7 alapból olyan 1.7-2.2 gb körül terpeszkedik, tehát a 4gb-ből kifutsz pont. a video shadow is ott van ugye.... ( a rendszer mem-ből a videókártya memóriának megfelelő méretű rész fent van tartva a textúrák tárolására. a 8gb esetén minden egybe befér. kevesebb belassulás, stabilabb fps, de fps növekedést nem hoz. A méret másodlagos a memória sebességéhez képest, de kingstonod megugorja ezt a lécet, Nekem Hyperx 1600, 2x4gb van most bent, aida szerint csak az i7 gyorsabb. Ami nálad szűk lehet az a proci/alaplap. A phenom egyszerűen itt kifullad, mert a dög FS nem lett rendesen optimalizálva semmire.
-
Đusty
addikt
Miért van az, hogy a legnehezebben leszállható reptereken, pl. Corfu, Madeira nincs ILS? Akkor itt az automata leszállást el kell felejteni és kézzel letenni a gépet?
-
RCH663
aktív tag
Szia! Ahogy Ádi mondja ezeken reptereken nem indokolt a költséges, és drágán üzemeltethető ILS berendezések telepítése, mert az év 365 napjából 364-en éjjel-nappal alkalmas az időjárás a vizuális megközelítésre. A személyzet egyébként szeret ezekre a helyekre repülni, mert lehet a gépet rendesen vezetni. Corfura egyébként minősítés kell, tehát egy olyan oktató kapitány mellé kell beülni egy olyan másik kapitánynak is először első tisztnek, aki még nem járt Corfun, de beosztása szerint fog.
Nyomtasd ki SID/STAR térképeket (megközelítési, és elhagyási eljárások) készítsd be slozira, és tanulmányozd, majd kezd el tolni az iskola köröket a chart alapján. Először lehet kis géppel is tolni, hogy mindenre elég időd legyen betanuld a rendes navigációt, mert a nagy vasak nagyon gyorsak, és sokkal jobban kell figyelned a sebire. Ha lassan már megy, akkor nagy vas. Ne eröltesd a leszállást!! Ha látod hogy gyors vagy, vagy jobbra, balra lógsz, sodor a szél akkor missed aproach, go around! és kezd elölről. (erre is van térkép, hogy ekkor merre kell menni, mit kell csinálni)
-
Đusty
addikt
Köszönöm szépen a választ. Jól kivetted, hogy állok az FS-el. Szóval végignyomtam a turorialt (már ami ilyen polgári volt), és ott tartok, hogy megközelítésnél beütöm az ILS frekit és ha elkapja az APP-t benyomva lemegyek automatán, vagy látás után leteszem a gépet (ha sikerül). Most kellene elkezdenem műszerek után repülni meg eljárásokat tanulni, csak így autodidaktán elég nehéz. Ezt a segítséget találtam, most ezt próbálgatom: [link]. Azért nem tökéletes. Pl. nem volt róla szó, hogy mi az a "course" és írtam több helyre sokan linkelgettek minden félét de értelmes válasz nem jött, míg priviben valaki végre leírta, hogy az azt jelenti, hogy hány fokon akarok átrepülni a VOR-on.
Szóval valóban ilyen egyszerű válaszok segítenek leginkább, meg akár linkek és majd tanulgatok. Közben jól kiszúrtam magammal mert beruháztam egy 737 PMDG NGX-re és most a beépített 737-es után állhatok neki ezzel repülni tanulni :-), lesz is majd egy csomó kérdésem itt kapásból 4 automata pilot kapcsoló van? Majd ha odajutok kérdezek konkrétan :-).
A corfu SID/STAR-ra (most már tudom legalább mi az) meg ezt találtam:[link], na ez egyelőre elég kínai de majd kihámozok belőle valamit és kérdezek ha elakadok. Köszi előre is jó, hogy kicsit fellendült ez a topik :-). -
RCH663
aktív tag
Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved .
Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.
Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni. -
RCH663
aktív tag
Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved .
Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.
Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni. -
nagyúr
#8655: ez így konkrétan nem igaz Kerkira esetében, a legtöbb üzemeltetőnél B (néhánynál pedig A) kategóriás reptérként szerepel, ergo nincs kibocsátás, és nem csak oktató repülhet oda. Ugyanakkor Madeira-ra (Funchal) a portugál légügyi hatóság írja elő, hogy csak olyan pilóta szállhat le, aki D kategóriás szimulátoron ebből vizsgázott, és a cég benyújtja ezt az igazolást. A két reptér egyébként nagyon nem egy kategória.
#8656: ha el szeretnél kezdeni ismerkedni a repüléssel, akkor itt találsz néhány jó elméleti anyagot.
#8657: az alapelvek jók, amiket írsz, de van néhány tévedés (az elütésekről/elírásokról most nem írok). Nem kötözködésből, csak a pontosság kedvéért:
- az FMC (Flight Management Computer) csak egy része az FMS-nek (Flight Management System), ez utóbbi a lényeg
- amire gondolsz, azok adott repterek arrival, departure, stb. chart-jai, amik különböznek az enroute chart-októl
- a Transition Altitude azt a tengerszint feletti magasságot jelöli, ami fölött a magasság meghatározásakor váltani kell a konkrét QNH-ról a Standard QNH-ra, vagyis 1013 millibar-ra. A TA régiónként eltérő lehet, és természetesen semmi köze a sebességhez. Ehhez kapcsolódik a Transition Level, (jellemzően TA+500 feet), ahonnan FL-ben adják meg a magasságot és nem lábban
- a 250 csomós sebességkorlátozás régiónként, országonként változik, nem mindenhol standard limit a 250 kts FL100 (vagy 10000 feet) alatt
- az interception elfogást jelent, amire te gondolsz, az az intersection, ami metszéspontot jelöl, és nagyjából azt takarja, amit leírtál, de a példa nem jó, mert TIGRA waypoint és nem intersection[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Asbee
veterán
Sziasztok!
PMDG 737-et sima fsx 737 után nehéz kitanulni? Vannak hozzá neten valami leírások? Gondolkodom a vásárlásán csak hát nekem elég húzós az ára, aztán nem tudom belevágjak-e. -
RCH663
aktív tag
Alapvetően igazad van, próbáltam gyorsan, konyha nyelven, egyszerűen fogalmazni.
Trans. Alt.-nál lemaradt az átváltás, és a nálunk érvényes sebit írtam csak.
Kerkira: MALÉV előírás. És ha jól tudom akkor még érvényben van. Company pol. cégenként más.
interception/waypoint dologra PPL-A val nincs mentségem.
-
-
Đusty
addikt
Én most járok épp ebben a cipőben. Néztem 1-2 tutorial videot a neten mikor teljes sötétségről indul, hát elég gáz, eltart egy darabig mire kész állapotba kerül a gép. Még jó, hogy felszállásra készen indul a futópályáról mint a sima 737.
Az a baj ha rábökök valamire ki nem írná, hogy mi az a 3D-s fülkében a 19-es monitoromon nem sokat látok pl, hogy melyik kapcsoló mi, 2D-ben meg ki van takarva a képernyő nagy része a műszerfallal, ezt elq-ták.
Azt meg elmagyarázhatná valaki, hogyan kell automatán leszálnni vele ez a 4 autopilot gomb bekavar. Mellesleg a feliratokat se látom jól, rajta.
Ha gondolod e-mailben át tudok küldeni néhány PDF tutoriált és leírást amit feltesz a telepítés során.[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
PMDG 737-et sima fsx 737 után nehéz kitanulni?
Miután elolvastad azt a kb 2000 oldalt ami a repüléséhez kell, már egész könnyen megy minden. Ha megveszed a programot, akkor megkapod az AOM-et is egyben.Vannak hozzá neten valami leírások?
Szöveges nem kell, mivel a programmal megvásárolt éppen elég. Ha videó tutorialt keressel, akkor tessék, [Ő elég alapos és mindössze 16 éves]. Ha megvagy az első résszel, pörgetheted tovább a többi videóját.
Egyébként alap fs gép után NGX-et repülni, kb olyan, mintha egy Trabantból, átülnél egy Mercibe, de te tudod.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
Legfelül: AP A és AP B, ami ezek alatt van a CWS A és CWS B, az ez alatt található kapcsoló pedig az AP-t deaktíválja teljesen (DISENGAGE).
A CWS A és B arra jó, hogy ha egy bizonyos állásszöget vagy bank angle-t kell tartanod (utóbbi ARCUS repülésénél kifejezetten hasznos), akkor ezt megteszi helyetted a robot, nem kell vele kínlódnod. Tehát; 5 fokos dőlést beállítod és a robot tartja ezt a szöget, amíg más parancsot nem adsz neki.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Geryson
addikt
Csatlakkozom az előttem szólókhoz. Van egy pár PDF amit mellékapsz és ami szuper, hogy egyre jobb tutorial videók is vannak Youtubeon, aminek a készítőjét szívesen belinkelem Neked.
A gyári és a PMDG ég és föld, de szerintem megéri megvenni, nekem nagyon tetszik a gép (persze csak akkor ha tényleg kihasználod a PMDG adta lehetőségeket, egyéb esetben elég luxus).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
MrPetya19
addikt
Én új vagyok, de csak vizuális megkzelítést alkalmazok, mert ha úgy csinálom a dolgokat, ahogy a videókban fura dolgok történnek.
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
-
haky
senior tag
Sziasztok!
Sikerekben gazdag Boldog Új Esztendőt Kívánok minden Fórumtársamnak!
Üdvözlettel
LaciAki másnak retyvetyutyu...
-
boeing
senior tag
B.U.É.K Szoba pilóták.
-
Cypresss
senior tag
Ez egy fizetős kiegészítő. Külön makrókat tudsz programozni mindenhez. Itt találod
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Đusty
addikt
válasz Cypresss #8681 üzenetére
Köszi.
Az első iskolakörnél leizzadtam de most már megy mentés nélkül sőt szerintem könnyebb mint a beépítettel, jobbak a műszerek, a gép is szebben száll le, van kilebegtetés is. Viszont valamiért nem megy a beállított magasságra és nem tartja automatán nem tudom miért. Az ALTHD ha jól sejtem azt a magasságot tartja amelyik pillanatban megnyomom de a beállított értéket nem sikerül tartani.
Lenne még egy csomó kérdésem de majd jövőre folytatom.
Én is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
Minden fotelpilótának és topiktársnak:
-
MrPetya19
addikt
B.U.É.K
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
gabitoo88
tag
Boldog Új Évet Kívánok minden fotelpilótának
Tel.: 3630három343638
-
Acor
aktív tag
Boldog UJ Evet Mindenkinek!
Nem felejtem a heten felteszem a TOP10 repterek videojat, hogy hova meg nem tudom de majd kitalalom, valami filemegosztora gondoltam es onnan letudjatok tolteni majdI7 12900K + Tody féle extrém blokk még mindig Király!! (www.pcvizhutes.hu)
-
Asbee
veterán
Na megcsináltam pmdg 737 tutorialt, hát ez így elsőre elég komoly. Van még bőven mit tanulnom . Viszont durva virtual cockpit-ben, hogy leesik az fps. Főleg föld közelben.
-
Asbee
veterán
Nagyon elgondolkodtam, hogy váltok intelre. Szerintetek egy i5 2400 elég lenne fsx-hez? Egyenlőre pmdg-t használok, de még 1-2 kiegészítő tervbe van véve.
-
hhelikopter
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Virtual Cockpitbe hogyan tudom fixálni a nézetet, mert minimális mozgás van repülés közben mikor emelkedek, fordulok? Remélem érthető volt a kérdés
-
Cypresss
senior tag
Az FMC menüjében be lehet állítani, hogy az F/O kijelzői ne legyenek akítvak, a szarvon található check list ugyancsak eltűntethető, valamint az FS menüjében be tudod állítani, hogy ne HR legyen a VC, ezekkel 5-10 fps nyerhető és gyenge konfigon is jobban fut a gép.
hhelikopter: Nem tudod fixálni, az FSX motor így próbál még valóságosabb fizikát varázsolni a VC-be.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8694 üzenetére
De ki tudod kapcsolni a fej mozgást
Fsx.cfg-be bemászol, és megszerkezted jól
[DynamicHeadMovement]
HeadMoveTimeConstant=1.000000
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000na itten nullára teszel mindent,
-
RCH663
aktív tag
Lapozz vissza, és olvas el a dolgokat!!!!!
Lényeg: telpíted a shader3.0 modot, mert ATI kártyád van, FSX cfg-t megszerkeszted a leírtak szerint. Ha kérdésed van, akkor természetesen nyugodtan kérdezz, de nem akarom az egészet újra bemásolni.
A problémát az anti alliassing okozza ATI kártyákon, hibás a driver, és basznak kijavítani évek óta. Kapcsold ki teljesen az AA-t, és egyből menni fog mint állat, de shader 3.0 is kb 70% teljesítményt fog hozni. Pláne ha megcsinálod cfg tweak-eket. Mondjuk egy aerosoft manhattan, vagy budpest így sem fog többet hozni 20-22 fps-nél felhős időben, mert az tényleg proci limit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Elemlámpa, zseblámpa
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Reklámblokkolók topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Ukrajnai háború
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- További aktív témák...
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
- Apple iPhone 14 Pro 128GB kártyafüggetlen fekete HIBÁTLAN állapotban
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest