Hirdetés
- Intel találgatós topik
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Asztrofotózás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Hosszabb előzetesen a Tomb Raider animációs sorozat
gp A Netflix-re szánt széria a tervek szerint jövő hónap elején debütál.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Töltés közben 55 fokig megy, azt tartja.
Egyelőre oké a kábel. De ha a vastag gumi szigetelésen kívül meleg, akkor belül b sokkal melegebb. Azért megtartjuk. :) A költségek függvényében valószínűleg hamarosan lecseréljük a többi agt töltőn is erre.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
S lőn a példa ... (nem volt kedvem éjszakás után videózni, de képeket lőttem)
Fűtés elindul minden max jelen esetben 3-4 perc mert csak 4C van kint.
(Nyilván -10-ben ez a fázis sokkal tovább tart.)Majd fűtőszál ki, és a klíma is félgőz :
Ezután leesik olyan 0.7kW-ra, majd 0.4kW és ott temperál kb.Ez pedig a mai haza utam (pedig ma nem olvasztottam szélvédőt se):
Viszonyításképp a nyári érték 11-12kW/100km szokott lenni. Nem spórolósan klímával.
Télen átlag 15.1kW/100km jelenleg. (Hidegben lesz az több is)[ Szerkesztve ]
-
-
Tiédetis
senior tag
2x13-as verzió: K.O.
16A konnektoros kábel érdekes lehet. 10A (nem túl sok) max 2,3kw-ot tud felvenni, a 16A-os meg 3,7-et, ott az éjszakai 8 óra már feltölti ha nem 0-val állok le.
Napelemes rendszerhez lett órától kihúzva 5x6-os kábel (23m) a garázsba, onnan vennénk le a fázist, remélhetőleg az JÓ
Fali töltőt így van értelme feltenni? Azzal tudok gyorsabb töltést elérni?
(ioniq FB csoportban nem Te írtál párszor?)Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Ha van "rendes" 16-os konnektorom, plusz az e-Up gyári töltője, akkor lehet, hogy felesleges is fali töltővel szórakoznom? Csak mert a vastag dróttal is csak max. 7,2 kW-tal (2 fázis * 16 A) hagyja magát tölteni.
A DC-s gyorstöltőt meg feleslegesnek és akkugyilkosnak érezném napi szinten.A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
Elolvastam, csak nem kotottem ossze, bar a forgalmijaban se tudom hogy mi van a rex-eknek...
Amugy ez a regisztralos rendszer egyszer mar megbukott Cegleden. Legalabbis volt, aztan azota nincs, csak a rendszam szine, tavaly nyaron legalabbis biztosan elsetalt mellettunk a parkoloor. -
Nem tudom, pontosan mit csinál az autóhoz adott gyári, 1 fázisos töltő; és ehhez képest mit csinál egy elvileg háromfázisos, de az autó által csak 2 fázisból szippantó töltő. Ennek fényében azt sem tudom, az egyik oldali dugdosás megspórolásán túl jár-e bármiféle előnnyel a fali töltő.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
Nyilvan uj dugalj uj vezete'k... ez szerintem trivialis, attol me'g nem kell fali tolto [es forditva: a fali toltonek plane kell uj vezetek].
De a lenyegre nem valaszoltal. Fali tolto hogy lesz 6-10 amper? Vagy megkuldi aka'r 48-cal, mondvan az me'g nem is a legnagyobb letezo sebesseg, akkor az nem is art? Vagy tipustol fuggetlenul allitod, hogy tenyleg nem? [Kerdes, az Ampera miert default 6A: akkura vagy a forrashalozatra vigyazasi szandekkal...]
Majd megnezem de sztem ion-nal egyszeruen fali tolto a neve [hivatalos magyar nyelvu gepkonyve'ben, neten pdf-ben megtalalhato].
44 ora 10A az kb. 600 km. Ha ez naponta elvaras, akkor valoban kell a fali tolto. -
Én is axiomához hasonló kérdéseket fogalmaztam volna meg, aztán legyintettem.
A mi garázsunkban is 2,5-es vezetékek mennek a konnektorokhoz, és nem OBI-gazdaságos aljzatok vannak fent.
Az én használati szokásaimmal elég kb. heti egy töltés, hideg télben hét közben plusz egy fél. Hiába van szaldó, jó fiú vagyok, ezért napsütés idejére (azaz napközbenre) szoktam időzíteni ezt.A gyári töltő is végez 14 óra alatt, a fali sem végez 4,5 órán belül (az autó max. 7,2 kW-ot vesz fel). Mivel az autó tartozékaként adták (nincs róla külön garancialevél), az én értelmezésemben rá is vonatkozik a sok év jótállás.
Egy vezérelt fali töltőnek a szaldó megszűntével látnám több értelmét.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
axioma
veterán
Az egyik kerdes kimaradt: HA van ido tolteni, az akkunak mi a jobb? [A betli miatt a lehetseges maxban egyeznek meg, ezt tudtam, a 48 csak rossz pelda volt... de ennek erosen gyanitom hogy az az oka hogy mielobb mehessen vissza az utakra - erre a [napkozbeni ratoltes] celra van is fali toltonk. Kerdes, hogy akku-kimeles szempontjabol, HA raer, eleg az h egy ido utan kisebb toltoaramot ke'r a kocsi igy csokken, vagy eleve lassabb toltes me'g ennel is jobb.]
A vasarloitoknak mit mondotok, es mennyire fugg konkret autotol, hogy hova allitsak a toltotok default-jat?
Zoe-t azert nem erdemes iderangatni, mert az ami kimondottan nem jo 1f-rol toltve... [en tobbet ilyet nem is tudok, es amugy ha nem lenne covid mar lehet az lenne nekem is, de 3f toltessel].
Amugy respect a fejtagitasert, infok megosztasaert, csak nem kene azzal indokolni a fali toltot hogy anelkul ugyis leegeti a user a hazat. [A kov. hazunkban tuti mar 3f autokra lesz elokeszitve, mostaniak type-I igy annyira nem para, lakast egyutt se tudjak leterhelni, mert nagy napelemes rendszer miatt 3x25A van.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ez meglep. Akar a 3x32A amelyik auto tudja az me'g akku szempontbol lassu toltesnek szamit?
Ez jo hir, ettol me'g en 'vész'-tolteni fogom [dedikalt, kulon kismegszakito mogotti konnektorbol - az bent van a garazsban, mig a fali a kulso falon].
De az info jo a kesobbiek [haz/auto] tervezesehez. Barcsak mar ott tartanank... -
Bocs, ha rontom a bizniszed, de a pontosság kedvéért:
1. Az én autóm a töltési idők alapján kb. 2,3 kW-ot cuppant magába, és nem 1,6-ot.
2. Ha igaz lenne, amit írsz, a két érték különbözetét (700 W-ot) elfűtené a töltő. Azaz egy kifejezetten fűtési célokra szolgáló hősugárzó teljesítményét. Szerinted ez reális?A tej élet, erő, egészség.
-
madgie
titán
Jesszusom, legalább néznéd meg, amit linkeltem, a gyári oldalon lévő adatok rosszabb értéket mutatnak 1x10A-re, mint a nagyokos hasraütés-szerű b-ev akármi, amit belinkeltél
Karikázzam be, komolyan? Azt, ami a szemed előtt van?
Engem hittérítőzöl, mikor belinkelsz egy olyan oldalt, ahol minden egyes egy fázisos töltésnél kerek 30%, majd hirtelen, minden átment nélkül minden három fázisos töltés mellett kerek 10% veszteséget ír, majd ezt akarod alátámasztani egy ADAC méréssel, ahol már ez 20%? Ott a Renault oldala, baromi pontosan mutatja, mint ahogy amúgy a hatótáv-mérőjük is, az is gyönyörűen mutatja, az adott hőmérsékleten, sebességgel mire számítson az ember, nem mismásol: tegnap korán reggel elment az asszony meg a kölök Debrecenbe, az tőlünk kb kerek száz km, valami 57%-kal értek fel, hát nézd már, mit mutat a gyári oldal...
Azt meg felesleges kérni, hogy dugjam be a fogyimérőt, a publikus 11-22 kWh AC töltőkön is tisztán látom, mennyi a veszteség, ha visszaolvasol, nem is tagadtam soha. Ott a Renault oldalon is, hogy max AC-n is simán van 20% veszteséged, ha vetted volna a fáradtságot, hogy megnézd...
Egyébként kifejezetten sz@rul esik, hogy ezer éve ismerjük egymást a fórumról és azt hiszed, hogy beleszerelmesedtem valami retek másfél tonnás vasdarabba. -
madgie
titán
Ok, semmi gond, bocs, ha én sem voltam elsőre érthető
Nálunk amúgy egy egyszerű oka van a Zoe-nak: megszerette az asszony. A töltési veszteséggel tisztában voltam, de úgy vagyok vele, hogy belefér (főleg, mivel van napelem), a szívóbenzines Duster is leeszi a gatyám, ha pályázok, valahol ez is kicsit ilyen -
titán
Más autónál nem teljesen egyértelmű. Ahol nincs elég veszteség, ott az autó ráfűt AC töltésnél is, hogy melegebb legyen az aksi. Emiatt a fogyasztott energia és a "veszteség" függ a külső hőmérséklettől, de legfőképpen az akkus saját hőmérsékletétől.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
-
-
-
kiliti
csendes tag
Nagyon köszi!
Igen, a sütő a felfűtés után átvált alacsony "kitöltési tényezőre". A felfűtés 6,5 perc. De az EV akár 6 óra is...
Még megmérem a mosógép és a mosogatógép hány percet megy 10 Amperon (amikor a vizet melegíti), aztán kisilabizálom hány Amper minimum kéne fázisonként. Lehet a 32-20-20 nem lesz elég, hacsak nem teszek hozzá áram megosztót. De talán a 32-25-25 elég lenne.
1f OBC autóknak már ez is elég lenne, de inkább most húznám még feljebb. -
axioma
veterán
Felreertes van, az biztos.
Egyreszt nem az jott le, hogy a kabel-darabszamon aggodsz, hanem az, hogy az a'ron, ami termeszetes hogy ott mas, foleg amikor szereles is van benne. Nekem ugy tunt hogy ugy szamolod, mintha berendelne egy ilyen fali toltot onnan Mo-ra, ami helyett felszereltetheto (te araid igy gondoltam altalad) ket fix kabeles, ezert szoltam, hogy nem ugyanaz a szitu amirol te beszelsz meg amiben o van.
Masreszt az autohoz jar egy T2 - T<autospecifikus> kabel. Ez amit ott adnak az azon felul van. Hol itt az atveres? A 70e Ft sehogy nem jon ki nekem, hogy miert lenne, ha nem kabeles hanem kombi akkor 40e-rel tobb, ez vilagos, de semmi 70e sporolas nem latszik (bocs, szakmai artalom, matematikus vagyok).
-
Ck.
addikt
Légyszi írd le, hogy mi az átbaszás az Easee One-nal. Én eddig mindenhol csak jó reviewkat olvastam róla. Untethered töltőt keresek, ez az. Azt csak én említettem meg, hogy ha valakinek az a baja, hogy állandóan dugdosni kell a kábelt és túl macerás, akkor lehet lockolni is. De engem utóbbi nem érint, mert mint mondtam két autóval fogjuk valószínű használni, eltérő csatlakozóval, ezért cserélgetve lesz. Mi benne az átbaszás?
[ Szerkesztve ]
-
-
Ck.
addikt
Igazándiból a felhajtón csak egy autó számára van hely, tehát egyszerre mindkettőt úgysem tudnám tölteni. A cégek akik szóba kerülhetnek az installálás során, a számunkra elérhető árkategóriában (és kinézetben, valamint pozitív reviewkban), az Easee One-t és a Hypervoltot kínálják, van még ezer más féle is, de ott vagy a kinézet csorbul vagy árban már nem tudjuk megengedni magunkat.
Az Easee One tethered £600 körül van az állami támogatással és szereléssel együtt, míg a Hypervolt untethered töltőke cirka £100-al több. Utóbbi támogatja a napelemet is, ami meggondolandó, mégha a közeljövőben egyelőre nem is tudunk sort keríteni rá.
Utcai töltőkábelünk egyébként van, tehát azzal a részével nem lenne plusz kiadás, ha az untethered mellett döntenénk.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Szia!
Töltőkről van szó, akkor egy kis technikai jellegű kérdés, Te biztosan tudsz válaszolni.
Lehetséges-e lakossági áramról, fizetős szolgáltatásként töltőt üzemeltetni?
Konkrétan egy db töltő volt a városba, amit okosan leszerelt a polgi, mert ingyenes volt és sokba került a városnak, ahelyett, hogy fizetősség tették volna. Azt ne firtassuk, hogy pályázatból volt, illetve azt se, hogy napelemes rendszer mellé "kellett" szerelni, meg azt se, hogy hova került, erről csend van.
Szóval felmerült bennem, ha sikerül idén napelemes rendszert építeni és túltolnám a termelést, felületem van hozzá 4-5kw+-ra is, lehetséges-e ezt eladni töltőn keresztül.
Egyre több lakosnak van itt is elektromos autója de sokak nem vesznek 10-16A-nél gyorsabb töltőt, pl nekem sincs, viszont van néha olyan eset, hogy jól jönne akár csak 10-20kw-os töltő.
Lakossági fronton ugye max 3*80A elérhető, ebbe akár egy 50kw-os is beleférne.
Anyagi költség vonzata megint egy másik kör, az elvi része érdekelne.
Köszi!Amúgy egy I3-94aH BEV-el vagyok a csoportba, ha valakit érdekel részletesebben bármi, én egész sokat és nagyobb távokat is járok vele (most voltam pl egy 720km-es Cseh úton), 1 éve van lassan meg, 22e km-t tettem bele.
Képeket itt nézhettek róla (is). Instagram[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
A számlaképesség nekem is kérdés - van vállalkozásom - de ugye milyen címszóval lehet ennek a bevételét automatizálni, az megint egy másik terület.
AC-nek semmi értelme amúgy se, mert akkor otthon tölt az ember. Az egész csak azért merült fel bennem, mert sokszor van, hogy napközben is kell gyorsan 10-15kw... azt meg otthon nem tudod betölteni.
Szolgáltatóval viszont bevétel megosztás van.
Viszont azért ennek a megtérülése nem kis időtáv és inkább remek lokalizáció kell. -
titán
mobiliti tele van 110A DBT ipari hulladékokkal. Legjobb esetben is 38kW, de Teslákat 15-20kW-tal tölti (töltené) percdíjas alapon. A mobiliti Tritium töltőivel nincs nagy gond, szerintem (a rendes mérés hiányát leszámítva, ami miatt a percdíj alapra kényszerültek).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Mondjuk amennyi üzenem kívüli töltő van, jelenleg ha üzembiztos akkor már siker helyzet van.
Nekem sajnos rendszeres ez, hogy futok olyan töltőre amitől tovább kell állnom, vagy pusztán mire életre kel, elmegy egy csomó időm..
Az akkus amúgy mobilis verzióban is érdekes lehet, pl lemerült járművek mentéséhez, 0-24 ügyelet M1/M5/M3 csomópontok környéken akár cserélhető cellákkal, napelem parkkal kombinálva + helyi töltőpont. -
titán
Ennél azért sokkal messzebb tartunk. A pilot projektünk itt tart: napelemek és szélgenerátor áll és termel (helyi fosszilisről hallani sem akarok), biztonsági akkutelep üzemben, biztonsági ellátó inverter üzemben (vészfunkciókat, vezérlést lát el), fő 500kWh akkutelep áll és részben üzemben, BMS-ek fent, de még csak automata üzemben, biztonsági funkciók fejlesztés alatt, segédüzemű AC betápláló invertert programozom épp fel, fő AC kimeneti inverter (250kW) áll és üzemben, fő csillagpontos AC leválasztó trafó üzemben. (ezek arra kellenek, hogy működjenek az AC üzemű töltők, mint pl az AGT-k, de a végső projektekben már nem lesz ilyen). Segédüzemű AC hálózati betápláló invertert programozom épp fel a jövő héten (ha se szél, se nap, akkor is legyen töltés), szintén a jövő héten készül el a biztonsági belső szakaszoló és vészleállító rendszer, a biztonsági BMS-vezérlő egységet és hozzá a szoftvert március végig fejlesztem le. Teljesen DC üzemű töltő nincs még sehol piacon kaphatóan. Eleinte az AGT-t akartuk megbízni, hogy csináljanak ilyet, de a falakba ütköztünk. Ők inkább "fejlesztették" a Sarkcsillagnak a teljesen használhatatlan Leaf aksis győri bohóckodást. Egy kínai cégnek van kizárólag DC üzemű tápegysége, így kénytelenek voltunk őket megbízni, hogy fejlesszenek köré egy töltőt, de úgy tűnik, hogy itthon is lesz valaki, aki képes és hajlandó a kínai táp köré töltőt építeni. Az akkus rendszer hamarosan indul az AGT töltővel, és amint kész valamelyik nagy teljesítményű DC betápos, állunk át arra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robotporszívók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- eFootball
- Linux kezdőknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen