- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali médialejátszót?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gaming notebook topik
- 33 280 mAh csak elég lesz
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
Hirdetés
-
2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
ph Ezt maga Pat Gelsinger, a vállalat vezetője erősítette meg.
-
Saját AI-chipet visz az adatközpontokba az Apple
it A jelentések szerint az Apple saját chipeket fejleszt, hogy AI-szoftvereket futtasson az adatközpontokban.
-
Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
gp Jövőre érkezik PC-re az anime stílusú gazdálkodós videojáték, amelyhez befutott az első előzetes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickrs
senior tag
válasz 7Heads Drago #3300 üzenetére
Nekem csak mol plugee és mobiliti van fent, igaz én csak a 2 határ (Hegyeshalom-Röszke) között mozgok, és pálya mellett töltök.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz 7Heads Drago #3300 üzenetére
Ha minden benzinkút hálózat appja fent van, akkor ezek már kutya füle lenne. Amúgy sok helyen nem is kell app. Nem tudom, ki az, aki töltött már minden hálózatban. Legfeljebb az újságírók, akik ezeket a cikkeket írják.
Nekem összesen 3 alkalmazás van fent (nem is volt több soha), és 100ekm villanyautózás során 8 fizetős hálózatban töltöttem. Abból 2 csak külföldön.
Neked van villanyautód egyáltalán, hogy ilyen marhaságokon gondolkozol? Mert ha csak az a terv, hogy meg szeretnéd magyarázni magadnak, hogy miért nem lesz villanyautó, akkor arra vannak egyszerűbb megoldások, mint ilyenen elmélkedni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz 7Heads Drago #3300 üzenetére
nekem van olyan 20db de ebben benne van a külföld is.
Egyébként itthon kb 3 kell, meg egy mobiliti token ami indíthat TEA töltőt isElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #3304 üzenetére
ha a Mobilti ennyit nem tud leprogramozni.... nem is minősítem....
persze, bárki hibázhat.... de ez egy nagyon régóta ismert hiba, és meg sem próbálják javítani... megérdemelnék, ha pár károsult a nyakukba akasztana egy csúnya pert... és hol van ilyenkor a Fogyasztóvédelmi Hatóság?
és akkor csökkentsük az elvárásokat a felsőoktatásban... mert szakember hiány van...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
7Heads Drago
veterán
Tudtommal bárki fent lehet. Nem kitétel az e-autó megléte.
Érdekes hogy összesen 2 mondatom volt a hsz-ben és csak az egyik fogott meg. Pedig pont a másikban válaszoltam neked. De sebaj.
Amint anyagilag lehetőségem lesz rá és találok szimpatikus autót váltani fogok. Én ahogy látom 8 millió körül van az a határ jelenleg ahol lehet értelmes autót találni használtan. Évi 10-15.000 km-el nekem nem jön ki a matek.... még napelemes háttérrel se. Ettől függetlenül érdekel a téma és próbálom követni a változásokat és két lábbal a földön állni. Az ember már csak olyan hogy szeretjük a saját döntéseinket mindenféle kakival alátámasztani.... akkor is ha tudjuk hogy rosszak. Itt sajnos néha ez látszik.
Na és akkor most lehet fikázni:[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #3300 üzenetére
Nem
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz 7Heads Drago #3306 üzenetére
Persze, bárki. Nem feltétel. Nem is mondtam ilyet. Csak megjegyeztem, hogy látszik. hogy nincs, ha ilyen marhaságokon töröd a fejed.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem a mobiliti hibája. Nincs megoldás. Az OCPP szabvány hibás, a tokenek autentikációját elméleti hibásan írták meg a specifikációban. Nem tudnak vele mit kezdeni. Az indítási kísérlet backend felé történő jelzéséhez nem tartozik töltőcsatlakozó azonosító, csak töltőoszlop azonosító. Én is töltőoszlopok és a backend közötti kommunikáció programozásával foglalkozok, és ez a szabványkönyvi hiba okozza nekünk is a legnagyobb fejfájást. Nálunk is így működik. Token érintésre a töltés előkészítési fázisban lévő töltés elindul. Ha két csatlakozó van, akkor jön a lottó. Még kell saccolni, hogy melyiket indítsuk. Lehet erre (a saccolásra) algoritmust írni, de ennyi. Ha két csatlakozó van egyszerre bedugvs, akkor az újonnan érkező indul. Eddig egyszerű. Ha viszont csak egy van bedugvs (mert az újonnan érkező először érint, és csak utána gondolta bedugni), akkor bizony el fog indulni az idegen autó nálunk is. Nem is tudjuk még letiltani sem a töltést (lehetne olyan, hogy ha 5 percnél régen óta áll ott, akkor egyik se induljon), mert ha invalidaljuk a töltési kísérletet, akkor a töltőoszlop a szabvány szerint min. 15 percre feketelistázza a tokent, és még csak a töltési próbálkozások sem jutnak el a backendig.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Nem értem, nem lehet ezt ui oldalon simán a userre bízni?
- Hé, paraszt, melyik kábel megyen itt Budára?
- A bal.
- Csurgatom a mannát!Vagy túlegyszerűsítem a dolgot?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
gorbep
senior tag
Ebben az esetben megkövetem a Mobilitit...
Akkor a hibát nem az ő programozói követték el ( hanem más IT-sok)...de akkor is vér ciki egy ilyen hiba a szabványban...
Nem lehetne a token érintése után feldobni egy ablakot a usernek, hogy erősítse meg, hogy tényleg az A v. B csatlakozó töltését kívánja indítani? Ha az appban van ilyen lehetőség, az oszlop frontend-jére nem lehetne ilyen popup-ot feltenni? (bocs az okoskodásért, fogalmam sincs hogy épül fel a frontend és a backend)
Másik megoldás, hogy ha a probléma nem megoldható, akkor sajnos el kellene engedni a tokenes töltésindítást....
Akkor, ha jól értem, user részről az a preventív megoldás, hogy előbb csatlakoztatom a kábelt az oszlophoz és az autóhoz, ( közben a tokennel "messzire" kerülve az oszlopot... pl addig ki sem venni a kocsiból..) és csak utána érinteni?
Vagy ha van népművészeti cserépedény az A csatlakozón, és nem tölt, akkor talán nem is reteszelt.... kihúzni a @csába, biztos ami biztos... nehogy mást is megszivasson... meg ráhívni a közterületeseket, hogy szabálytalanul várakozik. Vagy ebben az esetben hívjuk a Mobilitit hogy intézkedjen? (elvégre az ő érdekük az ilyen tagok "kiszűrése" a rendszerből...)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
Már bocs, de van ahol botegyszerűen megoldják: csatlakozónként egy rfid olvasó, és máris no problem no cry.
Akkor van gond, ha spórolásból 2 aljzat egy rfid van az oszlopon, akkor valóban minden úgy van ahogy írod.
Szóval nincs mit, örülök hogy segítettemElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #3304 üzenetére
mivel ismert hiba, mindig megnézem a másik töltőn mi történik épp, és mindig előbb dugok aztán érintek (kivéve otthon.....)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Már én is. De elsőre sokan megszívják, ebből élnek a hiénák.
A Mobiliti-s kifogás kamu. Más töltők ezt meg tudták oldani. Jaaaa, hogy azokon mondjuk van legalább egy kijelző és két gomb (pl. Lidl), amivel ki tudod választani, hogy melyik csatlakozó a tiéd?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem a tokenen van a hangsúly, mert az ebből a szempontból irreleváns. Hanem a csatlakozó kiválasztásán, de legalábbis az egyértelmű visszajelzésen, hogy melyik fog elindulni.
(Az itteni Lidl töltője nem tudom, tokennel, Tiris-kártyával, RFID-vel, BLE chippel, vagy mivel működik, de odadugós rádiós ikon van rajta. Mivel nem próbáltam, nem tudom, működik-e; csak karbantartóknak, dolgozóknak, vagy csókosoknak stb.)
A tej élet, erő, egészség.
-
titán
válasz joghurt #3318 üzenetére
Itt most a tokenes indítás kommunikációs szabványi problémájáról volt szó. Alkalmazásból a mobiliti (meg a többi szolgáltatói) csatlakozót is ki lehet választani. Nem arról van szó, hogy valahol nem lehet csatlakozót választani.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
wassermann
addikt
válasz joghurt #3320 üzenetére
Olvastam valahol: EU-s célkitűzés, hogy néhány éven belül az elektromos járművek vezetékes töltői is szabványosítva legynek (mindenütt ugyanolyan csatlakozó, ugyanolyan kommunikáció stb.). Ugyanúgy, mint a mobiltelefonok töltői.
Sok-sok évtizeddel ezelőtt a benzinkutak is átestek ilyesmin. Ennek köszönhető, hogy ha leakasztassz egy töltőcsövet, biztos, hogy belemegy a kocsi benzin betöltő nyílásába és csak akkora slunggal tölt, hogy nem buzog mellé a benzin.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz wassermann #3322 üzenetére
Már szabványosítva vannak. CCS Type 2.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
wassermann
addikt
válasz Shadowbull #3323 üzenetére
A csatlakozón kívül van millió dolog, amit szabályozni kell: a lényeg ne kelljen még a leánykori neved is megadnod, bankkártya, számlaszám, emailcím, mobiltelefon... ez adatkezelési aggályokat vet fel és senkinek nem kényelmes!
A vezetékes elektromos töltés lebonyolítását teljesen hasonlóan akarják egyszerűen szabályozni, mint a benzines kocsik töltését: "leakaszt, tölt, fizet" úgy, hogy semmi különbség ne legyen -
Shadowbull
addikt
válasz wassermann #3325 üzenetére
Már megvan a szabvány a Plug and Charge módszerre is, rádugod a kábelt az autóra, az meg automatikusan azonosítja magát, és elintézi a fizetést is. Egyszerűbb mint a benzinkutakon...
Van már néhány típus amiben működik, pár év múlva teljesen általános lesz.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #3326 üzenetére
sajnos nem így megy. CCS-en, Chademon igen, de Type1/Type2 töltésnél a Teslan kívül semmi töltő nem tud semmit az autóról, mert a CP szálon nem zajlik kommunikáció.
A tesla megoldja, lásd Type2 csatiba integrált töltőajtó nyitó távadó, persze amint a töltőt Legacy módba rakod hogy non-tesla autót is kezeljen, nem működik a kommunikáció...szóval annyira erős mérget ne vegyél arra, hogy MINDEN töltőnél lesz plug&charge
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #3328 üzenetére
akármilyen hálózat lehet, ha az autó a CP szálon hallgat mint a sír
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wassermann
addikt
Ennyire nem volt részletekbe menő, csak annyi: hogy ugyanúgy mint a mobiltelefon töltőknél a jövőben nem akarnak EU-n belül többfélét, illetve meg kell oldani, hogy egy természetes személy egyszerűen pénzzel a kezében is tudjon tölteni, akár egy benzines járművet, mert nem akarnak eltérő gyakorlatot
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #3330 üzenetére
az is csak CCS-en tudja.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz Shadowbull #3328 üzenetére
Ha a töltőberendezés nem tudja, akkor nem fog működni. Márpedig a ma működő töltők nem tudják a holnap szabályait. Még a mait sem. Sőt, a tegnapit sem. 2022 nyarán meg nem láttam olyan töltőt (filléres nonametől a rendkívül drága, márkás csúcstechnológiásokig mindent beleértve), amelyik ismerné a 3 éves OCPP 2.0-t.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3334 üzenetére
Ionity plug and charge sem működik minden töltőn, csak annak kis részén, és ott is csak elméletben, gyakran nem indul, és kész. Élő kell venni a kártyát.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3336 üzenetére
nekünk Porsche Taycanokkal rendszeresen szokott gond lenni
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #3336 üzenetére
Tehát ha Handrásnak egy autóval egy magyar ionity oszlopon működött, akkor minden más autóval a maradék 16 magyar oszlopon is hibátlanul működik. Értem, vannak még ilyen fixa ideáljaid?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vasy09
őstag
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy a Kia e-Niro-ra tehető vonóhorog?
Ha igen, mekkora vontatással?Gamertag: Vasy09
-
Füleske
addikt
A 21 - es modellévtől a 64 kWh gold és platinum felszereltséghez járt vonóhorog kábelköteg előkészítés, de ezeknél csak kerékpár szállítót rakhatsz rá, vontatásra nem alkalmas. A frissített Niro - nál ez már a silver felszereltséghez is jár, valamint ez már vontatásra is alkalmas lehet. Fékezetlen 300 kg, fékezett 750 kg.
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
Van esetleg tippetek hol szerezhetnék egy pár Michelin Crossclimate 2 175/60R19-et?
Hamarosan megjön az i3-munk és a hátsók elég viseltesek..,
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
gorbep
senior tag
Rex? mert ha nem, 155-ösben létezik... az 5,5" felnire is felteheted, ha kétszélesek a felnik... nekem mind a 4 155-ös, én nem érzem hátrányát.... ha nem rallyzol, vagy nem jársz autópályán 140-el, nem lesz hátránya a 155-ös guminak.... csak max kevesebbet fogyaszt egy picit....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
igen... a gyárból úgy jön ki, hogy a BEV elöl hátul 155-ös, a REX elöl 155, hátul 165 (mivel hátul nagyobb a súly kb 150? kg -al)... de mivel téliből csak 155-ös van, télre arra is csupa 155-öst szoktak tenni.
Persze ha nem a gyári felnik vannak rajta, lehet kétszéles garnitúra a BEV-en is... de teljesen szabályos, ha mind az 5", mind az 5.5" felnire 155-öst teszel.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Azért sokkal stabilabb a kétszéles gumi megoldás, nekem az S felni van fent, a hozzá passzoló gyári méretekkel, de bírnám, ha ennél is stabilabb lenne. (175 van elől, 195 hátul) Előbb pl nullason ebben a szélben így is össze vissza billeg, úszik. Télen én is körbe 155-el járok, de kényszerből. (meg gazdaságosságból)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ASUS routerek
- Hisense LCD és LED TV-k
- Spórolós topik
- Renault, Dacia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen